Igor Ahedo: “TopaGune bezalako dinamikek jakintzen zirkulazioa ahalbidetzen dute”
UPV/EHUko Parte Hartuz ikerketa taldeak paper garrantzitsua jokatu du Uda Ikastaroetan parte hartze metodologiak praktikan jartzerakoan. Zientzia Politikoetan doktorea eta UPV/EHUko Parte Hartuz ikerketa-taldeko ikertzaile nagusia den Igor Ahedoren aburuz “Uda Ikastaroek horizontaltasun handiagoa ematen diote unibertsitateak gizartearekiko duen zereginari, eta, alde horretatik, parte hartzeko dinamikak baliatzean, Uda Ikastaroetako ikasleak ezagutza-hartzaile izateaz gain ezagutza-sortzaile bilakatzen dira“.
UPV/EHUko Parte Hartuz ikerketa taldeak paper garrantzitsua jokatu du Uda Ikastaroetan parte hartze metodologiak praktikan jartzerakoan. Zientzia Politikoetan doktorea eta UPV/EHUko Parte Hartuz ikerketa-taldeko ikertzaile nagusia den Igor Ahedoren aburuz “Uda Ikastaroek horizontaltasun handiagoa ematen diote unibertsitateak gizartearekiko duen zereginari, eta, alde horretatik, parte hartzeko dinamikak baliatzean, Uda Ikastaroetako ikasleak ezagutza-hartzaile izateaz gain ezagutza-sortzaile bilakatzen dira“.Jasangarritasunerako ikerketak, gazteak inspiratzeko
2022-2023 ikasturtean, lanketa bat egin du Elhuyarrek jasangarritasuna eta klima-larrialdiaren inguruan, Gipuzkoako Foru Aldundiko Ekonomia Sustapeneko eta Proiektu Estrategikoetako Departamentuaren laguntzarekin. Horren emaitza da “Jasangarritasunerako ikerketak, gazteak inspiratzeko” liburuxka. Bertan, jasangarritasuna ikasgelan lantzeko zenbait gako eta proiektu aurkezten dira. Azaroaren 3an, honen berri eman zuten “Jasangarritasunerako ikerketak, gazteak inspiratzeko” mahainguruan.
2022-2023 ikasturtean, lanketa bat egin du Elhuyarrek jasangarritasuna eta klima-larrialdiaren inguruan, Gipuzkoako Foru Aldundiko Ekonomia Sustapeneko eta Proiektu Estrategikoetako Departamentuaren laguntzarekin. Horren emaitza da “Jasangarritasunerako ikerketak, gazteak inspiratzeko” liburuxka. Bertan, jasangarritasuna ikasgelan lantzeko zenbait gako eta proiektu aurkezten dira. Azaroaren 3an, honen berri eman zuten “Jasangarritasunerako ikerketak, gazteak inspiratzeko” mahainguruan.Nausica Sánchez,. Chillidaren aztarna XX. eta XXI. mendeetako artean
Eduardo Chillida Eskolaren hirugarren edizioa XX. mendeko artearen historiako erreferente handienetako batean oinarritzen da. Chillida artista bakarra, berezia eta errepikaezina izan zen, eta estilo propioa eta formen lengoaia ezohikoa zituen. Baina, batez ere, ezagutzaren bilaketa etengabea eta ezagun dugunaren mugak gainditzeko borondatea irudikatzen zituen Chillidak.
Javier Clemente, "Todos Somos Reciclaje"ko arduraduna
Nola komunikatu ingurumen-gaiak gazteekin eta gazteentzat?
Javier Clemente "Cómo comunicar sobre medioambiente en redes sin caer en el intento" izeneko hitzaldi iradokitzaileari buruz aritu zaigu.
Ernesto Morales, Politika Publikoetan eta Gizarte Eraldaketan doktorea UABn
Ernesto Moralesek ekintza komunitarioaren, ekonomia solidarioaren, gizarte-zerbitzuen eta herritarren parte-hartzearen arloetan garatu du bere ibilbide profesionala. Ekintza komunitarioaz eta hura ertzetatik eraikitzeaz, ahalduntzeaz, gizarteratzeaz eta bizi-baldintzak hobetzeaz aritu zitzaigun Uda Ikastaroko hitzaldian.
Errua eta emakumeen masturbazioa
Gaia dagoeneko horren tabua izan ez arren, emakumeen masturbazioari dagozkion lehen emozioak lotsari, beldurrari eta erruari lotuta egon ohi dira emakumeengan. Horrenbestez, premiazkoa da sexualitatearen alorreko isiltasunaren arrazoiak eta emakumeen eta nesken bizitzetan izan ditzakeen ondorioak aztertzea.
Gaiari buruz aritu zaigu Alejandra Martínez de Miguel aktore, poeta eta sexologoa.
Liderazgo Facilitador Transformador
“Enpresen eta erakundeen kultura-eraldaketan funtsezkoa da lidergo bideratzailea, erakunde baten eraginkortasuna eta egokitzeko gaitasuna definitzen duten prozesu gehienak liderraren rolaren bidez bideratzen baitira”.
Nora Salbotx eta Hur Gorostiaga: "Teknologia berriak eta gizarteko aldaketak Euskal Curriculumean integratu behar ditugu, eta egindako akatsetatik ikasi"
“Teknologia berriak eta gizarteko aldaketak Euskal Curriculumean integratu behar ditugu, eta egindako akatsetatik ikasi”.
Nora Salbotxek eta Hur Gorostiagak Mugaz Gaindiko Uda Ikastaroetako "Hezkuntza etorkizuneko jendartea kohesionatzeko tresna: euskal curriculumaren ber-irudikatzea" ikastaroan parte hartu zuten, eta horri buruz aritu zaizkigu elkarrizketa honetan.
Irene López Goñi - Iban Thicoipe: Euskal Curriculuma lurralde desberdinetan
"Datozen urteetan jendartea konprometitzea hartuko nuke erronka nagusitzat. Aukera asko ikusten ditut".
Irene López Goñik eta Iban Thicoipek "Hezkuntza etorkizuneko jendartea kohesionatzeko tresna: euskal curriculumaren ber-irudikatzea" Mugaz Gaindiko Uda ikastaroan parte hartu zuten.
Mugak gainditzeko hezkuntza eta ikerkuntza proposamenak: haur eta gazteen partehartzea sustatzen
"Sustatzeko nahia edukita, askotan ez dugu ikuspegi hori nabarmentzen. Ez dugu horren beharra sentitzen, eta helduon zeregina da behar hori hautematea".
Nahia Idoiagak "Mugak gainditzeko hezkuntza eta ikerkuntza proposamenak: haur eta gazteen partehartzea sustatzen" ikastaroan hartu zuen parte, eta haur eta gazteen parte hartzeaz eta hizkuntza gutxituen garrantziaz hitz egin digu elkarrizketa honetan.
Bideojokoen mugaz eta nazioez gaindiko analisia: Erabilerak, interakzioak eta aholkularitza
"Bideojokoek sozializatzen laguntzen diete gazteei, eta gurasoekin duten harremana hobetu dezakete".
Aste honetan mugaz gaindiko ikastaroak egin dira Baionako Cité des Arts-en. Yannick Hernández "Bideojokoen mugaz eta nazioez gaindiko analisia: Erabilerak, interakzioak eta aholkularitza" ikastaroaren zuzendaria da, eta gaiari buruz jardun du elkarrizketa honetan.
Iraunkortasunerako Hezkuntza Eskola 2030: trantsizio energetiko-klimatikoa eta herritarren aktibazioa
"Gazteak nekatuta daude. Nekatuta ikusteaz erruduntzat jotzen dituztela eta fokua berengan jartzen dutela. Gehiago da egiten jarraitu behar dutena egin dezaketena baino; mezu hori aldatu beharrean gaude".
Serafín Huertasek eta Ainhoa Diez de Salazarrek ingurumen-hezkuntzari buruz eta hezkuntza horrek dituen erronkei buruz hitz egin dute.
El suicidio: silencio y verdad
"Ikasgeletan emozioak lantzen jarraitu beharra dago, gazteek hitz egin dezaten. Izena eta hitza jar diezaiotela sentitzen dutenari".
Elkarrizketa honetan, Osakidetzako Eva Bilbaok suizidioaz kontzientzia sortzeko beharra azpimarratzen du.
Gazte Ekoliderrak - Jasangarritasunean eta ekolidergoan trebatutako gazteak
Iraunkortasunaren erronkari eutsiz, eta horretarako gazteak ezinbestean aintzat hartuz, Gazte Ekoliderrak formakuntzaren izena emateko deialdia iriki dugu. Kutxa Fundazioak eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Ingurumen sailak, UPV/EHUko Uda Ikastaroak Fundazioaren kolaborazioarekin, sustatutako programaren helburua gazteak jasangarritasunean eta lidergo gaitasunetan trebatzea da. 18 eta 30 urte arteko 30 gazte aukeratuko dituzte programan parte hartzeko, eta bi erakunde antolatzaileek % 80an bekatuko dute haien formakuntza. Izen-ematea gaurtik aurrera zabalik egongo da abenduaren 2ra arte.
Iraunkortasunaren erronkari eutsiz, eta horretarako gazteak ezinbestean aintzat hartuz, Gazte Ekoliderrak formakuntzaren izena emateko deialdia iriki dugu. Kutxa Fundazioak eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Ingurumen sailak, UPV/EHUko Uda Ikastaroak Fundazioaren kolaborazioarekin, sustatutako programaren helburua gazteak jasangarritasunean eta lidergo gaitasunetan trebatzea da. 18 eta 30 urte arteko 30 gazte aukeratuko dituzte programan parte hartzeko, eta bi erakunde antolatzaileek % 80an bekatuko dute haien formakuntza. Izen-ematea gaurtik aurrera zabalik egongo da abenduaren 2ra arte.El Salvadorko Hezkuntza Ministerioarekin eta Ayuda en Acción-ekin elkarlanean hezkuntza berriztatzeko ikastaroari hasiera eman diogu
Gaur, Irailak 26, hezkuntza berrikuntza: gamifikazioa eta IKT tresnak online ikastaroari hasiera ematen diogu, El Salvadorko Hezkuntza Ministerioaren, Ayuda en Acción (Euskadiko Ordezkaritza) eta UIKren arteko lankidetza-hitzarmen baten ondorioz abian jartzen duguna.
Gaur, Irailak 26, hezkuntza berrikuntza: gamifikazioa eta IKT tresnak online ikastaroari hasiera ematen diogu, El Salvadorko Hezkuntza Ministerioaren, Ayuda en Acción (Euskadiko Ordezkaritza) eta UIKren arteko lankidetza-hitzarmen baten ondorioz abian jartzen duguna.Miriam Campos Leirós - Educación ecosocial para los retos del siglo XXI
Mariasun Landa - Idazteko gogotik kontaketa literariora
Aizpea Goenaga - Teloia Gora! Haur eta gazteekin antzerkia egiteko gida
4.0 enpresa pertsonen, teknologiaren eta antolaketaren ekosistema da
"Adimen artifiziala teknologia asko hartzen dituen hitz handi bat da. Horien nahasketa irtenbide zehatz bihurtzen da" zioen Julián Flórez Vicomtecheko Zuzendari Nagusiak. Ikerketa aplikatuko zentroa duela 21 urte hasi zen Donostiako Teknologia Parkeko bulego txiki batean (Miramon), Adimen Artifizialeko erreferente bihurtzeko. Bertan 200 pertsona baino gehiagok lan egiten dute eta industriari aplikatutako 160 ikerketa-proiektu inguru egiten dituzte. Fakturazioaren % 25 atzerritik dator, batez ere Europatik.
"Adimen artifiziala teknologia asko hartzen dituen hitz handi bat da. Horien nahasketa irtenbide zehatz bihurtzen da" zioen Julián Flórez Vicomtecheko Zuzendari Nagusiak. Ikerketa aplikatuko zentroa duela 21 urte hasi zen Donostiako Teknologia Parkeko bulego txiki batean (Miramon), Adimen Artifizialeko erreferente bihurtzeko. Bertan 200 pertsona baino gehiagok lan egiten dute eta industriari aplikatutako 160 ikerketa-proiektu inguru egiten dituzte. Fakturazioaren % 25 atzerritik dator, batez ere Europatik.“Itsasoari begira dagoen unibertsitatea” Mugaz gaindiko Uda Ikastaro arrakastatsuak jarraipena izango du
Uztailaren 20an "Itsasoari begira dagoen unibertsitatea" izeneko Mugaz Gaindiko uda ikastaroari amaiera eman zaio Bilboko Ingeniaritza Eskola (UPV/EHU) – Portugalete Eraikinean.
Uztailaren 20an "Itsasoari begira dagoen unibertsitatea" izeneko Mugaz Gaindiko uda ikastaroari amaiera eman zaio Bilboko Ingeniaritza Eskola (UPV/EHU) – Portugalete Eraikinean.Hezkuntza ekosozialaren balioa ingurunea hobetzeko eta komunitate gisa aurrera egiteko
"Ikastetxeak, baita unibertsitateak ere, komunitatearekin bat egiten ez duten ezagutza-guneak bihurtu dira. Gizartearen parte garela eta elkarren mende gaudela pentsatuz hezi behar dugu berriro. Kontzeptu hori, komunitatean bizitzearen ideia, berreskuratuz bakarrik egin ahal izango diegu aurre ditugun erronkei".
"Ikastetxeak, baita unibertsitateak ere, komunitatearekin bat egiten ez duten ezagutza-guneak bihurtu dira. Gizartearen parte garela eta elkarren mende gaudela pentsatuz hezi behar dugu berriro. Kontzeptu hori, komunitatean bizitzearen ideia, berreskuratuz bakarrik egin ahal izango diegu aurre ditugun erronkei".Surfrider
Surfrider España Surfrider Foundation Europe GKEren Espainiako ordezkaritza da. Surfrider Europen hastapenetan, 1990 urtean zehazki, gure inguruko osasunaz arduratzen ziren surflariak ziren akuilu lanetan burubelarri jarduten zirenak. Gaur egun aldiz adituak dira ozeanoak babesten; itsasoko zaborra eta kutsadura plastikoa, uraren kalitatea eta osasun publikoa, klima-aldaketa eta itsasertzaren kudeaketa aztertzen dituzte. Europa osoko kostaldeko eta hirietako 50 boluntario-talde baino gehiagok osatutako sare baten bidez, tokian tokiko ekintzak burutu, hezi, sentsibilizatu eta antolatzen dituzte.
Surfrider España Surfrider Foundation Europe GKEren Espainiako ordezkaritza da. Surfrider Europen hastapenetan, 1990 urtean zehazki, gure inguruko osasunaz arduratzen ziren surflariak ziren akuilu lanetan burubelarri jarduten zirenak. Gaur egun aldiz adituak dira ozeanoak babesten; itsasoko zaborra eta kutsadura plastikoa, uraren kalitatea eta osasun publikoa, klima-aldaketa eta itsasertzaren kudeaketa aztertzen dituzte. Europa osoko kostaldeko eta hirietako 50 boluntario-talde baino gehiagok osatutako sare baten bidez, tokian tokiko ekintzak burutu, hezi, sentsibilizatu eta antolatzen dituzte.Online ikastaroen programa (2022)
Berrikasteko gogoz hasi duzu urtea?? Epe luzeko online programa berria.
Naturan Heziz, udaberria ezagutu
Maialen Lujanbiok esan zuen bezala, “txori guztiak txori, arbola guztiak arbola eta zomorro guztiak zomorro diren garaiotan” bizi gara. Baita lore guztiak lore diren garaiotan ere. Hain zuzen, ikastaro honen helburua inguratzen gaituen izadiaren inguruko ezagutzak hezkuntza-komunitateari zabaltzea izan da eta horretarako, lehen egunotan inguruko bioaniztasuna eta ekosistemak ezagutzeko zenbait saio izan ziren, Euskal Herriko aditu ezberdinen eskutik.
Ingurumen-hezkuntza eskoletan
"7 saberes para la educación ambiental en la escuela" Ikastaroak interes handia piztu zuen ingurumen hezkuntzan interesa duten pertsonen artean, bai planteamendu berritzailea egiten zuelako, Morinen jakintzak ingurumen hezkuntzarekin lotzean, bai hizlariak ospe handikoak zirelako nazioartean. Ikastaroaren xede ziren ikasleez –2030eko eskolako agendaren proiektuetako koordinatzaileak– gainera, ikastaroak unibertsitatean, enpresan eta ingurumen hezkuntzaren aholkularitzan diharduten pertsonak erakarri zituen, besteak beste.