Investigación e Innovación Responsable en Educación Científica: Ciencia ciudadana y proyectos STEAM

09.Aza - 13.Abe

Kod. @67-20

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailak irakasleen etengabeko prestakuntza gisa ere baliozkotzea eskatu da.

Europako Batzordeak Ikerketa eta Berrikuntza arduratsua sustatzen du (RRI-Responsible Research and Innovation), komunitate zientifikoaren eta gizartearen artean dagoen arrakala murrizteko. Ikerketa eta berrikuntza arduratsuaren ardatza da zientzian alfabetatutako gizartea eraikitzea, herritarrek ikerketa- eta berrikuntza-prozesuan parte har dezaten. Helburua da gure ikasleengan oinarrizko gaitasunak eta, bereziki, zientziarako gaitasuna garatzea, ikerketa eta eztabaida soziozientifikoetan parte har dezaten, eta ikerketa- eta berrikuntza-prozesuan parte har dezaten, Ikerketa eta Berrikuntza Erantzukizunaren barruan. Horretarako, ikasleek zientziaren eta teknologiaren prozesua eta produktuak ulertu behar dituzte, eta giza ahalegin gisa balioetsi. Gainera, ikasleek erabakiak informatu ondoren hartu behar dituzte, gertaera garrantzitsuak, interesak, balioak, kostuak eta onurak kontuan hartuta eta orekatuta.

Horrela, zientifikoki alfabetatutako gizarte demokratikoa sustatu nahi da, gizarte-gaien integrazioaren eta horrekin lotutako ezagutza zientifikoaren bidez. Hezkuntza zientifiko harkorrago batek ezagutzan oinarritutako berrikuntzan parte-hartze zabalagoa susta dezake, estandar etiko altuenak beteko dituena eta etorkizunean gizarte iraunkorrak ziurtatzen lagunduko duena.

Ikastaroan, Hezkuntza Zientifikoan Ikerketa eta Berrikuntza arduratsua kontzeptua sartzeko moduari helduko zaio, bai Lehen Hezkuntzan, baita Bigarren Hezkuntzan ere. Ikerkuntzan eta herritarren hezkuntzan oinarritutako ikaskuntza landuko da, hezkuntza zientifikoko gai sozio-zientifikoekin eta STEAM hezkuntza sartzeko modu gisa.

Helburuak

Ikerketan oinarritutako hezkuntza zientifikoa garatzeko hezkuntza-esparru orokorra ematea.

STEAM hezkuntzan RRIa sartzea, proiektuetan oinarritutako ikaskuntzaren eta ikasgelan egindako ikerketaren bidez.

Erabakiak hartzeko ebidentzian oinarritutako arrazoibidea erabiltzen duen pentsamendu zientifikoaren kultura sustatzea.

Gogoeta egitea ezagutza zientifikoaren eta herritartasun arduratsuaren eredu berri bat eskatzen duten hezkuntza zientifikoaren irakaskuntzaren egungo agertokiei buruz.

Hezkuntza zientifikoan esperientzia berritzaileak erakustea, ikerketa eta berrikuntza arduratsuari eta herritarren zientziako proiektuei lotuta.

Generoaren dimentsioa ikerketaren eta berrikuntzaren edukian txertatzea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra

Metodologia

Metodologia: oinarri teorikoak, bideoak eta ikasgelan aplikatzeko jarduera praktiko asko uztartzen dituen online ikastaroa.

Ebaluazioa: modulu bakoitzari lotutako jarduerak eta ariketak eginez egingo da ebaluazioa. Zeregin guztiak derrigorrezkoak dira, eta ebaluaziorako kontuan hartzen dira. Ikastaroa gainditzeko, nahitaezkoa da modulu bakoitzari lotutako amaierako edo integrazioko 4 atazak gaindituta izatea. Proposatutako zeregin eta foro bakoitzean behar adinako parte-hartzea egiaztatzea.

Kolaboratzaileak

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Online ikastaroa
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten EJ-GV
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
    • Zientzia eta teknologia
  • 09.Aza - 13.Abe
  • Gaztelera
  • Balio akademikoa: 30 ordu