¿Cómo trabajar en el aula la competencia lectora? Leer para aprender

09.Aza - 13.Abe

Kod. @68-20

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2068170028 kod.) unibertsitatez kanpoko irakasleentzat. Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailaren  baliozkotzea ere  dauka irakasleen etengabeko prestakuntza gisa.

Testuak ulertzea eta interpretatzea bizitza osoan zehar garatzen den prozesu konplexua da. Gaur egun, irakurketa aurrerapen teknologikoei esker euskarri eta formatu askotan egin daiteke, eta ikastetxeetan ezagutza eta lehentasunezko lan-esparrua eskuratzeko bide nagusietako bat da. Gure egungo gizartean, sortzen eta hedatzen den informazio kopurua izugarria da, eta horren kudeaketa askoz ere konplexuagoa da. Horregatik, gaur egun, alfabetizazio globalari erantzuteko, irakurzaletasuna testuaren deskodetze hutsa baino tratamendu sakonagoa eskatzen duen jarduera da.

Eskolak, belaunaldi gazteen garapen integrala sustatzeko helburua duen espazio gisa, ikasleak irakurle trebe bihurtzeko prozesua gidatu behar du. Irakurketa-ulermenaren inguruko lana, eskola-arrakastari estuki lotua, modu sistematikoan txertatu behar da ikastetxeetan, ikasgai eta etapa guztietan, ikasle guztiei irakurle trebeak izaten lagunduko dieten jarduera antolatuen eta planifikatuen bidez.

Hori dela eta, irakurketa lehentasunezko jarduera-ardatzetako bat da ikastetxe barruan, eta ikastetxeko arloen eta ekimen desberdinen lanari eragin behar dio, ikasleak ikasteko eta arrakasta akademikoa lortzeko irakurtzeko gai izan daitezen. Ikastetxeek irakurketaren inguruko erabakiak Irakurketa Planean (Plan Lector) jaso behar dituzte, eta plan horren lan-eremuetako bat ikasteko irakurtzea da. Ikastaroaren ardatza izango den esparru hori estuki lotuta dago hizkuntzaren tratamendu integralarekin eta hitzezko, hitzik gabeko eta komunikazio digitalerako gaitasunarekin, eta hezkuntza-talde osoari dagokio.

Laburbilduz, Ikastaro honen helburu nagusia Bigarren Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako azken mailetako irakasleei beren ikasleen irakurtzeko gaitasuna garatzen laguntzeko ezagutzak, tresnak eta baliabideak ematea da.

Helburuak

Irakurtzeko gaitasunaren ezaugarriak ezagutzea.

Ikastetxearen Irakurketa Planaren (Plan Lector) ezaugarriak aztertzea.

Irakurketa-estrategiekin lotutako gakoak berrikustea.

Irakurketa-prozesuak identifikatzea.

Hobekuntza-prozesuak sistematizatzea, testuaren ulermenari dagokionez.

Ikasgelako praktikei buruz hausnartzea.

Irakurmenaren ebaluazioan sakontzea.

Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan irakurketa integratzen laguntzea.

Ikasgelarako proposamen bat egitea, ikasleen irakurmena hobetzeko.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak

Metodologia

Metodologia: Ikastaro online honetan ikaskuntza aktiboaren ikuspegitik arituko gara, eta, beraz, parte-hartzaileek irakurketa-gaitasunaren esparru teorikotik abiatuta lantzen duten maila eta arlora egokitutako irakurketa-ulermeneko jardueraren plangintza egingo dute.

Ebaluazioa: Ikastaro erdiko ariketen balorazioa, eztabaida-foroetako parte-hartzearen balorazioa eta ikastaroaren amaierako zereginaren balorazioa

Kolaboratzaileak

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Online ikastaroa
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten EJ-GV
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
  • 09.Aza - 13.Abe
  • Gaztelera
  • Balio akademikoa: 30 ordu