Naturan hezi, orain da unea!
Description
Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2068170018 kod.) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Baita ere Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailak irakasleen etengabeko prestakuntza gisa ere baliozkotzea eskatu da.
Klima-larrialdian murgilduta gauden honetan, egoerari aurre egiteko ezinbesteko tresnetako bat dugu hezkuntza bera. Baina tamalez, egun Italia da klima-larrialdia eskola kurrikulumera eraman duen lehen herrialdea (eta oraingoz bakarra). Garapen Jasangarrirako Sare Espainolak (NBEak babestutako sare independentea) jasotzen duenez, une honetan klima larrialdia lantzeko “ekintza puntualak” baino ez dira egiten ikastetxeetan, hala nola, ingurumeneko efemerideen ospakizunak edo ikastetxeko ikasle kopuru mugatu bati zuzendutako ekintza zehatzak. Euskal curriculumean ere, hau da Heziberri 2020n, tronkalak diren ikasgaietan klima-larrialdiaren presentzia eza ere deigarria da. Ingurumenaren aldeko kontzientziazio izpiak ikusten badira ere, abagunezko esperientziak dira, osagabeak, eta karakter periferikoak duenak.
Dena dela, adituek diotenez klima-larrialdiko edukiak ikasgai batean ala bestean txertatu baino, programa akademiko guztia blaitu behar dute eta tronkalak diren disziplinetan modu transbertsalean lantzea ezinbestekoa da, ikasleen bizitzetan inpaktua izan dezaten. “Garapen jasangarrirako helburuetarako hezkuntza” txostenean, Unesco etxeak dio “esperientzia zuzenak” behar direla, ikasleen arlo emozionala ukitzen dutenak. Era berean, Bizkaiko Foru Aldundiko Bizkaia21 egitasmoan, “Naturarekin begirunetsuak diren eskoletarako” gidalerroak gomendatzen dira eta besteak beste, ikastetxeak euren inguruan integratzea ezinbestekoa dela jasotzen da bertan.
Naturan Ikasi ikastaroaren helburua, ikasleei naturarekin kontaktua handitzeko eta inguruko natur-guneak ezagutzeko aukera ematea da, disziplina desberdinetako alderdi praktikoak jorratuz. Eskola-sistemako eragileengan jasangarritasunarekiko konpromezua indartzeko egitasmoa da eta horretarako, irakasleak naturan hezteko prestatu nahi dira, zientziaren didaktikan eta metodo aktiboetan oinarrituta.
Objectifs
Naturan ikasteko ereduak, egungo pandemia eta klima-larrialdi egorei aurre egiteko tresna bezala ulertzea.
Irakasleak naturaren ezagutzan, jolas librean eta entzute-aktiboetan oinarritutako pedagogietan formatzea
Euskal curriculuma naturalizatzea. Haurrek naturaren bidez konpetentzia guztiak bereganatzeko eta naturarekin harremana handitzeko aukera ematea.
Activité s'adressant à
- Alumnado universitario
- Estudiantes no universitarios
- Profesorado
- Profesionales
- Público en general
Collaborateurs
Programme
02 09 2020 / 02 09 2020
Aurkezpena eta ikastaroari buruzko azalpenak
“Online saioa”
Saio honetan ikastaroko aurkezpena egingo dugu eta ikastaroari buruzko azalpenak emango ditugu
- Maialen Sistiaga Poveda
03 09 2020 / 03 09 2020
Naturan ikasi... zertarako?
“Online saioa”
Egun bizi dugun krisiak zerikusi handia du klima-larrialdiarekin eta honi aurre egiteko tresnetako bat, hezkuntza bera dugu. Adituek diotenez klima-larrialdiko edukiak ikasgai batean ala bestean txertatu baino, programa akademiko guztia blaitu behar dute eta tronkalak diren disziplinetan modu transbertsalean lantzea ezinbestekoa da, ikasleen bizitzetan inpaktua izan dezaten. “Garapen jasangarrirako helburuetarako hezkuntza” txostenean, Unesco etxeak dio “esperientzia zuzenak” behar direla, ikasleen arlo emozionala ukitzen dutenak. Saio honetan, Nazio batuen erakundeko 2016-2030 agendako Garapen Iraunkorreko Helburuak (ODS-ak) zer diren ikusiko dugu. Ondoren naturaz hausnartuko dugu: zer da natura eta zertarako ikasi naturan?
- Kakun Orbegozo Rezola
04 09 2020 / 04 09 2020
Naturarekin kontaktuaren garrantzia eta onurak haurtzaroan: baso-eskola eredua
“Saio online zuzenean”
Ordua: 09:00-10:00
Streaming bidez emitituko den saio honetan, naturarekin kontaktua zein garrantzitsua den eta zer nolako onurak dituen ikusiko dugu, ikerketa zientifikoetan oinarrituta. Itxialdiaren aurretik eta ondoren, gure haurrek naturarekin duten harremanaz hausnartuko dugu. Natura ezaren sindromea zer den ikusiko dugu eta baso-eskola eredua aurkeztuko dizuegu: zer da baso-eskola? Zergatik baso-eskola? Baso-eskola ereduaren jatorria eta zabalkundea mundu mailan. Baso-eskola, pandemiari aurre egiteko tresna gisa eta Kutxa Ekoguneko baso-eskola eredua.
- Maialen Sistiaga Poveda
05 09 2020 / 05 09 2020
Landare bila!
“Saio presentziala”
Ordua: 14:30-17:30
Lekua: Kutxa Ekogunea
Edonora begiratuta ere, beti aurkituko duzu landareren bat zure inguruan. Euskal Herrian 3.500 espezie ditugu; horietatik 225 mehatxupean. Belaunaldiz belaunaldi, ordea, landareekiko interesa eta ezagutza murrizten joan da gure gizartean, eta egun, kosta egiten zaigu inguruan ditugun landare arruntenei izena jartzea. 2001ean eginiko ikerketan, Wandersee eta Schussler botanikariek gauza bera ondorioztatu zuten Amerikako Estatu Batuetan; eta izena jarri zioten gertatzen ari zenari: plant blindness, landareekiko itsutasuna. Saio praktiko honetan zehar, landareei buruzko orokortasunak ikasiko ditugu eta ondoren, gure basoetan dauden landarerik ohikoenak identifikatzen ikasiko dugu. Bukatzeko, Euskal Herrian landareei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko.
- Yoana Garcia Mendizabal
05 09 2020 / 05 09 2020
Anfibio eta narrasti bila!
“Saio presentziala”
Ordua: 11:30-13:30
Lekua: Kutxa Ekogunea
Zer dira anfibio eta narrastiak? Zer egin behar da uhandre bat ikusteko? Nola ezagutu ditzakegu gure inguruko narrasti eta anfibioak? Kontserbazioaren oinarrian dago ezagutza, ezagutza arduratsua. Beraz, ikastaro honetan animaliak errespetuz behatzen ikasiko da. Anfibio eta narrastiak zein ekosistematan topa ditzakegun ikasiko dugu, in situ identifikazioa egin, krudeltasunik gabeko behatze teknikak eta hauen inguruan ibiltzeko aholkuak.Gainera, Euskal Herrian animalia hauei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko.
- Iñaki Sanz Azkue
- Egoitz Alkorta Miranda
05 09 2020 / 05 09 2020
Ezagutzen al dugu gure inguruko natura?
“Saio presentziala”
Ordua: 09:00-11:00
Lekua: Kutxa Ekogunea
Gure inguruko natura eta ahozko ondarea elkarri lotuta daude eta ongi ezagutzen zuten ingurunearekin harreman estuan bizi ziren gure aiton-amonek. Baina ezagutza hori transmititu al da gure belaunaldira? Ba ote dakigu zeintzuk diren inguratzen gaituzten animalia eta landareak? Hezkuntza formalean, Curriculumak dioenaren arabera, ikasleek bere ingurunearen oinarrizko ezagutza eta kontaktua edukitzea ezinbestekoa da; hori da eskolan irakatsi beharrekoa. Ordea, eduki horiek barneratzea zaila suertatzen da faunarekiko eta florarekiko ezagutzarik eta interesik ez badugu. Baina, Euskal Herrian, zein da irakasleek eta ikasleek landareekiko eta animaliekiko duten interesa? Ezagutzen al dituzte?
- Iñaki Sanz Azkue
07 09 2020 / 07 09 2020
Xomorro bila!
“Online saioa”
Ia edozein animalia txiki sartzen dugu xomorroen taldean baina egia da basoetan topatzen ditugun xomorroak, animalia talde ezberdinetakoak izaten direla: moluskoak, anelidoak, intsektuak, araknidoak, krustazeoak, miriapodoak... hau anabasa! Zenbat dira ba xomorro taldeak? Zein ezaugarri dituzte? Online saio honetan horiek denak landuko ditugu eta bukatzeko, animalia hauei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko.
- Maialen Sistiaga Poveda
08 09 2020 / 08 09 2020
Hegazti bila!
“Saio online zuzenean”
Ordua: 09:00-11:00
Urdaibai Bird Centerrekin zuzeneko saioa egingo dugu eta bertatik, Edorta Unamunok hegaztiei buruzko orokortasunak azalduko dizkigu, eraztuntze saio birtual bat biziko dugu eta basoetako hegaztirik arruntenak ezagutu kamara batean zehar. Bukatzeko, animalia hauei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko. Gurekin bat egiten duzuen guztiok, Gautegiz Arteagako paduran dauden erdigunetik eta behatokietatik, hegaztiak behatzeko jardunaldi birtual bikaina izango duzue.
- Edorta Unamuno
09 09 2020 / 09 09 2020
Naturaren kontserbazioaren egoera
“Online saioa”
Zein egoeran dago Euskal Herriko natura? Eta mundu mailakoa? Nola eragin diezaioke naturan hezteak gue bioaniztasunari eta habitaten kontserbazioari?
- Iñaki Aizpuru Oiarbide
10 09 2020 / 10 09 2020
Jolasa oso kontu serioa da
“Online saioa”
Zaila da haurrak jolasten sentitzen eta ikasten duena neurtzea, jolasa esperientziak bizitzea baita. Mugimendua, abilezia, oreka, ikerketa, esplorazioa, konfiantza, arriskua, gatazka, konponketa, lorpena, harremanak, negoziazioa, komunikazioa… barnebiltzen ditu jolasak. Horregatik guztiagatik, gauza serioa da haurraren garapenerako, garapen psikomotore, intelektual, sozial eta afektibo-emozionalari berebiziko bultzada ematen baitio. Saio honetan jolasa zer den eta zer ez den ikusiko dugu, hau da, jolasa definitzen ahaleginduko gara eta jolasak zein ezaugarri dituen aztertzen. Zein funtzio du jolasak? Zein ekarpen egiten dio haurraren garapenari? Zer da jolas librea? Jolasaren inplikazio praktikoen inguruan arituko gara.
- Iñaki Larrea Hermida
11 09 2020 / 11 09 2020
Haurren ahotsaz eta beharrez...
“Saio online zuzenean streaming bidez”
Ordua:09:00-10:00
Saio honetan zehar, haurtzaroaren eskubideen eta egoeraren inguruan hausnartuko dugu. Ba ote zenekiten, adibidez, jolasa Nazio Batuen Erakundeak babestu egin zuela Haurren Eskubideen Konbentzioan? Eta gauza bera gertatzen da ingurunearekin, EAEko 237/2016 Dekretuak dio «haurraren eskolak ingurunera zabaldu eta arreta jarri behar diola haurrek eskolatik kanpo bizi dituzten esperientzien ekarpenari». Saio honetan haurren eskubideak historian zehar nolakoak izan diren ikusiko dugu, baita pandemia egoera honen aurretik eta bitartean ere. Zer gertatuko da haurren eskubideekin "normaltasun berrira" bueltatzen garenean? Zergatik eta zertarako da garrantzitsua haurtzaroari ahotsa ematea?
- Jesus Mari Azkona
12 09 2020 / 12 09 2020
Jolasa aberastuz
“Saio presentziala”
Ordua: 09:00-11:00
Lekua: Kutxa Ekogunea
Saio honetan zehar, Alvaro Beñaranek jolasa aberasteko gakoak emango dizkigu. Zein izan beharko luke helduon rola jolasean? Jolasa behatzean, zertan oinarritu beharko luke helduak? 0-8 urte bitarteko haurrek, mugimendua, jolasa, ekintza, helduekiko harremana behar-beharrezkoak dituzte, beraz hori guztia zaindu egin beharko dugu, eta mugimendua, jolasa, ekintza eta harremanak nola mantendu ditzakegun moduak bilatu beharko ditugu. Haurrei psikomotrizitatea lantzeak zer nolako abantailak ematen dizkion ikusiko dugu eta konfiantzazko espazioek duten garrantziez hitz egingo dugu.
- Alvaro Beñaran Aranzabal
12 09 2020 / 12 09 2020
La creatividad y los elementos naturales
“Saio praktikoa”
Ordua:14:30-17:30
Lekua: Kutxa Ekogunea
Bazkaldu ondoren, jolasari buruzko saio praktikoarekin jarraituko dugu, CREATECTURAko kideen eskutik. Kasu honetan, estetikak gure espazio pedagogikoetan duen garrantziaz hitz egingo digute, material naturalak, berrerabilitako materialak, eguneroko objektuak erabiltzearen inguruan arituko gara, baita jolasaren dinamikez ere: aldaketa, mugimendua, eferbeszentzia, kontzentrazioa eta lasaitasuna ikaskuntza-inguruneetan. Bukatzeko, esperimentazio-instalazioak ikasgelako egunerokotasunean integratzearen garrantzia aipatuko digute.
- Pablo López Posada
12 09 2020 / 12 09 2020
Paisajes lúdicos en la naturaleza
“Saio presentziala”
Ordua: 11:30-13:30
Lekua: Kutxa Ekogunea
Jolasari buruzko saio praktiko honetan multibertso pedagokikoez hitz egingo dugu, eszenografia hezkuntza-espazioak diseinatzeko tresna gisa ulertuko dugu, jakin-mina ikaskuntza-eragile gisa, irudimena sormen-garapenerako oinarri gisa. Proposamen pedagogikoen sekuentziazioa edo sinkronizazioa aztertuko dugu eta ikaskuntza-eszenografiak diseinatzeko eta giroak egituratzeko gakoak emango dizkigute CREATECTURAko kideek.
- Pablo López Posada
14 09 2020 / 14 09 2020
Naturan jolastearen garrantzia eta murgilketa
“Online saioa”
Naturan jolasteak, onura handiak ditu haurren garapenerako, ongizaterako eta osasunerako, batez ere etapa goiztiarretan. Egituratu gabeko espazio eta material ugari izateak ikerketara, esploraziora eta esperimentaziora gonbidatzen ditu haurrak, begirada kritikoa sustatzen du eta haurren erresilientzia indartzen du. Kanpoaldean errazagoa da segurtasun-tarteak mantentzea, infekzioak zailtasun handiagoz transmititzen dira eta airearekin eta eguzkiarekin kontaktuan egoteak defentsak indartzen ditu. Horregatik, gela bat baino espazio seguruagoa da natura. Saio honetan, naturak jolasari zein ekarpen egiten dion ikusiko dugu. Jolasaren dimentsioa (kognitiboa, soziala eta mugimendua), naturan nola aldatzen den ikusiko dugu eta naturak haurren jolasean eta generoan nola eragiten duen aztertu.
- Iñaki Larrea Hermida
15 09 2020 / 15 09 2020
Ingurune eta jolasaren arteko loturaz
“Online saioa”
Haur Hezkuntzako kanpo espazioak oso garrantzitsuak dira haurraren garapenerako. Haurraren jolasean, ikaskuntzan zein garapenean izan dezaketen eraginagatik, kanpo espazioa goi mailako baliabide pedagogikotzat hartzea aldarrikatzen dute zenbait ikerlarik eta horregatik, beren diseinua zaindu beharrekoa da. Saio honetan zehar, ingurunearen eta jolasaren arteko loturaz hitz egingo dugu, inguruneak jolasa aberasteko zer nolako baldintzak bete beharko lituzkeen ikusiko dugu eta bukatzeko, zenbait inplikazio praktikoen inguruan arituko gara.
- Iñaki Larrea Hermida
16 09 2020 / 16 09 2020
Material irekiak jolasean
“Online saioa”
Zer dira material irekiak? Zer dio pieza solteen teoriak? Zer nolako material irekiak aurki daitezke naturan? Zein abantaila du material irekiekin jolasteak?
- Irati Andoño Erdozain
17 09 2020 / 17 09 2020
Gure emozio eta jokaerak bideratuz
“Saioa online zuzenean streaming bidez”
Ordua: 09:00-10:00
Pandemia egoera honetan asko dira helduoi sortu zaizkigun beldurrak eta zeresanik ez, honelako egoera batean haurrak eskolara bueltatzeak eragiten dizkigun emozioak. Nola bueltatuko dira haurrak eskolara? Erantzuna emango ote zaie beraien behar afektiboei? Eta irakasleak, gai izango al gara alarma-egoerak agindutako neurriak betetzen? Zein baldintzatan? Nola emango da kontziliazioa etxean? Eta naturara ateratzen bagara haurrekin... seguru egongo al dira haurrak? Eguraldi txarra egiten badu, zer? Eremu zabal honetan haurrek ez dute ihes egingo? Mugak ondo barneratuko dituzte? Irakasleek ilusioz jarraituko dugu behin proiektua hasita? Jakinduria nahikoa izango dugu haurrak motibatzeko eta haiei erantzuteko? Asko dira sortuko zaizkigun beldurrak, eta Nerea Mendizabalek, hauek bideratzen ikasteko zenbait gako emango dizkigu.
- Nerea Mendizabal
18 09 2020 / 18 09 2020
Adierazi nahi duguna zintzotasunez azaltzeko praktikak
“Online saioa”
Gugan konfidantza gehiago izan nahi dugu eta ikasleei hasarratzeko beldurrik gabe adierazten ikasi. Sarritan nahiko genukeena adierazi ezinik edo esango genukeen baino gehiago edo modu kaltegarriagoan esaten aurkitzen gara, honek ekartzen digun ondoez eta erruaz, geurekin eta besteekin. Norbere sentimentu eta beharrak adierazteko eta bestearen jokaera edo jarrera desatsegina entzun eta ulertzeko gakoak emango dizkigu Nerea Mendizabalek, egoera gatazkatsuak kooperaziotik eta errespetutik konpontzeko eta ez epaiketa eta min egitetik.
- Nerea Mendizabal
21 09 2020 / 21 09 2020
Enpatiaz entzutea
“Online saioa”
Entzuteko, beharrezkoa da enpatia. Bestearen oinetakoak jantzi behar ditugu eta haiek jantzita ibili. Nerea Mendizabalek zer pentsatu emango digu, gure giro erosoa uzteko eta bestearena imajinatzeko zer zailtasun ditugun pentsaraziko digu. Haren diskurtso harrigarria entzunda, nork bere baitan begiratu eta enpatikoa izateko behar dituen baliabideak berreskuratuko ditugu.
- Nerea Mendizabal
22 09 2020 / 22 09 2020
Gatazken kudeaketa
“Online saioa”
Eskolan gatazkak kudeatzeko teknikak zein estrategia baketsuen inguruan hitz egingo dugu saio honetan, eskolan elkarbizitza eredu onuragarria landuz.
- Nerea Mendizabal
23 09 2020 / 23 09 2020
Nola ezarri limiteak: komunikazio ez-bortitza
“Online saioa”
Arauei, mugei eta komunikazio ez-bortitzari buruzko arituko gara saio honetan: bateragarriak al dira ala bateraezinak? Marshall Rosenberg-en teoria azalduko dugu, mugei buruz, arauak eta mugak definitzen ahaleginduko gara eta zintzotasunaren eta benekotasunaren arteko desberdintasunak zeintzuk diren hausnartuko dugu.
- Franziska Rautenberg
24 09 2020 / 24 09 2020
El "no" es el "sí" a nuestras necesidades
“Online saioa”
Gure beharretatik mugak jartzen ikasiko digu, ezetzaren aurrean zer nolako beharrak dauden ulertu eta baso-eskola ereduarako baliogarriak izango zaizkigun adibide zehatzen bidez, komunikazio ez-bortitzetik mugak jartzen ikasi.
- Franziska Rautenberg
25 09 2020 / 25 09 2020
Baso-eskolako gidalerroak
“Online saioa”
Saio honetan zehar baso-eskolarako gomendio praktikoak emango ditugu. Nola presatu haurrak eta helduak? Jantziak eta baso-eskolako kita, bilgunea eta arauak, baso-eskolarako kohesio jolasak, natur-eremuarekiko atxikimendua...eta askoz gehiago!
- Irati Andoño Erdozain
28 09 2020 / 28 09 2020
Baso-eskolako segurtasun irizpideak
“Online saioa”
Zer izan kontutan basoa aukeratzerako orduan (alerta meteorologikoak, jabetzak, eskolek alerta protokoloa…)? Baso-eskolako eegurtasun prozedurak eta protokoloak ikusiko ditugu, baita basoan gertatu ohi diren istripu ohikoenak nola sahiestu baita hauek gertatu ezkero, nola jokatu ere.
- Maialen Sistiaga Poveda
29 09 2020 / 29 09 2020
Natura ikasgela: txertaketa kurrikularra
“Online saioa”
Natura ikasgela: zer diote ikerketek? Naturan hezten dugunean, haurrek lortzen al dituzte kurrikulum ofizialean eskatzen diren konpetentzia guztiak? Eta nola moldatzen dira gero Lehen Hezkuntzara, ikasgelara bueltatzen direnean? Zer dio Heziberrik? Eta nola lortu Heziberrik markatutako konpetentziak naturan?
- Maite Ezponda
30 09 2020 / 30 09 2020
Proiektuaren garapena
“Sortu zuen eskolarako proiektua”
Datozen egunetan zehar, ikasitakoarekin zuen eskolarako naturan heztearen inguruko proiektu bat lantzeko eskatuko zaizue.
- Maialen Sistiaga Poveda
01 10 2020 / 01 10 2020
Agurra eta ebaluazioa
“Online saioa”
Garatutako proiektua ebaluatuko da eta ikastaroa agurtuko dugu.
- Maialen Sistiaga Poveda
Directeurs
Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Conférenciers
Iñaki Aizpuru Oiarbide
Técnico del Departamento de Sistemas Naturales de la Sociedad Pública Ihobe (Gobierno Vasco), encargado del estudio y conservación de las plantas y de los hábitats de interés. Es miembro del equipo de trabajo del proyecto Flora Iberica y coordinador del Atlas Florístico de los Pirineos en el seno del Observatorio pirenaico del Cambio Climático (OPCC).
Egoitz Alkorta Miranda
Irati Andoño Erdozain
Kutxa Fundazioa
Itziar Arregi Landa
Profesora y Pedagoga. “He tenido la oportunidad de investigar el juego libre y creo en los beneficios que este aporta al desarrollo de las niñas y niños. Sus necesidades nos generan responsabilidades a las personas adultas y ayudar a desarrollar estas responsabilidades se ha convertido en mi profesión”.
Jesus Mari Azkona
Licenciado en Magisterio, especialidad Preescolar. Cuenta con una amplia experiencia en diversas escuelas y ha pasado los últimos años en las etapas 0-3. Es un experto en metodologías Pikler y Reggio Emilia y ha impartido charlas en varios países. Es miembro de Oinherri Herri Hezitzailea y co-fundador de los espacios familiares PlistiPllasta.
Alvaro Beñaran Aranzabal
Licenciado en Pedagogía Terapéutica y formador de ASEFOP (Asociación Europea de Escuelas de Práctica Psicomotriz), es miembro del equipo directivo y profesor de la escuela Luzaro de Psicomotricidad de la UNED de Bergara. Es un colaborador habitual de la revista HikHasi y tiene una amplia experiencia en trabajos de ayuda terapéutica en práctica psicomotriz.
Maite Ezponda Irizar
Langile Ikastola
Yoana Garcia Mendizabal
Licenciada en Biología por la UPV/EHU es miembro del Departamento de Botánica Aranzadi desde 2009. Ha participado en el estudio del estado de conservación de la flora vascular y vegetación de los arenales y estuarios de Gipuzkoa, en proyectos relacionados con la erradicación de la flora invasora, trabajos del Banco de Germoplasma Vegetal de Gipuzkoa, en estudios del medio natural y redacción de Planes de Gestión para distintos municipios de Gipuzkoa. En los últimos años ha trabajado en la monitorización de la dinámica del paisaje vegetal de la CAPV, en el asesoramiento y coordinación para la recuperación de bosques autóctonos y en actividades de sensibilización ambiental. En su anterior etapa profesional ha desarrollado trabajos relacionados con la educación ambiental y la gestión y mantenimiento de Jardines Botánicos. Además, ha realizado la formación impartida por Bosquescuela sobre esta metodología.
Iñaki Larrea Hermida
Iñaki Larrea Mondragon Unibertsitateko irakasle eta ikertzailea da. Irakasle eta psikopedagogiako ikasketak burutzeaz gain, doktorego tesia egin zuen Haur Hezkuntzaren ezaugarriek haurraren garapen ebolutiboan duten eraginaren inguruan. Bere ibilbide profesionalean, unibertsitatean irakasle eta ikertzaile bezala eta ikastetxeetan aholkulari gisa, kalitatezko Haur Hezkuntza bultzatzeko ahaleginean dihardu. Lan horren isla dira 3 liburu eta hainbat artikulu eta komunikazio. Iñaki Larrea es profesor e investigador en Mondragon Unibertsitatea. Además de realizar los estudios de magisterio y psicopedagogía, desarrolló su tesis doctoral sobre el impacto de las cualidades de los centros de Educación Infantil en el desarrollo evolutivo de los niños y las niñas. En su recorrido profesional como profesor e investigador en la universidad y como asesor en las escuelas, ha tratado de incidir en una Educación Infantil de calidad. Son reflejo de ese trabajo 3 libros y varios artículos y ponencias.
Pablo López Posada
Artista mustidisciplinar ligado al dibujo, la fotografía y la escenografía teatral principalmente, compagina estas disiciplinas con el diseño y trabajo como tallerista creando instalaciones y espacios de aprendizaje, vinculando todos estos conocimientos a la innovación pedagógica. Actualmente además de su vinculación artística con las nuevas pedagogías, centra su trabajo en el dibujo y la fotografía. Por un lado destaca el proyecto “Diógenes Visual” un diario personal en el que lleva seis años trabajando y que ha sido mostrado en dos exposiciones al público. Por otro, sus dibujos son una búsqueda constante entre lo micro y lo macro, superponiendo constantemente el encuentro entre la naturaleza y el ser humano o la botánica y lo artificial, generando dibujos en los que lo figurativo y lo abstracto llegan a confundirse.
Nerea Mendizabal Etxeberria
Es diplomada en educación social y licenciada en psicopedagogía y actualmente trabaja como psicopedagoga y educadora social. Es el educadora de Comunicación No violenta certificada por la Non-violent Communication. Educadora de masaje infantil. Cuenta con una amplia experiencia en relaciones familiares, educativas, infantiles y adolescentes.
Kakun Orbegozo Rezola
Kutxa Ekogunea
Franziska Rautenberg, formadora certificada de la Comunicación NoViolenta según Dr. Marshall B. Rosenberg por el CNVC, titulada en psicología por la Univ. Freie Universität Berlin, terapeuta sistémica familiar y de pareja por la Escuela Vasco Navarra de Terapia Familiar y de embodied peacemaking según Paul Linden. Directora de SentimosNecesitamos. Impulsora y coordinadora del primer FamilyCamp de la Comunicación NoViolenta en España, formadora para el profesorado de CAP de Navarra, colaboradora de la Asociación para la Comunicación No Violenta, Bosquescuela y 21Kolore y facilitadora de formación de crecimiento personal y gestión de conflictos, coach y acompañamiento individualizado. Mi gran afición es la creación de espacios de relaciones humanas vivos, de confianza y empatía. Así como difundir la CNV como terapeuta y formadora, con proyectos como “SentimosNecesitamos”, “El sueño de la jirafa”, la “CNV en Familia”, etc.
Licenciado en Biología (2004) por la Universidad del País Vasco. Actualmente es asesor en el Berritzegune Nagusia (Dpto. de Educación del Gobierno Vasco). Da asesoramiento y formación medioambiental a centros escolares y promueve y coordinado diferentes proyectos educativos. Ha trabajado en diferentes áreas de la Herpetología: En investigación, gestión y divulgación. También ha abordado otras ramas como la botánica. Ha realizado y publicado trabajos sobre diferentes plantas amenazadas. Desde 2006 trabaja y coordina proyectos multidisciplinares relacionados con el conocimiento y conservación del patrimonio natural y oral. Autor de varios libros, en los últimos años también es colaborador del Semanario Argia, del diario Gara y de la Crónica del Urumea, y escribe reportajes divulgativos relacionados con el medio ambiente, la etnografía y la ciencia.
Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Edorta Unamuno
Trabaja en el Urdaibai Bird Center y es anillador experto de la Oficina de Anillamiento de Aranzadi. Es colaborador habitual del programa Faktoria de Euskadi Irratia contando curiosidades sobre aves. Cuenta con una amplia experiencia en conferencias y formaciones sobre aves y organiza sesiones en directo desde Urdaibai Bird Center a través del canal de Youtube.
Tarifs inscription
| Matrícula | jusqu'au 03-09-2020 |
|---|---|
| 152,00 EUR | |
| 132,00 EUR | |
| 132,00 EUR | |
| 20,00 EUR |
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations
11 - Villes et communautés durables
Faire en sorte que les villes et les établissements humains soient ouverts à tous, sûrs, résilients et durables. Questions clés : accès de tous à un logement et des services de base adéquats et sûrs, à un coût abordable, systèmes de transport accessibles et viables, urbanisation inclusive, planification et gestion participatives, protection du patrimoine culturel et naturel, qualité de l'air, déchets, espaces verts, liens entre zones urbaines, périurbaines et rurales.
Plus d'informations
13 - Action pour le climat
Prendre d'urgence des mesures pour lutter contre les changements climatiques et leurs répercussions. Questions clés : atténuation des effets, résilience et capacité d'adaptation, planification, stratégies et plans nationaux, éducation et sensibilisation, réduction de l'impact et alerte rapide, respect de la Convention-cadre des Nations Unies sur les changements climatiques.
Plus d'informations
15 - Vie des écosystèmes terrestres
Préserver, restaurer et promouvoir l'exploitation durable des écosystèmes terrestres, gérer durablement les forêts, lutter contre la désertification, arrêter et inverser la dégradation des terres et infléchir la courbe de la perte de biodiversité. Questions clés : lutte contre la désertification, reboisement, conservation, restauration et exploitation durable des écosystèmes terrestres, habitats naturels, biodiversité, espèces exotiques invasives, intégration des valeurs des écosystèmes dans la planification, braconnage.
Plus d'informations