Eskola Publikoan pertsona ardatz

Uzt. 03 - 05. Uzt, 2023 Kod. H09-23

Azalpena

Ikastaro honetan, aurreko ikasturtean proposatutakoari jarraipena ematea da gure helburua. XXI.mendean Eskola Publikoaz aritu ginen eta aurten ere guzti honetaz arituko gara. Eskola Publikoak bere ahalduntze prozesuan jarraitzen eta begibistakoa da eskolaren ekosistema aldatuz joan dela eta datozen urteetan are gehiago aldatuko dela.

Hezkuntza eta hezkuntzari buruzko hausnarketa, iritzi andana eta proposamen desberdinak plazaratzen ari dira gure gizartean eta guk, ikastaro honen bidez, fokua PERTSONETAN jarri nahi dugu. Hezkuntza zerbait bada, pertsonen arteko interakzioz betetako jarduna da eta horrek ezinbestean pertsonak - ikasleak, irakasleak, zuzendaritzetako kideak, gurasoak,...- zaintzera eta pertsonengan erreparatzera eraman behar gaitu, hezkuntza eta heziketa arrakastatsua izatea nahi badugu.

HEIZEk antolatzen duen ikastaro honetan, beti ere ikasleari eta familiari eskaini diezaiekegun onena buruan dugula, gai hauek izango ditugu hizketagai:

1.- Ikastetxe publiko batzuren antolaketa molde berritua. IPIak eta euren zergatiak.

2.- Ikastetxe publikoetan ETAPEN ARTEKO loturak nola bideratu. Abantailak eta eragozpenak.

3.- Zuzendaritza talde egonkorrek ikasleriaren arrakastan duten eragina.

4.- Ikerketaren eta Unibertsitatearen laguntzarekin, ikerlarien lanak plazaratuko ditugu.

5.- Irakaslegai direnen formazioa eta zuzendaritza taldeen formazioa aztertuko ditugu. Zer da egiten duguna eta zer da egin beharko genukeena   

Guzti hau garatzeko molde hirukoitza erabiliko dugu:

1.- Geure burua janzteko hitzaldiak: alor bakoitzean arituak eta adituak direnak.

2.- Ikastetxeentzat inspiratzaile izan daitezkeen "praktika-onak". Egin daiteke, beraz egingo dugu!!

3.- Ikastetxeen arteko solasaldi-gunea izatea nahi dugu ikastaro hau. Denok dugu zer ikasi eta denok dugu zer irakatsi!!

4.- Eta bukatzeko, ikastaroaren egun bakoitzean, ordu eta erdiko saioa antolatuko dugu " Bertaratutakoekin elkarrizketan" izenekoa. Egun bakoitzean landu nahi dugun ardatzaren inguruan hausnarketa kolektiboa bultzatu nahi dugu.

Irakurri gehiago

Helburuak

Pertsonak erdigunean jarrita, XXI.mendeko Eskola Publikoaren antolaketa eta bertan arituko diren profesionalen formazioa aztergai jarri.

Eskola Publikoak, gizartearen eskaerei egoki erantzuteko behar beharrezkoa duen gobernatza-ereduaz hausnar egin.

Ikasleriaren heziketa arrakastatsua lortzeko Hezkuntza Komunitatearen eta inguruko gizartearen eta herritarron rolak eta erantzukizunak plazaratu.

Hezkuntzan, etapen arteko lotura eraginkorrak egitearen onurak aztertu. Zailtasunak eta Aukerak plazaratu. Indarguneen eta mehatxuen kontzientzia hartu. 

XXI.mendeko gizarteak - familiak, ikasleak, herritarrak - eskolari eskatzen diona ezagutu eta eskolaren antolaketa berriak antzeman.

Ikastaroa bera hausnarketa kolektiboa egiteko gune bihurtu. Irtenbideak ere, elkarrekin, errazago aurkituko ditugu.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak

Metodologia

Uda Ikastaro honetan parte hartzaileak diren dinamikak erabiliko dira bertaratutako guztion ekarpenak eta hausnarketak eragin asmoz.

Aurreko ikasturteko esperientziari jarraiki eta partehartzaileen balorazioak aztertuz, elkar entzuteko, elkarrekin pentsatzeko eta hausnarketa kolektiboari lekua egiteko uneak eta guneak proposatu ditugu aurtengo ikasturtean ere.

Egunero ordu eta erdiko saio kolektiboak bideratuko ditugu "Bertaratutakoekin elkarrizketan" izenburupean eta modu honetan, izango ditugu entzuteko saioak baina izango ditugu ere "esateko eta partekatzeko" saioak ere   

Irakurri gehiago

Lankidetza

Programa

2023-07-03

09:00 - 09:15

Erregistroa

09:15 - 09:25

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Koordinazio teknikoa
09:25 - 10:30

“Hezkuntza Sailak proposatutako antolaketa eta zergatiak. Ikastetxe pubikoen berrantolaketa“

  • Begoña Pedrosa Lobato | Hezkuntza Saila - Sailburuordea
10:30 - 11:30

“Hezkuntzan, etapen arteko loturak. Zergatik eta zertarako?“

  • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
11:30 - 11:45

Atsedena

11:45 - 13:15

“Jarduera partehartzailea 1 “

    Bertaratutakoekin elkarrizketan 1

    • Josebe Azpiri Akarregi | Zaldupe Eskola (Ondarroa) - Zuzendaria

    Bertaratutakoekin elkarrizketan 1

    • Saioa Landa Lazcano | Orokieta Eskola (Zarautz) - Zuzendaritza taldeko kidea
    13:15 - 14:00

    “Praktika ona 1. Etapen arteko loturak nola bideratu: abantailak eta eragozpenak“

    • Puy Garcia Tartas | Ikasbidea Ikastola IPI - Zuzendari-ohia
    • Anaje Ferreiro Inza | Ikasbidea Ikastola IPI - Ikasketa Burua
    • Jorge Domezain del Campo | Ikasbidea Ikastola IPI - Irakaslea
    14:00 - 14:30

    Jardunaldiaren sintesia (Josu Etxaburu Osa)

    2023-07-04

    09:00 - 10:15

    “Zuzendaritzaren eta zuzendaritza taldearen garrantzia.“

    • Maialen Oiartzun Irastorza | UPV/ EHU - Ikertzailea
    10:15 - 10:30

    Atsedena

    10:30 - 11:30

    “Ikasleriaren arrakasta eta zuzendaritza egonkorrak. Eragin zuzenak eta zeharkakoak “

    • Birginia Pozo Gonzalez | Berritzegune Nagusia - Zuzendaria
    11:30 - 11:45

    Atsedena

    11:45 - 12:30

    “Praktika ona 2. Zuzendaritza berrien formazioa. Zuzendaritza lanetan aritzeko konpetentzien garapena“

    • Aitor Santxo Falcon | Berritzegune Nagusia - Formazio arduraduna
    12:30 - 14:00

    “Jarduera partehartzailea 2“

      Bertaratutakoekin elkarrizketan 2

      • Idoia Pujana Uriarte | Botikazar BHI (Bilbo) - Zuzendaria

      Bertaratutakoekin elkarrizketan 2

      • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
      14:00 - 14:30

      Jardunaldiaren sintesia (Josu Etxaburu Osa)

      2023-07-05

      09:00 - 10:30

      “Jarduera partehartzailea 3“

        Bertaratutakoekin elkarrizketan (3)

        • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
        10:30 - 11:00

        Atsedena

        11:00 - 12:00

        “Hezkuntza lidergoa eta lidergo digitala hezkuntzan: Irakasleen formazioa“

        • Urtza Garay Ruiz | UPV/EHUko Bilboko Hezkuntza Fakultatea - Dekanoa
        12:00 - 12:45

        “Praktika ona 3. XXI. mendeko Ikasleria. Zeri erantzun behar diogu?“

        • Saioa Landa Lazcano | HEIZE - Koordinatzailea
        12:45 - 13:15

        “Praktika ona 4. XXI. mendeko familiak. Zeri erantzun behar diogu?“

        • Lurdes Imaz Gorostidi | EHIGE - Koordinatzailea
        13:15 - 14:00

        Mahai ingurua: “Pertsona ardatz. Zer hartu behar dugu kontuan ikasleriari eta familiei erantzun egokiena emateko?“

        • Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Koordinazio teknikoa (Moderatzailea)
        • Lurdes Imaz Gorostidi | EHIGE - Koordinatzailea
        • Saioa Landa Lazcano | HEIZE - Koordinatzailea
        • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
        14:00 - 14:30

        Jardunaldiaren sintesia (Josu Etxaburu Osa)

        Zuzendariak

        Josu Etxaburu Osa

        HEIZE, Zuzendari-ohia

        JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente

        Hizlariak

        Josebe Azpiri Akarregi

        Ondarroan jaio nintzen 1976an. Donostiako irakasle eskolan ikasi nuen magisteritza, atzerriko hizkuntza espezialitatean. 98an ikasketak bukatu eta urte berean hasi nintzen lanean irakaskuntzan. Alde batetik bestera, hamaika eskola eta errealitate ezagutuz. Esanguratsuak guztiak baina betirako markatuko nautenak Zarauzko Orokieta herri eskolan pasatako 10 urteak, azken zortziak zuzendari moduan. Bitartean, Pedagogia Sistemikoko masterra egin nuen, bizitzari eta era berean eskolari beste begirada bat eskaintzeko ahaleginean. Aurten 4. ikasturtea da Ondarroako Zaldupe eskolan hasi nintzela lanean, hemen ere zuzendari.

        Jorge Domezain del Campo

        Anaje Ferreiro Inza

        Urtza Garay Ruiz

        UPV/EHU , Directora de Innovación Metodológica

        .

        Puy Garcia Tartas

        Lurdes Imaz Gorostidi

        EHIGE

        Saioa Landa Lazcano

        OROKIETA HERRI ESKOLA, IDAZKARIA

        Zarautzen jaio nintzen 1976.urtean . 1994.urtean erizain laguntzaile titulua atera nuen eta eta 1995.urtean Donostiako irakasle eskolan hasi nintzen magisteritza ikasten, hezkuntza bereziko espezialitatean. 1998an ikasketak bukatu eta hilabete batzuk Pagoetako Parke Naturalean aritu nintzen ikasleei bisita gidatuak egiten.1996an hasi nintzen irakaskuntzan, Nafarroan hasieran eta Gipuzkoan ondoren. 2008.urtetik aurrera Orokieta herri eskolan egon naiz lanean eta 2011.urtetik honaino zuzendaritza taldean egon naiz ikasketa buru moduan eta azken proiektualdi honetan idazkari moduan.

        Maialen Oiartzun Irastorza

        UPV/EHU

        Lehen Hezkuntzako graduatua (2017) eta Gizarte eta Hezkuntza Arloko Ikerketako masterra (2018) Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU). Hezkuntza Zientzien Saileko irakaslea eta IkasGaraian ikerketa taldeko kidea. Bertan, honako doktore-tesia egiten ari da: “Irakasle onenak kalitateko eskolarako: lanbiderako sarbidearen diagnostikoa eta proposamenak euskal eskola publikorako”.

        Begoña Pedrosa Lobato

        Begoña Pedrosa (Areatza, 1975). Licenciada en Filología Inglesa (Universidad de Deusto, 1997) Máster en Lingüística (Master of Arts, University of Illinois, EEUU, 1999). Doctora en Lingüística Aplicada (Universidad del País Vasco, 2011). MBA Executive en Mondragon Unibertsitatea (2017). Experiencia en Mondragon Unibertsitatea desde 2002 hasta la actualidad: • Trayectoria de docencia en Grado en Educación Primaria y Educación Infantil, Trayectoria en Lengua Extranjera y Grado Audiovisual. Ha creado y coordinado diferentes grupos en el ámbito de la innovación. • Ha desarrollado su trayectoria investigadora en el grupo de investigación BAHI-IALE en las siguientes líneas de investigación: desarrollo de la competencia plurilingüe en contextos de lenguas minoritarias, estrategias pedagógicas en contextos CLIL y actitudes del alumnado respecto al aprendizaje de lenguas. • Trayectoria de gestión: decana de Humanidades y Ciencias de la Educación desde 2014.

        Birginia Pozo Gonzalez

        Hezkuntza Saila, Zuzendaria

        Feminista, ingeleseko maistra eta psicopedagogian lizentziaduna naiz (orden horretan). Eskolako Publikoan hazi nintzen. 2006 urte tik Hezkuntza Publikoan (eta publikoaren alde) lanean. Euskal Eskola Publiko inklusibo eta feministia baten alde lan egiten dut egunero (saiatzen naiz behintzat). Momentu honetan Berritzegune Nagusiko zuzendaria naiz.

        Idoia Pujana Uriarte

        Botikazar BHI

        Idoia Pujana Uriarte- Usansolon jaioa 1971ean –Farmazia Fakultatean ikasketak (Gasteiz, EHU) Elikagaien Zientzia eta Teknologia alorrean. – Doktoretza ikasketak Medikuntza Fakultatean (Leioa, EHU)- 2002an Tesia irakurrita- Egonaldian “Institute of Biotechnology” (Helsinki, Finland), “Institut Pateur” (Paris, Frantzia) IBILBIDE PROFESIONALA: - Hogeita bi urte irakaskuntza munduan. Ibilbide honetan, Lanbide Heziketako irakaslea , EHUko Irakasle Elkartua (Medikuntza eta Zientzia Fakultatetan) eta Bigarren Hezkuntzako irakaslea. ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - Hamabi urte Botikazar BHIko Zuzendaritza Taldeko kidea (Idazkaria eta Nazioarteko Proiektuen Arduraduna). Azkeneko bi urtetan Botikazar BHIko Zuzendaria.

        Iñigo Salaberria Aliaga

        Heize, euskal eskola publiko ikastetxeen elkartea, Presidentea

        Musika ikasketekin batera EHUn Magisteritza eskolako Musika espezialista formakuntza jaso ondoren disziplina anitzetan jardun izan da. Lezo Herri Eskolako zuzendaritza ardurak izan ondoren EAEko ikastetxe publikoen Heize elkarteko sorreratik koordinazio taldeko kidea.

        Aitor Santxo Falcon

        Ikasbide Ikastola

        Matrikula prezioak

        Aurrez aurre2023-05-31 arte2023-07-03 arte
        25,00 EUR81,00 EUR
        - 116,00 EUR
        - 98,00 EUR
        - 81,00 EUR
        - 98,00 EUR
        - 98,00 EUR
        - 98,00 EUR
        - 98,00 EUR

        Kokalekua

        Miramar Jauregia

        Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

        Gipuzkoa

        43.3148927,-1.9985911999999644

        Miramar Jauregia

        Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

        Gipuzkoa

        Sustainable development goals

        2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

        Garapen jasangarrirako helburuak

        3 - Osasuna eta ongizatea

        Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

        Informazio gehiago
        3 - Osasuna eta ongizatea

        4 - Kalitatezko hezkuntza

        Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

        Informazio gehiago
        4 - Kalitatezko hezkuntza

        10 - Desberdintasunak murriztea

        Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

        Informazio gehiago
        10 - Desberdintasunak murriztea

        17 - Helburuak lortzeko aliantza

        Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

        Informazio gehiago
        17 - Helburuak betetzeko aliantzak