
Eskola Publikoan, nola ebaluatu hala irakatsi
Konpetentzien araberako ebaluazioa paradigma aldaketa da, ezagutza isolatuak neurtzetik ikasleek ezagutza horiek egoera errealetan aplikatzeko duten gaitasuna neurtzera pasatuz.
Description
Uda Ikastaro hau aurreko ikasturtean eskainitakoari jarraipena ematera dator hein batean; baina honen gainetik, are garrantzitsuagoa da hezkuntzak eta ikastetxeetako zuzendaritza taldeek nahiz irakasleriak bizi duten une honi erantzunak eta egiteko moduak azaltzea, eta elkarrekin eta elkarrengandik ikasiz ebaluazioaren gaiari erantzunak aurkitzea.
Konpetentzien araberako ebaluazioa paradigma aldaketa da, ezagutza isolatuak neurtzetik ikasleek ezagutza horiek egoera errealetan aplikatzeko duten gaitasuna neurtzera pasatuz. Helburu orokor ugari izan ditzake: ikaskuntza esanguratsuak sustatu; funtsezko konpetentziak garatu (arazoak ebatzi, pentsamendu kritikoa eta sormena sustatu, komunikazioa eta lankidetza indartu); ikasleria bere ikaskuntzaren protagonista bihurtu; feedback egokia eskaini (ikasle bakoitzak bere indarguneak eta ahuleziak ezagutu); ebaluazio irizpideak garatu nahi diren konpetentzien arabera ezarri, curriculumaren helburuekin bat datozela bermatuz;...
Adierazitako helburu orokor hauetaz gain, ikastaro honen bidez, helburu espezifiko batzuk nola landu daitezkeen ere partekatu nahi da. Kezkak ugariak diren arren, bidea nondik eta nola egin argituz doa, eta elkarrekin egitea beti izaten da errazagoa. Hala, Eskola Publikoan oso kontutan izan nahi dira, besteak beste, honako helburu espezifiko hauek: ikaslearen jardun integrala kontuan hartu; ebaluazio metodoen aniztasuna bultzatu; autoebaluazioa eta koebaluazioa sustatu; gurasoekiko konfiantza harremana sortu edo indartu, beren seme-alaben ikaskuntzan konplizeak bihurtuz; Eskola Publikoaren kalitatea hobetu, hau izango baita indargune nagusia bizi ditugun garai konplexu hauetan;...
Ezagutzen transmisioan oinarritutako ikuspegi batetik konpetentzien garapenean oinarritutako ikuspegi batera jauzi egin behar da, ikasleek egungo munduaren erronkei aurre egiteko tresnak izan ditzaten. Eskola Publikoak bere ahalduntze prozesuan jarraitu beharra dauka euskal gizartearen kohesioaren mesedetan eta euskal herritarron hezkuntza kalitatea bermatzeko.
Desikasten jarraitu beharra dago, eta, nola ez, baita ikasten ere, baina beti ikaslea eta familia erdigunean jarrita. Ziurgabetasun garai hauetan, kezkak kezka eta eginbeharrak eginbehar, eskolak oinarrizko ziurtasuna eskaini behar du, eta bere onena emanez, gizartearen aurrean sinesgarritasuna lortu eta arazoek sortzen dituzten zalantzen aurrean itsasargia izan. Honenbestez, irakasleak, ikasleak eta familiak bakarrik ez daudela aldarrikatu nahi da, badaudela aplikatzen diren jardunbide egokiak, badagoela berrikuntzarako grina, ispiluak non begiratu, elkarrengandik zer ikasi, eta aldi berean, Euskal Eskola Publikoaren sarea indartzeko beharra.
HEIZEk (Euskal Eskola Publikoaren Zuzendaritza Elkarteen Federazioa) antolatzen duen ikastaro honetan, eta betiere ikasleari eta familiari onena eskaintzea buruan, gai hauek izango dira hizketagai:
- Ebaluatzeko modu berriak sortzen dituen aukerak
- Konpetentzietan ebaluatu beharrak zer nolako bizipenak sortu dituen ikastetxeetan
- Jardunbide egokien tresnak eta formazioa: eremu digitala ebaluazioaren alde jarri beharra, eta etengabeko eta segmentatutako formazioaren beharra
- Konpetentzien ebaluazioa zertan datza? / Nola gauzatuko dugu berau ikasgelan?
- Konpetentzietan ebaluatzeko, nola bihurtu irakasleria konpetente
Objectifs
Konpetentzietan ebaluatu beharra barneratzea eta haren ulermen sakonean aurrerapausoak ematea. Aukera gisa hartzearen aldeko iritzia plazaratzea.
Jardunbide egokien bidez, konpetentzietan ebaluatzeko esperientziak ezagutaraztea, eta kontaktuak egiteko edota saretzeko aukerak eskaintzea.
Konpetentzietan hezitu beharrak ebaluazioan eta ebaluatzeko moduetan sortzen dituzten kezkak, ajeak eta aukerak partekatzea, eta honen inguruko hausnarketa kolektiboa butzatzea.
Eskolak duen erronka handiaren aurrean, irakasleriaren formazioaren lerro nagusiak ezagutaraztea eta laguntza zerbitzuen garrantzia azpimarratzea.
Konpetentzien ebaluazioa eta lidergo digitala txanpon bereko bi aurpegiak direla adieraztea: irakasle bakoitzaren lidergoa azpimarratzea, eta baita garapen eta ezagutza digitalaren garrantzia ere.
Ikastaroa bera hausnarketa kolektiboa egiteko gune bihurtzea. Irtenbideen lanketa elkarrekin egitea eta laguntza behar izanez gero, ikastetxeak eta zuzendaritza taldeak sistemako kideen bidelagun izateko prest daudela jakinaraztea.
Activité s'adressant à
- Étudiants universitaires
- Professeurs
- Professionnels
En collaboration avec
Programme
01 07 2025
Erregistroa
Présentation par la Direction de l’activité
- Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Koordinatzailea
“Ebaluatzeko modu berria eta AUKERA eremuak “
- Lucia Torrealday | Hezkuntza Saila - Sailburuordea
“Ebaluazioaren bizipenak ikastetxeetan“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
Pause
“Bertaratutakoekin elkarrizketan 1“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
“Praktika onak 1: Berrikuntza Arduradunen (BeA) erronkak, ajeak eta egiten ari diren bidea“
- Sergio Tejero Alvarez | Koldo Mitxelena BHI - BeA
- Itziar Lekuona Lopez de Robles | Aranbizkarra Ikas Komunitatea - BeA
02 07 2025
“Konpetentzien ebaluazioa: zer da, zergatik bide hau, nola egin berau“
- Aitor Uriondo Usandizaga | Hezkuntza Saila - Zuzendaria
“Konpetentzietan ebaluatzeko, konpetente nola bihurtu “
- Maialen Oiartzun Irastorza | UPV/EHU - Ikertzailea
Pause
“Bertaratutakoekin elkarrizketan 2“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
“Praktika onak 2: Konpetentziak ebaluatzeko tresnak 1“
- ANA MENDIZABAL ULIARTE | Unamuno BHI - Zuzendaria
- Itziar Elguezabal Sagarna | Unamuno BHI - Irakaslea
Synthèse
03 07 2025
“Konpetentzien ebaluazioak behar duen formazioa“
- Anaje Ferreiro Inza | Berritzegune Nagusia - Zuzendaria
“Praktika onak 3: Konpetentziak ebaluatzeko tresnak 2 (Irakasle koadernoa) “
- Josebe Azpiri Akarregi | Zaldupe Eskola - Zuzendaria
Pause
“Bertaratutakoekin elkarrizketan 3“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
“Praktika onak 4: Irakasleak eta Ebaluazio Hezigarria“
- Miren Karmele Blanco Etxeberria | Orokieta Herri Eskola - Irakaslea 3.zikloa
- Aitziber Alonso Agirrezabalaga | Orokieta Herri Eskola - Irakaslea
Table ronde: “Zer ikasi eta zer da desikasi behar duguna?“
- Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Idazkari teknikoa
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
- Anaje Ferreiro Inza | Berritzegune Nagusia - Zuzendaria
- Josebe Azpiri Akarregi | Zaldupe Eskola - Zuzendaria
- Miren Karmele Blanco Etxeberria | Orokieta Herri Eskola - BeA
Clôture du cours
- Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Idazkari teknikoa
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
Directeurs

Josu Etxaburu Osa
IES Elorrio BHI, Zuzendari-ohia
JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente

Iñigo Salaberria Aliaga
Heize, euskal eskola publiko ikastetxeen elkartea
Conférenciers

Aitziber Alonso Agirrezabalaga

Josebe Azpiri Akarregi

Miren Karmele Blanco Etxeberria
Después de estudiar Filología Inglesa (DEUSTO), también estudié Magisterio en Educación Infantil (UPV). A lo largo de estos 24 cursos, además de trabajar como profesor de E.I., especialista de inglés o tutora de F.P., también pasé 8 años en el equipo directivo de un centro. Siempre he tenido la intención de aprender y mejorar para poder ofrecer a nuestro alumnado la mejor educación posible y cuando el año 2017 llegué a Orokieta Herri Eskola se me abrieron nuevas posibilidades. Dada la importancia de la evaluación en el cambio metodológico, he tenido la oportunidad de trabajar en diferentes grupos de trabajo. Aunando proyectos y TICs intentamos ofrecer al alumnado experiencias de aprendizaje enriquecedoras. Desde el año 2019, disponemos en la escuela de SormenGLab, un Aula de futuro, llevándonos a un nuevo modelo de aprendizaje. Participo activamente en programas educativos de la Unión Europea, tengo 4 Sellos de Calidad europeos en proyectos eTwinning y desde 2022 soy embajadora del programa europeo Scientix.

Itziar Elguezabal Sagarna

Josu Etxaburu Osa
IES Elorrio BHI, Zuzendari-ohia
JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente

Anaje Ferreiro Inza

Itziar Lekuona Lopez de Robles

ANA MENDIZABAL ULIARTE
Graduada en Educación Primaria (2017) y Máster en Investigación en Ámbitos Socioeducativos (2018) por la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Actualmente profesora del Departamento de Ciencias de la Educación. Pertenece al grupo de investigación IkasGaraian, donde está realizando la tesis doctoral "Los mejores docentes para una escuela de calidad: diagnóstico y propuestas del modelo de acceso a la profesión para la escuela pública vasca"

Iñigo Salaberria Aliaga
Heize, euskal eskola publiko ikastetxeen elkartea

Sergio Tejero Alvarez
Berritzegune Vitoria-Gasteiz
Lucia Torrealday
Directora para la Diversidad e Inclusión Educativa FORMACIÓN Licenciada en Pedagogía (Universidad de Deusto, 1990) Diplomada en Magisterio (EHU-UPV Bilbao, 1987) CARRERA PROFESIONAL Directora de Innovación Educativa del Departamento de Educación (2016- 2021) Inspectora de Educación de Gobierno Vasco(2008-2016) o Responsable interterritorial de Acoso Escolar Directora del CEIP Intxixu Ikastola HLHI (1993-2008) Profesora de Educación Infantil y Educación Primaria (1988-1997)

Aitor Uriondo Usandizaga
Tarifs inscription
Face á Face | jusqu'au 30-06-2025 | jusqu'au 01-07-2025 |
---|---|---|
25,00 EUR | 71,00 EUR | |
- | 102,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 87,00 EUR |
Lieu de l'événement
Miramar Palace
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Miramar Palace
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations
5 - Égalité entre les sexes
Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.
Plus d'informations
10 - Réduction des inégalités
Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.
Plus d'informations