Hezkuntza
Osasuna
Uda ikastaroa
Denboraren eragina hizkuntzaren garapenean eta hizkuntza nahasmenduetan

Denboraren eragina hizkuntzaren garapenean eta hizkuntza nahasmenduetan

Ira. 19 - 20. Ira, 2025 Kod. O18-25

Aurkezpenek interes nabarmena izango dute praktikan, eta esperientzien elkartrukea eta parte-hartze aktiboa sustatuko da; bai hizlarien aldetik, eta baita bertaratutakoen aldetik ere.

Azalpena

Uda Ikastaro hau bi egunetan egingo da. Ikastaroari hasiera emateko, hitzaldi bat eskainiko da, galderak egiteko aukerarekin, eta jarraian, 0 eta 6 adin tarteari buruzko aurkezpenak egingo dira. Aurkezpen horiek laburragoak izango dira, eta bukaeran, mahai-ingurua egingo da hizlariekin; bertan, hizlariek ez ezik, bertaratutakoek ere parte hartzeko aukera izango dute. Bigarren egunak 6 eta 16 urte bitarteko tartea hartuko du, eta bost hitzaldik osatuko dute, aztergai den gaiaren hainbat alderdi jorratzeko. Amaitzeko, 2024ko azken ikasturtean abian jarri diren bi lanen aurkezpen txiki bana egingo dira.

Aurkezpenek interes nabarmena izango dute praktikan, eta esperientzien elkartrukea eta parte-hartze aktiboa sustatuko da; bai hizlarien aldetik, eta baita bertaratutakoen aldetik ere. Ikastaroa jarraitzen dutenek galderak egiteko edo hezkuntza estrategietan parte hartzeko aukera izango dute ikastaro osoan zehar, izan aurrez aurre nahiz modu birtualean.

Ikastaroan zehar aldibereko itzulpena izango da euskaratik gaztelaniara eta gaztelaniatik euskarara.

Irakurri gehiago

Helburuak

Hizkuntzaren garapenari eta nahasmenduei buruzko ezagutzaren hedapena erraztea.

Profesional, familia eta ikertzaileen arteko esperientzia trukea erraztea, hizkuntza nahasmenduak hobeto kudeatzen laguntzeko.

Aztertzen ari garen gaiaren egungo egoerari buruzko azterketa- eta eztabaida prozesu batean parte hartzea, egoera hobetu dezaketen ekimenak sortzen laguntzeko.

Ikasleak eta etorkizuneko profesionalak aztertzen ari garen gaiaren garrantziaz kontzientziatzea, eta ikasten eta ikertzen jarraitzeko interesa sustatzea.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

Hizlariei jarduera parte-hartzaileak ekar ditzatela eskatu zaie, eta denbora aintzat hartu da aldibereko itzulpenerako, Bertaratutakoek parte har dezaten jarduerak egineskatu diegu preseenteek parte hartzeko jarduerak izan ditzatela, eta denbora eman diegu aldi bereko itzulpenerako, interakzioa egon dadin.

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Osasuna saila
  • Osakidetza
  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza saila

Programa

2025-09-19

14:45 - 15:15

Registro / Erregistroa

15:15 - 15:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

    Ikastaroaren Aurkezpena

    • Belen Compains Beaumont | Osasunbidea - Pediatra
    • Maria José Ezeizabarrena Segurola | ELEBILAB (UPV/EHU) - Irakasle- Ikertzailea
    15:30 - 16:30

    “El factor tiempo: Qué implicaciones tiene en el desarrollo típico y atípico del lenguaje / Denbora: Zer nolako eragina duen faktore honek hizkuntzaren garapen tipiko eta atipikoan“

    • Isabel Valdunquillo Carlon | Universidad de Salamanca - Psicóloga y profesora
    16:30 - 17:10

    “Lenguaje y Atencion temprana en la CAV: retos y desafíos / Hizkuntza eta arreta goiztiarra EAEn: erronkak eta erronkak“

    • Mª CRISTINA ELOSEGUI LARRAÑETA | Equipo Atención Temprana Guipuzcoa - Psicóloga
    17:10 - 17:55

    “Cuando el problema radica en aspectos socioculturales. Una herramienta para el trabajo con niños / Arazoa alderdi soziokulturaletan datzanean. Haurrekin lan egiteko lanabes bat“

    • Marie Rose Moro | Université Paris Cité -Centre BABEL - Profesora - Presidenta
    17:55 - 18:15

    Atsedena

    18:15 - 18:50

    “Crianza y desarrollo del lenguaje: claves desde la parentalidad positiva / Hazkuntza eta hizkuntza-garapena: gurasotasun positiboaren gakoak “

    • Florencia Belén Barreto Zarza | UPV Grupo investigación HAEZI - Psicopedagoga, Doctora en psicología
    18:50 - 19:50

    Mahai ingurua: “La etapa clave del desarrollo del lenguaje 2-4 años / Hizkuntzaren garapenaren funtsezko etapa 2-4 urte bitartean“

    • Belen Compains Beaumont | Osasunbidea - Pediatra (Moderatzailea)
    • Marie Rose Moro | Université Paris Cité - Centre BABEL - Profesora - Presidenta
    • Florencia Belén Barreto Zarza | Facultad de Psicología (UPV/EHU) - Psicóloga
    • Mª CRISTINA ELOSEGUI LARRAÑETA | Atencion temprana - Psicóloga

    2025-09-20

    09:00 - 09:45

    “ Hizkuntza-nahasmenduak dituzten haurren profil kognitiboak / Perfiles cognitivos en niños con trastornos del lenguaje“

    • Nekane Galparsoro Izagirre | Neure/ BCBL - Logopeda, neuropsikologoa
    09:45 - 10:30

    “Mugimendu autonomoa aztertzen: Haur elebidunen hizkuntza datuak biltzen eta aztertzen“

    • Maider Huarte Abasolo | UPV/EHU. Facultad Didactica de la lengua - Ikertzaile irakasle
    • Mikel Iruskieta | UPV/EHU. Dep. Didáctica de la lengua - Ikertzaile irakasle
    10:30 - 11:15

    “Como trabajar con niños mayores de 8 años con trastornos del lenguaje / Nola lan egin hizkuntza-nahasmenduak dituzten 8 urtetik gorako haurrekin“

    • Ainara Lakuntza Mazkiaran | Ubide Gabinetea - Logopeda
    • Idoia Rubio Mazquiaran | Ubide Gabinetea - Psikologoa
    11:15 - 11:45

    Atsedena

    11:45 - 12:30

    “Litmus-SR euskaraz eta gaztelaniaz: hizkuntza garapeneko nahasmendua duten haur elebidunak identifikatzeko tresna“

    • Ainhoa Leyaristi Oñederra | ELEBILAB, UPV/EHU - Ikertzailea
    12:30 - 13:00

    “Evaluación de la incidencia de trastornos del desarrollo del lenguaje / Hizkuntzaren garapenaren nahasmenduen intzidentzia ebaluatzea“

    • Isabel García del Real Marco | UPNA - Profesora investigadora
    • Belen Compains Beaumont | UPNA - Pediatra
    13:00 - 13:30

    “El impacto del TDL en jóvenes y familias de la Asociación TEL Euskadi / Hizkuntza-nahasmenduen eragina TEL Euskadi Elkarteko gazteen eta familietan“

    • Alicia Solavera Sánchez | TEL Euskadi - Psicóloga y presidenta
    • Carmen Sierra Ron | TEL euskadi - Médico vicepresidenta TEL Euskadi
    13:30 - 13:45

    Conclusiones y Cierre / Ondorioak eta itxiera

    Zuzendariak

    Belen Compains Beaumont

    Osasunbidea

    Medikuntzan lizentziatua naiz Nafarroako Unibertsitatean, pediatrian espezializatua, BAME bidez, Nafarroako Ospitale Gunean. 32 urtez aritu naiz lehen mailako arretako pediatra lanetan. Nafarroako ELAIA eta GAT elkarteetako bazkide sortzailea, biak profesionalen eta familien arteko sare lanean aritzen direnak garapen gaietan. Haur euskaldun elebidun eta eleaniztunetan hizkuntzaren garapenaren nahasmenduei buruzko 10 udako ikastaroetako zuzendaria izan naiz; lehen hirurak NUPekin, eta hurrengo zazpiak UPV/EHUrekin. Fisioterapia/hidroterapia eta neurogarapenari buruzko 4 ikastaro ere zuzenduak ditut NUPen. Irakasle laguntzailea naiz NUPeko Arreta Goiztiarreko berezko tituluan. Pediatria eta arreta goiztiarreko elkarteetako hainbat kongresu eta bileratan aurkeztu izan ditut komunikazioak. ANPE garapeneko pediatria-taldeko eta SVNP pediatria sozialeko taldeko kidea naiz. Egun, doktorego-tesia prestatzen ari naiz, lehen mailako arretako pediatrak hizkuntza-nahasteen detekzioan, balorazioan eta esku-hartzean duen eginkizunari buruzko

    Maria José Ezeizabarrena Segurola

    Letren Fakultatea - Facultad de Letras. ELEBILAB (UPV/EHU)

    Irakasle Osoa (UPV/EHU). Euskal Filologian Litzentziatua (UPV/EHU) eta Hizkuntzalaritzan Doktore (U. Hamburg, Alemania). Egun, irakasle eta Ikertzaile dihardu Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak sailean, Gasteizen. ELEBILAB (UPV/EHU) Ikertaldeko ikertzaile nagusia da 2016tik. Ikerketa gaiak: elebitasun goiztiarra; haurren keinuak, hiztegia, gramatika eta fonologia; hizkuntzaren erabilera hizkuntza-ukipen egoeratan eta baita hizkuntza-garapena hizkuntza-nahasmenduak dituzten haurrengan ere.

    Hizlariak

    Florencia Belén Barreto Zarza

    UPV/EHU, Personal Investigador

    Psikologian doktorea (2019), ikerketa-masterra (2014) eta Psikopedagogian lizentziatua (2011) UPV/EHUn. Psikologian Graduatua, Errioxako Nazioarteko Unibertsitatean (2022). Duela bi urtetik hona, Parisen garatzen du bere Ikerketa, Eusko Jaurlaritzaren doktoratu ondoko programaren barruan (Sorbonako Unibertsitatea eta Frantziako Osasun eta Ikerketa Medikoko Institutu Nazionala, INSERM). Horrez gain, doktoratu aurreko prestakuntzaren zati bat Cambridgeko Unibertsitatean egin zuen, eta aktiboki kolaboratzen du Uruguaiko Errepublikako Unibertsitatearekin. Euskal Unibertsitate Sistemako HAEZI taldeko ikertzailea da, bai eta INMA proiektukoa eta Biogipuzkoako Ingurumen Epidemiologia eta Haurren Garapeneko taldekoa ere. 2016tik Gasteizko Udaleko Haurren eta Familien Zerbitzuarekin lankidetzan aritzen da, eta baita Espainiako Gurutze Gorriarekin ere 2020tik, Gizarte Zailtasunen inguruko Haurrentzako Programan, gurasotasun eta haurren garapeneko programak garatzen.

    Belen Compains Beaumont

    Osasunbidea

    Medikuntzan lizentziatua naiz Nafarroako Unibertsitatean, pediatrian espezializatua, BAME bidez, Nafarroako Ospitale Gunean. 32 urtez aritu naiz lehen mailako arretako pediatra lanetan. Nafarroako ELAIA eta GAT elkarteetako bazkide sortzailea, biak profesionalen eta familien arteko sare lanean aritzen direnak garapen gaietan. Haur euskaldun elebidun eta eleaniztunetan hizkuntzaren garapenaren nahasmenduei buruzko 10 udako ikastaroetako zuzendaria izan naiz; lehen hirurak NUPekin, eta hurrengo zazpiak UPV/EHUrekin. Fisioterapia/hidroterapia eta neurogarapenari buruzko 4 ikastaro ere zuzenduak ditut NUPen. Irakasle laguntzailea naiz NUPeko Arreta Goiztiarreko berezko tituluan. Pediatria eta arreta goiztiarreko elkarteetako hainbat kongresu eta bileratan aurkeztu izan ditut komunikazioak. ANPE garapeneko pediatria-taldeko eta SVNP pediatria sozialeko taldeko kidea naiz. Egun, doktorego-tesia prestatzen ari naiz, lehen mailako arretako pediatrak hizkuntza-nahasteen detekzioan, balorazioan eta esku-hartzean duen eginkizunari buruzko

    Mª CRISTINA ELOSEGUI LARRAÑETA

    DFG

    Klinikako psikologo espezialista, 1987tik Gipuzkoako Foru Aldundiko Zaintza eta Gizarte Politiketako Departamentuan Desgaitasunaren, Mendekotasunaren eta Arreta Goiztiarraren (AG) esparruan lan egiten duena. Arrisku biopsikosozialeko egoeran edo haien garapenean nahasmenduak dituzten haurren arretan parte hartzen duen diziplinarteko talde bateko kidea. Lurralde-mailan, autonomia-erkidegoan eta estatu-mailan erreferentziazko dokumentuak eta araudiak egiten hartu du parte, hala nola AGren Liburu Zuria, EAErako AGen eredua, AGean esku-hartze integralari buruzko 13/2016 Dekretua, Tituluen, ikasketen eta lanbide-gaitasunen katalogoari buruzko 110/2019 Dekretua, Espainian AG hobetzeko ibilbide-orria edo AGren Zerbitzu Publikoa ematea arautzen duen 24/2023 Foru Dekretua. 2013an, Gipuzkoako Arreta Goiztiarraren Balorazio Taldearen (EVAT) sorrera sustatu zuen. Talde horrek kasuak kudeatzen ditu, eta proposamenak egiten ditu arreta hobetzeko eta baliabideak koordinatzeko.

    Maria José Ezeizabarrena Segurola

    Letren Fakultatea - Facultad de Letras. ELEBILAB (UPV/EHU)

    Irakasle Osoa (UPV/EHU). Euskal Filologian Litzentziatua (UPV/EHU) eta Hizkuntzalaritzan Doktore (U. Hamburg, Alemania). Egun, irakasle eta Ikertzaile dihardu Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak sailean, Gasteizen. ELEBILAB (UPV/EHU) Ikertaldeko ikertzaile nagusia da 2016tik. Ikerketa gaiak: elebitasun goiztiarra; haurren keinuak, hiztegia, gramatika eta fonologia; hizkuntzaren erabilera hizkuntza-ukipen egoeratan eta baita hizkuntza-garapena hizkuntza-nahasmenduak dituzten haurrengan ere.

    Nekane Galparsoro Izagirre

    BCBL

    Logopeda eta Neuropsikologia Klinikoan aditua den psikologoa. Bere jarduera nagusia klinikoa izan da, 15 urtez hartutako kalte zerebrala duten pertsonak artatuz, eta duela 12 urtetik Basque Center on Cognition, Brain and Language (BCBL), Donostian kokatutako oinarrizko ikerketarako nazioarteko zentroan lan egiten du. NEUREko koordinatzailea da, BCBLren barruan ezagutza transferitzen duen sailekoa, alegia. Ahozko eta idatzizko hizkuntza ebaluatzeko euskarazko eta gaztelaniazko tresnak garatzen lan egiten du, eta, horrez gain, ahozko hizkuntzaren garapenaren nahasmenduen eta irakurtzen eta idazten ikasteko nahasmenduen ebaluazio klinikoak egiten ditu. Gainera, irakasle elkartua da Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) Psikologia Fakultateko Logopedia Graduan, eta irakaslea unibertsitate bereko Arreta Goiztiarreko masterrean eta Deustuko Unibertsitateko Neuropsikologia Kliniko eta Psikologia Sanitario Orokorreko master bikoitzean.

    Isabel García del Real Marco

    UPNA

    Nafarroako Unibertsitate Publikoko Irakasle eta Ikertzailea da. Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako Irakasle graduetan irakasle dihardu Entzumen eta Hizkuntza aipurako irakasgai batzuetan. Doktorea da. Hizkuntzaren jabekuntzaren inguruko doktorego-tesia idatzi zuen Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU, 2015). Liburu eta aldizkari espezializatuetan argitaratutako hainbat artikuluren egilea da, eta hizkuntzaren bereganatzeari buruzko hainbat ikertaldetako kide izan da eta da. Ikerlerro nagusia eskola adineko haurren ahozko eta idatzizko hizkuntzaren garapena du, bereziki, gaztelania lehen edo bigarren hizkuntza bezala duten haurrena. Interes berezia du komunikatzeko gaitasunaren garapenean eragina izan dezaketen faktoreekin, besteak beste, sorburu hizkuntzak, eskolaz kanpoko hizkuntzaren erabilerek, hizkuntzekiko motibazioek, edo nahasmendu-gaixotasun pilaketak.

    Maider Huarte Abasolo

    UPV/EHU

    Deustuko Unibertsitatean Ingeles filologian lizentziatu nintzen 1998an eta ondoren, 2007an, EHUko Euskal Filologia eta Hizkuntzalaritza programan doktorego tesia defendatu nuen (Ergatiboaren jabekuntza: ikerketa esperimental bat eta beraren emaitzak). Ordutik 2021era Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika Saileko irakaslea izan naiz. Aholkularitza lanetan ere ibili naiz, Haur Hezkuntzan ahozko adierazpenaren eta ulermenaren inguruan eta Lehen Hezkuntzan irakurriaren ulermenean, batez ere. Aurten, berriz, EHUko Bilboko Hezkuntza Fakultatean aritu naiz irakasle eta ikerlari. ELEBILAB (Elebitasunaren Laborategia) ikerketa taldeko kidea ere banaiz.

    Mikel Iruskieta

    UPV/EHU, Irakasle Atxikia

    Mikel Iruskieta HEZikt Berezko Tituluko (UPV/EHU) zuzendaria da. Euskal Filologian (2001) eta Filosofian (2007) lizentziatua eta doktorea 2014an Euskal Filologian. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakaslea 2008tik eta Hizkuntzaren Analisia eta prozesamendua (UPV/EHU) master ofizialeko irakaslea. Halaber, IXA Taldeko ikertzailea eta CLARIN-ERIC-eko kide. IXA-CLARIN-K Humanitate Digitalen ikerkuntzarako hizkuntza teknologia garatzeko ikerketa-azpiegitura koordinatzen du.

    Ainara Lakuntza Mazkiaran

    Logopedia Graduduna Salamancako Universidad Pontifician. Master profesional bat du egina Arreta goiztiarra eta Hezkuntza berezian (Albor-Cosh, Bilbo) eta beste bat Ikasteko Zailtasunak eta Portaera Arazoei buruzkoa (Albor-Cosh, Bilbo). Unibertsitateko aditu titulua Psikomotrizitatea eta neuromotrizitatean. Logopeda aritua da Iñigo Aritza ikastolan (ikasturte bat) eta egun Altsasuko Ubide gabinete psikopedagogikoan dihardu, 2013z geroztik.

    Ainhoa Leyaristi Oñederra

    Ingeles Ikasketetako Gradua Euskal Ikasketetako aipamenarekin egin ostean, Hizkuntzalaritza Teoriko eta Esperimentala masterra (UPV/EHU) egin nuen. Nire Master Amaierako Lanean Hizkuntza-Garapeneko Nahasmendua (gaztelaniaz TEL edo TDL gisa ezagutzen dena) gaztetxo euskaldunetan ikertu nuen eta proiektu honen harira, Euskaltzaindiaren Mintzola 2023 saria jaso nuen. Zenbait hitzaldi eta ikastaro emana naiz gai honen inguruan eta, egun, Hizkuntza-Garapeneko Nahasmendua euskara-gaztelania elebidunetan ardatz, doktoretza tesia egiten ari naiz ELEBILAB ikertaldean (UPV/EHU).

    Marie Rose Moro

    Ciudad Rodrigon (Salamanca) jaioa, Medikuntzan eta Giza Zientzietan doktorea, psikiatra eta psikoanalista (IPA) da. Parisko Unibertsitateko Medikuntza Fakultateko katedraduna. Cochin-Pariseko Nerabeen Etxearen saileko burua. Nazioarteko erreferentea da kulturaz haraindiko psikiatrian, eta zuzendari Giza Eskubideen urraketa-egoeran dauden psikiatriako nazioarteko hainbat ikerketa-programatan. Nerabearen medikuntza eta psikopatologiako kulturaz gaindiko saila zuzentzen du Parisen, eta 24 urtez aritua Avicenne ospitaleko Haurren eta Gazteen Psikiatriako Zerbitzuaren zuzendari, Bobignyn. Etnopsikoanalisiaren Nazioarteko Elkarteko presidentea da, eta “L'autre” (‘Bestea’) aldizkari transkulturaleko zuzendari zientifikoa da. Mugarik Gabeko Medikuak elkartearekin 30 urtez lan egin du. Merezimenduaren Agindua (2004, 2014) eta Ohorezko Legioa (2007,2021) sariak jasoa. Medikuntzako Frantziako Akademia Nazionaleko eta Frantziako Unibertsitate Institutuko kide hautatua. Bere gaztelaniazko azken liburua "Madres, padres, bebés, familias y diversidad cultural" da (ASMI argitaletxea).

    Idoia Rubio Mazquiaran

    Psikologian graduatua (UPSA) eta masterduna Neuropsikologia Klinikoan (UE)

    Carmen Sierra Ron

    Osakidetza

    Familia-medikua Osakidetzan duela 25 urte baino gehiagotik. Tel Euskadi elkarteko kide aktiboa.

    Alicia Solavera Sánchez

    TEL-EUSKADI elkarteko lehendakaria da. Beste 8 familiekin batera Asociación de Familias y Amigos de Personas con Trastorno Específico del Lenguaje TEL-EUSKADI elkartea sortu zuen 2013an. Orduz geroztik dihardu lehendakari lanetan, aldi berean neurogarapeneko nahasmendu honetan zein beste batzuetan formatzen, TEL/TDL (euskaraz AHAE/HGN) nahasmendua dutenen kolektiboaren beharrak erakundeen aurrean aldarrikatzeko eta familiak, hezitzaileak eta nahasmenduarekin interesatutakoak orientatzeko.

    Isabel Valdunquillo Carlon

    Psikologian doktorea, Psikologian eta Pedagogian lizentziatua, Hizkuntzaren Psikologian masterra. Psikologia Klinikoan espezializatua. Osasun-psikologo akreditatua. Salamancako Unibertsitateko Eboluzioaren eta Hezkuntzaren Psikologia saileko Irakasle Titularra, 2009tik. Doktorego tesia: “Asimetria hemisferikoak eta aldibereko prozesamendu sekuentzialeko estiloak” (USAL). 1987az geroztik, irakaslea da Haur Hezkuntzako eta LHko Maisu Graduko titulazioetan, Entzumena eta Hizkuntza espezialitatean: Garapenaren Neuropsikologia, 0-6 bitarteko Garapenaren Psikologia eta Ikasteko Zailtasunen Psikologia irakasgaietan. Irakaslea Ikasteko Zailtasunak izeneko ikasketa aurreratuetako Masterrean: Ahozko Hizkuntza ikasteko Zailtasun Espezifikoak (USAL, Avila). 2014tik, Ekuadorko Gobernuaren Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako mailetarako Irakaskuntza Gaitasun Aurreratuen Unibertsitate Masterreko online irakaslea (2015-22). Ikertzaile nagusi edo kide neurozientziei, autismoari eta/edo ahozko eta idatzizko hizkuntzaren zailtasunei buruzko 12 ikerketa-proiektutan. SIADOE (Servicio de Intervención y Asesoramiento en Dificultades del Lenguaje Oral y Escrito)-ko zuzendaria (USAL, Ávila) 1995ean sortu zenetik.

    Matrikula prezioak

    Aurrez aurre2025-06-30 arte2025-09-19 arte
    25,00 EUR61,00 EUR
    - 87,00 EUR
    - 74,00 EUR
    - 61,00 EUR
    - 22,00 EUR
    - 0 EUR
    - 74,00 EUR
    - 74,00 EUR
    Online zuzenean2025-06-30 arte2025-09-19 arte
    25,00 EUR61,00 EUR
    - 87,00 EUR
    - 74,00 EUR
    - 61,00 EUR
    - 74,00 EUR
    - 22,00 EUR
    - 0 EUR
    - 74,00 EUR
    - 74,00 EUR

    Kokalekua

    Lesakako Harriondoa Kultur Etxea

    Komentu Kalea 1. Lesaka

    Nafarroa

    43.24933,1.70249

    Lesakako Harriondoa Kultur Etxea

    Komentu Kalea 1. Lesaka

    Nafarroa

    Sustainable development goals

    2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

    Garapen jasangarrirako helburuak

    3 - Osasuna eta ongizatea

    Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

    Informazio gehiago
    3 - Osasuna eta ongizatea

    4 - Kalitatezko hezkuntza

    Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

    Informazio gehiago
    4 - Kalitatezko hezkuntza

    10 - Desberdintasunak murriztea

    Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

    Informazio gehiago
    10 - Desberdintasunak murriztea

    17 - Helburuak lortzeko aliantza

    Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

    Informazio gehiago
    17 - Helburuak betetzeko aliantzak