Komunikazioa
Hezkuntza
Iraunkortasuna
DSF
Uda ikastaroa
 Iraunkortasunerako Hezkuntza Eskola 2030: trantsizio energetiko-klimatikoa eta herritarren aktibazioa

Iraunkortasunerako Hezkuntza Eskola 2030: trantsizio energetiko-klimatikoa eta herritarren aktibazioa

Uzt. 06 - 07. Uzt, 2023 Kod. H10-23

Azalpena

Euskadik bat egin du Europako Green Dealekin, eta bere ibilbide-orria proposatu du etorkizun iraunkorragoa lortzeko, krisiari irtenbidea emanez, inor atzean utzi gabe. Aurkezpen-ekitaldian parte hartu dute Iñigo Urkullu Lehendakariak, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburu Arantxa Tapiak, Europako Batzordeko Klima Zuzendaritza Nagusiko zuzendari ondoko Clara de la Torrek eta, gainera, Klima Aldaketari eta Trantsizio Energetikoari buruzko Prospekzio Soziologikoen Kabineteak egindako inkestaren datuak aurkeztu dira.

Iraunkortasunerako hezkuntza funtsezko tresna da aldaketa eta eraldaketa ekosoziala lortzeko; izan ere, 2030erako Garapen Iraunkorreko helburuak gauzatzeak eta Itun Berdea-Basque Green Dealek etorkizuneko Euskadi iraunkorrerako definitzen dute. Eskola hau eragileen arteko urteroko topaketa izateko asmoarekin sortu da, non urtero erronkak jorratuko diren eta gaien araberako konponbideak partekatuko diren. Iraunkortasunerako hezkuntzan funtsezko ikuspegiak zentratuz.

Irakurri gehiago

Helburuak

Ingurumen-hezkuntzan diharduten irakasleen eta beste erakunde laguntzaile batzuen arteko topaketa eta gogoeta ahalbidetzea.

Herritarrei eragiten dieten erronka energetiko eta klimatikoak, Iraunkortasunerako Hezkuntzatik landu daitezkeenak eta baliabide didaktikoak eskura ditzaketenak nola ager daitezkeen jakitea.

 

Iraunkortasunerako Hezkuntzako jarduerak ikuspegi eraldatzailearekin garatzen ari diren euskal esperientziak eta beste lurralde batzuetakoak ezagutzea eta horiei buruz eztabaidatzea.

Iraunkortasunean eta erronka ekosozialetan aurrera egiteko behar ditugun balioei eta ikaskuntza-esperientzia berriei buruz hausnartzea.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Ingurumen-hezitzaileak

Antolakuntza

  • Ihobe, Gobierno Vasco

Lankidetza

  • Red de centros ambientales Ekoetxea
  • Ingurugela
  • Servicio de educación ambiental Gobierno Vasco
  • Gobierno Vasco

Zuzendariak

Xabier González Vegas

Ihobe, Gobierno Vasco, Director de Sostenibilidad Ambiental

Politika publikoen kudeaketari profesionalki jardunean, ingurumen-politiken diseinuarekin, garapenarekin eta komunikazioarekin lotutako proiektuak eta zerbitzuak kudeatzeko eginkizun teknikoak garatu ditu azken hogei urteetan. 2010. urteaz geroztik, kudeaketa-ardurak ditu laguntza estrategikoaren eta komunikazioaren arloan, eta, gaur egun, Ihobeko (Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa) Ingurumen Iraunkortasuneko Zuzendaritza betetzen du. Gainera, 2011tik kanpoko hainbat ebaluazio-prozesutan parte hartzen du Euskaliten Kudeaketa Aurreratuaren Euskal Sariaren atalean, eta horietako batzuetan ebaluatzaile seniorraren rola bete du. EHUk prestatutako-ekonomialaria, komunikazioan, ingurumen-politikan, eskualde- eta hiri-ekonomian unibertsitateko espezializazioarekin. Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Enpresa eta Erakunde Komunikazioko Zuzendaritzako masterra ere badu.

Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez

Ihobe - Eusko Jaurlaritza, Ekoetxea Sarearen arduraduna - Euskadiko Ingurumen Zentroak

Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.

Hizlariak

Uxue Alli Alonso

Ingurugela

Beatriz Anton Garramiola

ingurugela

Mikel Ballesteros Garcia

Hezkuntza Zientzietako graduondokoa EHUn (Jarduera Fisikoak eta Kirola doktorego-programa) Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietan lizentziatua (EHU) Industria Kimikan ingeniari T, EHUn 35 urte daramatza Eusko Jaurlaritzako ingurumen-arloan lanean, ingurumen-kontrolarekin eta -kudeaketarekin lotutako erantzukizun-arloetan. 1998 eta 2020 artean, prozeduren eta kudeaketaren arloan jardun zuen, Better eta Smart Regulation prozesuen inplementazioan, Ingurumen Informazioa Kudeatzeko Sistemaren (IKS Sistema, Kutsatutako Iturri eta Isurpenen Euskal Erregistroaren arduraduna – PRTR) aholkulari senior arduradun gisa. Bertan, Euskal Autonomia Erkidegoko ordezkari gisa jardun zuen Iturri Kutsatzaileen Europako Erregistroan, eta ETER proiektuaren Estandarizazio Batzorde Teknikoko kide izan zen (ingurumen-datuen estandarizazioa). 2002tik, Euskal Autonomia Erkidegoko kide eta ordezkari da Europako IMPEL sarean (European Union Network for the Implementation and Enforcement of Environmental Law), irabazi asmorik gabeko nazioarteko elkartea Europar Batasuneko estatu kideetako ingurumen-agintaritzen, herrialde atxikien eta EBko hautagaien, EEEko eta EFTAko herrialdeen eta Europako Erkidegoari atxikitzeko hautagai potentzialen artean. Azken 3

Mikel Barcenilla Alvarez

Ingurugela, Asesor

Bilboko Ingurugelako aholkularia, HH eta LHko irakaslea eta mendi-kirol teknikaria da. Sukarrietako Eskola Saiakuntzarako Zentroko (orain UIHZ) eta aisialdiko ingurumen hezitzailea izan da. Bizkaiko Mendizale Federazioan, Bizkaiko Goi Mendi Eskolan eta Euskal Mendizale Federazioaren segurtsun batzordean, mendiko segurtasun arloan aritu da. Txikitan eskaut taldean sartu zenetik, harreman estua izan du natura eta mendiarekin. Natura ikasteko lekurik aproposena delakoan dago eta Eskolak Naturan! Ekimena martxan jarri zuen.

Aitor Basterrechea Fernandez

Miriam Campos Leirós

Lehen hezkuntzako irakaslea. Ingurumen-hezitzailea. Teachers For Future Spaineko koordinatzailea

Mirian Leirós Lehen Hezkuntzako irakaslea, ingurumen-hezitzailea, Teachers For Future Spain taldeko koordinatzailea eta El Asombrario-Público aldizkariko Ingurumen-Hezkuntza saileko eta El Diario de la Educación egunkari digitaleko kolaboratzailea da. Mirian Leirós, Lehen Hezkuntzako irakaslea. Ingurumen-hezitzailea. 2014az geroztik ingurumen-proiektuen integratzailea ikasgela arautuan. Teachers For Future Spain ekintza-programak eta kontzentziazio ekosozialak garatzen dituen taldeko koordinatzailea. El Asombrario-Público aldizkariko Ingurumen-Hezkuntza saileko eta El Diario de la Educación egunkari digitaleko kolaboratzailea. Ingurumenaren inguruko ipuinak kontatzen dituen “Los secretos de los cuentos clásicos” liburuaren idazlea. Expertos Independientes de la Asamblea Ciudadana taldeko kidea. COP 25eko parte-hartzailea. Hizlaria Hezkuntza Ministerioan, Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitatean eta Simo Educación espazioan, besteak beste.

M.Luz Diaz Guerrero

Licenciada en Psicología por la Universidad de Granada, socia fundadora y directora del Centro de Innovación Educativa Huerto Alegre desde 1994. También es socia fundadora de la Sociedad Andaluza de Educación Ambiental y presidenta de la Red de Centros de Educación Ambiental de Andalucía. Ha coordinado materiales didácticos de Educación Ambiental para diferentes entidades, impartido conferencias y diseñado cursos de Educación Ambiental y Dinamización de Equipos de Trabajo. Además, es miembro de la "Red Ires" y profesora de Psicología del Consumidor en la Escuela Superior de Comunicación de Granada. También ha sido miembro de AMECOOP desde sus inicios

Julio Díaz Jiménez

Doctor en Ciencias Físicas por la Universidad Complutense de Madrid en la especialidad de Física de la Tierra y el Cosmos. Científico titular del Instituto de Salud Carlos III y jefe del área del Departamento de Epidemiología y Bioestadística de la Escuela Nacional de Sanidad. Lleva más de 25 años dedicado a la investigación en medio ambiente y salud, en especial en temas relacionados con los efectos en salud de la contaminación química y acústica así como en temperaturas extremas. En estas materias ha realizado más de 200 publicaciones. Actualmente es colaborador de la OMS y del Ministerio de Sanidad español en temas relacionados con cambio climático, extremos térmicos y sus impactos en salud.

Andreu Escrivà Garcia

Licenciado en Ciencias Ambientales, máster en Conservación de Ecosistemas y doctor en Biodiversidad, ha desarrollado su carrera investigadora en el Centro de Investigaciones sobre Desertificación (CIDE) y el Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva (ICBiBE). Formó parte del Comité de Expertos de Cambio Climático de la Comunitat Valenciana (2016-2017). Divulgador científico y colaborador en medios de comunicación como la Revista Mètode, Climática o àpunt, participa de forma habitual en cursos universitarios sobre ciencia, comunicación y medio ambiente. En 2016 ganó el XXII Premio Europeo de Divulgación Científica Estudio General con el libro “Aún no es tarde: claves para entender y frenar el cambio climático”. Acaba de publicar "Y ahora yo qué hago: cómo evitar la culpa climática y pasar a la acción". Actualmente trabaja en la fundación municipal València Clima i Energia como responsable del Observatorio del Cambio Climático. Se define a sí mismo como pesado climático.

Mª Luz Gomez Fernandez

ihobe, s.a.

Ingeniero Técnico y Superior Industrial por la Escuela de Ingenieros Industriales de la Universidad del País Vasco. Inicio su carrera en Gil y Carvajal S.A. como experto en Análisis de Riesgos Medioambientales. Posteriormente se incorpora a Ihobe en 1997. Inicialmente ligada al desarrollo de herramientas, instrumentos y servicios de apoyo dirigidos a facilitar la mejora ambiental de la industria vasca. Posteriormente ha participado en la innovación, diseño y desarrollo de herramientas de Acción Climática. Ha sido Responsable de Instrumentos de despliegue de la Ley de transición Energética y Cambio Climático de Euskadi. En la actualidad es la Jefa del proyecto de Activación Ciudadana en Materia de Medio Ambiente.

Luis Gonzalez Reyes

Doctor en Ciencias Químicas. Fue docente en el Colegio Santa Cristina FUHEM. Actualmente lo sigue siendo, relacionando pedagogía y mirada ecosocial en espacios de educación no formal y universidades. Ha compatibilizado su trayectoria profesional con su activismo ecologista, y con la participación activa en proyectos de la economía social y solidaria relacionados con vivienda, alimentación, crianza y cooperativismo. Es coautor o autor de una veintena de libros.

Jose Manuel Gutierrez Bastida

Maestro. Especialista Universitario en EA por la UNED. Master en EA por el Instituto de Investigaciones Ecológicas. Mención especial en el 1º Premi Francesc Xavier Gil (ICE de la Universidad de Barcelona). Experiencia laboral en varias escuelas e institutos. Once años en el Centro de Experimentación Escolar de Pedernales, ocho como Director Pedagógico. Ahora, en Ingurugela (Servicio de Educación Ambiental del Gobierno Vasco) desarrollando formación docente, asesoría e investigación. Más de 50 publicaciones (artículos, ponencias, libros, etc.) sobre constructivismo, evaluación, autorregulación de los aprendizajes, procesos de EA, educación ecosocial… Investigaciones actuales: “Currrículo de emergencia climática y competencia ecosocial”, “Evaluación y participación en ESenRED (red de redes de escuelas hacia la sostenibilidad”, “La Conferencia de Jóvenes Cuidemos el Planeta: su aportación al desarrollo competencial y en sostenibilidad del alumnado”…

Serafín Huertas Alcalá

Sera Huertas Alcalá, técnico en educación en el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana desde el año 2000 e ingeniero técnico agrícola de formación. Mi formación en educación ambiental comenzó de manera autodidacta en 1998 y desde entonces me he interesado por muchos temas vinculados a la EA, realizando infinidad de cursos y acudiendo a incontables jornadas y seminarios, pero quizás lo más relevante es que desde 2007, a raíz de entrar a formar parte del grupo de ponentes de Al Gore en España con el proyecto The Climate Project Spain, me he especializado en comunicación y educación de la emergencia climática. Actualmente soy responsable del área de cambio climático y huella de carbono en el CEACV. En el mismo CEACV gestiono la Estrategia Valenciana de Educación Ambiental (Guía EAR) y varios programas formativos, así como la coordinación de los trabajos que llevamos a cabo desde 2015 para que la educación ambiental tenga presencia en las leyes que impulsa el Consell. De las muchas cosas que hago en la actualidad me gustaría destacar un proyecto personal, INSPIRAT, en el que personas con discapacidad intelectual se forman para ejercer de educadores y educadoras ambientales, creando con ello proyectos de vida.

Maider Kortajarena Rubio

Uda Ikastaroak Fundazioa

Maider Kortajarena Rubio irakasleak Erizaintza eta Gizarte eta Kultura Antropologia ikasi zuen Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU). OSAKIDETZA Euskal Osasun Zerbitzuan lan egin zuen 9 urtez, erizain kliniko gisa, hainbat zerbitzutan. 2006an hasi zen UPV/EHUn irakasle-ikertzaile lanetan. Erizaintzako Graduan irakasten dituen irakasgaiak "Osasun Publikoa" eta "Patologia eta Oinarrizko Zainketak" dira. UPV/EHUko "Zahartze osasungarria eta bizi-kalitatea", "Ikerketa biomedikoa" eta "Osasun publikoa" master ofizialetan irakasten du. 2008-2012 ikasturtean UPV/EHUko irakasleen jarduera ebaluatzeko Docentiaz Programan Oso ongi ebaluazioa lortu zuen eta 2017-2022 aldian Bikain. Doktore gradua lortu zuen 2012an. Ikerketa-lana AGEING ON taldean egiten du, biztanleriaren jarduera fisikoaren ohiturekin eta zahartzearekin lotutako gaietan. 40 TFG, 6 TFM eta hiru doktore-tesi zuzendu ditu. UNIBASQ Unibertsitate Sistemaren Kalitate Agentziaren ebaluazio positiboa lortu du. Saileko idazkari akademikoa izan da. Erizaintza I, Mugikortasuneko dekanordea Donostiako Erizaintza Sailean eta 2022tik idazkari akademikoa da UPV/EHUko Udako Ikastaroen Fundazioan. Orcid ID: https://orcid.org/0000-0002-2997-3370

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2023-05-31 arte2023-07-06 arte
25,00 EUR59,00 EUR
- 84,00 EUR
- 71,00 EUR
- 59,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 0 EUR
Online zuzenean2023-05-31 arte2023-07-06 arte
25,00 EUR59,00 EUR
- 84,00 EUR
- 71,00 EUR
- 59,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 0 EUR
- 71,00 EUR

Kokalekua

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.

Informazio gehiago
11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

13 - Klimaren aldeko ekintza

Klima aldaketari eta haren ondorioei aurre egiteko premiazko neurriak hartzea. Gai gakoak: mitigazioa, erresilientzia eta egokitzeko gaitasuna, plangintza, estrategiak eta plan nazionalak, hezkuntza eta sentsibilizazioa, efektuen murrizketa eta alerta goiztiarra, Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Esparru Konbentzioa betetzea.

Informazio gehiago
13 - Klimaren aldeko ekintza

17 - Helburuak lortzeko aliantza

Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

Informazio gehiago
17 - Helburuak betetzeko aliantzak