
Gazteak eta eleaniztasuna
Descripción
Este curso pretende analizar las prácticas multilingües de las y los jóvenes de toda Euskal Herria y ver cómo combinan como mínimo el euskera, el castellano, el francés y el inglés en su comunicación diaria formal e informal, tanto de manera oral como en las redes sociales. Asimismo se tendrán en cuenta los juicios que subyacen tras esas prácticas, y se analizarán los nuevos valores y criterios de la juventud relacionados con lenguas y dialectos, teniendo siempre en cuenta las nuevas corrientes ideológicas detectadas en las estructuras de valores de la juventud de Europa occidental.
Objetivos
Este curso quiere reflexionar sobre las prácticas multilingües de las y los jóvenes vascos, ligando esas prácticas con las nuevas ideologías y valores detectados entre la juventud en relación con las lenguas y dialectos. Se prestará especial atención a la elección lingüística y a los fenómenos de hibridación, así como a los cambios de código entre dialectos vascos y muy especialmente entre castellano/francés/ingles y euskera.
Se tendrán en cuenta las nuevas tendencias ideológicas que se han detectado en las estructuras de valores de otros jóvenes hablantes de lenguas minorizadas de Europa y serán comparadas con corrientes identificadas en el caso del euskera.
Público objetivo al que está dirigida la actividad
- Alumnado universitario
- Profesorado
- Profesionales
- Público en general
- Investigadores/as
Programa
02-09-2019
Dokumentazio banaketa
“Muda-prozesuak Bilbo Handiko unibertsitate-ikasleen artean: hizkuntza-ohiturak aldatzeko baldintzak sortzen“Presentación por parte de la Dirección de la actividad
- Estibaliz Amorrortu Gómez | Deustuko Unibertsitatea - Irakaslea
- Ane Ortega Etcheverry | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolako - Irakaslea
- Arola Urdangarin | Kultura proiektuen eta Akitania-Euskadi proiektu deialdien kudeatzailea
“Praktika-komunitateak, hizkuntza-praktikak eta hizkuntza-bizipenak nerabezaroan“
- Jone Miren Hernández García | UPV/EHU - Irakaslea
- Jaime Altuna Ramírez | UPV/EHU - Irakaslea
Pausa
“Hiztun berrien hizkeren azterketa linguistikoa“
- Alexander Iribar Ibabe | Deustuko Unibertsitateko - ikertzailea
“"Gazte gara, gazte" egitasmoa“
- Irati Lizeaga Elizalde | Badihardugu Euskara Elkartea/ Ahotsak.eus - Teknikaria
“Azpeitiko gazteen hika praktikak, pertzepzioak eta diskurtsoak“
- Garbiñe Bereziartua Etxeberria | UPV/EHU - Irakaslea
- Beñat Muguruza Aseguinolaza | UPV/EHU - Irakaslea
03-09-2019
“Gazteen hizketaldiak Interneten“
- Elixabete Perez Gaztelu | Deustuko Unibertsitatea - Irakaslea
“Eta ahoskera zer?“
- Miren Lourdes Oñederra | UPV/EHU - Irakaslea
- Oroitz Jauregi Nazabal | UPV/EHU - Irakaslea
Pausa
“Redefining "social networks": Minority language revitalization and maintenance in an era of digital individualisation“
- Helen Kelly-Holmes | University of Limerick (Irlanda) - Irakaslea
Directoras/es

Irantzu Epelde Cendoya
IKER CNRS (UMR 5478)
Ikertzailea, CNRS-IKER UMR5478.
Ponentes

Jaime Altuna Ramírez
UPV/EHU
Gizarte Antropologian graduatua UPV/EHUn eta “Ikasketa Feministak eta generokoak” masterra burutua. Ibilbide profesional luzea (1994. urtetik aurrera) garatu du haur eta gazteen heziketarako programetan, mota ezberdinetako lanak burutuz: kale antzerkia haurrentzat, telebistako haur saioen produkzio lana, ipuin kontalaritza, irakurketa sustatzeko programak, udalekuak, aisialdi zerbitzuen antolaketa eta kudeaketa, aisialdiko begiraleen formazioan... Ibilbide horretan heziketa, jolasa eta hizkuntza uztartzen zituzten egitasmoetan aritu zen eskuhartze programa, argitalpen, hitzaldi, formazio eta ikerketa eginez. 2017tik UPV/EHU-n lanean ari da. Une honetan Soziologia eta Gizarte Langintza Saileko irakasle da eta, ikerketari dagokionez, AFITeko (Antropologia Feminista Ikerketa Taldea) kide da. Bere ikerketa-ildoak, batez ere, hizkuntza- antropologia, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologia eta antropologia feministarekin lotuta daude.

Estibaliz Amorrortu Gómez
Deustuko Unibertsitatea
Estibaliz Amorrortu Euskal Filologian lizentziatua (Deustuko Unibertsitatea) eta Hizkuntzalaritzan doktorea (University of Southern California) da. Euskara Batuarekiko jarreren inguruko Doktorego tesia egin zuen (2000). Gaur Deustuko Unibertsitateko Euskal Hizkuntza eta Kulturako graduan Soziolinguistikaren inguruko gaiak irakasten ditu. Bere argitalpenetan gai hauek landu ditu: hizkuntza aniztasuna, diskurtsoaren azterketa, hizkuntza-praktikak eta ideologiak, besteak beste. Azken urteotan erdaldunen eta euskal hiztun berrien euskararekiko jarrerak, euskal hiztun berrien esperientziak, jarrerak eta identitateak eta, azkenaldian, gazteek euskararen aldeko mudantza-prozesuak burutu ditzaten baldintzak sortzeko ekintza-ikerketa partehartzaile baten dihardu, “Kontzientzia linguistiko kritikoa eta hiztunen agentzia: berdintasun soziolinguistikorako ekintza-ikerketa (EquiLing-Basq)” (PID2019-105676RB-C42 / AEI / 10.13039/501100011033) izeneko proiektuko IN delarik.

Garbiñe Bereziartua Etxeberria
UPV/EHU
Garbiñe Bereziartua Etxeberria (Azpeitia, 1977). Pedagogian lizentziatua (UPV/EHU), Psikodidaktika Masterra (UPV/EHU) eta Pedagogian Nazioarteko Doktorea (UPV/EHU-2014). DREAM ikerketa-taldeko kide izanik, hizkuntzaren erabilera eta ikaskuntzaren inguruko lanak aurkeztu ditu aldizkari eta nazioarteko kongresuetan. Azken urteetan hizkuntza teknikari moduan eta unibertsitateko irakasle lanetan aritu da (Azpeitiko Euskara Patronatua, Mondragon Unibertsitatea, UPV/EHU). Gaur egun Euskal Herriko Unibertsitateko irakaslea da, Donostiako Irakasle Eskolako Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika sailean, eta hizkuntzaren erabileraren inguruko ikerketak egiten dihardu.

Jone Miren Hernández García
UPV/EHU
Formada en Ciencias Sociales y de la Comunicación (UPV/EHU), a inicios de los años 1990, coincidiendo con mi proceso de euskaldunización, comienzo a investigar distintos fenómenos asociados a la lengua. Un hito en esta trayectoria de tres décadas es la elaboración de la tesis doctoral bajo la dirección de Teresa Del Valle, mentorazgo que orientó mis intereses a la antropología y la etnografía de la lengua y afianzó mi interés en la teoría y metodología feministas. Lengua(s) y feminismo(s) constituyen los dos ejes de mi práctica investigadora y docente, aplicados a distintos ámbitos de estudio. Entre los más recientes estarían el análisis del bertsolarismo o el trabajo con jóvenes hablantes de euskara, este último en colaboración con Jaime Altuna Ramirez. Además, desde 2020 participo en el proyecto EQUILING implicado en el desarrollo de la sociolingüística crítica. Aunque he publicado en castellano e inglés, me siento parte de una comunidad científica "situada", que genera conocimiento en euskara.

Alexander Iribar Ibabe
Deustuko Unibertsitatea
Alexander Iribar Ibabe Deutuko Unibertsitateko Fonetika Laborategiko ikertzailea da. Euskara eta Euskal Herriko gaztelaniari buruzko zenbait lan argitaratu du, beti fonetika mailako fenomenoak aztertzen (bokalismoa, txistukariak, leherkariak, belareak, prosodia, etab.). Azken urteotan artikulazio deskribapenaren inguruan lan egin du, batez ere 2D eta 3Dko MRI irudien bidez, disziplinarteko ikerketa talde batean. Aipatzekoa da fonetikari buruzko webguneen sortze-lana ere, FonAtari (fonatari.eus) eta Euskal Hotsak Ahoskatzen (euskalhotsakahoskatzen.deusto.eus), adibidez.

Oroitz Jauregi Nazabal
UPV/EHU
Oroitz Jauregi Nazabal (Legorreta, 1974). Euskal Filologian eta Aleman Filologian lizentziatua (Euskal Herriko Unibertsitatetik) eta Euskal Filologian doktorea da (Euskal Herriko Unibertsitatetik). 2004tik irakaslea da Euskal Herriko Unibertsitatean, egun Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak Sailean. 2007an euskararen silabaren inguruko tesia egin zuen M.L. Oñederra irakaslearekin. Euskararen fonologia izan da, oro har, bere azter eremu nagusia.

Helen Kelly-Holmes
University of Limerick (Irlanda)
Helen Kelly-Holmes is Professor of Applied Languages in the School of Modern Languages and Applied Linguistics, Ollscoil Luimnigh/University of Limerick. Her research focuses on the interrelationship between media, markets, and languages and on the economic aspects of multilingualism with a particular interest in minority languages. Recent books include: Sociolinguistics from the Periphery: Small Languages in New Circumstances (with Sari Pietikäinen, Alexandra Jaffe and NIkolas Coupland, Cambridge University Press, 2016); Language and the Media (Routledge Critical Concepts in Linguistics 2015); and Multilingualism and the Periphery (with Sari Pietikäinen, Oxford University Press, 2013). Helen is Co-Editor-in-Chief (with Ofelia Garcia) of Language Policy, and of Palgrave's long-running Language and Globalization book series (with Sue Wright). She holds an Adjunct Professorship in Discourse Studies at the University of Jyväskylä, Finland.

Irati Lizeaga Elizalde
Elhuyar Zubize S.L.U
Irati Lizeaga Elizalde (Pasaia, 1994). Euskal Filologian graduatua. Euskal Herriko Unibertsitateko espezialista titulua eskuratu zuen Lurraldea eta Hizkuntza: Eragin Linguistikoaren Ebaluazioa (ELE) deituriko graduondokoarekin. HIZNET Hizkuntza Plangintza Graduondokoa ere egin zuen 2018an. Bi ikerketa ditu argitaratuta, bata, euskararen, galizieraren eta irlanderaren hiztun berrien hizkuntza identitatearen ingurukoa. Bestea, Lintziringo merkataritza guneak Oiartzunen duen eragin linguistikoa jasotzen duena. Azken urteotan Badihardugu Euskara Elkarteko teknikari lanetan aritu da, baita euskara irakasle lanetan ere.

Beñat Muguruza Aseguinolaza
UPV/EHU
Ingeles Filologian lizentziatu zen EHUn. Azken urtea Fort Lewis College-n egin ondoren (Colorado, AEB), EHUn Language Acquisition in Multilingual Settings (LAMS) masterra egin zuen. Doktorego-tesian ingelesaren presentzia aztertu zuen EHUn, Jasone Cenoz eta Durk Gorterren zuzendaritzapean. Tartean, hiru hilabeteko egonaldia egin zuen Sabhal Mòr Ostaig gaeliko bidezko unibertsitatean (Eskozia). Mondragon Unibertsitatean urtebetez lan egin eta gero, Bortzirietako Euskara Mankomunitatean aritu zen euskara teknikari. 2016an Parisko Sorbona Unibertsitatean jadun zuen euskara irakurle, Etxepare Institutuaren eskutik. Orain EHUn dabil irakasle eta ikertzaile, Euskal Hizkuntza eta Komunikazioa Sailean.

Miren Lourdes Oñederra
UPV/EHU
Miren Lourdes Oñederra Olaizola (Donostia, 1958). Filologia Hispanikoan lizentziatua (Deustuko Unibertsitatetik) eta Euskal Filologian doktorea da (Eukal Herriko Unibertsitatetik). Irakasle katedraduna izan da EHUn 2019ko ekaina arte. Euskal Fonetika-Fonologia, eta Euskal Morfologia-Fonologia irakaslea izan da bertan. Bere euskal palatalizazioari buruzko tesia Koldo Mitxelenak zuzendutako azkena izan zen (1987). Euskal fonologiaren inguruko lanak egin ditu nagusiki (euskararen ahoskera eta fonologiaren alderdi teorikoak uztartu nahian beti). Euskaltzain Urgazle eta -2007az geroztik- Oso izateak hizkuntzaren alderdi preskriptiboetara ere eraman du ezinbestean. Euskaltzaindiko Ahoskera batzordeko burua da 2010az geroztik.

Ane Ortega Etcheverry
Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola
Filologia Hispanikoan lizenziatua (Deustuko Unibertsitatea), Itzulpengintzan Masterra (Warwick) eta Soziolinguistikan Doktorea (Londres). Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitatate Eskolan (BAM) irakaslea da, Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika Sailean. BAMen hasi aurretik, Inglaterrako Open University-ko Hizkuntza Modernoak Sailean eta Mondragon Unibertsitateko HUHEZIn irakasle izan zen. EHUko HIJE (Hizkuntzaren Irakaskuntza, Jabekuntza, eta Erabilerak) eta ELEBILAB (Hizkuntzaren Irakaskuntza, Jabekuntza, eta Erabilerak) ikertaldekidea da. COST IS1306 “New Speakers in a Multilingual Europe” Europako sareko Steering Committee-ko partaidea da, bai eta EHUko Munduko Hizkuntzen Ondarearen UNESCO Katedrakidea. Magisteritza Eskolan Hizkuntzaren Didaktikan lan egiten du. Arlo honetan aholkularitza esperientzia handia du jarduneko irakasleekin, HABEn, eta Colombiako nasa herriarekin lan egin du hizkuntza-kooperazioan. Azken urteotan euskararen inguruko jarrerak ikertu ditu.

Elixabete Perez Gaztelu
Deustuko Unibertsitatea
Profesora titular (2002) de la Universidad de Deusto. Miembro del equipo de investigación interdisciplinar de Comunicación (IT1212-19, grupo A, Gobierno Vasco (2019)). Actualmente es directora del Instituto de Estudios Vascos de la UD. Miembro correspondiente de Euskaltzaindia (2006). En su tesis doctoral Koldo Mitxelenaren euskara noranahikotzea: aitzindariak, hiztegia eta hizkuntzalaritzako hitz berezituen azterketa analizó la ideología lingüística y la creatividad terminológica de Luis Michelena (1915-1987). Publicada en 1995. De 1994 a 2004 publica sobre Lexicología y normalización del euskera, y participa en proyectos de investigación coordinados (convocatorias MINECO), de carácter comparativo interlingüístico, junto con universidades del País Vasco, Cataluña y Madrid. Actualmente participa en el proyecto coordinado Equiling (Conciencia lingüística crítica y agencia de las y los hablantes: investigación-acción para la igualdad sociolingüística). Su investigación está centrada en las prácticas comunicativas lingüísticas de los jóvenes vascos. Iniciada con el proyecto Las competencias comunicativas del bachillerato a la universidad: estudio de las competencias de comunicación escrita de los estudiantes de Gipuzkoa (2008-2010),

Arola Urdangarin
Precios matrícula
MATRICULA | Hasta 02-04-2019 | Hasta 31-05-2019 | Hasta 02-09-2019 |
---|---|---|---|
0 EUR | - | - | |
- | 60,00 EUR | 70,00 EUR | |
- | 35,00 EUR | - | |
- | 20,00 EUR | 20,00 EUR | |
- | 35,00 EUR | - | |
- | 52,50 EUR | - | |
- | 52,50 EUR | - | |
- | 52,50 EUR | - |
Lugar
Palacio Miramar
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Palacio Miramar
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa