Evaluar competencias: reto actual en la educación

02.Aza - 06.Abe

Kod. @66-20

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2068170027 kod.) unibertsitatez kanpoko irakasleentzat. Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailaren  baliozkotzea ere  dauka irakasleen etengabeko prestakuntza gisa.

Unibertsitatetik kanpoko irakaskuntza-curriculumetan oinarrizko gaitasunak sartzeak ekarri du hezkuntza sistemaren berrikuntzarik handiena azken urteotan.

Oinarrizko gaitasunek ikasleen garapen integrala garatzen dute, eta eskolan lortutako ezagutzak, trebetasunak eta jarrerak ikasgeletatik kanpoko beharrekin lotzen ditu. Ikasgeletan ikasleen oinarrizko konpetentzien garapena nola erraztu planteatzean, metodologiaren zeregina oinarrizko galdera da beti, funtsezkoa baita oinarrizko konpetentzien garapen-maila egokia errazteko metodologiarik eraginkorrena bilatzea eta praktikan jartzea.

Halaber, oinarrizko gaitasunak garatzeko lanaren barruan, ebaluazioa gure hezkuntza-sistemaren eta hezkuntza-praktikaren funtsezko puntuetako bat da. Ebaluazio-prozesu eraginkorra hezkuntza-sistema baten kalitatearen adierazletzat hartzen da. Ebaluatzen dena ezagutzeko eta hobetzeko erabakiak hartzeko ebaluatzen da. Ebaluatzea premia bat da edozein erakundek aurrera egiteko eta hazteko, ebaluaziorik gabe zaila baita kalitatea hobetzea.

Baina, gainera, ebaluazioa da hobekuntza-prozesuen oinarria; datuak biltzea baino gehiago da, funtsezko zatia bihurtzen da irakasleek beharrezko laguntza eman diezaieten ikasleei, eta, ondorioz, irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuan zehar izan diren aldaketak baloratu ahal izan ditzaten.

Azken batean, oinarrizko konpetentzien barne- eta kanpo-ebaluazioarekin lotutako alderdiak landuko diren ikastaro honen helburua da irakasleria eta etorkizuneko irakasleak biltzea, oinarrizko konpetentziak ikasgeletako praktika didaktikoan eta horien ebaluazioan txertatzeko jarduera-modu eraginkorrei buruz hausnartzeko, eztabaidatzeko eta ideiak partekatzeko.

Helburuak

Hezkuntzako paradigma-aldaketari buruz hausnartzea: edukietatik oinarrizko gaitasunetara.

 

Oinarrizko gaitasunen garapenean ebaluazioak duen eginkizunari buruzko hausnarketa bultzatzea.

 

Gelan benetako «ebaluazio-ohitura» sartzeko moduari buruz hausnartzea.

 

Gaitasunen ebaluazioa errazten duten ebaluazio-estrategiak eta -tresnak ezagutzea eta aplikatzea.

 

Oinarrizko gaitasunen ebaluazioari buruzko esperientziak eta proposamen didaktikoak partekatzea.

 

Gaitasunen araberako ebaluazioaren modalitateen ezaugarriak berrikustea: diagnostiko-ebaluazioa, nazioarteko ebaluazioak …

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak

Metodologia

Metodologia: modulu bakoitzean motibatzeko eta gaira hurbiltzeko jarduerak proposatuko dira, oinarriak lortzeko jarduerak, ezagutza horiek aplikatzeko jarduerak eta foroen bidez gogoeta eta eztabaida sustatzeko jarduerak.

Ikastaroaren ebaluazioa: ikastaro erdiko zereginak eta eztabaida-foroetan parte hartzea ebaluatuko dira. Ebaluazio-irizpide horiek ikastaroaren irakaskuntza-gidan zehaztuko dira.

Kolaboratzaileak

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Online ikastaroa
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten EJ-GV
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
  • 02.Aza - 06.Abe
  • Gaztelera
  • Balio akademikoa: 30 ordu