Hezkuntza
Zientzia eta Teknologia
Iraunkortasuna
DSF
Uda ikastaroa
2030eko Jasangarritasunerako Hezkuntzako IV. Eskola. Ingurumen-hezkuntzarako lurralde berrien bila

2030eko Jasangarritasunerako Hezkuntzako IV. Eskola. Ingurumen-hezkuntzarako lurralde berrien bila

Uzt. 03 - 04. Uzt, 2025 Kod. H10-25

Azalpena

Gizarte eta ingurumen arloko erronkak gero eta konplexuagoak eta premiazkoagoak diren mundu honetan, Ingurumen Hezkuntza egokitu behar delakoan gaude. Ingurumen Hezkuntzako Eskolaren laugarren edizioa uztailaren 3an eta 4an izango da, eta ingurumen-hezkuntzako profesionalentzat esperientzia eraldatzailea izatea du helburu.

Aurten, ohiko saioetatik aldenduko gara eta emaitza esanguratsuak zein erabilgarriak ontzen dituen sormen-laborategia eskainiko dugu. Ingurumen-hezkuntza egiteko modu berriak probatu nahi ditugu, egiten den lan ugari eta onetik abiatuta, egungo egoerak eskatzen duen gizarte-eraldaketari laguntzeko modu berriak aztertzen dituen proposamena plazaratuz. Gizarte- eta ingurumen-testuinguru aldakorra bizi dugu, eta Ingurumen Hezkuntzak erantzunak eman behar dizkie sortzen diren eta interpelatzen gaituzten erronka berriei. Ingurumen Hezkuntzak lekua irabazi behar du gizartean eta ekonomian, ingurumenetik askoz harago joanda.

Imajinatu esploratzaile talde bateko kide zarela, eta lurralde ezezagunetan zabiltzala ingurumen-erronketarako irtenbide berritzaileen bila. Mapez eta esplorazio-tresnez hornituta, misio bakoitzak ingurumen-hezkuntzari ekiteko modu berriak aurkitzera eramango zaitu. Ikastaroan zehar, zure sormena eta lankidetza-gaitasuna frogatuko dituzten erronkei aurre egingo diezu, jasangarritasuna eta zirkulartasuna bezalako kontzeptuak egokituz eta birdefinituz.

Hala, galdera hauek egin nahi dizkiogu gure buruari: Honela egiten saiatzen bagara? Zergatik ez dugu hau probatuko...? Arrakasta izango luke horrek ingurumen-hezkuntzako jarduera batean? Edo jasangarritasunaren nahiz zirkulartasunaren kontzeptuak egokituz eta birdefinituz. Besterik gabe, gauzak ikasten diren ikastaro baten ordez, saioan parte hartzen duten pertsonak egungo ingurumen-erronkei hezkuntza-irtenbide berritzaileak emateko sormen- eta lankidetza-ariketa batean murgil daitezen nahi dugu.

Elkarlanean jorratzeko ideien laborategi batean murgilduko gara, eta erronketan oinarritutako ikaskuntza izango da ardatz nagusia. Erronka zehatzei aurre egiteko diseinatutako dinamikak erabiliz, kontzeptuak eraldatuko ditugu eta egungo ingurumen-erronketarako irtenbide berritzaileak diseinatuko ditugu. Bat egin esperientzia berezi eta iraultzaile honekin!.

Irakurri gehiago

Helburuak

Ingurumen-hezkuntzaren arloan, sormena eta berrikuntza sustatzea.

Egungo ingurumen-erronkei aurre egiteko hezkuntza-proposamen berritzaileak sortzea

Diziplinarteko lankidetza eta talde-lana sustatzea.

Funtsezko kontzeptu batzuk, hala nola iraunkortasuna eta zirkulartasuna, birdefinitzea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

  • Erronketan oinarritutako ikaskuntza: ingurumen-eremuan funtsezko jarrerak eta ikuspegiak sustatzen dituzten irtenbide zehatzak diseinatzeko dinamikak.
  • Sormen-tailerrak/IHko laborategia: kontsumo arduratsuaren eta erantzukizun partekatuaren arloko berrikuntzak aztertzen dituzten saio praktikoak. 
  • “Design Thinking” dinamika: esparru tradizionaletik kanpo ideiak sortzeko elkarlaneko gunea. 
  • Hitzaldi iradokitzaileak: ingurumen-hezkuntzan eta beste esparru batzuetan liderrak direnen mintzaldiak. 
Irakurri gehiago

Antolakuntza

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza Saila
  • Ikasiz-hezi

Zuzendariak

Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez

Ihobe - Eusko Jaurlaritza, Ekoetxea Sarearen arduraduna - Euskadiko Ingurumen Zentroak

Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.

Serafín Huertas Alcalá

Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana -VAERSA-, Técnico en educación ambiental

Sera Huertas Alcalá, técnico en educación en el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana desde el año 2000 e ingeniero técnico agrícola de formación. Mi formación en educación ambiental comenzó de manera autodidacta en 1998 y desde entonces me he interesado por muchos temas vinculados a la EA, realizando infinidad de cursos y acudiendo a incontables jornadas y seminarios, pero quizás lo más relevante es que desde 2007, a raíz de entrar a formar parte del grupo de ponentes de Al Gore en España con el proyecto The Climate Project Spain, me he especializado en comunicación y educación de la emergencia climática. Actualmente soy responsable del área de cambio climático y huella de carbono en el CEACV. En el mismo CEACV gestiono la Estrategia Valenciana de Educación Ambiental (Guía EAR) y varios programas formativos, así como la coordinación de los trabajos que llevamos a cabo desde 2015 para que la educación ambiental tenga presencia en las leyes que impulsa el Consell. De las muchas cosas que hago en la actualidad me gustaría destacar un proyecto personal, INSPIRAT, en el que personas con discapacidad intelectual se forman para ejercer de educadores y educadoras ambientales, creando con ello proyectos de vida.

Hizlariak

Irene Baños Ruiz

Periodista y comunicadora especializada en temas de medioambiente y cambio climático

Irene Baños es periodista y divulgadora especializada en medioambiente y cambio climático. Actualmente, sus principales áreas de trabajo incluyen el análisis y la mejora de la cobertura mediática de la crisis climática y ecológica, así como las emociones que esta suscita. Realiza colaboraciones y consultorías con medios e instituciones a nivel internacional para fomentar la divulgación ambiental y climática. Es autora del libro Ecoansias (Ariel, 2020) y co-autora de los libros Accionistas del Cambio (BoldLetters, 2022) y Che cosa è la bioeconomia (Edizioni Ambiente, 2019). Co-presenta el vídeo podcast Estamos Muy Verdes, que muestra acciones para reducir los impactos y adaptarnos a la crisis planetaria.

Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez

Ihobe - Eusko Jaurlaritza, Ekoetxea Sarearen arduraduna - Euskadiko Ingurumen Zentroak

Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.

Xabier González Vegas

Ihobe, Gobierno Vasco, Hondakinen eta Lurzoruaren zuzendaria

Ekonomialaria eta Enpresa eta Erakunde Komunikazioko Zuzendaritzako masterra. Kudeaketa ez-finantzariora bideratua, unibertsitateko espezializazioa duena komunikazioan, ingurumen-politikan eta eraldaketa digitalean. Ingurumeneko politika publikoen garapenarekin lotutako proiektu eta zerbitzuen zuzendaritzarekin profesionalki lotua. Denborarekin pertsonen eta lan-taldeen kudeaketan ardura handiagoak hartu ditut. 2010az geroztik, jasangarritasunaren, laguntza estrategikoaren edo komunikazioaren arloko taldeak zuzentzen ditu Ihoben, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa. Urtero, ebaluatzaile gisa parte hartzen dut Euskalitek sustatutako Kudeaketa Aurreratuaren Sarian. Kirola ere asko gustatzen zait, batez ere saskibaloia, nire aisialdiaren zati handi bat hari ematen baitiot.

Serafín Huertas Alcalá

Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana -VAERSA-, Técnico en educación ambiental

Sera Huertas Alcalá, técnico en educación en el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana desde el año 2000 e ingeniero técnico agrícola de formación. Mi formación en educación ambiental comenzó de manera autodidacta en 1998 y desde entonces me he interesado por muchos temas vinculados a la EA, realizando infinidad de cursos y acudiendo a incontables jornadas y seminarios, pero quizás lo más relevante es que desde 2007, a raíz de entrar a formar parte del grupo de ponentes de Al Gore en España con el proyecto The Climate Project Spain, me he especializado en comunicación y educación de la emergencia climática. Actualmente soy responsable del área de cambio climático y huella de carbono en el CEACV. En el mismo CEACV gestiono la Estrategia Valenciana de Educación Ambiental (Guía EAR) y varios programas formativos, así como la coordinación de los trabajos que llevamos a cabo desde 2015 para que la educación ambiental tenga presencia en las leyes que impulsa el Consell. De las muchas cosas que hago en la actualidad me gustaría destacar un proyecto personal, INSPIRAT, en el que personas con discapacidad intelectual se forman para ejercer de educadores y educadoras ambientales, creando con ello proyectos de vida.

Edurne Otxoa Martínez

CONSULTUR, SC, Socia

Edurne Otxoa Martínez Técnica de medio ambiente - Consultur, SC Licenciada en Ciencias del Mar e investigadora durante cinco años en contaminación costera en la ULPGC. Durante mi etapa isleña participé en equipos interdisciplinares para la redacción de los Planes de Ordenación del Territorio insular, la ecología y la gestión pesquera. Es la complejidad e interés en todos los aspectos ambientales lo que me lleva a seguir formándome. Máster en Tecnología y Gestión Ambiental (UPV-EHU) que me permitió el contacto con la Gestión Ambiental de empresas e industrias del País Vasco. Desde 2005 mi trabajo se vincula a la gestión del agua urbana y los Planes de Gestión de la Demanda, para la empresa de Aguas de Vitoria-Gasteiz (AMVISA) como técnico del Plan Futura; un proyecto que abarca desde la gestión y análisis de datos, la proyección de escenarios futuros en este contexto de incertidumbre climática, y la educación ambiental dirigida a cada agente implicado en su uso y a la ciudadanía en conjunto.

Daniel Rodrigo-Cano

Educadora ambiental. Miembro del colectivo #EA26 - Educación Ambiental. Copresentador del podcast Hablando en Clima, de Radius, la Radio de la Universidad de Sevilla. Doctor en Comunicación Universidad de Huelva (Programa interuniversitario U. Sevilla, U. Huelva, U. Cádiz, U. Málaga). Pedagogo (Universitat de València). Máster en Educación Ambiental (Instituto de Investigaciones Ecológicas). Máster en Administración y dirección de empresas (Universitat de València). Máster en Comunicación y Educación Audiovisual (Universidad de Huelva). Docente máster TIC en la Universidad de Nebrija. Miembro del grupo de Investigación DIÁLOGOS de la Universidad de Sevilla. Técnico de formación en la Agencia de Medio Ambiente y Agua de la Junta de Andalucía (desde 2008).

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2025-06-30 arte2025-07-03 arte
25,00 EUR61,00 EUR
- 87,00 EUR
- 74,00 EUR
- 61,00 EUR
- 74,00 EUR
- 74,00 EUR
- 74,00 EUR
- 74,00 EUR

Kokalekua

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.

Informazio gehiago
11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

12 - Ekoizpen eta kontsumo arduratsuak

Kontsumo eta ekoizpen eredu jasangarriak bermatzea. Gai gakoak: baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra, atmosferara, uretara eta lurzorura askatutako partikula kimikoak murriztea, hondakinak gutxitzea, birziklatzea, berrerabiltzea eta murriztea, jardunbide jasangarriak, erosketa publiko jasangarria, bizimodu jasangarriak, erregai fosilei ematen zaizkien laguntza ez-eraginkorrak arrazionalizatzea.

Informazio gehiago
12 - Ekoizpen eta kontsumo arduratsuak

17 - Helburuak lortzeko aliantza

Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

Informazio gehiago
17 - Helburuak betetzeko aliantzak