Escuelas de aprendices: ¿cómo imaginar comunidades de práctica en el s. XXI?

14.Eka - 15.Eka

Kod. H01-21

Jardueraren hizkuntz ofiziala: gaztelania

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Ikastaroa aurrez aurre ospatuko da eta online zuzenean parte hartzeko aukera ere egongo da ZOOM bidez. Matrikula prozesuan nola parte hartuko duzun aukeratu: aurrez-aurre edota online zuzenean.

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea dauka (2168170007) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Baita ere Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailak irakasleen etengabeko prestakuntza gisa ere baliozkotzea eskatu da.

Uda Ikastaro honek filosofiaren, hezkuntzaren eta gaur egungo irudimen moduen arteko harremana aztertzen du, bereziki arte bisual eta zinematografikoak, XXI. mendean jorratu behar ditugun eraldaketen iruditeria zabaltzeko. Krisi garaian (osasuna, ekonomia, ingurumena) irudimena funtsezko faktorea da. Imajinatzea falta dena presente egitea bada, galerarekin eta ziurgabetasunarekin harremanetan sartzeko modu bat da, baita gure "itzala" onartzeko modu bat ere: ezagutzen ez dugun edo bazterrean mantentzen dugun guztia. Horixe da Escuela de Aprendices (Galaxia Gutenberg, 2020) liburuaren ideia nagusietako bat, non Marina Garcesek azaltzen duen hezkuntzaren filosofia, Ikastaro honetan egilearekin aztertu ahal izango duguna. Horretarako, bere planteamendua 90eko hamarkadan abiarazitako praktika-komunitateei buruzko azterlanekin osatuko dugu. Azterketa horiek interakzio informalaren eta ikastunen parte-hartze periferikoaren garrantzia azpimarratzen dute, eta kultura- eta hezkuntza-esperientzia desberdinak beste ikuspegi batetik begiratzeko balioko digute. Zehazki, hirutan jarriko dugu arreta: Elias Querejeta Zinema Eskolan (Tabakalera), Massana Eskolan (Centre d 'Art i Disseny, Bartzelona) eta Boaventura de Sousa buru duen Gizarte Mugimenduen Herri Unibertsitatean (UPMS).

Elkar heztea ezinbestekoa da Tabakalera bezalako kultura garaikideko zentroentzat, askotan "kultura-ekosistema" gisa deskribatzen baitira. Zein dira ekologia horren gakoak denboran irauteko eta gizartearen zerbitzura egoteko? Nola lortu hezkuntza- eta kultura-erakundeek ateak lehen aldiz gainditzen dituztenen existentzia onartzea? Nola egin pandemia egoera honetan, hain zaila baita aurrez aurre eta belaunaldien artean elkartzea? Zer lotura du horrek irudimenarekin, "eginez ikastearekin" eta ezjakintasunarekin? Horregatik, Uda Ikastaroak dimentsio teorikoa du, baina baita praktikoa ere, izaera berritzailea duten hezkuntza-proiektuak bertatik bertara ezagutuz eta parte-hartzaileen esperientziarekin kontrastatuz.

Helburuak

Marina Garcesen obran interpretazio-gako batzuk ezagutzea.

Boaventura de Sousa buru duen Gizarte Mugimenduen Unibertsitate Popularra euskal eremuan ezartzeko esperientziak ezagutzea.

Hiru kontzeptu gurutzatuetan sakontzea: ikastunen eskola, praktika-komunitateak eta irudimenaren ekologiak.

Bi ikastetxe alderatzea hiru kontzeptuen ikuspegitik: Elias Querejeta Zinema Eskola (Tabakalera) eta Massana Eskola (Centre d 'Art i Disseny, Bartzelona).

 

Hiru kontzeptuak hezkuntzako eta gizarte-eraldaketako beste esperientzia batzuetan nola aplikatzen diren aztertzea.

 

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra

Kolaboratzaileak

  • ETICOP Ikerketa Taldea (UPV/EHU)
  • Escuela Massana  - Centre d’Art i Disseny
  • Elias Querejeta Zine Eskola
  • Aurrez aurre eta online zuzenean ikastaroa
    • Artea eta Kultura
    • Donostia Kultura
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten EJ/GV
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
    • Hezkuntza
  • 14.Eka - 15.Eka
  • Carlos Santamaría Zentroa
  • Gaztelera
  • Balio akademikoa: 20 ordu