Cours d'été
ONLINE IKASTAROA ZUZENEAN - Ahozkotasunaren eta ahozko kultur sorkuntzen didaktika

ONLINE IKASTAROA ZUZENEAN - Ahozkotasunaren eta ahozko kultur sorkuntzen didaktika

09.Juil - 10. Juil, 2020 Cod. X09-20

Description

Uda Ikastaro hau online zuzenean da. Aurrez aurre parte hartzeko aukera ere eskaintzen dugu, nahiz eta ikastaro honetan matrikula presentzialaren modalitatea agortuta dagoen

Ahozkotasuna Euskara ikasgaian landu ohi da berariaz, baina ahozko komunikazioa edozein ikasgaitan ageri da ikasgelan, edo, garrantzizkoago izan daitekeena, ikasgelatik kanpoko harremanetan. Ahozkotasuna eskolan irakats daiteke? Noiz, nola? Ahozkoa lantzeko proposamen didaktikorik bada? Nola eragiten du testuinguru soziolinguistikoak ikasle gazteengan? Gazteek pentsatzen edo sentitzen dutena euskaraz adierazteko aski baliabide ba al dute eskura?

Hezkuntza Arautuan ahozkotasunaren didaktikan aritzeko hainbat modu daude; ikastaroan hainbat ikuspegi desberdin aurkeztu eta kontrastatuko ditugu. Gainera, ahozkotasunak gazteen hezkuntzan dituen hainbat aje eta erronka aztertuko dituen gogoeta batek ilustratuko gaitu.

Ahozkotasuna eguneroko solasean bizi da, egunerokoaren isla diren ahozko kultur sorkuntzetan esate baterako. Ahozko kultur sorkuntza lantzea, egitea eta gozaraztea bada ikasleak ahozko komunikazioan trebatzeko eta zaletzeko manera; ahozko komunikaziorako baliabidez jabetzeko modua. Baina antzerki, bertso, ipuin edo kantagintzaren didaktika emoziozko eta gozamenezko hezkuntza bidea da, ez arauzkoa. Gurean baditugu ahozko kultur sorkuntzen heziketan arrakasta duten esperientzia didaktikoak; batzuk biziki garatuak, bestetzuk potentzialitate handikoak. Horiek ezagutaraziko ditugu ikastaroan, ahozkotasunaren didaktikaren osagarri; edo zurkaitz, hautatzen den talaiaren arabera.

Lire la suite

Objectifs

Ahozkotasuna ikastetxean lantzeko ereduak ezagutaraztea eta kontrastatzea.

Hainbat ahozko kultur sorkuntzen didaktikaren berri ematea.

Ahozkotasunaren eta ahozko kultur sorkuntzen didaktikaren lekua eta balioak aldarrikatzea Hezkuntzan.

Activité s'adressant à

  • Alumnado universitario
  • Estudiantes no universitarios
  • Profesorado
  • Profesionales
  • Público en general

Collaborateurs

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila

Programme

09 07 2020

 

AHOZKO KULTUR SORKUNTZEN DIDAKTIKA

08:45 - 09:00

“Erregistroa eta dokumentazio-banaketa“Présentation par la Direction de l’activité

  • Karlos Aizpurua Etxarte | Bertsozale Elkartea - Ikerkuntza eragilea
09:00 - 09:45

“Antzerkiaren didaktika edo nola irakatsi antzerkia Hezkuntza Arautuan“

  • Arantxa Hirigoyen Iriarte | Axut Antzerki Konpainiako - Arduradun pedagogikoa
09:45 - 10:00

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

10:00 - 10:45

“Kantagintzaren didaktika edo nola irakatsi kantagintza Hezkuntza Arautuan“

  • Gotzon Barandiaran Arteaga | Bertsozale Elkartea - Kultur eragilea
10:45 - 11:00

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

11:00 - 11:30

Pause

11:30 - 12:15

“Bertsolaritzaren didaktika edo nola irakatsi bertsolaritza Hezkuntza Arautuan. Mikel Artola Izagirre“

  • Mikel Artola Izagirre | Bertsozale Elkartea - Hezkuntza eragilea eta ikertzailea
12:15 - 12:30

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

12:30 - 13:30

Table ronde: “Ahozko kultur sorkuntza Hezkuntza Arautuan“

  • Karlos Aizpurua Etxarte | Bertsozale Elkartea - Ikerkuntza eragilea (Modérateur)
  • Arantxa Hirigoyen Iriarte | Axut Antzerki Konpainiako - Arduradun pedagogikoa
  • Gotzon Barandiaran Arteaga | Bertsozale Elkartea - Kultur eragilea
  • Mikel Artola Izagirre | Bertsozale Elkartea - Hezkuntza eragilea eta ikertzailea
13:30 - 14:00

“Klownklusioak. Beatriz Egizabal Ollokiegi“

  • Beatriz Egizabal Ollokiegi | Kontukantoi

10 07 2020

 

AHOZKOTASUNAREN DIDAKTIKA

08:45 - 09:00

“Aurkezpena “Présentation par la Direction de l’activité

  • Karlos Aizpurua Etxarte | Bertsozale Elkartea - Ikerkuntza eragilea
09:00 - 09:40

“Ahozko komunikazioan eragiteko aukerak aztertzen Hezkuntza Arautuan“

  • Olatz Bengoetxea Manterola | Soziolinguistika Klusterreko - Teknikaria
09:40 - 09:55

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

09:55 - 10:35

“Ahozkotasunaren didaktika: irakaslea ardatz Aroa Murciano Eizagirre “

  • Aroa Murciano Eizagirre | EHU - irakasle eta ikertzailea
10:35 - 10:50

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

10:50 - 11:15

Pause

11:15 - 11:55

“Didaktizismotik konplexutasunera: ahozkotasunera hurbiltzen kultura herrikoien ikuspegitik. Ainhoa Ezeiza Ramos“

  • Ainhoa Ezeiza Ramos | EHU - irakasle eta ikertzailea
11:55 - 12:10

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

12:10 - 12:50

“Gazteak, eskola eta ahozkotasuna“

  • Jose Ramon Garcia Garmendia | EHUko irakasle erretiratua - irakasle erretiratua eta ikertzailea. Ahozkotasunean aditua
12:50 - 13:05

Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)

13:05 - 14:00

Table ronde: “Ahozkotasuna Hezkuntza Araututik egunerokora. Aroa Murciano Eizagirre, Ainhoa Ezeiza Ramos eta Joxerra Garzia Garmendia. “

  • Karlos Aizpurua Etxarte | Gipuzkoako Bertsozale Elkartea - Hezkuntza eragilea (Modérateur)
  • Aroa Murciano Eizagirre | EHU - irakasle eta ikertzailea
  • Ainhoa Ezeiza Ramos | Gipuzkoako Bertsozale Elkartea - Hezkuntza eragilea
  • Jose Ramon Garcia Garmendia | EHUko irakasle erretiratua - irakasle erretiratua eta ikertzailea. Ahozkotasunean aditua

Directeurs

Karlos Aizpurua Etxarte

Bertsozale Elkartea

Conférenciers

Karlos Aizpurua Etxarte

Bertsozale Elkartea

Mikel Artola Izagirre

Gipuzkoako Bertsozale Elkartea

Gotzon Barandiaran Arteaga

Olatz Bengoetxea Manterola

Soziolinguistika Klusterra

Beatriz Egizabal Ollokiegi

Ainhoa Ezeiza Ramos

Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Jose Ramon Garcia Garmendia

Arantxa Hirigoyen Iriarte

Aroa Murciano Eizagirre

Es investigadora y profesora de universidad en la UPV/EHU. Doctora en Ciencias de la Educación. Realizó estudios de psicopedagogía y se especializó en la didáctica de las lenguas e interculturalidad en el máster EKOMU. Sus temas principales de investigación son la formación de profesorado y la enseñanza-aprendizaje de las lenguas, desde una perspectiva sociodiscursiva. Ha participado durante años en MIKER (HUHEZI) y en la actualidad es miembro de ELEBILAB (UPV/EHU), en la Facultad de Letras del Campus de Vitoria/Gasteiz.

Résumé

Conclusions envoyées par la direction du Cours d'été