Hezkuntza
Uda ikastaroa
Etorkizunerako Gela- SormenGLab

Etorkizunerako Gela- SormenGLab

Eka. 15 - 07. Uzt, 2022 Kod. H01-22

Azalpena

Etorkizuneko Gela proiektuaren proposamena da ikaskuntzarako espazio malguak, teknologiaren erabilera esanguratsuarekin batera, ikaste prozesuak metodologia aktiboak erabiliz hobetzeko aukera eskaintzea. Uda Ikastaro honek proiektuaren nondik norakoak ezagutzeko aukera eskaintzeaz gain, eraldaketa prozesua hasita duten ikastetxeen adibideak modu praktikoan ezagutzea ahalbideratzea du.

Helburuak

Eskolen digitalizaziorak Etorkizuneko Gela proiektuak eskaintzen duen eredua ezagutzea.

Proiektu honen arabera, digitalizazioak metodologia aktiboei egiten dien ekarpena ditzakeen aldaketak ezagutzea.

Tresna digitalak eta espazion antolaketa malguak ikaste prozesua aktiboak garatzeko eskaintzen dituen aukerak ezagutzea.

Etorkizuneko Gela bakoitzaren eskolan errealitate bihurtzeko tresna sortara gerturatzea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • HH, LH eta DBHko irakaslei. Digitalizazioak eraldaketa metodologikorako eskaintzen dituen aukeren inguruan gehiago jakin dutuen horiei.

Metodologia

Online: Hitzaldiak

Presentziala: Tailerrak

Kolaboratzaileak

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila

Programa



Online egitaraua

2022-06-15 / 2022-06-15

16:00-18:00

“Online zuzenean - Online en directo”

16:00-16:15   Ikastaroaren Aurkezpena

                      Garbiñe Larralde   Berritzegune Nagusiko aholkulari pedagogikoa

16:15-17:00   El proyecto Future Classroom Lab y el Aula del Futuro. Kit de herramientas

                      José Luis Fernández (INTEF) Jefe de servicio de experimentación educativa (INTEF)

17:00-17:45    H1: Identificar las partes interesadas y las tendencias

                       Arrate UgaldeOrokieta H.E. zuzendaria.

17:45-18:00   Galderak eta agurra

                      Garbiñe Larralde   

                      José Luis Fernández (INTEF) 

                      Arrate Ugalde. 

2022-06-22 / 2022-06-22

16:00-17:30

“Online zuzenean - Online en directo”

16:00-16:10   Harrera

                      Garbiñe Larralde   Berritzegune Nagusiko aholkulari pedagogikoa

16:10-17:20   H2: Diseñar el AdF.  Los Espacios Creativos en Canarias

                      Elisa María Piñero Carrillo  Área de Tecnología Educativa. Dirección General Ordenación, Innovación y Calidad. Consejería Educación Canarias              

                      Nayra Hernández. Coordinadora TIC Área de Tecnología Educativa. Consejería Canarias

17:20-17:30   Galderak eta agurra             

                      Garbiñe Larralde

                      Nayra Hernández Acosta

                      Elisa María Piñero Carrillo

2022-06-29 / 2022-06-29

16:00-17:30

“Online zuzenean - Online en directo”

16:00-16:10   Harrera

                      Garbiñe Larralde   Berritzegune Nagusiko aholkulari pedagogikoa

16:10-17:15   H3: Crear un escenario del AdF El Aula del futuro en Extremadura

                      Francisco Javier Masero Asesor docente del Servicio de Tecnologías de la Educación. Consejería de Educación y Empleo de la Junta de Extremadura.

17:15-17:30   Galderak eta agurra             

                      Garbiñe Larralde

                      Francisco Javier Masero



Aurrez aurreko egitaraua

2022-07-06

09:00 - 09:30

Hasiera

09:30 - 10:00

Online entzundakoaren kontrastea

10:00 - 11:30

“Tailerra: 1.txanda (Txanda bakoitzean 30´azalpena-60´ tailerra)“

    Kolaboratu, galdetu, eztabaidatu / Colabora, pregunta, debate

    • Miren Karmele Blanco Etxeberria | Orokieta H.E. - Tutora

    Entzun, informatu, partekatu, erakutsi / Escucha, informa, comparte, muestra

    • Maider Cachon Arruti | Orokieta H.E. - STEAM arduraduna

    Planifikatu, diseinatu, asmatu / Planifica, diseña, inventa

    • Arantzazu Fdez. De Arroiabe Idigoras | Orokieta H.E. - Proiektuetako koordinatzailea
    11:30 - 12:00

    Atsedena

    12:00 - 13:30

    “Tailerra: 2. Txanda (Txanda bakoitzean 30´azalpena-60´ tailerra)“

      Kolaboratu, galdetu, eztabaidatu / Colabora, pregunta, debate

      • Miren Karmele Blanco Etxeberria | Orokieta H.E. - Tutora

      Entzun, informatu, partekatu, erakutsi / Escucha, informa, comparte, muestra

      • Maider Cachon Arruti | Orokieta H.E. - STEAM arduraduna

      Planifikatu, diseinatu, asmatu / Planifica, diseña, inventa

      • Arantzazu Fdez. De Arroiabe Idigoras | Orokieta H.E. - Proiektuetako koordinatzailea
      13:30 - 14:00

      Laburpena eta itxiera (Digitalde)

      2022-07-07

      09:00 - 09:15

      Hasiera

      09:15 - 10:30

      Aurreko egunean egindako kontrastea (Digitalde)

      10:00 - 11:30

      “Tailerra: 3. txanda (Txanda bakoitzean 30´azalpena-60´ tailerra)“

        Editatu, manipulatu, imajinatu / Edita, manipula, imagina

        • Lucía Álvarez García | CPR Oviedo (Centro de Profesorado y Recursos de Oviedo) - Asesora Técnico Docente

        Ikertu, aztertu, zalantzan jarri, aztertu / Averigua, analiza, cuestiona, examina

        • Alberto Alameda Villarrubia | CEIP Alcalde de Móstoles Madrid - Maestro, tutor 5º Educación Primaria.

        Ikertu, bilatu, aurkitu / Indaga, busca, descubre

        • Javier Monteagudo Galisteo | CEIP Manuel Bartolomé Cossío - Docente
        11:30 - 12:00

        Atsedena

        12:00 - 13:30

        “Tailera: 4. txanda (Txanda bakoitzean 30´azalpena-60´ tailerra)“

          Editatu, manipulatu, imajinatu / Edita, manipula, imagina

          • Lucía Álvarez García | CPR Oviedo (Centro de Profesorado y Recursos de Oviedo) - Asesora Técnico Docente

          Ikertu, aztertu, galdetu / Averigua, analiza, cuestiona, examina

          • Alberto Alameda Villarrubia | CEIP Alcalde de Móstoles Madrid - Maestro, tutor 5º Educación Primaria.

          Ikertu, bilatu, aurkitu / Indaga, busca, descubre

          • Javier Monteagudo Galisteo | CEIP Manuel Bartolomé Cossío - Docente
          13:30 - 14:00

          Amaiera, hizlarien laburpena eta ikastaroaren ebaluazioa

          Zuzendariak

          Garbine Larralde Urkijo

          Garbine Larralde Urkijo, Profesora

          Arte Ederretan lizentziaduna da eta Ikasketa Aurreratuen Diploma lortu zuen “Artea eta ikerketa” doktorego-programan, Euskal Herriko Unibertsitatean (EHUn). Mexikoko Unibertsitate Nazional Autonomoaren (UNAM) diseinuko masterra ere egin du. Ia bi hamarkada eman ditu irakasle lanean hainbat hezkuntza-mailatan, eta zuzendaritza-karguak izan ditu unibertsitatean, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko zentroetan. Gaur egun, aholkulari teknopedagogikoa da Bilboko Berritzegune Nagusian. INTEFen “Visual Thinking en Educación” MOOCaren egilea da eta hainbat ikastaro masibo on line dinamizatu ditu. Irakasleen prestakuntzan hainbat ekintza diseinatu eta garatu ditu, batez ere Pentsamendu Bisuala ikasteko tresna gisarekin, zerikusia dutenak. “No me cuentes historias… ¡Dibújamelas!” lankidetza-proiektuaren sortzaileetako bat da. “Mujeres líderes de la educación del S.XXI” proiektuaren parte ere bada. Graó argitaletxeko “Aula de Secundaria” aldizkariarekin lankidetzan aritu da, “Mira y Piensa” atalean. Graó argitaletxeak argitaratutako “Dibujar para aprender. Visual Thinking en educación” libururaren egilea da.

          Hizlariak

          Nayra Hernández Acosta

          Lehen Hezkuntzako irakaslea. Hainbat ikastetxetan lan egin ondoren, hamalau ikasturte egin zituen ikastetxe bateko zuzendari gisa, eta hainbat proiektutan hartu zuen parte eta horien buru izan zen: berrikuntza metodologikoa, bizikidetza eta eskolako giroa hobetzea, tutoretza-plana, familiek parte hartzeko hezkuntza-lidergoa eta IKTak ikasgelan hezkuntza-baliabide gisa sartzeko azken proiektua. Ondoren, Medusa proiektuan sartu zen, eta teknologia digitalak hezkuntzan erabiltzeko eta Kanaria Handiko Teldeko Irakasleen Zentroan integratzeko aholkularitza ematen jarraitu zuen, Saileko IKT aholkularien eta Etorkizuneko Gelako enbaxadoreen sarearen artean. Programa Operativo FEDER Canarias (07-14 y 14-20) garatzeko teknologien hezkuntzan txertatzeko proiektuen diseinuan eta kudeaketan parte hartu du. Gaur egun, Kanarietako Gobernuko Hezkuntza, Unibertsitate, Kultura eta Kirol Saileko Hezkuntza Teknologiaren Arloko arduraduna da. Arlo horretatik, besteak beste, Europako funtsen proiektu finantzatuen kudeaketan eta Kanarietako XXI. mendeko irakaskuntza digitalizatzeko planean parte hartzen du.

          Alberto Alameda Villarrubia

          Hezkuntzako doktorea (UAM), tesi honekin: "Future Classroom Lab Europako Proiektuan oinarritutako irakasleen etengabeko prestakuntzako esperientziek eragindako inpaktu pedagogikoaren azterketa". Psikopedagogiako lizentziaduna (UHUN), Hezkuntza Berrikuntza eta Ikerketako masterra (UHUN) eta Gorputz Hezkuntza espezialitateko maisua (UAM). Gaur egun, "Alcalde de Móstoles" HLHIPean maisu-lanetan ari da. Karrerako funtzionarioa, 2006. urtetik. 2016. eta 2021. urteetan, "CRIF" Las Acacias de la Comunidad de Madrid Eskualdeko Berrikuntza eta Prestakuntza Zentroko Prestakuntza aholkularia.

          Lucía Álvarez García

          Arte Ederretako lizentziaduna eta Marrazketa espezialitateko Bigarren Hezkuntzako irakaslea. 2016. urteaz geroztik, Asturiasko Hezkuntza Saileko Hezkuntza Teknologien eta Berrikuntzaren Arloarekin lotutako lanpostuak bete ditut hezkuntza-administrazioan, Ikasgela Dinamikoak proiektua bultzatuz, INTEFen Etorkizuneko Ikasgela proiektuaren bertsioa. Gaur egun, digitalizazio-aholkularia naiz Oviedoko irakasleen eta baliabideen zentroan. INTEFen Etorkizuneko Gelako enbaxadore gisa, NOOCa dinamizatu zuen: “Etorkizuneko Gelarako jarduerak sortzen ditu”. Irudiarekin eta diseinu digitalarekin, IKTen aplikazio didaktikoarekin, gailu mugikorrekin eta 2.0 eta Internetekin lotutako hitzaldiak eta tutoretza eman ditut Asturiasko Irakasle eta Baliabide Zentroentzat, baita Asturiasko Administrazio Publikoen Institutuarentzat ere, UIMPren Udako Ikastaroetan, Andaluziako Juntan, CEFIRESetan eta Unibertsitate Autonomoan. INTEFen eta Andaluziako Juntaren urrutiko ikastaroen tutorea izan naiz, ABP bezalako metodologia aktiboei buruz. Bigarren Hezkuntzako proiektuetan eta Sormenean, Erronken bidezko Diseinuan eta Ikaskuntzan oinarritutako ikaskuntza. “IKTak plastikan” urrutiko ikastaroaren sortzailea naiz.

          Miren Karmele Blanco Etxeberria

          Ingeles Filologiako ikasketak (DEUSTO) egin ondoren, Haur Hezkuntzako Magisteritzako ikasketak ere egin nituen (UPV). 24 ikasturtetako ibilbidean, HHko irakasle, ingeleseko espezialista zein LHko tutore lanak egiteaz gain, 8 urte eman nituen ikastetxe bateko zuzendaritza taldean. Beti izan dut ikasteko eta hobetzeko grina gure ikasle guztiei ahalik eta heziketa hoberena eskaini ahal izateko eta 2017an Orokieta Herri Eskolara iritsi nintzenean aukera berriak ireki zitzaizkidan. Ebaluazioak metodologiaren aldaketan duen garrantzia kontuan izanik, hainbat batzordeetan lan egiteko aukera izan dut. Proiektuak eta IKTak uztartuz ikasleei ikaskuntza esperientzia aberasgarrsobre etaiak eskaintzen saiatzen gara. 2019. urtetik Sormen Gelab, etorkizuneko gela dugu eskolan eta honek ikaskuntza eredu berri baten jarri du eskola. Europar batasuneko hezkuntza programetan aktiboki parte hartu izan dut, eTwinning proiektuetan 4 Europar Kalitate Zigilu ditut eta 2022tik Scientix programa europarreko enbaxadore naiz.

          Maider Cachon Arruti

          Entzumena eta Mintzaira ikasketak egin nituen Leongo unibertsitatean eta Pedagogia Terapeutikoko espezializazioa 2012an. Heziketa Bereziko irakasle moduan ibili naiz eskolaz eskola eta guztietan izan dut zer ikasi. 2017an iritsi nintzen Orokieta Herri eskolan eta bertan, batzorde pedagogikoko kide eta lehen hezkuntzako koordinatzaile izan naiz azken urteetan. Proiektuetan oinarritutako ikaskuntzan murgildu nintzen Orokietan eta bertan egunerokoan egiten diren proiektuak eta IKTak uztartzeko lana aurrera eramaten laguntzen aritu naiz. 2019. urtetik Sormen Gelab, etorkizuneko gela dugu eskolan eta honek ikaskuntza eredu berri baten jarri du eskola. Gizartean teknologia hartzen ari den garrantzia eskoletan ere gauzatuko zela aurreikusita, 2021ean IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntza irakaskuntzan (HEZikt) Unibertsitateko espezializazioa egin nuen.

          Arantzazu Fdez. De Arroiabe Idigoras

          Musikako irakasle naiz eta Pedagogia Terapeutikoko ikasketak egin nituen 2008an. Musikako irakasle moduan ibili naiz irakasle naizenetik, baina beti interes handia izan dut teknologiak eta hezkuntzak daukaten harremanean. Orokieta Herri Eskolara iritsi nintzen 2011. urtean, eta musika irakaskuntza eta teknologia uztartu ditut hainbat urtetan. Batzorde pedagogikoko kide izan naiz urte hauetan eta horrek aukera eman dit teknologiaren ikuspuntua eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza bateratuz lan egiteko. Orokietan, egunerokoan egiten diren proiektuak eta IKTak uztartzeko lana aurrera eramaten laguntzen aritu naiz. 2019. urtetik Sormen Gelab, etorkizuneko gela dugu eskolan eta honek ikaskuntza eredu berri baten jarri du eskola. Teknologia eta hezkuntza lotzen dituen unibertsitateko espezializazioa egin nuen 2021ean IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntza irakaskuntzan (HEZikt) eta Orokietan guzti hau aplikatzeko aukera izan dut. Europar batasuneko hezkuntza programetan aktiboki parte hartu izan dut, honela, 2020tik CodeWeek-eko Leading Teacher eta 2022tik Scientix programa europarreko enbaxadore naiz.

          José Luis Fernández Díaz de Lope Díaz

          Docente de secundaria desde 1992, siempre ha desarrollado su actividad profesional en el ámbito educativo: docente, jefe de estudios, preparador de oposiciones, asesor técnico docenteen el departamento de proyectos internacionales del INTEF y, actualmente, coordinando el servicio de proyectos de experimentación educativa en esta misma unidad de Ministerio de Educación. Lleva gestionando el proyecto Aula del Futuro desde sus inicios, incluyendo la parte internacional de Future CLassroom Lab, en el que desarrolla el papel de Lead Ambassador para España. También gestiona las acciones del INTEF relacionadas con las ciencias de la computación, como la Escuela de Pensamiento Computacional e Inteligencia Artificial o la web CodeINTEF.

          Garbine Larralde Urkijo

          Garbine Larralde Urkijo, Profesora

          Arte Ederretan lizentziaduna da eta Ikasketa Aurreratuen Diploma lortu zuen “Artea eta ikerketa” doktorego-programan, Euskal Herriko Unibertsitatean (EHUn). Mexikoko Unibertsitate Nazional Autonomoaren (UNAM) diseinuko masterra ere egin du. Ia bi hamarkada eman ditu irakasle lanean hainbat hezkuntza-mailatan, eta zuzendaritza-karguak izan ditu unibertsitatean, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko zentroetan. Gaur egun, aholkulari teknopedagogikoa da Bilboko Berritzegune Nagusian. INTEFen “Visual Thinking en Educación” MOOCaren egilea da eta hainbat ikastaro masibo on line dinamizatu ditu. Irakasleen prestakuntzan hainbat ekintza diseinatu eta garatu ditu, batez ere Pentsamendu Bisuala ikasteko tresna gisarekin, zerikusia dutenak. “No me cuentes historias… ¡Dibújamelas!” lankidetza-proiektuaren sortzaileetako bat da. “Mujeres líderes de la educación del S.XXI” proiektuaren parte ere bada. Graó argitaletxeko “Aula de Secundaria” aldizkariarekin lankidetzan aritu da, “Mira y Piensa” atalean. Graó argitaletxeak argitaratutako “Dibujar para aprender. Visual Thinking en educación” libururaren egilea da.

          Francisco Javier Masero Suéarez

          Bigarren Hezkuntzako irakaslea. Hezkuntzako eta IKTetako masterra (elearning). Zortzi urtez Zafrako LPZko Hezkuntza Teknologien aholkularia izan da, INTEFen Etorkizuneko Gelaren Ikastetxearen Zigilua lortzen lehena. Etorkizuneko Gelako enbaxadoreak gaur egun Extremadurako Juntako Hezkuntza eta Enplegu Sailean egiten du lan, eta INNOVATED Extremadurako Etorkizuneko Ikasgelak programako koordinatzaile-taldean parte hartzen du. Berrogei ikastetxe baino gehiago ari dira ikasturte honetan espazioak eraldatzeko prozesuak egiten (https://aulasdeldeleg.educarex.es). Ikastetxe eta irakasleen prestakuntza-zentro ugari aholkatu ditu Aula del Futuro proiektua ezartzeko prozesuan, hala nola Aracena eta Lebrija CEPak edo Alminares de Arcos de la Frontera BHIa.

          Javier Monteagudo Galisteo

          Musika Hezkuntzako maisu espezialista. Hezkuntza-sistemaren barruan hainbat rol garatu ditu: IKTen koordinatzailea, ikasketaburua, prestakuntzako aholkularia, Las Acacias Berrikuntza eta Prestakuntzako Eskualdeko Zentroko prestakuntzako arduraduna. Gaur egun irakasle-lanetan ari zara Manuel Bartolomé Cossío HLHIn. Future Classroom LAB proiektu europarraren enbaxadorea.

          Elisa María Piñero Carrillo

          Lehen Hezkuntzako irakaslea. Hainbat ikastetxetan lan egin ondoren, hamalau ikasturte egin zituen ikastetxe bateko zuzendari gisa, eta hainbat proiektutan hartu zuen parte eta horien buru izan zen: berrikuntza metodologikoa, bizikidetza eta eskolako giroa hobetzea, tutoretza-plana, familiek parte hartzeko hezkuntza-lidergoa eta IKTak ikasgelan hezkuntza-baliabide gisa sartzeko azken proiektua. Ondoren, Medusa proiektuan sartu zen, eta teknologia digitalak hezkuntzan erabiltzeko eta Kanaria Handiko Teldeko Irakasleen Zentroan integratzeko aholkularitza ematen jarraitu zuen, Saileko IKT aholkularien eta Etorkizuneko Gelako enbaxadoreen sarearen artean. Programa Operativo FEDER Canarias (07-14 y 14-20) garatzeko teknologien hezkuntzan txertatzeko proiektuen diseinuan eta kudeaketan parte hartu du. Gaur egun, Kanarietako Gobernuko Hezkuntza, Unibertsitate, Kultura eta Kirol Saileko Hezkuntza Teknologiaren Arloko arduraduna da. Arlo horretatik, besteak beste, Europako funtsen proiektu finantzatuen kudeaketan eta Kanarietako XXI. mendeko irakaskuntza digitalizatzeko planean parte hartzen du.

          Arrate Ugalde Izagirre

          Magisteritza (EHU) eta Psikopedagogia (MU) ikasketak bukatuta, ingeleseko irakasle bezala hasi nintzen lanean 2001 urtean eta, azken hiru ikasturtetan, zuzenari lanetan nabil Zarauzko Orokieta Herri Eskolan. Horretaz gain, EAEn Future Classroom Lab proiektuaren enbaxadore ere banaiz. 2009an iritsi nintzen Orokietara, Eskola 2.0 programarekin batera. IKTak eguneroko jardunean modu esanguratsuan txertatzeko egindako bidean hainbat proposamen ezagutzeko aukera izan dut eta, metodologia eta espazioen eraldaketarako Future Classroom Labek eskaintzen duen eredua oinarri hartuta, eskolan Sormen ikasgeLab espazioa eraiki dugu, espazioaren antolaketa berria metodologia eta teknologiaren erabilera egokirako aldaketa motore bihurtu nahian.

          Matrikula prezioak

          Híbridoa2022-06-15 arte2022-06-16 arte
          77,00 EUR -
          - 110,00 EUR
          - 94,00 EUR
          - 94,00 EUR
          - 94,00 EUR
          - 94,00 EUR
          - 94,00 EUR

          Kokalekua

          Orokieta Herri Eskola, Araba Kalea, 56, 20800 Zarautz, Gipuzkoa

          Gipuzkoa