Education
Linguistique et littérature
Égalité
Cours d'été
Hezkuntza-arrakasta eta inklusiorako gakoak: eskola-hizkuntzaren garapenerako ebidentziak eta tresnak

Hezkuntza-arrakasta eta inklusiorako gakoak: eskola-hizkuntzaren garapenerako ebidentziak eta tresnak

16.juin - 17. juin, 2025 Cod. H02-25

Eskola hizkuntzaren ezagutza maila funtsezkoa da hezkuntza arrakastarako, bai sozializazio prozesuan, bai garapen akademikoan. Horregatik, Uda Ikastaro honek eskola hizkuntzaren garapena bultzatzen dituzten faktoreen eta praktiken azterketa izango du ardatz.

Description

Hezkuntza erronkek bilakaera nabarmena izan dute globalizazioaren, migrazio mugikortasunaren eta teknologia berrien aurrerapenen eraginez. Ikasleen profila gero eta anitzagoa denez, horien beharrak eta eskolek dituzten erronkek ere aldaketa esanguratsuak izan dituzte. Hori dela eta, eskolek kalitatezko hezkuntza, inklusioa eta ekitatea bermatzeko ardura dute, izan ere, arrakasta akademikoa sustatzeaz gain, ikasleak eguneroko bizitzako erronkei arrakastaz aurre egiteko prestatzen dituzten oinarrizko konpetentziak garatuz. Testuinguru horretan, eskola hizkuntzaren ezagutza maila funtsezkoa da hezkuntza arrakastarako, bai sozializazio prozesuan, bai garapen akademikoan.

Horregatik, ikastaro honek eskola hizkuntzaren garapena bultzatzen dituen faktore eta praktiken azterketa izango du ardatz, berebiziko garrantzia baitu ikasle guztien eskola arrakasta sustatzeko. Kontuan hartu behar da ikasle askok oztopo linguistiko eta kulturalei aurre egin behar izaten dietela; oztopo horiek zailtasunak eragiten dituzte eskolara egokitzeko eta ingurune akademikoarekiko interesa pizteko, eta ondorioz, eskola porrotaren arriskua handitzen dute; bide horretan hezkuntza estrategia inklusibo eta eraginkorrak behar dira.

Horrenbestez, ikastaro honetan konpetentzia eleaniztunaren ikuspegitik, Oinarrizko Hizkuntza Trebetasun Akademikoen (ingelesez, Core Academic Language Skills edo CALS) garapenari buruzko egungo ezagutza izango da aztergai, izan ere, ikasle guztien eskola arrakastan funtsezko elementu da. Hainbat ikerketak erakutsi dute trebetasun horiek garrantzitsuak direla ikasleek curriculum arlo guztietako informazioa ulertu eta barneratu dezaten.

Testuinguru eleaniztunetan, gaitasun horien garapena Hizkuntzen Trataera Integratua eta Integrala sustatzen duten ikuspegi holistikotik landu daiteke, bai eta translanguaging izenez ezagutzen diren hizkuntza arteko praktika pedagogikoen bidez ere. Eleaniztasunaren inguruko ikerketetan nabarmentzen den kontzeptu horrek, esanahiaren eraikuntza errazten du ikasleen jatorrizko hizkuntza (H1) ikaskuntza baliabide gisa txertatzen baitu. Gainera, translanguagingak zaurgarritasun egoeran dauden ikasleen garapen emozionalean eragin positiboa duela frogatu da testuinguru eleaniztunetan ikasleen ongizatean eta arrakastan laguntzen baitu.

Ikastaro honen helburua da, halaber, hezkuntza komunitate osoaren arteko harremanak sendotzea — bereziki, eskolaren eta unibertsitatearen artean —, ebidentzia zientifikoetan oinarritutako berrikuntza pedagogikorako gakoak identifikatzeko, ikasle guztien beharrei erantzun asmoz.

Lire la suite

Objectifs

Irakurriaren ulermenerako oinarrizko hizkuntza trebetasun akademikoen garapena sustatzeko teoriak eta praktikak ezagutzea: Irakasleei eta hezkuntza komunitateari estrategia berritzaileetan gaitzen laguntzea, translanguaging pedagogikoa kasu, ikasleei testuetatik abiatuta modu eraginkorrean ulertzen eta ikasten lagunduko dieten funtsezko hizkuntza trebetasunak indartzeko irakurketan.

Hezkuntza inklusioa sustatzen duten ebidentzia zientifikoetan oinarritutako estrategiak ezagutaraztea: Ikasleen lehen hizkuntzak (H1) eta jatorrizko kulturak hezkuntza baliabide gisa aitortu eta erabiliko dituzten jardunbide pedagogikoak inplementatzea, oztopo linguistiko eta kulturalei aurre egiteko eta ikasleen eskolako egokitzapena eta inklusioa errazteko.

Eskolen eta unibertsitateen arteko lankidetza indartzea: Hezkuntza komunitateko eragileen arteko harremanak sendotzea, ikasleen beharrei erantzungo dieten eta ebidentzia zientifikoan oinarritutako esku-hartzeak ezagutu, garatu eta inplementatzeko.

Lire la suite

Activité s'adressant à

  • Public en général
  • Étudiants universitaires
  • Étudiants non universitaires
  • Professeurs
  • Professionnels

Organisée par

  • Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
  • Donostia Research group on Education and Multilingualism-DREAM

Directeurs

Oihana Leonet Sieso

Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU

Oihana Leonet Sieso es Diplomada en magisterio (2008) y licenciada en psicopedagogía (2011). En 2018 obtuvo su doctorado en Educación por la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Actualmente es la investigadora principal del grupo de investigación de reconocido prestigio internacional “Donostia Research group on Education and Multilingualism” (DREAM) donde ha desarrollado su investigación desde 2014 en el área del multilingüismo y educación. Ha participado en numerosas conferencias internacionales en el ámbito de la educación, el bi/multilingüismo, y la enseñanza de lenguas y ha publicado su trabajo en revistas internacionales de alto impacto. También colabora en varios proyectos europeos en el ámbito de la inclusión social y educativa y ha participado en congresos y escrito artículos en este ámbito. Además, colabora con la Agencia Estatal de Investigación en la evaluación de proyectos de investigación y ha revisado artículos de investigación para revistas internacionales.

Eider Saragueta Garrido

UPV/EHU, irakasle eta ikertzailea

Eider Saragueta es profesora ayudante doctora e investigadora en el departamento de Ciencias de la Educación de la Facultad de Educación, Filosofía y Antropología de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Ha participado en numerosas conferencias internacionales en el ámbito del multilingüismo y educación y ha publicado su trabajo en revistas nacionales e internacionales. Estudio Magisterio, se licenció en Antropología Social y Cultural y realizó el Master Europeo de Multilingüismo y Educación (EMME) en la Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). En el 2019 presento su tesis dirigida por Jasone Cenoz “Translanguaging hezkuntza-eleaniztunean. Ikerketa etnografiko bat” (Translanguaging en la educación multilingüe. Un estudio etnográfico). Sus principales líneas de investigación son: la utilización del euskera, la identidad y el análisis del translanguaging dentro del aula del alumnado de primaria, desde el punto de vista de la etnografía del aula.

Tarifs inscription

Face á Facejusqu'au 16-06-2025
30,00 EUR
30,00 EUR
30,00 EUR
En ligne en directjusqu'au 16-06-2025
30,00 EUR
30,00 EUR
30,00 EUR

Lieu de l'événement

Miramar Palace

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Palace

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

Objectifs de développement durable

Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.

L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

Objetics de développement durable

4 - Éducation de qualité

Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.

Plus d'informations
4 - Éducation de qualité

5 - Égalité entre les sexes

Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.

Plus d'informations
5 - Égalité entre les sexes

10 - Réduction des inégalités

Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.

Plus d'informations
10 - Réduction des inégalités