
Iraunkortasunerako Hezkuntza Eskola 2030: trantsizio energetiko-klimatikoa eta herritarren aktibazioa
Azalpena
Euskadik bat egin du Europako Green Dealekin, eta bere ibilbide-orria proposatu du etorkizun iraunkorragoa lortzeko, krisiari irtenbidea emanez, inor atzean utzi gabe. Aurkezpen-ekitaldian parte hartu dute Iñigo Urkullu Lehendakariak, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburu Arantxa Tapiak, Europako Batzordeko Klima Zuzendaritza Nagusiko zuzendari ondoko Clara de la Torrek eta, gainera, Klima Aldaketari eta Trantsizio Energetikoari buruzko Prospekzio Soziologikoen Kabineteak egindako inkestaren datuak aurkeztu dira.
Iraunkortasunerako hezkuntza funtsezko tresna da aldaketa eta eraldaketa ekosoziala lortzeko; izan ere, 2030erako Garapen Iraunkorreko helburuak gauzatzeak eta Itun Berdea-Basque Green Dealek etorkizuneko Euskadi iraunkorrerako definitzen dute. Eskola hau eragileen arteko urteroko topaketa izateko asmoarekin sortu da, non urtero erronkak jorratuko diren eta gaien araberako konponbideak partekatuko diren. Iraunkortasunerako hezkuntzan funtsezko ikuspegiak zentratuz.
Helburuak
Ingurumen-hezkuntzan diharduten irakasleen eta beste erakunde laguntzaile batzuen arteko topaketa eta gogoeta ahalbidetzea.
Herritarrei eragiten dieten erronka energetiko eta klimatikoak, Iraunkortasunerako Hezkuntzatik landu daitezkeenak eta baliabide didaktikoak eskura ditzaketenak nola ager daitezkeen jakitea.
Iraunkortasunerako Hezkuntzako jarduerak ikuspegi eraldatzailearekin garatzen ari diren euskal esperientziak eta beste lurralde batzuetakoak ezagutzea eta horiei buruz eztabaidatzea.
Iraunkortasunean eta erronka ekosozialetan aurrera egiteko behar ditugun balioei eta ikaskuntza-esperientzia berriei buruz hausnartzea.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
- Ingurumen-hezitzaileak
Zuzendariak
Politika publikoen kudeaketari profesionalki jardunean, ingurumen-politiken diseinuarekin, garapenarekin eta komunikazioarekin lotutako proiektuak eta zerbitzuak kudeatzeko eginkizun teknikoak garatu ditu azken hogei urteetan. 2010. urteaz geroztik, kudeaketa-ardurak ditu laguntza estrategikoaren eta komunikazioaren arloan, eta, gaur egun, Ihobeko (Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa) Ingurumen Iraunkortasuneko Zuzendaritza betetzen du. Gainera, 2011tik kanpoko hainbat ebaluazio-prozesutan parte hartzen du Euskaliten Kudeaketa Aurreratuaren Euskal Sariaren atalean, eta horietako batzuetan ebaluatzaile seniorraren rola bete du. EHUk prestatutako-ekonomialaria, komunikazioan, ingurumen-politikan, eskualde- eta hiri-ekonomian unibertsitateko espezializazioarekin. Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Enpresa eta Erakunde Komunikazioko Zuzendaritzako masterra ere badu.

Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.
Hizlariak

Itziar Alkorta Idiakez
Uda Ikastaroak / Cursos de Verano, Zuzendari akademikoa / Directora académica
Zuzenbidean doktorea eta EHUko Zuzenbide Zibileko irakasle titularra. Bere ikerketaren ildo nagusia bioetika da eta gai horren inguruan hainbat monografia, artikulu zientifiko eta dibulgaziokoak argitaratu ditu. VI eta VII Europako Programa Marko-ko 4 ikerketa-proiektutan parte hartu du, baita Programa Nazionaleko hainbat ikerketa-proiektutan ere. New Yorkeko Hastings Center for Bioethics, Filadelfiako Unibertsitateko Center for Bioethics eta Bordeleko Unibertsitateko irakasle bisitaria izan da. Eusko Ikaskuntzako idazkari nagusia izan zen, eta ondoren Jakiundekoa, Zientzia, Arte eta Letren Akademiakoa. UPV/EHUko irakaskuntzako kalitate eta berrikuntzako errektoreordea 2008 eta 2012 urteen artean, eta hezkuntza-ereduaren garapenaz, kalitate-programez eta unibertsitateko irakasleen prestakuntza eta ebaluazioaz arduratzen da. 2013 eta 2015 urteen artean, Eusko Jaurlaritzako Unibertsitate eta Ikerketa sailburuordea izan zen.

Mikel Ballesteros Garcia
Ingeniero, ha sido responsable del Sistema IKS eeM, en la Dirección de Calidad Ambiental del Gobierno Vasco. En la actualidad es técnico senior del Servicio de Educación y Formación Ambiental.

Amaia Barredo Martin
Ingurumen eta Jasangarritasuneko sailburuordea. Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saila - Eusko Jaurlaritza

Miriam Campos Leirós
Lehen hezkuntzako irakaslea. Ingurumen-hezitzailea. Teachers For Future Spaineko koordinatzailea
Mirian Leirós Lehen Hezkuntzako irakaslea, ingurumen-hezitzailea, Teachers For Future Spain taldeko koordinatzailea eta El Asombrario-Público aldizkariko Ingurumen-Hezkuntza saileko eta El Diario de la Educación egunkari digitaleko kolaboratzailea da. Mirian Leirós, Lehen Hezkuntzako irakaslea. Ingurumen-hezitzailea. 2014az geroztik ingurumen-proiektuen integratzailea ikasgela arautuan. Teachers For Future Spain ekintza-programak eta kontzentziazio ekosozialak garatzen dituen taldeko koordinatzailea. El Asombrario-Público aldizkariko Ingurumen-Hezkuntza saileko eta El Diario de la Educación egunkari digitaleko kolaboratzailea. Ingurumenaren inguruko ipuinak kontatzen dituen “Los secretos de los cuentos clásicos” liburuaren idazlea. Expertos Independientes de la Asamblea Ciudadana taldeko kidea. COP 25eko parte-hartzailea. Hizlaria Hezkuntza Ministerioan, Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitatean eta Simo Educación espazioan, besteak beste.

M.Luz Diaz Guerrero
Licenciada en Psicología por la Universidad de Granada, socia fundadora y directora del Centro de Innovación Educativa Huerto Alegre desde 1994. También es socia fundadora de la Sociedad Andaluza de Educación Ambiental y presidenta de la Red de Centros de Educación Ambiental de Andalucía. Ha coordinado materiales didácticos de Educación Ambiental para diferentes entidades, impartido conferencias y diseñado cursos de Educación Ambiental y Dinamización de Equipos de Trabajo. Además, es miembro de la "Red Ires" y profesora de Psicología del Consumidor en la Escuela Superior de Comunicación de Granada. También ha sido miembro de AMECOOP desde sus inicios

Julio Díaz Jiménez
Doctor en Ciencias Físicas por la Universidad Complutense de Madrid en la especialidad de Física de la Tierra y el Cosmos. Científico titular del Instituto de Salud Carlos III y jefe del área del Departamento de Epidemiología y Bioestadística de la Escuela Nacional de Sanidad. Lleva más de 25 años dedicado a la investigación en medio ambiente y salud, en especial en temas relacionados con los efectos en salud de la contaminación química y acústica así como en temperaturas extremas. En estas materias ha realizado más de 200 publicaciones. Actualmente es colaborador de la OMS y del Ministerio de Sanidad español en temas relacionados con cambio climático, extremos térmicos y sus impactos en salud.

Andreu Escrivà Garcia
Licenciado en Ciencias Ambientales, máster en Conservación de Ecosistemas y doctor en Biodiversidad, ha desarrollado su carrera investigadora en el Centro de Investigaciones sobre Desertificación (CIDE) y el Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva (ICBiBE). Formó parte del Comité de Expertos de Cambio Climático de la Comunitat Valenciana (2016-2017). Divulgador científico y colaborador en medios de comunicación como la Revista Mètode, Climática o àpunt, participa de forma habitual en cursos universitarios sobre ciencia, comunicación y medio ambiente. En 2016 ganó el XXII Premio Europeo de Divulgación Científica Estudio General con el libro “Aún no es tarde: claves para entender y frenar el cambio climático”. Acaba de publicar "Y ahora yo qué hago: cómo evitar la culpa climática y pasar a la acción". Actualmente trabaja en la fundación municipal València Clima i Energia como responsable del Observatorio del Cambio Climático. Se define a sí mismo como pesado climático.

Mª Luz Gomez Fernandez
ihobe, s.a.
Ingeniero Técnico y Superior Industrial por la Escuela de Ingenieros Industriales de la Universidad del País Vasco. Inicio su carrera en Gil y Carvajal S.A. como experto en Análisis de Riesgos Medioambientales. Posteriormente se incorpora a Ihobe en 1997. Inicialmente ligada al desarrollo de herramientas, instrumentos y servicios de apoyo dirigidos a facilitar la mejora ambiental de la industria vasca. Posteriormente ha participado en la innovación, diseño y desarrollo de herramientas de Acción Climática. Ha sido Responsable de Instrumentos de despliegue de la Ley de transición Energética y Cambio Climático de Euskadi. En la actualidad es la Jefa del proyecto de Activación Ciudadana en Materia de Medio Ambiente.

Luis Gonzalez Reyes
Doctor en Ciencias Químicas. Fue docente en el Colegio Santa Cristina FUHEM. Actualmente lo sigue siendo, relacionando pedagogía y mirada ecosocial en espacios de educación no formal y universidades. Ha compatibilizado su trayectoria profesional con su activismo ecologista, y con la participación activa en proyectos de la economía social y solidaria relacionados con vivienda, alimentación, crianza y cooperativismo. Es coautor o autor de una veintena de libros.
Jose Manuel Gutierrez Bastida
Maestro. Especialista Universitario en EA por la UNED. Master en EA por el Instituto de Investigaciones Ecológicas. Mención especial en el 1º Premi Francesc Xavier Gil (ICE de la Universidad de Barcelona). Experiencia laboral en varias escuelas e institutos. Once años en el Centro de Experimentación Escolar de Pedernales, ocho como Director Pedagógico. Ahora, en Ingurugela (Servicio de Educación Ambiental del Gobierno Vasco) desarrollando formación docente, asesoría e investigación. Más de 50 publicaciones (artículos, ponencias, libros, etc.) sobre constructivismo, evaluación, autorregulación de los aprendizajes, procesos de EA, educación ecosocial… Investigaciones actuales: “Currrículo de emergencia climática y competencia ecosocial”, “Evaluación y participación en ESenRED (red de redes de escuelas hacia la sostenibilidad”, “La Conferencia de Jóvenes Cuidemos el Planeta: su aportación al desarrollo competencial y en sostenibilidad del alumnado”…

Serafín Huertas Alcalá
Ingeniero técnico agrícola, profesión que apenas ejerció unos meses para beneficio de la agricultura mundial, por la Universitat Politécnica de València. En la actualidad trabaja como técnico de educación ambiental en el Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana, desde donde se ha especializado en educomunicación del cambio climático. Como no está metido en suficientes charcos, fue uno de los fundadores de AVEDAM, la Asociación Valenciana de Educadoras Ambientales, desde la que trata de dignificar el trabajo de EA. Implicado hasta la médula en Inspira’t una locura pensada y hecha para que un grupo de personas con discapacidad intelectual sean felices con la educación ambiental.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2023-05-31 arte | 2023-07-06 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Online zuzenean | 2023-05-31 arte | 2023-07-06 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago
11 - Hiri eta komunitate jasangarriak
Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.
Informazio gehiago
13 - Klimaren aldeko ekintza
Klima aldaketari eta haren ondorioei aurre egiteko premiazko neurriak hartzea. Gai gakoak: mitigazioa, erresilientzia eta egokitzeko gaitasuna, plangintza, estrategiak eta plan nazionalak, hezkuntza eta sentsibilizazioa, efektuen murrizketa eta alerta goiztiarra, Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Esparru Konbentzioa betetzea.
Informazio gehiago
17 - Helburuak lortzeko aliantza
Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.
Informazio gehiago