
Ahozkotasunaren eta ahozko kultur sorkuntzen didaktika
Description
Modalitate presentzialean matrikulatzeko plazak agortu egin dira baina online bidez nonnahitik zuzenean jarraitzeko eta parte hartzeko aukera egongo da: Horrela egitea nahiago bazenu, mesedez sakatu ONLINE ZUZENEAN gainean zuzeneko online ikastaroaren fitxan sartzeko
.Ahozkotasuna Euskara ikasgaian landu ohi da berariaz, baina ahozko komunikazioa edozein ikasgaitan ageri da ikasgelan, edo, garrantzizkoago izan daitekeena, ikasgelatik kanpoko harremanetan. Ahozkotasuna eskolan irakats daiteke? Noiz, nola? Ahozkoa lantzeko proposamen didaktikorik bada? Nola eragiten du testuinguru soziolinguistikoak ikasle gazteengan? Gazteek pentsatzen edo sentitzen dutena euskaraz adierazteko aski baliabide ba al dute eskura?
Hezkuntza Arautuan ahozkotasunaren didaktikan aritzeko hainbat modu daude; ikastaroan hainbat ikuspegi desberdin aurkeztu eta kontrastatuko ditugu. Gainera, ahozkotasunak gazteen hezkuntzan dituen hainbat aje eta erronka aztertuko dituen gogoeta batek ilustratuko gaitu.
Ahozkotasuna eguneroko solasean bizi da, egunerokoaren isla diren ahozko kultur sorkuntzetan esate baterako. Ahozko kultur sorkuntza lantzea, egitea eta gozaraztea bada ikasleak ahozko komunikazioan trebatzeko eta zaletzeko manera; ahozko komunikaziorako baliabidez jabetzeko modua. Baina antzerki, bertso, ipuin edo kantagintzaren didaktika emoziozko eta gozamenezko hezkuntza bidea da, ez arauzkoa. Gurean baditugu ahozko kultur sorkuntzen heziketan arrakasta duten esperientzia didaktikoak; batzuk biziki garatuak, bestetzuk potentzialitate handikoak. Horiek ezagutaraziko ditugu ikastaroan, ahozkotasunaren didaktikaren osagarri; edo zurkaitz, hautatzen den talaiaren arabera.
Objectifs
Ahozkotasuna ikastetxean lantzeko ereduak ezagutaraztea eta kontrastatzea.
Hainbat ahozko kultur sorkuntzen didaktikaren berri ematea.
Ahozkotasunaren eta ahozko kultur sorkuntzen didaktikaren lekua eta balioak aldarrikatzea Hezkuntzan.
Activité s'adressant à
- Alumnado universitario
- Estudiantes no universitarios
- Profesorado
- Profesionales
- Público en general
Programme
09 07 2020
AHOZKO KULTUR SORKUNTZEN DIDAKTIKA
“Erregistroa eta dokumentazio-banaketa“Présentation par la Direction de l’activité
- Karlos Aizpurua Etxarte | Bertsozale Elkartea - Ikerkuntza eragilea
“Antzerkiaren didaktika edo nola irakatsi antzerkia Hezkuntza Arautuan“
- Arantxa Hirigoyen Iriarte | Axut kolektiboa - Arduradun pedagogikoa
“ Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
“Kantagintzaren didaktika edo nola irakatsi kantagintza Hezkuntza Arautuan“
- Gotzon Barandiaran Arteaga | Ahotsenea - Idazlea
“ Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
Pause
“Bertsolaritzaren didaktika edo nola irakatsi bertsolaritza Hezkuntza Arautuan“
- Mikel Artola Izagirre | Gipuzkoako Bertsozale Elkartea - Hezkuntza eragilea
“ Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
Table ronde: “Ahozko kultur sorkuntza Hezkuntza Arautuan“
- Karlos Aizpurua Etxarte | Bertsozale Elkartea - Ikerkuntza eragilea (Modérateur)
- Arantxa Hirigoyen Iriarte | Axut kolektiboa - Arduradun pedagogikoa
- Gotzon Barandiaran Arteaga | Ahotsenea - Idazlea
- Mikel Artola Izagirre | Gipuzkoako Bertsozale Elkartea - Hezkuntza eragilea
“"Kantukontari" bakarrizketa“
- Beatriz Egizabal Ollokiegi | Ipuin kontalaria
10 07 2020
Aurkezpena
“Ahozko komunikazioan eragiteko aukerak aztertzen Hezkuntza Arautuan“
- Olatz Bengoetxea Manterola | Soziolinguistika Klusterra - Hizkuntza teknikaria
AHOZKOTASUNAREN DIDAKTIKA
“Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
“Ahozkotasunaren didaktika: irakaslea ardatz“
- Aroa Murciano Eizagirre | Euskal Herriko Unibertsitatea - Ikertzaile
“ Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
Pause
“Didaktizismotik konplexutasunera: ahozkotasunera hurbiltzen kultura herrikoien ikuspegitik“
- Ainhoa Ezeiza Ramos | Euskal Herriko Unibertsitatea, Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - irakasle-ikertzaile
“Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
“Gazteak, eskola eta ahozkotasuna“
- Jose Ramon Garcia Garmendia | Ahozkotasunean aditua
“Parte-hartze irekia (txatez, ahoz, mikrofonoz)“
- Karlos Aizpurua Etxarte
Table ronde: “Ahozkotasuna Hezkuntza Araututik egunerokora“
- Karlos Aizpurua Etxarte | Bertsozale Elkartea - Ikerkuntza eragilea (Modérateur)
- Aroa Murciano Eizagirre | Euskal Herriko Unibertsitatea - Ikertzaile
- Ainhoa Ezeiza Ramos | Euskal Herriko Unibertsitatea, Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - irakasle-ikertzaile
- Jose Ramon Garcia Garmendia | Ahozkotasunean aditua
Conférenciers

Mikel Artola Izagirre

Gotzon Barandiaran Arteaga

Beatriz Egizabal Ollokiegi
Ainhoa Ezeiza Ramos
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Jose Ramon Garcia Garmendia

Arantxa Hirigoyen Iriarte

Aroa Murciano Eizagirre
Es investigadora y profesora de universidad en la UPV/EHU. Doctora en Ciencias de la Educación. Realizó estudios de psicopedagogía y se especializó en la didáctica de las lenguas e interculturalidad en el máster EKOMU. Sus temas principales de investigación son la formación de profesorado y la enseñanza-aprendizaje de las lenguas, desde una perspectiva sociodiscursiva. Ha participado durante años en MIKER (HUHEZI) y en la actualidad es miembro de ELEBILAB (UPV/EHU), en la Facultad de Letras del Campus de Vitoria/Gasteiz.