El tratamiento de la información en la era digital: leer, buscar, seleccionar e interpretar lo leído

01.Ots - 14.Mar

Kod. @4-21

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2068170038 kod.) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailaren  baliozkotzea ere  dauka irakasleen etengabeko prestakuntza gisa.

Sareen eta gailu mugikorren hedapenaren ondorioz, euskarriak eta irakurketa testuinguruak zabaldu dira. Testu digitalak erabiltzea ezinbestekoa bihurtu da giza jardueraren esparru guztietan. Hori dela eta, testu idatziei soilik lotutako alfabetizazioaren kontzeptua zabaldu egin da, gaur egun alfabetizazio mediatiko gisa ezagutzen den arte, eta horrek informazioa transmititzeko kode desberdinen domeinua barne hartzen du. Era berean, konpetentzia berri bat sortu da, informazio-konpetentzia, zeina aro digitalean informazioaren tratamenduan inplikatutako alderdi guztiak biltzen saiatzen den eta hainbat konpetentzien bateratzea den. Testu digitalak irakurtzeko behar diren trebetasun asko testu analogikoak irakurtzeko behar diren berberak direla onartu behar da, baina trebetasun espezifikoak ere behar dira, testu digitalen berezko ezaugarriak direla eta. Trebetasun horiek zerikusia dute, batez ere, informazioa eskuratzeko eta kudeatzeko moduarekin, bai eta edukien fidagarritasuna baloratzearekin ere. Honen arrazoia da, irakurleak informazio pila handi bat duela eskuragarri sarean, eta informazio hori arrakastaz kudeatzen eta baloratzen jakin behar da. Ikastaro honen helburua da parte-hartzaileei estrategiak eta trebetasunak ezagutaraztea, informazio digitala erabiltzen eraginkorragoak izan daitezen, ikasleei irakurtzeko gaitasunarekin eta gaitasun digitalarekin zerikusia duten beste konpetentzia horiek menderatzen laguntzeko.

Helburuak

Gaur egungo irakurketa-ohiturei buruz hausnartzea.

Irakurketaren eta testu digitalen berariazko ezaugarriak ezagutzea.

Sarean informazio-bilaketa eraginkorrak egiteko estrategiak garatzea.

Informazioa kritikoki hautatzeko irizpide eta tresnei buruz hausnartzea.

Informazioa gordetzeko eta berreskuratzeko estrategiak erabiltzea.

Irakasleen irakurtzeko gaitasuna eta gaitasun digitala garatzea.

Ikasleen irakurtzeko gaitasuna eta gaitasun digitala garatzeko jarduerak ezagutzea eta baloratzea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak

Metodologia

Ikastaroko gai bakoitza tailer formatuko sekuentzia didaktiko txiki bat da. Gai bakoitza amaitzean, parte-hartzaileek praktika didaktikoarekin lotutako zeregin bat egin beharko dute, eta horri esker, ikasgelan abian jarri ahal izango dituzte gaitasun digitalari eta informazioaren tratamendu eta kudeaketari lotutako berrikuntza metodologikoak. Tarteko lanak egitea. Eztabaida-foroetan parte hartzea. Online ikastaroaren amaierako zeregina betetzea.

Kolaboratzaileak

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Online ikastaroa
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten EJ-GV
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
    • Zientzia eta teknologia
  • 01.Ots - 14.Mar
  • Gaztelera
  • Balio akademikoa: 30 ordu