
Didáctica del terrorismo. Investigación y aplicaciones en el aula
Besteak beste, diktadura frankistari eta terrorismo garaiari eskolako eskuliburuetan egiten zaien trataera erkatuko da eta Estatuko nahiz autonomia erkidegotako hezkuntza legeria aztertuko da, terrorismoaren fenomenoa lantzeko orduan zer aurrerapauso eta gabezia izan diren behatuz.
Azalpena
Uda Ikastaro honen ardatza ETAren amaieraren osteko auzi nagusietako bat da: irakaskuntza. Duela bi hamarkada eskas, ustiatu gabeko eremu soila zen hau. Gaur egun, Bigarren Hezkuntzako eta unibertsitateko ikasgeletan terrorismoaren fenomenoa lantzeko hurbilketa teoriko handiak nahiz baliabide didaktiko zehatzak daude.
Hala ere, tarteko maila bat falta zen: hezkuntzako ikerketa gehiago. Ikastaroko saioetan, hizlariek zenbait kasu azterketaren emaitzak aurkeztuko dituzte, hainbat norabidetan aurrera egiteko aukera emanez. Batetik, diktadura frankistari eta terrorismo garaiari eskolako eskuliburuetan egiten zaien trataera erkatzea. Bestetik, Estatuko nahiz autonomia erkidegoko hezkuntza legeria aztertzea, terrorismoaren fenomenoa lantzeko orduan zer aurrerapauso eta gabezia izan diren behatuz. Halaber, irakasleen ikuspegia, haien beharrezko prestakuntza, ikasgelako aplikazioen adibide zehatzak, eta abar aztertuko dira.
Helburuak
Hezkuntzatik indarkeriarik eza bultzatzea, herritar kritikoak prestatzea, balio zibiko eta demokratikoak zabaltzea, terrorismoari zilegitasuna kentzea, eta indarkeriaren erradikalizazioa saihesten laguntzea.
Terrorismoaren gaia ikasgeletara nola eta zergatik eraman ezagutzeko ikerketak aurkeztea.
Ikerketa akademikoa eta hezkuntza jarduera lotzea, zeinak ez diren beti modu egokian lotzen.
Hezkuntzako eragile guztien arazoak identifikatzea eta konponbideak ematea: irakasleetatik hasi eta biktimetaraino, agintariak ere aintzat hartuz.
Terrorismoaren presentzia bultzatzea curriculum ofizialetan, biktimak erdigunean jarrita eta haien testigantzatik abiatuta.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Profesionalak
Programa
2025-09-10
“Registro“Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Florencio Domínguez Iribarren | Centro Memorial de las Víctimas del Terrorismo - Director
- Juan Benito Valenciano | Fundación Víctimas del Terrorismo - Director
- Raúl López Romo | Centro Memorial de las Víctimas del Terrorismo - Responsable de Educación
“El terrorismo en los currículos oficiales“
- Julia Gracia Ordóñez | INTEF, Ministerio de Educación - Asesora Técnico Docente
“Las víctimas en los libros de texto: del franquismo al terrorismo“
- Juan Carlos Colomer Rubio | Universidad de Valencia - Profesor
Atsedena
“El terrorismo y la violencia política en el aula: aplicaciones didácticas“
- Ianire Lanchas Sánchez | Colegio Corazonistas Vitoria - Profesora
“Pedagogía de la muerte y terrorismo: una comparación internacional“
- Victoria de Miguel Yubero | UAM - Profesora
“Problemas y soluciones para el profesorado“
- Raúl López Romo | Centro Memorial de las Víctimas del Terrorismo - Responsable de Educación
Zuzendariak

Responsable de educación y exposiciones del Centro Memorial de las Víctimas del Terrorismo. Doctor en Historia Contemporánea. Especializado en el análisis de la acción colectiva y el terrorismo, ha sido investigador en la Universidad del País Vasco, vinculado al Instituto de Historia Social Valentín de Foronda. Es autor de seis libros, coautor de otros dos y editor de uno. El último de ellos es "Sobre el olvidado terrorismo vasco" (2023). También escribió el “Informe Foronda: los efectos del terrorismo en la sociedad vasca” (2015) y, con Gaizka Fernández, “Sangre, votos, manifestaciones: ETA y el nacionalismo vasco radical” (2012). Coordina el Archivo Online sobre la Violencia Terrorista en Euskadi (www.arovite.com)

José Antonio Pérez Pérez
I
(Santoña, 1965). Euskal Herriko Unibertsitateko Irakasle Agregatua. Valentín de Foronda Gizarte Historia Institutuko akademia idazkaria da. UPV-EHUko Esperientziaren Aulatan eta Portugaleteko UNEDeko (senior) Zentroan irakasle izan da. 2021-2023 bitartean, Euskal Herrian terrorismoaren historia eta memoria lantzen duten Historia eta memoria del terrorismo en el País Vasco izeneko hiru liburuki zuzendu zituen, eta azkenaldian (Ángela Bermúdez-ekin) ¿Quién sostuvo el franquismo en Euskadi? eta (Mayka Muñoz Ruiz-ekin) Proceso 1001. El franquismo contra Comisiones Obreras liburuak argitaratu ditu. Halaber, Los años del acero. La transformación del mundo laboral en el área industrial del Gran Bilbao, 1958-1977: Trabajadores, convenios y conflictos liburuaren egilea da.
Hizlariak

Juan Benito Valenciano

Juan Carlos Colomer Rubio

Victoria de Miguel Yubero

Florencio Domínguez Iribarren

Julia Gracia Ordóñez

Ianire Lanchas Sánchez

Responsable de educación y exposiciones del Centro Memorial de las Víctimas del Terrorismo. Doctor en Historia Contemporánea. Especializado en el análisis de la acción colectiva y el terrorismo, ha sido investigador en la Universidad del País Vasco, vinculado al Instituto de Historia Social Valentín de Foronda. Es autor de seis libros, coautor de otros dos y editor de uno. El último de ellos es "Sobre el olvidado terrorismo vasco" (2023). También escribió el “Informe Foronda: los efectos del terrorismo en la sociedad vasca” (2015) y, con Gaizka Fernández, “Sangre, votos, manifestaciones: ETA y el nacionalismo vasco radical” (2012). Coordina el Archivo Online sobre la Violencia Terrorista en Euskadi (www.arovite.com)
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2025-09-10 arte |
---|---|
0 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa