Hezkuntza
Hizkuntzalaritza eta Literatura
Doako jarduera
Uda ikastaroa
Inklusiorako hizkuntza- eta hezkuntza-politikak: berezitasunak eta mugaz gaindiko ikuspegiak

Inklusiorako hizkuntza- eta hezkuntza-politikak: berezitasunak eta mugaz gaindiko ikuspegiak

Eka. 30 - 30. Eka, 2025 Kod. H07-25

Azalpena

Ikastaro honen helburua da Akitania Berria Euskadi Nafarroa euroeskualdeko unibertsitateen eta erakundeetako/hezkuntzako eragileen arteko lankidetza sustatzea, hizkuntza- eta hezkuntza-politikekin lotutako erronken inguruan, bai eta publiko migratzaileari harrera egitearen inguruan ere. Mugaz gaindiko espazioen berezitasunak kontuan hartuta, diziplinarteko ikuspegia hartuko da honako gai hauei heltzeko: Zein dira inklusio-prozesuaren baldintzak eta berezitasunak gutxienez bi eskolatze-hizkuntza berrik markatutako hezkuntza-testuinguru batean, horietako bat gutxiengoa izanik? Zer antzekotasun eta desberdintasun ikusten dira mugaren bi aldeetan hartutako ikasleen migrazio-ibilbideetan, eta zein dira haien hizkuntza-gaitasunak? Dagoeneko ezaguna den mugaz gaindiko mugikortasunaz gain, ba al dago goraka doazen eta bi lurraldeen artean partekatzen diren migrazio-fenomenorik? Eta nola arduratzen dira fenomeno horietaz eskola-aktoreak? Nola sortu edo indartu Euroeskualdeko eragile instituzionalen eta unibertsitateen arteko sinergiak gai horiek aztertzeko?

Galdera horiei erantzuteko, bi tailer antolatuko dira, mahai-inguru gisa, egun batez. Euskal eskualdetik eta Akitania Berritik datozen kasu-azterlanak aurkeztuko dira, akademikoen, erakundeetako eragileen, irakasleen eta doktoregaien parte-hartzearekin, mugaz gaindiko lurralde horietan egindako ikerketak eta esku-hartzeak ezagutarazteko. 

Hurbiltasun geografikoa gorabehera, dakigunez, lankidetza hori irakasleen eta ikertzaileen arteko lankidetza puntualetara mugatu da orain arte. Beraz, bere potentzial kolektibo eta sinergiko handia oraindik ez da ustiatu. Hurbiltasun hori aprobetxatu nahi dugu gure eskumen komunak balioesteko eta partekatzeko, eta, ondoren, politika publikoen eremuan ikertzailez osatutako euroeskualdeko gune bat sortzea kontuan hartu nahi dugu, mugikortasunean dauden biztanleak eta eleaniztasunerako hezkuntza barne hartzeko. Proiektu hau dinamika zabalago batean sar liteke, Akitania Eskualde Sarearen ekintza-eremua garatzen lagunduz Politika Publikoen Legitimazioari buruz, mugaz gaindiko berezitasunei buruzko ezagutzen bitartez.

Ikuspegi horretatik, banakako aurkezpenei eta mahai-inguruei emango zaie lehentasuna, eta trukeei eta ikusleen esku-hartzeei denbora garrantzitsua eskainiko zaie.

Irakurri gehiago

Helburuak

Euroeskualde-eremu bateratuagoa sortzea hizkuntza- eta hezkuntza-politikak lantzeko, aztertzeko eta aztertzeko: lankidetza estuagoa sustatzea unibertsitateen, erakundeen eta mugaz gaindiko eremuetako lurraldeen artean.

Mugaz gaindiko gizarteratze-prozesuei buruzko eskumenak agerian jartzea: topaketa-aukerak eta esperientzien trukea bultzatzea, ondorengo lankidetza iraunkorrak sustatzeko.

Aniztasunean eta hizkuntza-aniztasunean oinarritutako hezkuntza sustatzea: zientzia gizartera eta gizartera zabaltzen laguntzea, hezkuntza- eta elkarte-eragileak inplikatuz.

Hezkuntza-politikak/hizkuntzak aztertzeko unibertsitate-sare bat sortzea: Akitaniako Eskualde Sarea geografikoki eta gaika zabaltzen laguntzea, politika publikoen legitimazioari dagokionez.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Profesionalak
  • Irakasleak
  • Publiko orokorra

Zuzendariak

Valeria VILLA PEREZ

Université Bordeaux Montaigne

Hizlariak

Carmen Avram

Véronique Bertile

Eric Di Spigno

Leire Diaz de Gereñu Lasaga

Euskal Herriko Unibertsitatea

EHU Unibertsitateko doktore eta Letren Fakultateko Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak saileko irakaslea da. Ahozko hizkuntzaren azterketa linguistiko-diskurtsiboan eta euskararen didaktikan ikerlari jardun du hainbat ikerketa proiektuetan. Irakasleen formakuntzan ere jardundakoa, Munduko Hizkuntza Ondarearen Unesco Katedrako kide da. 2004. urtetik Euskal Herriko Unibertsitatean irakasle. Doktoretza ikasturteak Bretainiako Rennes 2-Haute Bretagne unibertsitatean egin zituen (1998-2000).Ikerketa egonaldia Suitzako Faculté de psychologie et des Sciences de l'Education Genevako Unibertsitatean (2006-2007) egina du. 2016an Euskal Herriko Unibertsitateko Doktore titulua eskuratu du. Tesiaren izenburua: "Jendaurreko konta-saioa: gertakari sozio-diskurtsiboa eta testu-genero berezitua".

Itziar Idiazabal Gorrotxategi

UPV/EHU

Euskal Filologian katedraduna (1992), Hizkuntzalaritza eta UPV/EHUko Euskal Ikasketak saileko Ohorezko Kolaboratzailea da. Genebako Unibertsitatean doktorea (1983) psikolinguistika alorrean. ELEBILAB ikertaldeko kide da (https://www.ehu.eus/eu/web/elebilab) eta bertan hainbat ikerketa zuzendu ditu haur elebidunen hizkuntza jabekuntzaz, euskararen azterketa diskurtsiboaz, eta irakaskuntza elebidun eta eleaniztunaren inguruan, beti ere hizkuntza gutxitu bat ardatz izanik (ikus Garcia-Azkoaga & Idiazabal, 2015). Alor horietan 15 doktorego tesi zuzendu ditu. UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedraren sortzailea eta kidea da https://www.ehu.eus/eu/web/mho-unesco-katedra. Bertan, Hizkuntza aniztasuna eta garapen iraunkorrari buruz argitaratu duen azken lana: www.labur.eus/IdiazabalPerezCaurel. Euskaltzaindiako kide urgazlea da.

Sandro Landi

Astrid de Ramecourt

Julia Shershneva Zastavnaia

UPV/EHU; Ikuspegi

Es licenciada en Economía (2009) y Doctora en Sociología (2015) por la UPV/EHU. Actualmente es Profesora Agregada en el Departamento de Sociología y Trabajo Social de la UPV/EHU y cuenta con una larga trayectoria docente en el ámbito de Sociología de la Educación en los Grados de Educación Infantil y Primaria, así como en el Grado de Sociología. Desde 2019 es directora de Ikuspegi-Observatorio Vasco de Inmigración y sus líneas de investigación principales son la segregación escolar, las actitudes intergrupales, discriminación, xenofobia y bienestar subjetivo. Es miembro del consejo editorial de la revista Inguruak-Revista Vasca de Sociología y Ciencia Política desde 2015 hasta la actualidad. Además, desde 2020 es responsable de la región Ibérica del OBIMID (Observatorio Iberoamericano sobre Movilidad Humana, Migraciones y Desarrollo) y miembro del Consejo Asesor de la Cátedra de Refugiados y Migrantes Forzosos del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones (IUEM) de la Universidad Pontifica de Comillas.

Belen Uranga Arakistain

Soziolinguistika Klusterra, Hizkuntza teknikaria

Euskal Filologian lizentziatua. Soziolinguistika Klusterreko hizkuntza-teknikari honako gaietan: Hizkuntza-ekologia, hizkuntza-aniztasuna, immigrazioa, BAT Aldizkaria, Hausnartu sariak, Hizkuntzen erabileraren kale-neurketak e.a. HIZNET graduondoko irakaslea, Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO katedrako kide eta GARABIDE elkartearen kolaboratzaile da. Hizkuntza-aniztasuna eta hizkuntza-ekologiaren inguruko hainbat liburutan eta artikulutan parte hartu du, esate baterako, Martì, F.; Ortega, P.; Idiazabal, I.; Barreña, A.; Juaristi, P.; Junyent, C.; Uranga, B. eta Amorrortu, E. 2005: Hizkuntzen mundua-Munduko hizkuntzei buruzko txostena. EHUko Argitalpen Zerbitzua. Uranga, B., Aierdi, X., Idiazabal, Amorrortu, E., Barreña, A. Ortega, A. 2008: Hizkuntzak eta immigrazioa – Lenguas e inmigración. UNESCO Etxea, IKUSPEGI - Immigrazio Behatokia. 2008. Bilbo. Uranga, B. 2011: “Ekologia biologikotik hizkuntza-ekologiara joan-etorriak” BAT Soziolinguistika aldizkaria 81. Uranga, B. 20

Valeria Villa-Perez

Valeria VILLA PEREZ

Université Bordeaux Montaigne

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2025-07-02 arte
0 EUR
Online zuzenean2025-07-02 arte
0 EUR

Kokalekua

Cité des Arts. Baiona

3 Av. Jean Darrigrand, 64100 Bayonne, Francia.

Akitania

43.48053049069504,-1.4888416967827416

Cité des Arts. Baiona

3 Av. Jean Darrigrand, 64100 Bayonne, Francia.

Akitania