Education
Summer Course
Nola landu eta ebaluatu ikasleen ahozko komunikazio-gaitasuna? Euskara-ikasleen ahozko hizkuntza sekuentzia didaktikoen bidez lantzeko proposamena

Nola landu eta ebaluatu ikasleen ahozko komunikazio-gaitasuna? Euskara-ikasleen ahozko hizkuntza sekuentzia didaktikoen bidez lantzeko proposamena

07.Sep - 08. Sep, 2022 Cod. H09-22

Description

Uda Ikastaro honen helburu nagusia da irakasleak ikasleen ahozko komunikagaitasuna lantzeko proposamen metodologikoaz jabetzea, ahozkoaren planifikazioan eta sistematizazioan sakonduz, emaitza hobeak lortzeko.

Nola lantzen dugu ikasleen ahozko komunikagaitasuna ikasgelan? Oro har, irakasleek euskara-eskoletan ahozko adierazpenaren eta elkarrekintzaren gaitasun komunikatiboa lantzen badute ere, emaitza hobeak lortzeko, garrantzizkoa da ikas-irakas prozesua behar bezala planifikatzea eta sistematizatzea. 

Ahozko ekoizpena lantzean, komeni da helburu eta irizpide zehatzak izatea, zer eta nola ebaluatu jakiteko, eta guztia ebaluatzera  ez jotzeko. Bestalde, grabazioak erabiliz, ahozko ekoizpena ez da galtzen, eta horrek aurrerapena eraginkorrago balioesteko aukera ematen du eta, hala, ebaluazioa errazagoa eta neurgarriagoa da.

Egitasmo metodologiko honek ahozko ekoizpena lantzeko zailtasunak eta arazoak identifikatzen laguntzen digu (denbora falta, metodologia…); hartara, errazagoa izango da aurrerabiderik egokiena gauzatzea.

Curriculumak ezarritako oinarrizko helburuetako bat da hizkuntza-erabiltzailearen komunikazio-gaitasuna garatzea. Ahozko adierazpena da komunikazio-modu zuzenena, eta horixe dugu ikasgelan propio lantzeko helburua.

Read more

Objectives

Irakasleak ikasleen ahozko komunikagaitasuna lantzen eta ebaluatzen gaitzea.

 

Ahozkoaren curriculuma lantzeko ahozko ekoizpenen programazioa egiten hastea.

Ahozko ekoizpena gelan lantzen hasteko oinarri didaktikoak finkatzea.

Ahozkoaren ebaluazioan trebatzea. Horretarako, nahitaezkoa da ikasleen ekoizpenak grabatzea.

Ikasleen parte-hartze aktiboaren bidez, haien motibazioa sustatzea.

Ikasleak elkarreraginerako behar dituzten hizkuntza baliabideetan trebatuz joatea.

Read more

Activity directed to

  • University student
  • Teachers

Contributors

  • HABE
  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila

Program

07-09-2022

14:15 - 14:25

Institutional Opening session. Speaking order:

  • Jokin Azkue Arrastoa | HABE - Zuzendaria
  • Borja Ariztimuño Lopez | HABE - Didaktika Zerbitzuko teknikaria
14:25 - 14:30

Presentation by the Director of the activity

  • Borja Ariztimuño Lopez | HABE - Didaktika Zerbitzuko teknikaria
14:30 - 16:30

“Ahozko komunikazio-gaitasuna: ezugarriak eta baliabideak“

  • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea
16:30 - 17:00

Break

17:00 - 19:30

“Ahozkoa nola irakatsi: testu-generoak eta sekuentzia didaktikoa.“

    Sekuentzia didaktiko bat diseinatzen.

    • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea

    08-09-2022

    09:00 - 11:30

    “Ikasleekin negoziatzen, motibazioari keinua.“

      Sekuentzia didaktiko bat gelaratzen.

      • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea
      11:30 - 12:00

      Break

      12:00 - 14:00

      “Ikasleen ahozko ekoizpena ebaluatzen.“

      • Yolanda Olasagarre Mendinueta | Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentua - EIBZko irakaslea
      14:00 - 14:30

      Synthesis

      Directors

      Borja Ariztimuño Lopez

      HABE

      Euskal Filologian lizentziatu (EHU, 2009) eta Hizkuntzalaritzako Unibertsitate Masterra eginik (EHU, 2011), Euskal Herriko Unibertsitateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean irakasle aritu da zenbait urtez, Gasteizko eta Donostiako Hezkuntza Fakultateetan; besteak beste, "Komunikazio Gaitasunaren Garapena" eta "Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika" irakasgaiak eman ditu. Gaur egun, HABEko Didaktika zerbitzuan dihardu, Curriculumaren Garapena eta Prestakuntza Arloko teknikari.

      Speakers

      Yolanda Olasagarre Mendinueta

      EIBZ-Nafarroako Gobernua

      Soziologia eta Zientzia Politikoetan Lizentziatua (Deustuko Unibertsitatea, 1989). Hizkuntza-Plangintza Graduondoko Unibertsitate-Diplomatua (EHU, 1994). “Adimen-gaitasun handiko ikasleen diagnostikoan eta heziketan” Unibertsitate-aditu titulua (UNED, 2011). 2006an hasi nintzen Euskararen Irakaskuntzarako Baliabide Zentroan (EIBZ, Nafarroako Gobernua, Hezkuntza Departamentua) jarduneko irakasleen prestatzaile gisa zenbait formazio sortu eta ematen. Batez ere, honako arlotan aritzen naiz: ikasleen ahozko komunikazio-gaitasunean, ikasleen hizkuntzarekiko motibazioan eta adimen-gaitasun handiko ikasleen arretan. Prestakuntzaz gain, irakasleei baliabideak eta laguntza eskaini behar zaiela sinetsita nago eta horregatik sortu ditugu "Ahozko hizkuntza irakastea" webgunea eta "Motibazioa Sustatzeko Baliabideak" bloga. Arlo horiek ikerketarekin lotzea beharrezkoa dela pentsatuta, DBHko ikasleen hizkuntza-atxikimendua hobetzeko ikerketa eta esku-hartzea burutu genuen 2016an. Adimen-gaitasun handikoen gaiarekin lotuta koblog pertsonala: https://adimengaitasunhandiak.eus/ Twitter kontua: @yolarbizu

      Venue

      Miramar Palace

      Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

      Gipuzkoa

      43.3148927,-1.9985911999999644

      Miramar Palace

      Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

      Gipuzkoa

      Sustainable development goals

      Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

      Sustainable development goals

      4 - Quality education

      Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.

      More information
      4. Quality education