ONLINE IKASTAROA ZUZENEAN - Unibertsitatea eta iraunkortasuna: eginkizun itzel baten bidai-lagunak

29.Eka - 30.Eka

Kod. X28-20

Ikastaroaren hizkuntza ofizialak euskara, gaztelania eta ingelesa dira. Ez da itzulpen zerbitzua eskainiko

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

2015eko irailean, Nazio Batuek mundua eraldatzeko agenda berri bat argitaratu zuten: garapen iraunkorrerako 2030 Agenda, 17 helburu eta 169 jomugarekin. Hezkuntza unibertsitarioari erreferentzia egiten dion nazioarteko lehen agenda da, eta zuzenean goi-mailako instituzioetara bideratzen du, misio honetako protagonistetako bat izatera deituak izan baitira.

Agendaren lehen heren horretan (2015-2020), prestakuntza- eta sentsibilizazio-kanpaina ugari jarri dira abian, bai europa bai estatu, eskualde edo herri mailan. Ohikoa da ibilbide-orri berri honi buruzko hitzaldiak, jardunaldiak eta topaketak egitea eragile sozial, ekonomiko, kultural edo politikoekin. Unibertsitateetan eta komunitate zientifikoan ere kezka bera dago agendak emandatu nahi dituen arazoekiko. Inork ez ditu bistatik galtzen pertsonen eta kolektibitateen pauperizazio- eta diskriminazio-prozesu dramatikoekin, planetaren narriadura ekologiko eta berotze globalak edota planeta kolapsora daramaten gizarte-bizimoduekin zuzenean lotutako ondorio negatibo ugariekin lotutako larrialdi-egoerak. Denok uste dugu hau dela bidea, baina hasi al gara ibiltzen? Erritmo ona daramagu 2030ean helmugara iristeko?

Unibertsitate publikoek agendaren 169 helburu operatiboak lortzeko erritmoa markatu behar dute hainbat mailatan:

  • Ikerketaren esparruan, arlo problematiko horietan ezagutza sortzen modu konprometituan lagunduz. Cambridgeko Unibertsitateko Iraunkortasunerako Lidergoaren Institutuko zuzendari den Polly Courticek adierazi bezala, "Unibertsitateak iraunkortasunari egin diezaiokeen ekarpenik handiena ebidentzia sendoa dela ziurtatzea da".
  • Prestakuntzaren arloan, garapen iraunkorraren ikuspegia bere ikusmolde zabalenean txertatuko duten mekanismoak ezarriz, bai titulazioen curriculumetan, bai unibertsitatearen hedapenean.
  • Barne-kudeaketaren arloan, esperimentazio arduratsuko ingurune pribilegiatutzat joz, bere barne-funtzionamenduaren bidez: kontsumo-, osasun- eta zaintza-ohiturak, jokabide inklusiboa, berdintasunezkoa eta etikoa aldatzea, eta beste erakunde batzuk inspiratzen eta motibatzen dituen eredu bihurtzea.

Udako ikastaro honen bidez, unibertsitateak agendaren aginduaz egiten ari diren egikaritzeak ezagutu eta aztertu nahi dira,  jarduera isolatu eta puntualetatik haratago, emaitza nabariak eta egiaztagarriak izan dituzten politika koherente eta globalei dagokienez.

Helburuak

Unibertsitateen esparruan garapen iraunkorrerako 2030 Agenda diseinatu eta garatzeko politikak aztertzea nazioarteko ikuspegitik.

2030 Agendaren garapen global eta integratuaren estrategia eta praktika onak aurkeztea, unibertsitateen ikerketa, prestakuntza zein barne-kudeaketaren arloetan.

Tokiko guneko agenda garatzeko gako metodologikoak aurkeztea, baita horren emaitzen jarraipenerako moduak eta lorpen hautemangarriak argitaratzeko moduak ere, ikastaroaren parte-hartzaileek beren laneko testuinguruetan edukia eta diskurtsoa txertatzeko gaitasuna izateko.

Ikertzea zerrenda bereziek jarraitutako prozedimentuak, unibertsitateen ulermena errazte aldera. 

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Instituzioetako arduradunak

Metodologia

Kolaboratzaileak

  • Euskampus
  • Online ikastaroa zuzenean
    • Hezkuntza
    • Iraunkortasun Soziala
    • Iraunkortasuna
  • 29.Eka - 30.Eka
  • Online zuzenean
  • Gaztelera
    Ingelera
  • Balio akademikoa: 20 ordu