Hiri Hezitzailea: Udalak eta esku hartzeko ereduak, Eskola-Segregazioaren aurrean

10.Uzt - 11.Uzt

Kod. H16-19

Jardueraren hizkuntz ofiziala: gaztelania

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

2005ean, Gasteizko Udaleko Hezkuntza Departamentuak hezkuntza arloko bere jarduera ebaluatu zuen. Ebaluazioak esku hartzearen inpaktua berretsi eta espero ez zen ondorio bat azaleratu zuen: udalaren hezkuntza programen "efektu konpentsatzailea".

Korrelazio horrek (hezkuntza arloko esku hartze ez-formalen eta "indize sozioekonomiko eta kulturalari" lotutako desberdintasunen konpentsazioaren artean) hainbat ikerketa jarri zituen martxan; besteak beste, hiriko ikastetxeek eginiko “ebaluazio diagnostiko” guztien 2015 eta 2018ko analisiak. Azterlan horiek erakusten digute nola laguntzen duen berrikuntza proiektuen aplikazioak (hezkuntza eta antolakuntza praktikan aldaketak sartu nahi dituzten proiektuak) emaitzak hobetzen eta, ondorioz, hezkuntza sistemaren beraren kalitatea areagotzen.

Jardun lerro berean, 2016an, Hiri Hezitzaileen Estatuko Sareari (RECE) proposatu zitzaion 2016-2018 aldian landu beharreko tematika bat zehaztea. “Zer egiten dugu udalok desberdintasunak berdintzeko?” izenburupean, helburutzat zuen gogoeta egitea Hiri Hezitzaileek desberdintasunen konpentsazioan duten protagonismoari buruz. Diagnostikoari, esku hartzeari eta ebaluazioari buruzko gogoeta, 14 hiriren parte hartzearekin, aukera eman zuena hezkuntza arloko udal programa batek desberdintasun horiei aurre egin eta aukera berdintasun handiagoa lortzeko bete behar dituen baldintzak zehazteko. Gainera, 2018ko ekainaz geroztik, bigarren sare tematiko bat garatzen ari da (“Eskola segregazioa eta Hiri hezitzailea”), estatuko 25 hiriren parte hartzeaz, aztergai duena nola lagun dezaketen hiriek eskola segregazioaren fenomenoaren ondorioak arintzen.

Uda Ikastaro hau testuinguru horretan kokatzen da, zuzenki lotua gure Hiri Hezitzaile askotan zoritxarrez oso presente dagoen behar bati: maila sozioekonomiko eta kulturalari lotutako eskola segregazioa. Ikastaroan aukera izango dugu gure hirietan fenomeno honi aurre egiteko erabiltzen diren hainbat esku hartze eredu aurkeztu eta aztertzeko.

Helburuak

Udalen hezkuntza politikak inklusio faktore bihur daitezen bultzatzea.

Udal gobernuei eskola segregazioari aurre egiten lagunduko dieten hezkuntza arloko esku hartze ereduak proposatzea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Irakasleak
  • Publiko orokorra
  • Ikertzaileak

Kolaboratzaileak

  • AYUNTAMIENTO DE VITORIA-GASTEIZ
  • Eskola
    • Gizarte Zientziak
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten - EJ
    • Irakasteko ikasten - Nafarroako Gobernua
  • 10.Uzt - 11.Uzt
  • Europa Biltzar Jauregia, Gasteiz Aretoa
  • Gaztelera
  • Balio akademikoa: 20 ordu