Memoria eta gatazka euskarazko hezkuntzan: literatura eta beste arteak (balia)bide

22.Eka - 23.Eka

Kod. H04-21

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailak irakasleen etengabeko prestakuntza gisa ere baliozkotzea eskatu da.

Uda Ikastaro honen helburu nagusia da literaturak eta bestelako arteek (euskal) gatazken memoriarekiko duten lotura eta balio kritikoa lantzea, hezkuntzaren ikuspegitik. Euskarazko hezkuntzan gatazken memoriak lantzeko baliagarriak izan litezkeen proposamen didaktikoak sortzeko irizpideak finkatzen ahaleginduko gara, eta planteamendu metodologiko berritzaileen inguruko hausnarketa egiten. Horretarako, unibertsitatean, ikastetxeetan eta memoriari lotutako elkarte eta erakundeetan lanean diharduten adituak bilduko ditugu, eremu horien arteko eztabaida eta elkarrekintza sustatzeko asmoz. Batetik, artea eta memoria uztartu dituzten esperientzia didaktikoei erreparatuko diegu; Nafarroako Memoria Institutuak sustatu dituen egitasmoei edota hainbat ikastetxetako irakasleek sortu eta elikatutako Oroimenaren harra proiektuari, besteak beste. Bestetik, gaien lanketa egiteko bereziki erabilgarriak izan daitezkeen tresna didaktikoak aztertuko ditugu; memoriaren eta gatazken lanketarako antzerki teknikak, IKT baliabideak, edota literatur testuak, besteak beste. Era berean, MHLI ikerketa taldearen baitan memoria-gatazka-artea ardatzaren bueltan orain arte egindako ibilbidea partekatuko dugu; gure jardunarekin lotutako gai ezberdinei buruz hausnartzeko nahiz ideiak trukatzeko plaza eskaini nahiko genuke, baita etorkizuneko proiektuetarako elkarkidetzarako eskua luzatu ere, gaiaren inguruko interesa duen irakasleriari begira, bereziki.

XX. mendeko memoria historikoa artearen bidez lantzeko, adierazpen artistikoa testigantza gisa nahiz hausnarketa tresna/espazio moduan proposatu nahi dugu. Honek eskatzen du kontaketa historiografiko klasikoaren antolaketa eta moldeak alde batera utzi eta memoriaren nahiz artearen funtzionamenduari heltzea. Era berean, euskarazko hezkuntzan enpatia historikoa bultzatuta askotariko iragan gatazkatsuen eta horien adierazpen artistikoen arteko analogiak eraikitzea, hausnarketa kritikoa laguntzea eta joera sortzailea sustatzeko baliabideak eskaintzea dira ikastaro honen helburuak. Funtsean, memorian, arteetan eta hezkuntzan interesa duen orori lanabesak ematea da xedea, eta eremu horietako agenteen arteko elkarrizketa nahiz sarea indartzea, etorkizuneko egitasmoen oinarri. 

Helburuak

Euskarazko hezkuntzan gatazken memoriak lantzeko literaturak eta bestelako arteek izan dezaketen balio kritikoaz hausnartzea.

Memoriak eta arteak uztartu dituzten esperientzia didaktikoen berri ematea, eta horien arteko eztabaida eta elkarrekintza sustatzea.

Euskal gatazken memoriak arteen bidez lantzeko baliagarriak izan litezkeen proposamen didaktikoak sortzeko irizpideak finkatzea eta planteamendu metodologiko berritzaileen inguruko hausnarketa egitea.

Arteen bidez gatazkak eta memoriak lantzeko baliagarriak izan daitezkeen tresna didaktikoak aztertzea, ikuspegi kritiko batetik eta metodologia berritzaileak sustatzeko asmoz.

Unibertsitatean, ikastetxeetan eta memoriari lotutako elkarte eta erakundeetan lanean diharduten agenteen arteko sarea indartzea, etorkizuneko egitasmoen oinarri.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra

Metodologia

Ikastaro honen muina adituen eta arituen hitzaldiak izango diren arren, metodologia dialogikoari garrantzi handia emango zaio, hau da, hizlarien eta entzuleen arteko elkarrizketari. Izan ere, ikastaro hau proiektu zabalago baten baitan kokatzen da, unibertsitatearen eta hezkuntza komunitatearen arteko harremana sustatzea xede duena, gatazken memorien inguruko lanketei dagokienez. Euskarazko hezkuntza testuinguruetan gatazken memoria lantzeko material didaktiko bat sortzea xede duen proiektu horren baitan, parte-hartzeari lehentasuna eman zaio, hezkuntza komunitateko kideen aldetik, bereziki, baina baita jendarteko beste sektore batzuenetik ere. Hartu-eman hori bultzatzeko, hitzaldien ostean eztabaidarako tarte dinamizatuak izango dira eta, horretaz gainera, ikastaroaren amaieran entzuleen hausnarketak eta iradokizunak biltzeko dinamikak sustatuko dira, on-line formatuak ahalbidetzen duenaren baitan, betiere.

Kolaboratzaileak

  • IT1047-16 Memoria Historikoa Literatura Iberiarretan ikertaldea
  • Eusko Jaurlaritza, Hezkuntza Saila (IT1047-16)
  •  Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital (MINECO FFI2017-84342-P)
  • Online ikastaroa zuzenean
    • Euskal kultura
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
    • Hizkuntzalaritza eta literatura
    • Ikastaroak guztientzat
    • Hezkuntza
  • 22.Eka - 23.Eka
  • Online zuzenean
  • Euskara
  • Balio akademikoa: 20 ordu