Education
Cours d'été
Nola landu eta ebaluatu ikasleen ahozko komunikazio-gaitasuna? Euskara-ikasleen ahozko hizkuntza sekuentzia didaktikoen bidez lantzeko proposamena

Nola landu eta ebaluatu ikasleen ahozko komunikazio-gaitasuna? Euskara-ikasleen ahozko hizkuntza sekuentzia didaktikoen bidez lantzeko proposamena

07.Sep - 08. Sep, 2022 Cod. H09-22

Description

Uda Ikastaro honen helburu nagusia da irakasleak ikasleen ahozko komunikagaitasuna lantzeko proposamen metodologikoaz jabetzea, ahozkoaren planifikazioan eta sistematizazioan sakonduz, emaitza hobeak lortzeko.

Nola lantzen dugu ikasleen ahozko komunikagaitasuna ikasgelan? Oro har, irakasleek euskara-eskoletan ahozko adierazpenaren eta elkarrekintzaren gaitasun komunikatiboa lantzen badute ere, emaitza hobeak lortzeko, garrantzizkoa da ikas-irakas prozesua behar bezala planifikatzea eta sistematizatzea. 

Ahozko ekoizpena lantzean, komeni da helburu eta irizpide zehatzak izatea, zer eta nola ebaluatu jakiteko, eta guztia ebaluatzera  ez jotzeko. Bestalde, grabazioak erabiliz, ahozko ekoizpena ez da galtzen, eta horrek aurrerapena eraginkorrago balioesteko aukera ematen du eta, hala, ebaluazioa errazagoa eta neurgarriagoa da.

Egitasmo metodologiko honek ahozko ekoizpena lantzeko zailtasunak eta arazoak identifikatzen laguntzen digu (denbora falta, metodologia…); hartara, errazagoa izango da aurrerabiderik egokiena gauzatzea.

Curriculumak ezarritako oinarrizko helburuetako bat da hizkuntza-erabiltzailearen komunikazio-gaitasuna garatzea. Ahozko adierazpena da komunikazio-modu zuzenena, eta horixe dugu ikasgelan propio lantzeko helburua.

Lire la suite

Objectifs

Irakasleak ikasleen ahozko komunikagaitasuna lantzen eta ebaluatzen gaitzea.

 

Ahozkoaren curriculuma lantzeko ahozko ekoizpenen programazioa egiten hastea.

Ahozko ekoizpena gelan lantzen hasteko oinarri didaktikoak finkatzea.

Ahozkoaren ebaluazioan trebatzea. Horretarako, nahitaezkoa da ikasleen ekoizpenak grabatzea.

Ikasleen parte-hartze aktiboaren bidez, haien motibazioa sustatzea.

Ikasleak elkarreraginerako behar dituzten hizkuntza baliabideetan trebatuz joatea.

Lire la suite

Activité s'adressant à

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak

Collaborateurs

  • HABE
  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila

Programme

2022-09-07

14:15 - 14:25

Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:

  • Jokin Azkue Arrastoa | HABE - Zuzendaria
  • Borja Ariztimuño Lopez | HABE - Didaktika Zerbitzuko teknikaria
14:25 - 14:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Borja Ariztimuño Lopez | HABE - Didaktika Zerbitzuko teknikaria
14:30 - 16:30

“Ahozko komunikazio-gaitasuna: ezugarriak eta baliabideak“

  • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea
16:30 - 17:00

Atsedena

17:00 - 19:30

“Ahozkoa nola irakatsi: testu-generoak eta sekuentzia didaktikoa.“

    Sekuentzia didaktiko bat diseinatzen.

    • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea

    2022-09-08

    09:00 - 11:30

    “Ikasleekin negoziatzen, motibazioari keinua.“

      Sekuentzia didaktiko bat gelaratzen.

      • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea
      11:30 - 12:00

      Atsedena

      12:00 - 14:00

      “Ikasleen ahozko ekoizpena ebaluatzen.“

      • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea
      14:00 - 14:30

      Sintesia

      Directeurs

      Borja Ariztimuño Lopez

      HABE

      Euskal Filologian lizentziatu (EHU, 2009) eta Hizkuntzalaritzako Unibertsitate Masterra eginik (EHU, 2011), Euskal Herriko Unibertsitateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean irakasle aritu da zenbait urtez, Gasteizko eta Donostiako Hezkuntza Fakultateetan; besteak beste, "Komunikazio Gaitasunaren Garapena" eta "Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika" irakasgaiak eman ditu. Gaur egun, HABEko Didaktika zerbitzuan dihardu, Curriculumaren Garapena eta Prestakuntza Arloko teknikari.

      Conférenciers

      Yolanda Olasagarre Mendinueta

      EIBZ-Nafarroako Gobernua

      Soziologia eta Zientzia Politikoetan Lizentziatua (Deustuko Unibertsitatea, 1989). Hizkuntza-Plangintza Graduondoko Unibertsitate-Diplomatua (EHU, 1994). “Adimen-gaitasun handiko ikasleen diagnostikoan eta heziketan” Unibertsitate-aditu titulua (UNED, 2011). 2006an hasi nintzen Euskararen Irakaskuntzarako Baliabide Zentroan (EIBZ, Nafarroako Gobernua, Hezkuntza Departamentua) jarduneko irakasleen prestatzaile gisa zenbait formazio sortu eta ematen. Batez ere, honako arlotan aritzen naiz: ikasleen ahozko komunikazio-gaitasunean, ikasleen hizkuntzarekiko motibazioan eta adimen-gaitasun handiko ikasleen arretan. Prestakuntzaz gain, irakasleei baliabideak eta laguntza eskaini behar zaiela sinetsita nago eta horregatik sortu ditugu "Ahozko hizkuntza irakastea" webgunea eta "Motibazioa Sustatzeko Baliabideak" bloga. Arlo horiek ikerketarekin lotzea beharrezkoa dela pentsatuta, DBHko ikasleen hizkuntza-atxikimendua hobetzeko ikerketa eta esku-hartzea burutu genuen 2016an. Adimen-gaitasun handikoen gaiarekin lotuta koblog pertsonala: https://adimengaitasunhandiak.eus/ Twitter kontua: @yolarbizu

      Lieu de l'événement

      Miramar Jauregia

      Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

      Gipuzkoa

      43.3148927,-1.9985911999999644

      Miramar Jauregia

      Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

      Gipuzkoa

      Objectifs de développement durable

      Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.

      L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

      Objetics de développement durable

      4 - Éducation de qualité

      Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.

      Plus d'informations
      4 - Éducation de qualité