TogaGune ikastaroa: Ikaskuntza-Zerbitzua errealitateak eraldatzeko metodologia gisa
Zer eta nola egin hezkuntzatik komunitatea saretzeko? Egungo panoramika eta proiektuen diseinua.
Description
Ikaskuntza-Zerbitzua (I+Z) indarra hartzen ari den eredua da gure hezkuntza sistemaren baitan. Horren adibide da Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) finkatu beharreko hezkuntza-estrategiatzat jaso, onartu eta babesteko oinarriak ezartzen ari direla, “EHUagenda 2030” (EHU, 2019) eta Unibertsitateko Gizarte Erantzukizuna (Amiano, 2019; Jasangarritasun Batzordea) eraginkortasunez garatzeko konpromiso- eta ekintza-esparruaren barruan. Horretarako, Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuaren (SAE-HELAZ) ardurapean I+Z Laborategi Iraunkorra (A-S i3 Lab) martxan jarri zen 2023ko azaroan, metodologia hau egituratu eta instituzionalizatzeko bidean.
I+Z ingurunearekin eta komunitatearekin lotura sendoagoak sortzeko proposamena da, balio zibiko eta sozialak garatzea ahalbidetzen duen planteamendu metodologikoa izanik. Oinarri pedagogiko sendoak ezartzen ditu, alde batetik, hezkuntza-kalitatea bermatzeko ikaskuntza esanguratsua sustatzen duelako eta giza-garapena eredu integral, parte-hartzaile eta sozial batetik begiratzen duelako, eta, bestetik, jasangarritasuna eta eraldaketarako bidean ardura kolektiboaz hausnartzeko bideak zabaltzen dituelako.
Hau guztia posible izan dadin, hezkuntza-proposamen berean ikaskuntza kurrikularra eta komunitatea hobetzeko zerbitzua bat egitea du helburu metodologia honek. Horrela, izenak adierazten duen gisa, zerbitzua eta parte-hartze aktiboa, gogoeta eta esperientziazko ikaskuntzak bermatzen dituen proiektuak garatzen ditu. Hala, komunitateari zerbitzu bat ematea bilatzen da, gizartea eraldatzeko herritar arduratsuak heziz eta aldi berean ikaskuntza esperientziala eta aktiboa bilatuz.
Uda Ikastaroak Ikaskuntza-Zerbitzua metodologiara hurbilpen bat izan nahi du. Parte-hartzaileek, zenbait oinarri teoriko barneratu ostean, norberaren praktikari buruz hausnartzeko tartea izango dute eta hezkuntza-testuingurutik gertuko errealitateak hobetzeko erronkari erantzuteko plangintza posible bat zehazten hasiko dira. Hau da, Ikastaroan, parte-hartzaileak etorkizuneko irakaskuntza-ingurunearen benetako beharren gainean lan egiten trebatuko dira, arreta berezia jarriz hurbileko gizarte-arazo eta -premia errealen analisi kritikoan eta ulermenean, eta horiek modu sortzailean konpontzen.
Ikastaro hau TopaGune motatakoa izango da. Izen hau, partaidetza maila altuena eragiten duten ikastaroei ematen zaie. Kasu hauetan ikastaroen zuzendariak, UIKko zuzendaritza akademikoak eta ikastaroan erraztatzaile lanak egingo dituen pertsonak elkarrekin diseinatzen dituzte eraginkorrenak izango diren teknikak ikastaroa parte hartzailea izateko.
Objectifs
Giza justizia eta eraldaketarako bidean komunitatean parte-hartze aktiboak ezagutzea; norberaren eraldaketa abiapuntu izanik.
I+Z funtsezko ezaugarriak ezagutu eta ulertzea, estrategia metodologiko eta gizartea hobetzeko tresna gisa. I+Z metodologia aktibo gisa ulertzea.
I+Z hezkuntza-sistemak gizarte-erantzukizunarekin bat egiteko eta Garapen Iraunkorrerako Helburuei erantzuteko bide bezala aitortzea.
Hezkuntza-etapa ezberdinetan I-Z proiektuak planifikatzeko eta garatzeko aukerak identifikatzea.
Activité s'adressant à
- Étudiants universitaires
- Étudiants non universitaires
- Professeurs
- Professionnels
En collaboration avec
Programme
25 06 2024
“Erregistroa“Présentation par la Direction de l’activité
Ongi etorria
- Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
Inauguration institutionnelle. Ordre d'intervention:
Talde dinamika eta garatu beharreko proeiktuaren nondik norakoak
- Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Isabel Margarita Ugalde Salas | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
“Zergatik Ikaskuntza-Zerbitzua? Egungo egoera eta oinarriak“
- Ana Luisa López Vélez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - A-S i3 Lab-en kidea
- Monike Gezuraga Amundarain | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - A-S i3 Lab-en koordinatzailea
“Zer da eta zertan datza Ikaskuntza-Zerbitzuak?“
- Olatz Bastarrica Varela | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Elena Lopez de Arana Prado | Universidad Autónoma de Madrid | UAM - Irakaslea
Pause
Table ronde: “Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako esperientziak I: Errealitateak eraldatuz: Unibertsitatea eta Komunitatea, hezkuntza Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako Gradu eta Master Amaierako Lanen bitartez humanizatzeko xedearekin lanean (CBL programa)“
- Nerea Permach Martin | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Rakel Gamito Gomez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Errealitateak eraldatuz CLB proiektuko koordinatzailea
Table ronde: “Ikaskuntza-Zerbitzuko proiektu errealak: parte-hartzaileen begiradak gurutzatzen (II esperientzia)“
Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako esperientziak II :Euskal Haur Literatura eta IKT-ak uztartzen dituen lantegi baten diseinua Gasteizko GEU Elkartearekin elkarlanean
- Haizea Galarraga Arrizabalaga | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Arkaitz Salazar Maestu
- GEU Elkartea | GEU elkarteko kidea
Proiektuaren hasiera: ideia zaparrada
Synthèse
26 06 2024
“Nola planifikatu Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako proiektu bat?“
- Maria Teresa Vizcarra Morales | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Ainhoa Gómez Pintado | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
Proiektua: Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako proiektu baten diseinua
Pause
Proiektua: Partekatzea eta taldeko gogoetak
Clôture du cours
Sintesia eta itxiera
- Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
Directeurs
Irati Leon Hernandez
UPV/EHU
Maitane Basasoro Ziganda
UPV/EHU
Conférenciers
Olatz Bastarrica Varela
EHU/UPV
GEU Elkartea
Haizea Galarraga Arrizabalaga
EHU/UPV
Doctora en Ciencias de la Educación, Master en Psicodidáctica y Graduada en Educación Infantil. Título de la tesis: Adin txikikoen Interneten erabilera-ohiturei eta arriskuei buruzko kasu azterketa bat. Pertzepziotik kontzientzia piztera (Estudio de caso sobre hábitos y riesgos del uso de Internet de la pobración menor de edad. De la percepción a la conciencia). Actualmente, profesora en la Facultad de Educación y Deporte de la Universidad del País Vasco (UPV / EHU), en el departamento de Didáctica y Organización Escolar. Habitualmente imparte la asignatura Tecnologías de la Información y la Comunicación y participa en un posgrado online sobre TIC y Educación (IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntzen Irakaskuntzan). Investigadora del grupo consolidado del Gobierno Vasco IkHezi (Investigación Educativa) (IT 1304-19) . Principales líneas de trabajo: tecnología educativa, competencia digital, formación docente, Aprendizaje-Servicio y persp
Monike Gezuraga Amundarain
UPV/EHU
Ainhoa Gómez Pintado
Elena Lopez de Arana Prado
Ana Luisa López Vélez
UPV/EHU
Nerea Permach Martin
UPV/EHU, Irakasle ikertzailea
Isabel Margarita Ugalde Salas
Maria Teresa Vizcarra Morales
Licenciada en Educación Física y Doctora en Ciencias de la Educación. Ha sido profesora de Educación Física en Educación Secundaria en el Gobierno Vasco (instituto Koldo Mitxelena). Es investigadora Principal del grupo de investigación consolidado IkHezi GIC18/58, y profesora del Departamento de didáctica de la expresión musical, plástica y corporal en la Facultad de Educación y Deporte de la UPV/EHU, en Vitoria-Gasteiz. Sus trabajos de investigación han estado lidagos a los estudios de género, deporte escolar, expresión corporal y dramatización y actuaciones pedagógicas. Es Responsable del programa de doctorado en Psicodidáctica y ha ocupado diferentes puestos de gestión, entre ellos fue directora durante más de 6 años de la anterior Escuela de Magisterio de Vitoria-Gasteiz.
Arkaitz Salazar Maestu
Tarifs inscription
Face á Face | jusqu'au 31-05-2024 | jusqu'au 25-06-2024 |
---|---|---|
25,00 EUR | 50,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 50,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 61,00 EUR |
Lieu de l'événement
Miramar Palace
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Miramar Palace
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.
4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations5 - Égalité entre les sexes
Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.
Plus d'informations10 - Réduction des inégalités
Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.
Plus d'informations