Hezkuntza-arrakasta eta inklusiorako gakoak: eskola-hizkuntzaren garapenerako ebidentziak eta tresnak

16.Jun - 17. Jun, 2025 Cod. H02-25

Eskola hizkuntzaren ezagutza maila funtsezkoa da hezkuntza arrakastarako, bai sozializazio prozesuan, bai garapen akademikoan. Horregatik, Uda Ikastaro honek eskola hizkuntzaren garapena bultzatzen dituzten faktoreen eta praktiken azterketa izango du ardatz.

Description

Hezkuntza erronkek bilakaera nabarmena izan dute globalizazioaren, migrazio mugikortasunaren eta teknologia berrien aurrerapenen eraginez. Ikasleen profila gero eta anitzagoa denez, horien beharrak eta eskolek dituzten erronkek ere aldaketa esanguratsuak izan dituzte. Hori dela eta, eskolek kalitatezko hezkuntza, inklusioa eta ekitatea bermatzeko ardura dute, izan ere, arrakasta akademikoa sustatzeaz gain, ikasleak eguneroko bizitzako erronkei arrakastaz aurre egiteko prestatzen dituzten oinarrizko konpetentziak garatuz. Testuinguru horretan, eskola hizkuntzaren ezagutza maila funtsezkoa da hezkuntza arrakastarako, bai sozializazio prozesuan, bai garapen akademikoan.

Horregatik, ikastaro honek eskola hizkuntzaren garapena bultzatzen dituen faktore eta praktiken azterketa izango du ardatz, berebiziko garrantzia baitu ikasle guztien eskola arrakasta sustatzeko. Kontuan hartu behar da ikasle askok oztopo linguistiko eta kulturalei aurre egin behar izaten dietela; oztopo horiek zailtasunak eragiten dituzte eskolara egokitzeko eta ingurune akademikoarekiko interesa pizteko, eta ondorioz, eskola porrotaren arriskua handitzen dute; bide horretan hezkuntza estrategia inklusibo eta eraginkorrak behar dira.

Horrenbestez, ikastaro honetan konpetentzia eleaniztunaren ikuspegitik, Oinarrizko Hizkuntza Trebetasun Akademikoen (ingelesez, Core Academic Language Skills edo CALS) garapenari buruzko egungo ezagutza izango da aztergai, izan ere, ikasle guztien eskola arrakastan funtsezko elementu da. Hainbat ikerketak erakutsi dute trebetasun horiek garrantzitsuak direla ikasleek curriculum arlo guztietako informazioa ulertu eta barneratu dezaten.

Testuinguru eleaniztunetan, gaitasun horien garapena Hizkuntzen Trataera Integratua eta Integrala sustatzen duten ikuspegi holistikotik landu daiteke, bai eta translanguaging izenez ezagutzen diren hizkuntza arteko praktika pedagogikoen bidez ere. Eleaniztasunaren inguruko ikerketetan nabarmentzen den kontzeptu horrek, esanahiaren eraikuntza errazten du ikasleen jatorrizko hizkuntza (H1) ikaskuntza baliabide gisa txertatzen baitu. Gainera, translanguagingak zaurgarritasun egoeran dauden ikasleen garapen emozionalean eragin positiboa duela frogatu da testuinguru eleaniztunetan ikasleen ongizatean eta arrakastan laguntzen baitu.

Ikastaro honen helburua da, halaber, hezkuntza komunitate osoaren arteko harremanak sendotzea — bereziki, eskolaren eta unibertsitatearen artean —, ebidentzia zientifikoetan oinarritutako berrikuntza pedagogikorako gakoak identifikatzeko, ikasle guztien beharrei erantzun asmoz.

Read more

Objectives

Irakurriaren ulermenerako oinarrizko hizkuntza trebetasun akademikoen garapena sustatzeko teoriak eta praktikak ezagutzea: Irakasleei eta hezkuntza komunitateari estrategia berritzaileetan gaitzen laguntzea, translanguaging pedagogikoa kasu, ikasleei testuetatik abiatuta modu eraginkorrean ulertzen eta ikasten lagunduko dieten funtsezko hizkuntza trebetasunak indartzeko irakurketan.

Hezkuntza inklusioa sustatzen duten ebidentzia zientifikoetan oinarritutako estrategiak ezagutaraztea: Ikasleen lehen hizkuntzak (H1) eta jatorrizko kulturak hezkuntza baliabide gisa aitortu eta erabiliko dituzten jardunbide pedagogikoak inplementatzea, oztopo linguistiko eta kulturalei aurre egiteko eta ikasleen eskolako egokitzapena eta inklusioa errazteko.

Eskolen eta unibertsitateen arteko lankidetza indartzea: Hezkuntza komunitateko eragileen arteko harremanak sendotzea, ikasleen beharrei erantzungo dieten eta ebidentzia zientifikoan oinarritutako esku-hartzeak ezagutu, garatu eta inplementatzeko.

Read more

Activity directed to

  • All public
  • University student
  • Students not from university
  • Teachers
  • Professionals

Organised by

  • Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
  • Donostia Research group on Education and Multilingualism-DREAM

Program

16-06-2025

08:45 - 09:00

Akreditazioa

09:00 - 09:10

Presentation by the Director of the activity

  • Begoña Pedrosa Lobato | Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saileko Sailburua
  • Aitor Marchueta Pérez | Hezkuntza Filosofia eta Antropologiako (HEFA) fakultateko dekanoa
  • Oihana Leonet Sieso | UPV/EHU - Irakasle-ikertzailea
  • Eider Saragueta Garrido | UPV/EHU - Irakasle-ikertzailea
09:10 - 09:30

“Euskal hezkuntza: gaurko ekarpenak biharko berrikuntzarako oinarriak“

  • Begoña Pedrosa Lobato | Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saileko Sailburua
09:30 - 10:30

“Pedagogías que amplían las voces y la comprensión: Evidencia basada en la investigación“

  • Paola Uccelli | Harvard Unibertsitateko Hezkuntza katedraduna / Catedrática de Educación de la Universidad de Harvard
10:30 - 11:00

Break

11:00 - 11:30

“Euskara eta hizkuntzen institutua: erronkak eta ekarpenak“

  • Josune Zabala Alberdi | Eusko Jaurlaritza - Euskara eta hizkuntzen institutuko zuzendaria / Directora del instituto de euskera y lenguas
11:30 - 13:45

Dinamika parte hartzailea: Eskola-hizkuntza arrakasta akademikorako gako: hezkuntza eragileen artean zubiak eraikitzen

13:45 - 14:00

Synthesis

17-06-2025

09:00 - 10:00

“La importancia del diálogo y el desarrollo del lenguaje para promover la lectura y el aprendizaje en la escuela“

  • Paola Uccelli | Harvard Unibertsitateko Hezkuntza katedraduna / Catedrática de Educación de la Universidad de Harvard
10:00 - 10:45

“Hizkuntza-gaitasun akademikoa eta edukiaren ulermena: ikerketa eta praktikak“

  • Oihana Leonet Sieso | UPV/EHU - Irakasle-ikertzailea
  • Olatz Lucas Zubiaurre | UPV/EHU
  • Ane Lamarka Etxeberria | UPV/EHU
10:45 - 11:15

Break

11:15 - 12:00

“Hizkuntza gaitasun akademikoa eta komunikatiboa hezkuntza eleaniztunean“

  • Jasone Cenoz Iragui | UPV/EHU - Irakasle ikertzailea
12:00 - 14:00

Round table: “Irakurriaren ulermena: esperientzia eta ebidentzietatik ibilbidea elkarrekin hausnartuz.“

  • Leire Gandarias Ispizua | UPV/EHU - Irakasle-ikertzailea
  • Maialen Moreno Zubeldia
  • Aitor Garmendia Ayestarán
  • Kristina Zuza Elosegi
  • Joseba Ibarretxe Fernandez de Larrinoa
15:00 - 16:30

“Poster sesioa“

  • Laura Sainz Gomez | UPV/EHU - Ikertzailea
  • Ane Lamarka Etxeberria | UPV/EHU - Ikertzailea
  • Ana Campos Bayon | UPV/EHU - Ikertzailea
  • Maddi Astigarraga Bergara | UPV/EHU - Ikertzailea
  • Elvira Gutierrez Jimenez | UPV/EHU - Ikertzailea
16:30 - 16:45

Closing session

  • Oihana Leonet Sieso | UPV/EHU - Irakasle-ikertzailea
  • Eider Saragueta Garrido | UPV/EHU - Irakasle-ikertzailea
  • Josune Zabala Alberdi | Eusko Jaurlaritza - Euskara eta hizkuntzen institutuko zuzendaria / Directora del instituto de euskera y lenguas

Directors

Oihana Leonet Sieso

Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU

Oihana Leonet is an Associate Professor in the Department of Educational Sciences (UPV/EHU). She holds a BA in Primary Education from UPV/EHU and a BA in Psychopedagogy from Mondragon Unibertsitatea (MU). She obtained her MA European Master on Multilingualism and Education from UPV/EHU. She received a scholarship to complete her dissertation at UPV/EHU, where she obtained her Ph.D. with honours in 2018. She is currently the Principal Investigator (PI) of the internationally renowned research group "Donostia Research group on Education and Multilingualism" (DREAM), where she has been conducting research in the field of multilingualism and education since 2014. Her research focuses on language teaching in multilingual contexts. She has participated in numerous international conferences in the fields of education, bi/multilingualism, and language teaching, and has published his work in high-impact international journals. She also collaborates on several European projects related to social and educational inclusion and has taken part in conferences and written articles in this area. Additionally, he works with the Agencia Estatal de Investigación in evaluating research projects and has peer-reviewed articles for international journals

Eider Saragueta Garrido

UPV/EHU, profesora e investigadora

Eider Saragueta is an Assistant Professor and a researcher at the Department of Education Sciences at the Education, Faculty of Philosophy and Anthropology, University of the Basque Country UPV/EHU. She has participated in numerous international conferences and in national and European projects on multilingualism in education. She has also published her work in both national and international journals. Her main research interests are the use of the Basque language by primary students, identity construction, and students' language awareness from an ethnographic perspective.

Speakers

Maddi Astigarraga Bergara

Maddi Astigarraga Bergara estudió el grado de Ciencias Biomédicas en la Universidad Autónoma de Barcelona. Posteriormente, curso el postgrado de Ilustración Científica en la Universidad del País Vasco y un año después realizó el máster de Formación del profesorado en la misma Universidad. Ha trabajado en centros de educación como profesora de extraescolares y actualmente compagina su trabajo con el trabajo como ilustradora científica, comunicando la ciencia mediante imágenes. Se integró al grupo de investigación DREAM para trabajar como investigador contratado en el proyecto de Competencia para el Lenguaje Académico desde el Enfoque Plurilingüe (HAGIE). Sus principales intereses son la utilización del dibujo como método de comunicación y aprendizaje y su función como herramienta de visualización de la comprensión lectora del alumnado.

Ana Campos Bayon

Euskal Herriko Unibertsitatea, UPV/EHU

Ana Campos holds a Bachelor's degree in Primary Education with a minor in Foreign Language and a Master’s in Multilingualism and Education (EMME). She is currently a contracted researcher in the DREAM research group, where she focuses on pedagogical translanguaging and the Core Academic Language Skills (CALS). Her main research interests include language teaching and learning, as well as multilingualism.

Jasone Cenoz Iragui

UPV-EHU/OEI

Jasone Cenoz has been Professor of Educational Sciences and President of the Education Committee of the State Research Agency. She is a member of the Advisory Council of the Organization of Ibero-American States (OEI) and works with international investigative commissions. She conducts research on multilingual education and the acquisition of second and third languages. She has participated in European and national research projects. She has published numerous articles and several books and has presented her research results at numerous international conferences and seminars in the United States, Canada, Australia, China, India, Brunei, New Zealand, Singapore and most European countries. the Prize from the Spanish Association of Applied Linguistics Towards the book Multilingual Education (2009) and the Advanced prize awarded by Ikerbasque in 2022, in recognition of an entire research career. She is in the top 2% of the most cited scientists in the world in recent years.

Leire Gandarias Ispizua

Leire Gandarias Ispizua (1989). Euskal Filologia ikasketak egindakoa Euskal Herriko Unibertsitatean. Fonetika eta Fonologia Masterra egin zuen Madrilgo Centro Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) institutuan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta Hizkuntzen Irakaskuntzako Irakasleen Prestakuntza Unibertsitate Masterra Valentziako Unibertsitatean. EHUko EUDIA ikertaldean euskararen prosodia aztertzen aritu ostean, azken urteotan Euskara irakasle dihardu bigarren hezkuntzan. Hirubide BHI ikastetxeko Berrikuntza Arduraduna da hirugarren urtez. Hirubide BHI ikastetxeak DREAM ikertaldearen HIGAEU proiektuan parte hartu du, Gaztelania, Ingelesa, Geografia eta Historia eta Biologia-Geologia jakintzagaietan ikasleen hizkuntza-gaitasun akademikoa eta edukiaren ulermena hobetzeko asmoz.

Aitor Garmendia Ayestarán

Geografia eta Historian lizentziaduna naiz Deustuko Unibertsitatetik (1988 - 1993) eta hau da nire 26. urtea irakaskuntza munduan. Irakasle izan baino lehen, ikerketa historikoan jardun nintzen, unibertsitateko ikaskide batzuekin. Bi gai landu genituen bereziki: Gipuzkoako umezurtzen historia eta soldaduskaren / intsumisioaren gaia. Ondoren, 1999 - 2000 ikasturtetik aurrera, Nafarroako bigarren hezkuntzako hainbat institutuetan zehar ibili naiz. 2019 - 2020 ikasturteatik hona, Zubiri Manteo BHIn nago, batez ere DBHn aritu naizelarik, eta une honetan mintegiburua naiz. 2023-2024 eta 2024-2025 ikasturteetan, DREAM ikertaldearekin HIGAEU proiektuan parte hartu izan dut. Proiektu horrek bi ikas - egoera planteatzen zituen. Gure kasuan, 1. ikas-egoeraren gaia demografia zen, munduan, Europar Batasunean eta Espainia - Euskal Herrian. 2. ikas - egoeran, ostera, 1. sektorea landu genuen, munduan, Europan eta Euskal Herrian. Orokorrean, esperientzia positiboa izan da niretzat, beste ikasturte batzuetan landutako gaiak beste modu batera emateko aukera eman baitit, ikasleentzat interesgarriak izan daitezkeen lanak eginaz, eta hizkuntza modu egokian erabiltzeko lagungarriak izan daitezkeen estrategiak landuz

Elvira Gutierrez Jimenez

UPV/EHU

Es graduada en Geología y posee un Máster en Biodiversidad, Funcionamiento y Gestión de Ecosistemas, habiendo realizado sus trabajos de fin de grado y máster en paleoclimatología mediante el estudio de isótopos de oxígeno y carbono. Además, completó el Máster Universitario en Formación del Profesorado (especialidad en Ciencias Naturales y Matemáticas) para la enseñanza en ESO, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas. Su trabajo de fin de máster se centró en analizar la situación de la educación ambiental mediante entrevistas a docentes. Actualmente, investiga en educación como miembro del grupo IKASGARAIA, donde trabaja en el diseño de secuencias didácticas STEAM. Su tesis doctoral se enfoca en el diseño, implementación y rediseño de una secuencia didáctica sobre eclipses.

Joseba Ibarretxe Fernandez de Larrinoa

Berritzegune Nagusia

Zientzia Fisikoetan lizentziatua, Astrofisika espezialitatean, Madrilgo Universidad Complutensean, 1990ean. Bigarren Hezkuntzako irakaslea 1991tik aurrera, EAEko irakaskuntza publikoan. Arrigorriaga BHIko Matematika eta Teknologia irakaslea 1997tik 2018ra. Arrigorriaga BHIko Hizkuntza Normalizazioko arduradun teknikoa 2001etik 2008ra. Arrigorriaga BHIko ikasketa burua 2008tik 2012ra. Basauri-Galdakaoko Berritzeguneko Hizkuntza Normalizazioko aholkularia 2013tik 2016ra. Berritzegune Nagusiko Hizkuntzaren Normalizazioko Programaren arduraduna 2019tik gaurdaino.

Ane Lamarka Etxeberria

UPV/EHU

Ane Lamarka Etxeberria holds a degree in Basque Studies, with a specialization in Basque Linguistics (UPV/EHU). She later completed the European Master's in Multilingualism and Education at the same university. She has worked as a secondary education teacher, specializing as a Basque language instructor in various schools. In 2022, she joined the DREAM research group as a contracted researcher to contribute to the project Competence for Academic Language from the Multilingual Approach (HAGIE). Throughout her career, she has participated as Contracted Research Staff (PIC) in two projects funded by the Basque Government and developed in collaboration with the DREAM group: HAGIE (2022) and HIGAEU (2023). Currently, Ane works as a predoctoral researcher after securing a contract from the Basque Government. Her doctoral thesis, titled “The Importance of Individual Factors in the Use of Connectives in Expository Texts in Basque, Spanish, and English” primarily explores how one’s first language (L1) influences writing in additional languages, as well as the advantages of pedagogical translanguaging for linguistic development in educational settings and the enhancement of academic language proficiency

Oihana Leonet Sieso

Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU

Oihana Leonet is an Associate Professor in the Department of Educational Sciences (UPV/EHU). She holds a BA in Primary Education from UPV/EHU and a BA in Psychopedagogy from Mondragon Unibertsitatea (MU). She obtained her MA European Master on Multilingualism and Education from UPV/EHU. She received a scholarship to complete her dissertation at UPV/EHU, where she obtained her Ph.D. with honours in 2018. She is currently the Principal Investigator (PI) of the internationally renowned research group "Donostia Research group on Education and Multilingualism" (DREAM), where she has been conducting research in the field of multilingualism and education since 2014. Her research focuses on language teaching in multilingual contexts. She has participated in numerous international conferences in the fields of education, bi/multilingualism, and language teaching, and has published his work in high-impact international journals. She also collaborates on several European projects related to social and educational inclusion and has taken part in conferences and written articles in this area. Additionally, he works with the Agencia Estatal de Investigación in evaluating research projects and has peer-reviewed articles for international journals

Olatz Lucas Zubiaurre

Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU

Graduated in Primary Education with a minor in Foreign Language at the UPV/EHU. She later took a Master's degree in Multilingualism and Education at the same university. She also studied Music Education at the UNIR. She then did a second Master's degree at the University of Cadiz in Evaluation and Research in Learning Organisations and Contexts. She has worked in Primary Education, mainly as an English teacher. She has worked for one year as a contracted researcher in the project Pedagogical Translanguaging in the Curriculum funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation, in the DREAM Research Group. She is currently working as a pre-doctoral researcher (UPV/EHU). The thesis she is working on is entitled ‘The development of reading competence in the science areas of Secondary Education: development of metalinguistic awareness and teachers’ beliefs’ and it is supervised by Professor Juan Etxeberria and Associate Professor Oihana Leonet. In her thesis, she studies the influence of academic language development and metalinguistic awareness on reading comprehension, as well as secondary school teachers' beliefs about language teaching.

Aitor Marchueta Pérez

Aitor Martxueta Pérez, es Doctor en Ciencias de la Educación y Licenciado en Pedagogía. Profesor del Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación en la Facultad de Educación, Filosofía y Antropología de la Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV-EHU). La línea principal de investigación en la que actualmente trabaja es el análisis de las realidades de los y las menores en situación de transexualidad y sus implicaciones en las familias y centros escolares para establecer estrategias educativas en su acompañamiento. Es autor de varios artículos en el ámbito del bullying homofóbico en el contexto educativo. Participó en la iniciativa puesta en marcha en 2013 por el Gobierno Vasco “Grupo Estable Escuela Segura: prevenir y afrontar la homofobia y la transfobia en el ámbito educativo”. Es miembro del grupo de investigación “Socialización del género” de la UPV-EHU.

Maialen Moreno Zubeldia

Maialen Moreno Zubeldia, (Donostia, 1980). Euskal Filologia ikasketak egindakoa Deustuko Unibertsitatean eta “Herri kontakizunak Lapurdin, Baxe Nafarroan eta Zuberoan: bilketa, sailkapena eta irriaren adierazpenaren azterketa” tesia defendatu zuen unibertsitate berean (2016an). Euskara irakasle dihardu bigarren hezkuntzan. Azken bi ikasturteetan Zubiri Manteo BHI ikastetxean DREAM ikertaldearen HIGAEU proiektuan parte hartu du, Gaztelania, Ingelesa, Geografia eta Historia eta Biologia-Geologia ikasgaietako irakasleekin elkarlanean. Bi ikas-egoera landu ditu ikasleekin: “Osasunean eragiteko demografia aztertu” eta “Elikadura jasangarriaren liburu zuria”. Horietan honakoak landu dira: hizkuntza erregistroak, paragrafoen antolaketa, lokailuak, testu analitikoen antolaketa orokorra, idazlearen ikuspuntua, diskurtsoaren prestaketa eta aurkezpena eta azalpen testuaren ekoizpena landu dira, besteak beste

Begoña Pedrosa Lobato

Master of Linguistics (Master of Arts, University of Illinois, USA, 1999). PhD in Applied Linguistics (University of the Basque Country, 2011). Executive MBA at Mondragon Unibertsitatea (2017). Experience at Mondragon Unibertsitatea from 2002 to the present: • Degree teaching career in Primary Education and Early Childhood Education, Foreign Language Career and Audiovisual Degree. He has created and coordinated different groups in the field of innovation. • He has developed his research career in the research group BAHI-IALE in the following lines of research: development of multilingual competence in minority language contexts, pedagogical strategies in CLIL contexts and student attitudes towards language learning. • Management: Dean of Humanities and Education Sciences since 2014. He had previously been a member of the Bureau of Research Management. Responsible for Foreign Language Studies

Laura Sainz Gomez

UPV/EHU

Laura Sainz Gomez obtained a degree in Primary Education with the minor in Foreign Language. She specialised in multilingualism by pursuing the European Master in Multilingualism and Education (UPV/EHU). She completed the Master in Basque Linguistics and Philology (UPV/EHU). Laura has worked as Basque teacher, and as editor and content creator in Santillana, creating teaching and learning materials for Basque Language and Literature subject. Nowadays, she is a predoctoral student at the UPV/EHU and a member of the DREAM research group as a contracted researcher. Her research focuses on the learning process of both foreign students and newcomers.

Eider Saragueta Garrido

UPV/EHU, profesora e investigadora

Eider Saragueta is an Assistant Professor and a researcher at the Department of Education Sciences at the Education, Faculty of Philosophy and Anthropology, University of the Basque Country UPV/EHU. She has participated in numerous international conferences and in national and European projects on multilingualism in education. She has also published her work in both national and international journals. Her main research interests are the use of the Basque language by primary students, identity construction, and students' language awareness from an ethnographic perspective.

Paola Uccelli

Paola Uccelli is a Professor of Education at the Harvard Graduate School of Education. A developmental linguist, she studies socio-cultural and individual differences in students' language development, focusing on skills that support reading and writing in school. Her work includes designing interventions to amplify student voices, assessing school-relevant language skills, and exploring how monolingual and multilingual learners use discourse structures effectively. Funded by IES, the Lemann Foundation, and others, her research has been published in journals like Child Development and Reading Research Quarterly. She collaborates with schools in the U.S. and Latin America, where she frequently participates in conferences. A native of Peru, Uccelli holds a Ph.D. from Harvard and a linguistics degree from Pontificia Universidad Católica del Perú. https://www.gse.harvard.edu/directory/faculty/paola-uccelli

Josune Zabala Alberdi

Eusko Jaurlaritza, Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako Zuzendaria

Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako Zuzendaria Eusko Jaurlaritzan. Euskal Filologian lizentziatua (EHU, 2002), Hizkuntzen aditu titulua eskuratua (Mondragon Unibertsitatea, 2005) eta Euskal ikasketetan doktorego programa eta ikerketa gaitasuna burutua (EHU, 2008). Lan ibilbidean, euskara eta bere irakaskuntzaren alorra landu du, batez ere: helduen euskalduntzean euskara irakasle eta trebatzaile (AEK eta udal euskaltegiak, 1999-2004); Euskara Biziberritzeko planetan aholkulari (Azpeitiko euskara patronatua, 2004-2005), eta Mondragon Unibertsitatean irakasle (HUHEZI fakultatea, 2004-2008 eta 2012-2014). Ikerketari dagokionez, HIJE taldeko (Hizkuntzaren jabekuntza eta erabilera) eta Eusko Ikaskuntzako Hezkuntza saileko partaide ere bada, eta Soziolinguistika Klusterrean ahozkotasunari buruzko ikerketa eta formazio ezberdinak gauzatu ditu. Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako Zuzendari lanetan dihardu egun Eusko Jaurlaritzan.

Kristina Zuza Elosegi

Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa. UPV/EHU

Fisika Aplikatua saileko irakaslea da Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan, Bigarren Hezkuntzan aritu ondoren. Ingeniaritzaren Oinarri Fisikoak irakasten dizkie Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako ikasleei. Bigarren Hezkuntzako Irakasle masterrean ere irakasle bada. STEAM arloetarako eskola-proiektuak bultzatzen dihardu. Bere ikerketa, batxilergoko eta unibertsitate mailatarako ikerketaren emaitzetan oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza sekuentzien garapenean oinarritzen da; estatuko zein europar proiektuen bidez. Bere ikerketaren emaitzak nazioartean argitaratuak izan dira, aldizkari espezializatuetan. Tesia Elektromagnetismoaren irakaskuntza-ikaskuntzaren inguruan burutu zuen. Egun IKASGARAIA ikerketa taldeko ikertzailea da. Fisikan lizentziatua da, astrofisika espezialitatean (La Laguna Unibertsitatea) eta doktoratua Fisikaren Irakaskuntzan (UPV/EHU).

Registration fees

Face-to-faceUntil 16-06-2025
30,00 EUR
30,00 EUR
30,00 EUR
Live onlineUntil 16-06-2025
30,00 EUR
30,00 EUR
30,00 EUR

Venue

Miramar Palace

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Palace

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

Sustainable development goals

Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

Sustainable development goals

4 - Quality education

Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.

More information
4. Quality education

5 - Gender equality

Achieve gender equality and empower all women and young girls. Key issues: the end of all forms of discrimination and violence, recognition of unpaid care and domestic work, shared responsibility, equal opportunities, full and effective participation in reproductive rights, equal rights vis-à-vis economic resources, access to land and other assets and ownership.

More information
5. Gender equality

10 - Reduced inequalities

Reduce inequality in countries and between them. Key issues: promotion of the social, economic and political inclusion of all people, equal opportunities, fiscal, wage and social protection policies to favour equality, migration and the policies that affect it, official assistance for the development, regulation and supervision of world institutions and markets.

More information
10. Reduction of inequality