Kultura eta Artea
Gizartea
Hezkuntza
Iraunkortasuna
DSF
Uda ikastaroa
Garapen Iraunkorrerako Hezkuntza eta Kultura

Garapen Iraunkorrerako Hezkuntza eta Kultura

Uzt. 04 - 05. Uzt, 2023 Kod. K10-23

Azalpena

Pandemiak eta klimaren, ekonomiaren eta gizartearen krisiek panorama berri bat definitzen dute munduarentzat. Testuinguru horretan, galde daiteke kulturak eta hezkuntzak zer eginkizun duten kontratu sozial berrian eta 2030 Agendaren esparruan?
Gaur egun, ia herrialde guztiak ari dira erabakiak hartzen hezkuntza-sistemaren helburuak eta emaitzak birdefinitzeko moduari buruz, etorkizuneko erronkak eta aukerak islatzeko. Bestalde, kulturak gizartea aldatzeko eragile izateko gaitasun hori du, emoziora jotzen du eta horretarako tresna da. Mundua eta gure ohiturak hautemateko eta interpretatzeko modu berriak ahalbidetzen dizkigu. Beraz, kultura- eta hezkuntza-inguruneak (formalak eta ez-formalak) hitz egiteko, entzuteko, pentsatzeko eta jarduteko espazioak dira. Biek sustatu dezakete interkonexioak ezagutzeko gaitasuna, baita munduaren ikuspegi holistikoa ere. Kulturak eta hezkuntzak, elkarrekin, munduan duen lekua eta harekiko elkarrekiko mendekotasuna aitortzen duen komunitate global berri bateranzko aldaketa bizkortzeko ahalmena dute.

Irakurri gehiago

Helburuak

Ikusgarri egin kultura eta hezkuntza uztartzearen eragina Garapen Iraunkorrerako 2030 Agendaren lorpenean.

Garapen Iraunkorreko Helburuak kultura- eta hezkuntza-praktikan nola txertatu aztertzea, biak lankidetzan lan eginez.

Kultura, hezkuntza eta garapen iraunkorraren arteko elkargunean lan egiten duten kasu inspiratzaileak aurkeztu.

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

Prestakuntza teoriko-praktiko bat proposatzen du, adituen arteko eztabaidan eta publikoarekiko elkarrizketan oinarrituta, baita ardatz teorikoak oinarri dituzten kasu inspiratzaileen aukeraketa bat ere.

Lankidetza

Programa

2023-07-04

08:45 - 09:00

Registro en Bizkaia Aretoa UPV/EHU - Erregistroa Bizkaia Aretoan UPV/EHU

09:00 - 09:15

Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:

  • Arantza Acha | UN Etxea - Directora
  • Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga | Vicepresidenta de REDS y Directora de Sostenibilidad y Compromiso Social de la UPV/EHU
  • Asier Aranbarri Urzelai | Eusko Jaurlaritza / Gobierno Vasco - Director de Innovación Social
09:15 - 10:30

“La cultura, un bien público mundial“

  • Paula Leocini Bartoli | Unesco - Directora de Políticas Culturales y Desarrollo
10:30 - 11:00

Pausa-café

11:00 - 12:30

Mahai ingurua: “Diálogo - Conversación“

  • Arantza Acha | UN Etxea - Directora (Moderatzailea)
  • Joxean Muñoz Otaegi | UN Etxea - Consultor de Educación para el Desarrollo Sostenible
  • Ines M. Garcia Azkoaga | Cátedra UNESCO de Patrimonio Lingüístico Mundial de UPV/EHU
12:30 - 14:00

Mahai ingurua: “Cómo diseñar un proyecto cultural-educativo con enfoque ODS“

  • Arantza Acha | UN Etxea - Directora (Moderatzailea)
  • Oihane Aldayturriaga | BBK - Responsable de Talento y Emprendimiento
  • Juan Carlos Vázquez Velasco | Desarrollo Kultura Communication y Desarrollo KCD - Director
  • Anais Roosens | Educación y Sostenibilidad - Coordinadora de Proyectos
  • Andrea Arrizabalaga Lasa | Artaziak - Gestora y Mediadora Cultural
14:00 - 14:30

“Síntesis“

  • Mikel Hidalgo | Eusko Jaurlaritza / Gobierno Vasco - Dirección de Innovación Social

2023-07-05

08:45 - 09:00

Registro en Palacio Miramar / Erregistroa Miramar Jauregian

09:00 - 10:15

“La contribución de la cultura y la educación al desarrollo sostenible“

  • Gemma Carbó Ribugent | Museu de la Vida Rural de L’Espluga de Francolí - Directora
10:15 - 11:45

Mahai ingurua: “Educación y cultura en un futuro sostenible“

  • Gemma Carbó Ribugent | Museu de la Vida Rural de L’Espluga de Francolí - Directora (Moderatzailea)
  • Samuel Fernández Diekert | UN Etxea, Factoría 4.7
  • Federico Buyolo García | Fundación Ortega y Gasset - Director de innovación cultural
  • Lucía Vázquez García | REDS - Coordinadora de cultura y educación
11:45 - 12:15

Pausa-café

12:15 - 13:45

Mahai ingurua: “Buenas prácticas sobre la contribución de la educación y la cultura al desarrollo“

  • Begoña Guzman Sanchez | UN Etxea - Responsable de Cultura (Moderatzailea)
  • Estibaliz Aberasturi Apraiz | UPV/EHU - Profesora e Investigadora. Grupo ARTikertuz
  • Arantxa Iurre Etxarri | Utopian Getxo - Coordinadora de Educación
  • David Fuentes Diego | Centro Formativo Otxarkoaga - Referente de Agenda 2030
  • Félix Losada Rodríguez | Begira Elkartea - Coordinador de Proyectos Educativos
13:45 - 14:15

“Clausura Inspiradora. El arte como herramienta de transformación social“

  • Estibaliz Urresola Solaguren | Directora
  • Edurne Ormazabal | Tabakalera
  • Amaia Serrulla Gonzalez | Zinemaldia
14:15 - 14:25

Itxiera

  • Miren Ibarluzea Santisteban | UPV/EHU - Directora de Cultura
  • Representante de la Fundación Cursos de Verano UPV/EHU

Zuzendariak

Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga

Universidad del Pais Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

Doktorea Ingurumen Ingeniaritzan Doktorea eta Ingurumen Teknologien irakaslea Ingeniaritza Kimikoa eta Ingurumen Ingeniaritza Sailean, Bilboko Ingeniaritza Eskolan. 2017tik UPV / EHUren Iraunkortasun eta Gizarte Konpromisoaren arloko zuzendaria da. Zientzia eta Gizarte Garapenaren eta Transferentziaren arloko errektoreordeatzatik iraunkortasuna eta gizarte konpromisoa bultzatzen du kudeaketa, irakaskuntza, ikerketa eta transferentzian. Ekonomia Zirkularra: aplikazioa enpresan masterraren batzorde akademikoaren kidea da. Espainiako Garapen Iraunkorrerako Sarearen (REDS) lehendakariordea da ere.

Lucía Vázquez García

REDS- Red Española para el Desarrollo Sostenible, Coordinación proyectos

Artearen historialaria. 2016az geroztik, aholkularia da Agenda 2030 agentzian. Hainbat erakunderentzat prestakuntza-proiektuak diseinatu, koordinatu eta gauzatzen ditu, hala nola CIFAL-UNITAR, Nazio Batuen prestakuntza eta ikerketa dibisioa, Espazio Eskola Diplotikoa, Limako Espainiako Kultur Zentroa edo Hezkuntza Ministerioa. Gaur egun proiektuen koordinatzailea da Garapen Iraunkorrerako Espainiako Sarean (REDS). Sareak kulturaren eta garapen iraunkorraren inguruan egin dituen argitalpenak koordinatu ditu, besteak beste, "Kultura jasangarri baterantz" gida. Fulbright bekaduna izan zen Philadelphiako Arteen Unibertsitatean, eta, ondoren, Picasso Malaga Museoko Hezkuntza Saileko burua 2008tik 2016ra.

Hizlariak

Estibaliz Aberasturi Apraiz

UPV/EHU, Titular de Universidad

Arantza Acha

Unesco Etxea

Licenciada en Biología por la Universidad del País Vasco y tiene un Máster en Conservación y Desarrollo Rural por la Universidad de Kent (Reino Unido). Ha trabajado durante 7 años con la Unidad de Ciencias Ambientales de la Oficina de la UNESCO en Indonesia, dos años como beneficiaria del programa de becas de UNESCO Etxea y Gobierno Vasco y posteriormente como consultora. Su trabajo se centró en promover el desarrollo sostenible en Indonesia, Timor Oriental, Filipinas y Vietnam. Para ello ha trabajado en programas de ecoturismo, formación, lucha contra el cambio climático y promoción cultural, colaborando estrechamente con gobiernos naciones y locales, comunidades locales, expertos y científicos, diversas agencias de la ONU y organizaciones de la sociedad civil. Desde el año 2014 Arantza es la directora de UNESCO Etxea, el Centro UNESCO del País Vasco, que trabaja en los ámbitos de la sostenibilidad, la educación, la cultura y los derechos humanos en el País Vasco.

Oihane Aldayturriaga

Andrea Arrizabalaga Lasa

Federico Buyolo García

Gemma Carbó Ribugent

Samuel Fernández Diekert

David Fuentes Diego

Arquitecto doctorando en Patrimonio y Paisaje con gran experiencia en proyectos relacionados con el patrimonio cultural y el desarrollo comunitario, con un profundo compromiso por la transformación social y capacidad para dirigir proyectos integrales de infraestructura cultural en los territorios tales como casas de la cultura, centros comunitarios y escuelas taller. En los últimos siete años de mi carrera profesional he liderado equipos de trabajo interdisciplinares de diseño y he trabajado en la formulación, diseño e implementación de proyectos de mejoramiento infraestructural basados dinámicas participativas y de interacción con las comunidades, en alianzas con actores del sector público, privado y cooperación internacional en diferentes contextos sociales y geográficos. El componente cultural y académico que ha caracterizado mis proyectos me ha llevado a trabajar de la mano con colectivos vulnerables en territorios urbanos y rurales.

Representante de la Fundación Cursos de Verano UPV/EHU

Ines M. Garcia Azkoaga

Euskal Herriko Unibertsitatea

Euskal Filologian doktorea eta Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) irakasle titularra. Euskal Hizkuntza eta Komunikazioa sailean egiten dut lan eta Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika sailean ere aritu izan naiz. Nire ikerketa arloak hizkuntza gutxitua aintzat hartzen duen hezkuntza eleaniztuna du ikusmiran, bereziki hizkuntzen alderdi diskurtsibo eta testualen garapena oinarri hartuta. Horiek dira, hain zuzen, nire argitalpenetan jorratzen diren gai nagusiak. Eusko Ikaskuntzako Hezkuntza Saileko lehendakaria izan naiz; egun, UPV/EHUko Munduko Hizkuntzen Ondarearen UNESCO Katedraren arduraduna naiz.

Begoña Guzman Sanchez

Mikel Hidalgo

Miren Ibarluzea Santisteban

UPV/EHU, irakaslea

Itzulpengintzan, argitaletxeetan eta eskolarako materialgintzan aritu ondoren, EHUko Euskal Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak Sailean eskuratu zuen nazioarteko doktoretza 2017an (2018/19 ikasturteko doktorego sari berezia eta Koldo Mitxelena VI Saria jaso zituen). UPV/EHUk eta University of Groningen-ek eskainitako European Master in Multilingual Education masterra egina du (2020). Itzulpen Ikasketak eta Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika ditu ikergai nagusi: euskal itzulpengintzaren historia eta kritika, itzulpengintzaren soziologia, itzulpenaren errepresentazioak, itzulpen-ohiturak, eleaniztasuna eta hizkuntzen trataera bateratua. Euskara eta Euskal Kulturako irakasle jardun zuen 2011-2015 bitartean Frantzian, Michel de Montaigne-Bordeaux 3 eta Sorbonne Nouvelle-Paris 3 unibertsitateetan. 2016/2017 ikasturteaz geroztik UPV/EHUko Bilboko Hezkuntza Fakultatean dihardu, Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean, eta MHLI ikerketa-taldeko kide da (MHLI: www.mhli.net).

Arantxa Iurre Etxarri

Paula Leocini Bartoli

Félix Losada Rodríguez

Joxean Muñoz Otaegi

Escritor, Guionista, Comisario de Exposiciones, Gestor Cultural. Desde 2012, viceconsejero de Cultura, Juventud y Deporte del Gobierno Vasco. Ha sido Director General del Centro Internacional de Cultura Contemporánea TABAKALERA, en Donostia-San Sebastián (2006-2010) y Director artístico de la productora de proyectos culturales TIPULA, S.L. (1994-2006 y 2010-2012).

Edurne Ormazabal

Anais Roosens

Estibaliz Urresola Solaguren

Juan Carlos Vázquez Velasco

Amaia Serrulla Gonzalez

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2023-05-31 arte2023-07-04 arte
25,00 EUR59,00 EUR
- 84,00 EUR
- 71,00 EUR
- 59,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR

Kokalekua

Uztailaren 4 Bizkaia Aretoan UPV/EHU - uztailaren 5 Miramar Jauregian

Abandoibarra etorbidea 3, 48009 Bilbo / Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Bizkaia eta Gipuzkoa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

17 - Helburuak lortzeko aliantza

Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

Informazio gehiago
17 - Helburuak betetzeko aliantzak