TogaGune ikastaroa: Ikaskuntza-Zerbitzua errealitateak eraldatzeko metodologia gisa
¿Qué y cómo hacer desde la educación para integrar a la comunidad? Panorámica actual y diseño de proyectos.
Description
Ikaskuntza-Zerbitzua (I+Z) indarra hartzen ari den eredua da gure hezkuntza sistemaren baitan. Horren adibide da Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) finkatu beharreko hezkuntza-estrategiatzat jaso, onartu eta babesteko oinarriak ezartzen ari direla, “EHUagenda 2030” (EHU, 2019) eta Unibertsitateko Gizarte Erantzukizuna (Amiano, 2019; Jasangarritasun Batzordea) eraginkortasunez garatzeko konpromiso- eta ekintza-esparruaren barruan. Horretarako, Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuaren (SAE-HELAZ) ardurapean I+Z Laborategi Iraunkorra (A-S i3 Lab) martxan jarri zen 2023ko azaroan, metodologia hau egituratu eta instituzionalizatzeko bidean.
I+Z ingurunearekin eta komunitatearekin lotura sendoagoak sortzeko proposamena da, balio zibiko eta sozialak garatzea ahalbidetzen duen planteamendu metodologikoa izanik. Oinarri pedagogiko sendoak ezartzen ditu, alde batetik, hezkuntza-kalitatea bermatzeko ikaskuntza esanguratsua sustatzen duelako eta giza-garapena eredu integral, parte-hartzaile eta sozial batetik begiratzen duelako, eta, bestetik, jasangarritasuna eta eraldaketarako bidean ardura kolektiboaz hausnartzeko bideak zabaltzen dituelako.
Hau guztia posible izan dadin, hezkuntza-proposamen berean ikaskuntza kurrikularra eta komunitatea hobetzeko zerbitzua bat egitea du helburu metodologia honek. Horrela, izenak adierazten duen gisa, zerbitzua eta parte-hartze aktiboa, gogoeta eta esperientziazko ikaskuntzak bermatzen dituen proiektuak garatzen ditu. Hala, komunitateari zerbitzu bat ematea bilatzen da, gizartea eraldatzeko herritar arduratsuak heziz eta aldi berean ikaskuntza esperientziala eta aktiboa bilatuz.
Uda Ikastaroak Ikaskuntza-Zerbitzua metodologiara hurbilpen bat izan nahi du. Parte-hartzaileek, zenbait oinarri teoriko barneratu ostean, norberaren praktikari buruz hausnartzeko tartea izango dute eta hezkuntza-testuingurutik gertuko errealitateak hobetzeko erronkari erantzuteko plangintza posible bat zehazten hasiko dira. Hau da, Ikastaroan, parte-hartzaileak etorkizuneko irakaskuntza-ingurunearen benetako beharren gainean lan egiten trebatuko dira, arreta berezia jarriz hurbileko gizarte-arazo eta -premia errealen analisi kritikoan eta ulermenean, eta horiek modu sortzailean konpontzen.
Ikastaro hau TopaGune motatakoa izango da. Izen hau, partaidetza maila altuena eragiten duten ikastaroei ematen zaie. Kasu hauetan ikastaroen zuzendariak, UIKko zuzendaritza akademikoak eta ikastaroan erraztatzaile lanak egingo dituen pertsonak elkarrekin diseinatzen dituzte eraginkorrenak izango diren teknikak ikastaroa parte hartzailea izateko.
Objectives
Giza justizia eta eraldaketarako bidean komunitatean parte-hartze aktiboak ezagutzea; norberaren eraldaketa abiapuntu izanik.
I+Z funtsezko ezaugarriak ezagutu eta ulertzea, estrategia metodologiko eta gizartea hobetzeko tresna gisa. I+Z metodologia aktibo gisa ulertzea.
I+Z hezkuntza-sistemak gizarte-erantzukizunarekin bat egiteko eta Garapen Iraunkorrerako Helburuei erantzuteko bide bezala aitortzea.
Hezkuntza-etapa ezberdinetan I-Z proiektuak planifikatzeko eta garatzeko aukerak identifikatzea.
Activity directed to
- University student
- Students not from university
- Teachers
- Professionals
In collaboration with
Program
25-06-2024
“Erregistroa“Presentation by the Director of the activity
Ongi etorria
- Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
Institutional Opening session. Speaking order:
Talde dinamika eta garatu beharreko proeiktuaren nondik norakoak
- Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Isabel Margarita Ugalde Salas | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
“Zergatik Ikaskuntza-Zerbitzua? Egungo egoera eta oinarriak“
- Ana Luisa López Vélez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - A-S i3 Lab-en kidea
- Monike Gezuraga Amundarain | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - A-S i3 Lab-en koordinatzailea
“Zer da eta zertan datza Ikaskuntza-Zerbitzuak?“
- Olatz Bastarrica Varela | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Elena Lopez de Arana Prado | Universidad Autónoma de Madrid | UAM - Irakaslea
Break
Round table: “Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako esperientziak I: Errealitateak eraldatuz: Unibertsitatea eta Komunitatea, hezkuntza Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako Gradu eta Master Amaierako Lanen bitartez humanizatzeko xedearekin lanean (CBL programa)“
- Nerea Permach Martin | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Rakel Gamito Gomez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Errealitateak eraldatuz CLB proiektuko koordinatzailea
Round table: “Ikaskuntza-Zerbitzuko proiektu errealak: parte-hartzaileen begiradak gurutzatzen (II esperientzia)“
Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako esperientziak II :Euskal Haur Literatura eta IKT-ak uztartzen dituen lantegi baten diseinua Gasteizko GEU Elkartearekin elkarlanean
- Haizea Galarraga Arrizabalaga | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Arkaitz Salazar Maestu
- GEU Elkartea | GEU elkarteko kidea
Proiektuaren hasiera: ideia zaparrada
Synthesis
26-06-2024
“Nola planifikatu Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako proiektu bat?“
- Maria Teresa Vizcarra Morales | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Ainhoa Gómez Pintado | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
Proiektua: Ikaskuntza-Zerbitzuan oinarritutako proiektu baten diseinua
Break
Proiektua: Partekatzea eta taldeko gogoetak
Closing session
Sintesia eta itxiera
- Irati Leon Hernandez | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
- Maitane Basasoro Ziganda | Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU - Irakaslea
Directors
Irati Leon Hernandez
UPV/EHU
Hezkuntza Zientzietan doktorea, Psikodidaktikan masterra eta Haur Hezkuntzan graduatua. 2021an defendatu zuen bere doktoretza tesia, “Transfeminismotik ekarriak Haur Hezkuntzara: Esakola eta identiatearu buruzko kasu-azterketak neoliberalismogaraian" izenburupean. Egun irakasle atxikia da Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultatean (UPV/EHU) eta bere ikerketa lanek 0-3a, aniztasuna eta pedagogia (trans)feministak dituzte ardatz eta izateko eta egiteko moduen ikerketak murgildua dago.
Maitane Basasoro Ziganda
UPV/EHU
Hezkuntza Zientzietan doktorea, Psikodidaktikan masterra eta Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan graduatua. 2022an defendatu zuen bere doktoretza tesia, “Ikasleen parte-hartzea eskola demokratikoak eraikitzeko giltzarri. Irakasleen begirada berritu batetik abiatutako Antzuola Herri Eskolako hezkuntza proiektua” izenburupean. Egun irakasle atxikia da Donostiako Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatean (UPV/EHU) eta bere ikerketa lanek demokrazia eta justizia soziala hezkuntzan, ikasleen partaidetza, eta pedagogia kritikoa dute ardatz.
Speakers
Olatz Bastarrica Varela
EHU/UPV
GEU Elkartea
GEU Gasteiz Euskalduna irabazi asmorik gabeko elkartea da. 1992. urtean sortu zen Gasteizen euskararen erabilera sustatzeko eta euskaldun eta euskaltzaleen komunitatea trinkotzeko asmoarekin. Gaur egun 800 bazkidetik gora ditu eta lan boluntarioa egiten duten pertsonez gain soldatapeko zortzi langile ditu. Batzar Orokorrean aukeratuak diren zortzi kidek osatutako Talde Dinamizatzaile bat arduratzen da elkartearen urteroko ibilbidea landu eta norabidea markatzeaz.
Haizea Galarraga Arrizabalaga
EHU/UPV
Haizea Galarraga irakasle-ikertzaile atxikia da UPV/EHUko Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultatean, Didaktika eta Eskola Antolakuntza (DEA) sailean. Unibertsitate mailako irakaskuntzan dihardu 2013tik. Formazioz, Lehen Hezkuntzako irakasle da eta alor ezberdinetan egin ditu graduondoko ikasketak: Hizkuntzalaritza eta Euskal Filologia, Hezkuntza Testuinguru Multikultural eta Eleaniztunetan, eta Haur eta Gazte Literatura, besteak beste. Doktorea da Berrikuntza eta Esku-hartzea Hezkuntzan programaren baitan (2018, Mondragon Unibertsitatea). Egun, hezkuntzaren inguruko gaietan ikertzen du, IkHezi (Ikerketa Hezitzailea) ikertaldeko kide da, CIMIE hezkuntza kongresuko antolatzaile gisa dihardu eta Revista de Psicodidáctica aldizkariko editore taldeko kide ere bada.
Doctora en Ciencias de la Educación, Master en Psicodidáctica y Graduada en Educación Infantil. Título de la tesis: Adin txikikoen Interneten erabilera-ohiturei eta arriskuei buruzko kasu azterketa bat. Pertzepziotik kontzientzia piztera (Estudio de caso sobre hábitos y riesgos del uso de Internet de la pobración menor de edad. De la percepción a la conciencia). Actualmente, profesora en la Facultad de Educación y Deporte de la Universidad del País Vasco (UPV / EHU), en el departamento de Didáctica y Organización Escolar. Habitualmente imparte la asignatura Tecnologías de la Información y la Comunicación y participa en un posgrado online sobre TIC y Educación (IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntzen Irakaskuntzan). Investigadora del grupo consolidado del Gobierno Vasco IkHezi (Investigación Educativa) (IT 1304-19) . Principales líneas de trabajo: tecnología educativa, competencia digital, formación docente, Aprendizaje-Servicio y persp
Monike Gezuraga Amundarain
UPV/EHU
Hezkuntzan doktorea (2014 – Sari berezia), Pedagogian lizentziaduna (2001) eta Hezkuntza Bereziko Masterra (2003) Deustuko Unibertsitatean. Didaktika eta Eskola Antolakuntza Saileko irakasle agregatua. Irakaskuntza Gizarte Hezkuntzan ematen du. Txilen eta Argentinan hainbat ikerketa-trebakuntza egonaldi egin ditu. Gainera, hainbat berrikuntza proiektutan parte hartu du eta MINECOren I+G+B eta Erasmus + ikerkuntza-proiektu europarretan ere ikertzaile gisa parte hartu du. Horrez gain, Co-IP eta ikertzaile gisa egindako hainbat ikerketetan parte hartu du, Gizarte Hezkuntza gradua eta gizarte erakundeen arteko lankidetzan, titulazioaren Kontseilu/Behatokiaren bitartez. 2017tik KideON ikerketa talde kontsolidatuaren partaide da. Ikerketa-ildo nagusien artean, zaurgarritasun egoeran dauden pertsonen inklusioa, ikasketa – zerbitzua eta unibertsitate kritikoa daude. CNEAIk aitortutako ikerketa-seiurtekoa du. 2018tik 2022ra Bilboko Hezkuntza Fakultateko Praktika eta GrALen dekanordea izan da. GORAKIDE bereizgarriduna, “adimen desgaitasun duten pertsonekiko konpromisoagatik”, ZERBIKAS Fundazioaren partaidea eta Bizkaiko URTXINTXA eskolaren kolaboratzailea.
Ainhoa Gómez Pintado
Elena Lopez de Arana Prado
Ana Luisa López Vélez
UPV/EHU
Ana Luisa López Vélez Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Didaktika eta Eskola Antolakuntza Saileko irakasle agregatua da. Irakaskuntza- eta ikerketa-esparrua hezkuntza inklusiboa sustatzearekin lotuta dago, Haur eta Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako etorkizuneko irakasleen prestakuntzaren bidez. Hezkuntzako Philosophy doktorea (PhD) da, School of Education, University of Manchester. Nazioartean, UNESCOk Latinoamerikarako eta Kariberako duen Hezkuntzako Eskualdeko Bulegoko aholkularia izan da hezkuntza inklusiboaren eta hezkuntza-berrikuntzaren arloan. Bere ikerketa-proiektuen artean hezkuntza inklusiboarekin eta Ikaskuntza-Zerbitzuarekin zerikusia dutenak nabarmendu behar dira. UPV/EHUko IkHezi: Ikerketa Hezitzailea (Hezkuntza-ikerketa) ikerketa-taldeko kidea da, Eusko Jaurlaritzako talde finkatua (IT1703-22). Gaur egun, “Inklusioaren Irakaskuntza Partekatua: Kultura, Politika eta Hezkuntza Eraldaketarako Praktikak (CoN-Incluir)” proiektuko ikerketa-taldeko kidea da, eta Zientzia eta Berrikuntza Ministerioaren finantziazioa du.
Nerea Permach Martin
UPV/EHU, Irakasle ikertzailea
Isabel Margarita Ugalde Salas
Maria Teresa Vizcarra Morales
Bachelor in Physical Education and PhD in Educational Sciences. She is a Principal Researcher of the consolidated research group IkHezi GIC18 / 58, and a professor in the Department of didactics of musical, plastic and corporal expression in the Faculty of Education and Sports of the UPV / EHU, in Vitoria-Gasteiz. His research work has been linked to studies on gender, school sports, corporal expression and dramatization and pedagogical actions. She is responsible for the PhD program in Psychodidactics and has held various management positions, including being director for more than 6 years of the Teacher Training School of Vitoria-Gasteiz.
Arkaitz Salazar Maestu
Registration fees
Face-to-face | Until 31-05-2024 | Until 25-06-2024 |
---|---|---|
25,00 EUR | 50,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 50,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 61,00 EUR |
Venue
Miramar Palace
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Miramar Palace
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.
4 - Quality education
Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.
More information5 - Gender equality
Achieve gender equality and empower all women and young girls. Key issues: the end of all forms of discrimination and violence, recognition of unpaid care and domestic work, shared responsibility, equal opportunities, full and effective participation in reproductive rights, equal rights vis-à-vis economic resources, access to land and other assets and ownership.
More information10 - Reduced inequalities
Reduce inequality in countries and between them. Key issues: promotion of the social, economic and political inclusion of all people, equal opportunities, fiscal, wage and social protection policies to favour equality, migration and the policies that affect it, official assistance for the development, regulation and supervision of world institutions and markets.
More information