Ikaskuntza kooperatiboa. Ikasgelarako proposamen zehatza: IK/KI Programa

22.Ots - 21.Mar

Kod. @5-21

Erabilgarritasuna kalkulatzen...

Itxarote zerrenda
Data gaindituta

Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2068170039 kod.) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailaren  baliozkotzea ere  dauka irakasleen etengabeko prestakuntza gisa.

Egungo Gizarteak Hezkuntza-sistemari ezartzen dizkion erronka berriei buruz hausnartu beharra dago.

Hausnarketak ezin gaitu eraman irakasteko betiko metodologietara; aitzitik, berriztatzaileak izan behar dugu: kooperazioa, elkarrekintza eta metodologia aktiboak dira, gure ikasleak etorkizunerako prestatu nahi baldin baditugu behinik behin, indarrean jarri beharko ditugun moduak eta tresnak.

Beraz, Ikaskuntza Kooperatiboa ezagutzea eta metodologia tradizionalarekin alderatzea izango da gure erronka teorikoa.

Eta, baita ere, eremu praktikoan, Ikaskuntza Kooperatiboa ikasgelan aplikatzeko proposamen bat taxuz ezagutzea: IK/KI Programa. Hain zuzen ere, IK/KI Programaren baliabideak, aplikazio faseak, txantiloiak, ikasleen taldekatzeko era eta gainerakoen ezagutzea. Bereziki, ikasleen arteko kohesioa garatzeko, ikasteko nola kooperatu eta kooperatzen nola ikasi (entrenatu), besteak beste.

Helburuak

IK/KI Programa ezagutzea:

Ikasteko Kooperatu eta Kooperatzen Ikasi -edo jatorrizko izenari men eginez, CA/AC: Cooperar para Aprender  y Aprender a Cooperar_ VICeko Unibertsitatetik datorkigu, eta Pere Pujolàs eta José Ramón Lago irakasleen gidaritzapean zabalkunde aipagarria izan du hainbat herrialdetan, gurean ere bai. Gure Erkidegoan ikastetxe ugari ari da programa hau ikasgeletan aplikatzen, Berritzeguneek egindako zabaltze-lan txalogarriari eta paregabeari esker.

Ikastaro honen helburu nagusia IK/KI Programa ezagutzea eta aplikazio praktikorako urratsez jabetu araztea da.

Aplikazio praktikoa "ikustea":

IK/KI Programa benetan praktikoa dela esan behar da: faseak eta urratsak ongi markatuak, kontsulta-materialak, txantiloiak, estekak etab.  Eta, hori, onuragarria da, zeren, ikastaroa amaitzean, ikasketari-irakasleak garbi samar eduki beharko luke zer-nola eta noiz egin behar duen  IK/KI ikastalde batean aplikatzeko.

Ikastarotik haratago doan helburua:

Hitz gutxi batzuk besterik ez dira behar: ikasleek gehiago eta hobeto ikasi dezatela eta irakasleok gehiago eta hobeto irakats dezagula.

Oinarrizko konpetentziak lantzeko metodologiaz jabetzea:

Ikasleen Irteera-profila Oinarrizko Konpetentziek osatzen dute. Gure Erkidegoan 12 konpetentzia dira. Horietatik 7 diziplina baitakoak eta gainerako 5ak zehar-konpetentziak. Ikaskuntza Kooperatiboari esker denak garatu daitezke.

Jarduera nori zuzenduta

  • Bigarren Hezkuntzan jarduteko Masterra ikasten ari direnak

Metodologia

Moodle plataforman ikastaroko gaiak azalduko dira, banan bana: lehengo astean bi gai, hurrengo hiru asteetan gai bana. Gai bakoitzean zehaztu egiten da zer egin (testuak irakurri, bideoak ikusi, foroetan ekarpenak egin, galdera-sortak bete... Ikasgai bakoitzean zehazten diren jarduerak (derrigorrezkoak, denak) burutu beharko dira: >Bideoa ikusi. >Testua irakurri >Foroan ekarpen esanguratsuak egin >Galdera-sorta zuzen erantzun edota ipinitako ataza egin.

Kolaboratzaileak

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Online ikastaroa
    • Hezkuntza
    • Irakasteko ikasten EJ/GV
    • Irakasteko ikasten Nafarroako Gobernua
  • 22.Ots - 21.Mar
  • Euskara
  • Balio akademikoa: 30 ordu