
ONLINE IKASTAROA ZUZENEAN - Hizkuntza gutxiagotuen biziberritzea eta garapen iraunkorra
Description
Uda Ikastaro hau presentzialki egingo da, baina hemen matrikulatuz gero, online bidez zuzenean jarraitu nahi duzulako da Uda Ikastaroen Zoom bideokonferentzia plataforma erabiliz.
Aldiz, Uda Ikastaroa presentzialki egin nahi bazenu, sakatu PRESENTZIAL gainean Ikastaroaren fitxan sartzeko.
Nazio Batuen 2030 Agendan ez da lotzen garapen iraunkorra hizkuntza eta kultura aniztasunarekin, are gutxiago hizkuntza gutxiagotuekin. Aldiz, euskaldunok lotura hori eraikitzan ari gara euskararen biziberritzea eta giartearen garapena aldi berean landuta. Hizkuntzaren garapen-indarra ikus daiteke beste zenbait herrialde edo hizkuntza-komunitateetan ere, adibidez, Kolonbiako nasatarren artean.
Erronka horri buruz jarduteko, nazioarteko hainbat adituren gogoetak ekarriko ditugu, horrela, gaiari buruzko lanak biltzen dituen liburu baten aurkezpenaz gain, Euskal Herriko, Latinoamerikako eta Afrikako (Kameruneko) adibideak aurkeztuko dira ikastaroan.
Objectifs
Garapen iraunkorrerako lankidetzaren eta hizkuntza kooperazioaren arteko lotura azaltzea eta haien arteko harremanaren gaineko ezagutza zabaltzea.
Hizkuntzen biziberritze prozesuetan hain ezagunak ez diren ezaugarrietan sakontzea.
Hizkuntza gutxiagotuen garapen-balioa ezagutaraztea.
Euskal Herriko eta munduko hizkuntza gutxiagotuen (eta herrien) arteko elkartasun sareak ezagutaraztea eta berriak sortzea.
Hizkuntza gutxiagotuan oinarritutako hezkuntza eleaniztunen garapen-balioen ezagutzan sakontzea.
Hizkuntza aniztasunaren eta hizkuntza gutxiagotuen aldeko ezagutzan sakontzea eta haiekiko sentiberatasuna indartzea.
Activité s'adressant à
- Alumnado universitario
- Estudiantes no universitarios
- Profesorado
- Profesionales
- Público en general
Programme
16 09 2020
Erregistroa eta dokumentazio-banaketa
Présentation par la Direction de l’activité
- Ines M. Garcia Azkoaga | UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedra - Katedrako arduraduna
“"Hizkuntza aniztasuna, hizkuntza gutxiratuen biziberritzea eta garapen iraunkorra" liburuaren inguruan“
- Itziar Idiazabal Gorrotxategi | UPV/EHU - Ikertzailea
Pause
“Kameruneko hizkuntza aniztasunaren egoera (Hizlari honen partaidetza Zoom bidez izango da)“
- Gabriel Delmon Djomeni | University of Dschang - Ikertzailea
“Euskararen biziberritzea eta giza garapen iraunkorra Euskadiko Autonomia Erkidegoan“
- Patxi Baztarrika Galparsoro | Andoaingo Udala - Hizkuntza politika eta plangintzan aditua
Elkarrizketa
17 09 2020
“Kameruneko hizkuntza batzuetako komunitateetan murgilduz eta garapena aztertuz (Hizlari honen partaidetza Zoom bidez izango da)“
- Gabriel Delmon Djomeni | University of Dschang - Ikertzailea
Pause
“Nasa yuwe: hizkuntza biziberritzea eta garapena“
- Ane Ortega Etcheverry | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola - Irakasle-Ikertzailea
“Hizkuntza lankidetza maya yukatekaren biziberritzean“
- Jon Sarasua Maritxalar | Garabide Elkartea
Elkarrizketa
Directeurs

Ines M. Garcia Azkoaga
Euskal Herriko Unibertsitatea
Doctora en Filología Vasca y profesora titular de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Trabajo en el Departamento de Lengua Vasca y Comunicación y he trabajado también en el Departamento de Didáctica de la Lengua y de la Literatura. Actualmente imparto docencia de lengua vasca como lengua de especialidad en el Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, además de varios cursos de Máster. Mi ámbito de investigación es la enseñanza-aprendizaje de la lengua en contextos educativos multilingües que incluyen la lengua minorizada, con especial interés en la producción de textos y discursos escritos y orales. Esos son los principales temas de mis publicaciones. He sido presidenta de la Sección de Educación de la Sociedad de Estudios Vascos / Eusko Ikaskuntza: Desde 2018 soy la responsable de la Cátedra UNESCO de Patrimonio Lingüístico Mundial de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU).
Conférenciers

Patxi Baztarrika Galparsoro
Andoaingo Udala
He is an expert in language policy and planning. Bachelor of Science in Philosophy and Education at the UPV/EHU. He is responsible for the Euskara Zerbitzua of the Andoain City Council (since 1980). He was Deputy Minister of the Department of Language Policy of the Basque Government for eight years (2005-2009 and 2012-2016). President of the NPLD (2015-2017) (Network to Promote Linguistic Diversity) Member of the General Boards of Gipuzkoa (1990-1995), head of the upper cabinet of deputies of Gipuzkoa (1999-2003) and councilor of the Donostia City Council (2003-2007). He is also the author of a chapter in the book "Linguistic diversity, minority languages and sustainable development" of the UNESCO Chair in World Language Heritage at the University of the Basque Country (UPV/EHU).
Gabriel Delmon Djomeni
University of Dschang
El Dr. Djomeni es profesor asistente de linguística en la Universidad de Dschang, Departamento de Estudios Africanos y Globalización. Obtuvo su doctorado en 2012 en la Universidad de Yaundé I (Camerún) en Linguística. Sus investigaciones y publicaciones tratan sobre las lenguas minoritarias y la revitalización, la educación en varios idiomas basada en la lengua materna y la linguística.También es autor junto con el Prof. Sadembouo de un capítulo del libro "Diversidad linguística, lenguas minoritarias y desarrollo sostenible" de la Cátedra UNESCO sobre Patrimonio de la Lengua Mundial de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU).

Ines M. Garcia Azkoaga
Euskal Herriko Unibertsitatea
Doctora en Filología Vasca y profesora titular de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Trabajo en el Departamento de Lengua Vasca y Comunicación y he trabajado también en el Departamento de Didáctica de la Lengua y de la Literatura. Actualmente imparto docencia de lengua vasca como lengua de especialidad en el Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, además de varios cursos de Máster. Mi ámbito de investigación es la enseñanza-aprendizaje de la lengua en contextos educativos multilingües que incluyen la lengua minorizada, con especial interés en la producción de textos y discursos escritos y orales. Esos son los principales temas de mis publicaciones. He sido presidenta de la Sección de Educación de la Sociedad de Estudios Vascos / Eusko Ikaskuntza: Desde 2018 soy la responsable de la Cátedra UNESCO de Patrimonio Lingüístico Mundial de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU).

Itziar Idiazabal Gorrotxategi
UPV/EHU
Catedrática de Filología Vasca (1992) y Colaboradora Honorífica del Departamento de Lingüística y Estudios Vascos de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Doctora por la Universidad de Ginebra (1983) en el área de Psicolingüística. Forma parte del grupo de investigación ELEBILAB (https://www.ehu.eus/eu/web/elebilab) donde ha dirigido numerosos proyectos de investigación sobre adquisición del lenguaje en niños bilingües, sobre análisis discursivo del euskera y sobre didáctica de las lenguas en programas bi-multilingües (Garcia-Azkoaga & Idiazabal (Eds.) 2015). Ha dirigido 15 tesis doctorales. Es fundadora y miembro de la Cátedra UNESCO de Patrimonio Lingüístico Mundial de la UPV/EHU https://www.ehu.eus/eu/web/mho-unesco-katedra, donde ha publicado recientemente un volumen sobre diversidad lingüística y desarrollo sostenible www.labur.eus/IdiazabalPerezCaurel Es miembro correspondiente de Euskaltzaindia (Academia de la lengua vasca).

Ane Ortega Etcheverry
Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola
Filologia Hispanikoan lizenziatua (Deustuko Unibertsitatea), Itzulpengintzan Masterra (Warwick) eta Soziolinguistikan Doktorea (Londres). Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitatate Eskolan (BAM) irakaslea da, Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika Sailean. BAMen hasi aurretik, Inglaterrako Open University-ko Hizkuntza Modernoak Sailean eta Mondragon Unibertsitateko HUHEZIn irakasle izan zen. EHUko HIJE (Hizkuntzaren Irakaskuntza, Jabekuntza, eta Erabilerak) eta ELEBILAB (Hizkuntzaren Irakaskuntza, Jabekuntza, eta Erabilerak) ikertaldekidea da. COST IS1306 “New Speakers in a Multilingual Europe” Europako sareko Steering Committee-ko partaidea da, bai eta EHUko Munduko Hizkuntzen Ondarearen UNESCO Katedrakidea. Magisteritza Eskolan Hizkuntzaren Didaktikan lan egiten du. Arlo honetan aholkularitza esperientzia handia du jarduneko irakasleekin, HABEn, eta Colombiako nasa herriarekin lan egin du hizkuntza-kooperazioan. Azken urteotan euskararen inguruko jarrerak ikertu ditu.

Jon Sarasua Maritxalar
Garabide elkartea. Huhezi fakultatea
Komunikazio Zientzietan Doktorea da. Kazetaritza eta Soziologia ikasketetan ibilia. Bertsolaritzaren munduan oso gazte hasi zen eta urte askotan bertsolari gisa aritu ondoren, 2000 urtean utzi zion bertsolaritza publikoari. Mondragon Unibertsitatean aritu da hogei urtez, arlo sozioekonomikoan eta kultura arloan. Herrigintzako hainbat alorretan taldeak sustatzen jardun du, Lanki, Garabide, Sorguneak eta Bagara bezalako egitasmoen sorreran. Autoeraketa, gizarte ekonomia eta hizkuntza arloak landu ditu egitasmo horietan, eta berauei lotutako nazioarteko zubiak. Hainbat liburu eta argitalpen egina da hizkuntza nahiz kultura arloan eta gai sozio-ekonomikoetan. http://bdb.bertsozale.eus/web/haitzondo/view/jon-sarasua
Tarifs inscription
MATRICULA | jusqu'au 16-09-2020 |
---|---|
65,00 EUR | |
55,00 EUR | |
20,00 EUR | |
55,00 EUR | |
55,00 EUR | |
20,00 EUR | |
20,00 EUR |
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations
10 - Réduction des inégalités
Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.
Plus d'informations
16 - Paix, justice et institutions efficaces
Promouvoir l'avènement de sociétés pacifiques et ouvertes aux fins du développement durable, assurer l'accès de tous à la justice et mettre en place, à tous les niveaux, des institutions efficaces, responsables et ouvertes. Questions clés : réduction de la violence, de la maltraitance et de l'exploitation, État de droit, égalité d'accès à la justice, réduction de la corruption et de la pratique des pots-de-vin, institutions efficaces et transparentes, participation, accès à l'information, protection des libertés fondamentales.
Plus d'informations
17 - Partenariats pour la réalisation des objectifs
Renforcer les moyens de mettre en œuvre et dynamiser le partenariat mondial pour le développement durable. Questions clés : mobilisation de ressources, consacrer 0,7 % du PIB à l'aide officielle aux pays en développement, dette extérieure, finances, coopération en matière technologique et d'innovation, technologies écologiquement rationnelles, création de capacités, système de commerce multilatéral universel, cohérence réglementaire et institutionnelle, disponibilité des données, suivi, indicateurs et reddition de comptes.
Plus d'informations