Société
Education
Cours d'été
TogaGune ikastaroa: Ikaskuntza-Zerbitzua errealitateak eraldatzeko metodologia gisa

TogaGune ikastaroa: Ikaskuntza-Zerbitzua errealitateak eraldatzeko metodologia gisa

25.juin - 26. juin, 2024 Cod. G05-24

Zer eta nola egin hezkuntzatik komunitatea saretzeko? Egungo panoramika eta proiektuen diseinua.

Description

Ikaskuntza-Zerbitzua (I+Z) indarra hartzen ari den eredua da gure hezkuntza sistemaren baitan. Horren adibide da Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) finkatu beharreko hezkuntza-estrategiatzat jaso, onartu eta babesteko oinarriak ezartzen ari direla, “EHUagenda 2030” (EHU, 2019) eta Unibertsitateko Gizarte Erantzukizuna (Amiano, 2019; Jasangarritasun Batzordea) eraginkortasunez garatzeko konpromiso- eta ekintza-esparruaren barruan. Horretarako, Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuaren (SAE-HELAZ) ardurapean I+Z Laborategi Iraunkorra (A-S i3 Lab) martxan jarri zen 2023ko azaroan, metodologia hau egituratu eta instituzionalizatzeko bidean.  

I+Z ingurunearekin eta komunitatearekin lotura sendoagoak sortzeko proposamena da, balio zibiko eta sozialak garatzea ahalbidetzen duen planteamendu metodologikoa izanik. Oinarri pedagogiko sendoak ezartzen ditu, alde batetik, hezkuntza-kalitatea bermatzeko ikaskuntza esanguratsua sustatzen duelako eta giza-garapena eredu integral, parte-hartzaile eta sozial batetik begiratzen duelako, eta, bestetik, jasangarritasuna eta eraldaketarako bidean ardura kolektiboaz hausnartzeko bideak zabaltzen dituelako. 

Hau guztia posible izan dadin, hezkuntza-proposamen berean ikaskuntza kurrikularra eta komunitatea hobetzeko zerbitzua bat egitea du helburu metodologia honek. Horrela, izenak adierazten duen gisa, zerbitzua eta parte-hartze aktiboa, gogoeta eta esperientziazko ikaskuntzak bermatzen dituen proiektuak garatzen ditu. Hala, komunitateari zerbitzu bat ematea bilatzen da, gizartea eraldatzeko herritar arduratsuak heziz eta aldi berean ikaskuntza esperientziala eta aktiboa bilatuz.

Uda Ikastaroak Ikaskuntza-Zerbitzua metodologiara hurbilpen bat izan nahi du. Parte-hartzaileek, zenbait oinarri teoriko barneratu ostean, norberaren praktikari buruz hausnartzeko tartea izango dute eta hezkuntza-testuingurutik gertuko errealitateak hobetzeko erronkari erantzuteko plangintza posible bat zehazten hasiko dira. Hau da, Ikastaroan, parte-hartzaileak etorkizuneko irakaskuntza-ingurunearen benetako beharren gainean lan egiten trebatuko dira, arreta berezia jarriz hurbileko gizarte-arazo eta -premia errealen analisi kritikoan eta ulermenean, eta horiek modu sortzailean konpontzen.

Ikastaro hau TopaGune motatakoa izango da. Izen hau, partaidetza maila altuena eragiten duten ikastaroei ematen zaie. Kasu hauetan ikastaroen zuzendariak, UIKko zuzendaritza akademikoak eta ikastaroan erraztatzaile lanak egingo dituen pertsonak elkarrekin diseinatzen dituzte eraginkorrenak izango diren teknikak ikastaroa parte hartzailea izateko. 

Lire la suite

Objectifs

Giza justizia eta eraldaketarako bidean komunitatean parte-hartze aktiboak ezagutzea; norberaren eraldaketa abiapuntu izanik. 

I+Z funtsezko ezaugarriak ezagutu eta ulertzea, estrategia metodologiko eta gizartea hobetzeko tresna gisa. I+Z metodologia aktibo gisa ulertzea. 

I+Z hezkuntza-sistemak gizarte-erantzukizunarekin bat egiteko eta Garapen Iraunkorrerako Helburuei erantzuteko bide bezala aitortzea. 

 

Hezkuntza-etapa ezberdinetan I-Z proiektuak planifikatzeko eta garatzeko aukerak identifikatzea.

Lire la suite

Activité s'adressant à

  • Étudiants universitaires
  • Étudiants non universitaires
  • Professeurs
  • Professionnels

En collaboration avec

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza departamentua
  • Kultura eta Hizkuntza Politika Saila

Programme

25 06 2024

09:00 - 09:15

“Erregistroa“Présentation par la Direction de l’activité

    Ongi etorria

    • Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
    • Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
    09:15 - 09:25

    Inauguration institutionnelle. Ordre d'intervention:

      Talde dinamika eta garatu beharreko proeiktuaren nondik norakoak

      • Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
      • Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
      • Isabel Margarita Ugalde Salas | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
      09:30 - 10:15

      “Zergatik Ikaskuntza-Zerbitzua? Egungo egoera eta oinarriak“

      • Ana Luisa López Vélez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - A-S i3 Lab-en kidea
      • Monike Gezuraga Amundarain | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - A-S i3 Lab-en koordinatzailea
      10:15 - 11:00

      “Zer da eta zertan datza Ikaskuntza-Zerbitzuak?“

      • Olatz Bastarrica Varela | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
      • Elena Lopez de Arana Prado | Universidad Autónoma de Madrid | UAM - Irakaslea
      11:00 - 11:30

      Pause

      11:30 - 12:15

      Table ronde: “Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako esperientziak I: Errealitateak eraldatuz: Unibertsitatea eta Komunitatea, hezkuntza Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako Gradu eta Master Amaierako Lanen bitartez humanizatzeko xedearekin lanean (CBL programa)“

      • Nerea Permach Martin | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
      • Rakel Gamito Gomez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Errealitateak eraldatuz CLB proiektuko koordinatzailea
      12:15 - 13:00

      Table ronde: “Ikaskuntza-Zerbitzuko proiektu errealak: parte-hartzaileen begiradak gurutzatzen (II esperientzia)“

        Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako esperientziak II :Euskal Haur Literatura eta IKT-ak uztartzen dituen lantegi baten diseinua Gasteizko GEU Elkartearekin elkarlanean

        • Haizea Galarraga Arrizabalaga | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
        • Arkaitz Salazar Maestu
        • GEU Elkartea | GEU elkarteko kidea
        13:00 - 14:00

        Proiektuaren hasiera: ideia zaparrada

        14:00 - 14:15

        Synthèse

        26 06 2024

        09:00 - 10:00

        “Nola planifikatu Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako proiektu bat?“

        • Maria Teresa Vizcarra Morales | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
        • Ainhoa Gómez Pintado | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
        10:00 - 11:30

        Proiektua: Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako proiektu baten diseinua

        11:30 - 12:00

        Pause

        12:00 - 13:30

        Proiektua: Partekatzea eta taldeko gogoetak

        13:30 - 14:00

        Clôture du cours

          Sintesia eta itxiera

          • Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
          • Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea

          Directeurs

          Irati Leon Hernandez

          UPV/EHU

          Maitane Basasoro Ziganda

          UPV/EHU

          Conférenciers

          Olatz Bastarrica Varela

          EHU/UPV

          GEU Elkartea

          Haizea Galarraga Arrizabalaga

          EHU/UPV

          Rakel Gamito Gomez

          Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

          Doctora en Ciencias de la Educación, Master en Psicodidáctica y Graduada en Educación Infantil. Título de la tesis: Adin txikikoen Interneten erabilera-ohiturei eta arriskuei buruzko kasu azterketa bat. Pertzepziotik kontzientzia piztera (Estudio de caso sobre hábitos y riesgos del uso de Internet de la pobración menor de edad. De la percepción a la conciencia). Actualmente, profesora en la Facultad de Educación y Deporte de la Universidad del País Vasco (UPV / EHU), en el departamento de Didáctica y Organización Escolar. Habitualmente imparte la asignatura Tecnologías de la Información y la Comunicación y participa en un posgrado online sobre TIC y Educación (IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntzen Irakaskuntzan). Investigadora del grupo consolidado del Gobierno Vasco IkHezi (Investigación Educativa) (IT 1304-19) . Principales líneas de trabajo: tecnología educativa, competencia digital, formación docente, Aprendizaje-Servicio y persp

          Monike Gezuraga Amundarain

          UPV/EHU

          Ainhoa Gómez Pintado

          Elena Lopez de Arana Prado

          Ana Luisa López Vélez

          UPV/EHU

          Nerea Permach Martin

          UPV/EHU, Irakasle ikertzailea

          Isabel Margarita Ugalde Salas

          Maria Teresa Vizcarra Morales

          Licenciada en Educación Física y Doctora en Ciencias de la Educación. Ha sido profesora de Educación Física en Educación Secundaria en el Gobierno Vasco (instituto Koldo Mitxelena). Es investigadora Principal del grupo de investigación consolidado IkHezi GIC18/58, y profesora del Departamento de didáctica de la expresión musical, plástica y corporal en la Facultad de Educación y Deporte de la UPV/EHU, en Vitoria-Gasteiz. Sus trabajos de investigación han estado lidagos a los estudios de género, deporte escolar, expresión corporal y dramatización y actuaciones pedagógicas. Es Responsable del programa de doctorado en Psicodidáctica y ha ocupado diferentes puestos de gestión, entre ellos fue directora durante más de 6 años de la anterior Escuela de Magisterio de Vitoria-Gasteiz.

          Arkaitz Salazar Maestu

          Tarifs inscription

          Face á Facejusqu'au 31-05-2024jusqu'au 25-06-2024
          25,00 EUR50,00 EUR
          - 71,00 EUR
          - 61,00 EUR
          - 50,00 EUR
          - 61,00 EUR
          - 61,00 EUR
          - 61,00 EUR
          - 61,00 EUR

          Lieu de l'événement

          Miramar Palace

          Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

          Gipuzkoa

          43.3148927,-1.9985911999999644

          Miramar Palace

          Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

          Gipuzkoa

          Objectifs de développement durable

          Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.

          L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

          Objetics de développement durable

          4 - Éducation de qualité

          Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.

          Plus d'informations
          4 - Éducation de qualité

          5 - Égalité entre les sexes

          Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.

          Plus d'informations
          5 - Égalité entre les sexes

          10 - Réduction des inégalités

          Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.

          Plus d'informations
          10 - Réduction des inégalités