Hezkuntza
Osasuna
Hizkuntzalaritza eta Literatura
Psikologia
Uda ikastaroa
Hizkuntza- eta ikaste- nahasmenduak dituzten haur elebidunekin esku-hartzeko ereduak, hezkuntzan eta gizarte-osasun mailan

Hizkuntza- eta ikaste- nahasmenduak dituzten haur elebidunekin esku-hartzeko ereduak, hezkuntzan eta gizarte-osasun mailan

Ira. 16 - 17. Ira, 2022 Kod. O21-22

Azalpena

Ikastaroa dibulgaziorako jarduera da, baina baita formakuntzakoa ere. Helburua, hezkuntza, osasuna eta gizarte zerbitzuetako profesionalak familiekin eta hainbat erakundetako ikertzaileekin harremanetan jartzea du helburu, esperientziak partekatu eta trukatzeak, orokorrean, hizkuntza eta komunikazio-nahasmenduen artatzean aurreratzen lagunduko duelakoan, eta zehazki, testuinguru elebidun eta eleaniztunetan. 

Hizkuntza nahasmenduen gaineko ikastaroen zortzigarren aldi honetan eskola garaian (lehen hezkuntzan, nagusiki) jarri da arreta, hizkuntza-garapeneko nahasmenduak baldintzatu edota gainjarri egiten baitzaizkie haurrek dituzten askotariko ikasteko arazoei.

Euskara etxean, eskolan eta gizartean presente dagoen hiru lurralde administratiboetako esperientziak izango dira hizgai, Nafarroa, Euskal Autonomia Erkidegoa eta Iparraldean bere esparruko erreferentzia diren eta eskarmentu frogatua duten profesionalek azalduta. Esperientzia hauei Madrileko eta Mexikoko adituenak ere gehituko zaizkie.

Aurten esperientzia praktikoetan gehiago aritzeko aukera izango da. Asmo horrekin gehitu da bi egunen amaieran "galderak adituari" egiteko aukera emango duten mahai inguru bana. Saio horietan antolatzaileek zein entzuleek galdera praktikoak egingo dizkiete mahaikideei.

 

Irakurri gehiago

Helburuak

Hizkuntza- eta ikaste-nahasmenduen antzemate, ebaluatze eta ondorengo esku-hartzeak hobetzeko bailabideak jartzea.

Hizkuntza-arazoak dituzten haurren ikasketa prozesua errazteko eskolan erabili ohi diren esku-hartzeko baliabide eta prozedurak hobetzen lagun dezaketen ideiak jasotzea.

 

Familiek dituzten eskarmentua eta baliabideen berri jasotzea. 

Familian eta maila sozio-sanitarioko esku-hartzea hobetzeko ekarpenak jasotzea.

 

Arazo zehatz hauei aurre egiteko dauden baliabide sozio-sanitarioen berri izan eta baloratzea.

 

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra
  • Gizarte eta osasun arloko langileak, familiak

Metodologia

Ikastaroa presentzial eta online eskaintzen da. Halere, hizlari gehienak bertan izatea aurreikusten da, Mexikotik hitz egitekoa dena izan ezik. Bi egunetan zehar hiru eratako saioak tartekatuko dira, aurkezpen eta amaiera ekitaldiaren artean: hitzaldi magistralak (40na minutu inguru), kasu eta esperientzien aurkezpenak (20na minutu inguru) eta galderak adituari izeneko bi saio (60na minutu inguru). Saio bakoitzaren ondoren denbora-tarte labur bat aurreikusten da galdera eta argibideetarako. Tarte horiez gain egunean zehar galderak jasoko dira, ostiraleko eta larunbateko amaierako saioko adituei luzatuko zaizkienak.

Ikastaroan euskarazko eta gaztelaniazko hitzaldiak daude eta aldibereko gaztelania-euskarara zein euskara-gaztelania itzulpen zerbitzua eskainiko da. Parte-hartzaileek aukera izango dute beren mugikorrak eta entzungailuak baliatuta zerbitzu hori erabiltzeko. Antolatzaileek entzungailuren bat eskaini ahal izatea aurreikusten dute, baina ez haien beharra izan dezekten guztientzat nahikoa izatea. Hori dela eta, itzulpen-zerbitzuaren beharra aurre-ikusten duten ikasleek beren mugikorra eta entzungailuak ekartzea aholkatzen da.

Hitzaldietan zehar erakutsiko diren testu idatziak, hizlariak aurkezpenerako aukeratu duen hizkuntzan egongo dira idatzita. Antolatzaileak material idatziak plataforman ikasleentzat eskuragarri egon daitezen ahaleginduko dira, aldez aurretik eta bi hizkuntzetan.

 

Irakurri gehiago

Kolaboratzaileak

  • Ayuntamiento de Lesaka
  • Centro de salud de Lesaka
  • Mancomunidad del euskera de Bortziriak
  • ELEBILAB (UPV/EHU)
  • Asociacion Guztiok Bortziriak
  • Osakidetza
  • Eusko Jaurlaritzako Osasun Saila
  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila

Programa

2022-09-16

15:45 - 16:00

Erregistroa / Registro

16:00 - 16:15

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

    Presentación / Aurkezpena

    • Belen Compains Beaumont | Osasunbidea - Pediatra
    • Maria José Ezeizabarrena Segurola | ELEBILAB - UPV/EHU - Irakasle - Ikertzailea
    16:15 - 17:00

    “ Distintas respuestas en el sistema educativo de Navarra para el alumnado con diversidad funcional en contextos plurilingües 'Testuinguru eleanitzetan dibertsitate funtzionala duten ikasleei Nafarroako hezkuntza-sistemak ematen dizkien erantzunak'“

    • Mª José Cortés Itarte | Departamento Educación, Gobierno de Navarra - Directora de Servicio de Inclusión, Igualdad y Convivencia
    17:00 - 18:15

    “Inklusio esperientzia arrakastatsuak Nafarroan, EAEn eta Iparraldean 'Panel de experiencias inclusivas que funcionan en Navarra, CAV y Aquitania'“

      Keinu bat, hamaika desio 'un gesto, miles de deseos'

      • Alvaro Garde Laurnaga | Toki Ona Institutua, Nafarroako Hezkuntza Departamentua - Pedagogia Terapeutikoko Irakaslea

      Aho-hizkuntzaren lanketa sistematikoa haur-hezkuntzan: irakurketa eta idazketa prozesuaren hastapenerako oinarria. 'Tratamiento sistemático del lenguaje oral en la educación infantil: bases para la iniciación del proceso de lecto-escritura'

      • Edurne Zenitagoia Arexolaleiba | CEP Elorrio HLHI Eskola, Elorrio - Idazkaria
      • Amaia Amilibia Gabiola | CEP Zabalarra Eskola, Durango. - Entzumena eta hizkuntzako irakaslea

      Inklusio esperientzia arrakastatsuak Iparraldean

      • Maiena Etcheverry | Integrazio Batzordea Elkartea - Elkarteko koordinatzaile eta Aholkulari
      • Sarai Galarraga | Seaskan aholkularitza lana, behar bereziak dituzten ikasleen proiektuetan - Aholkulari, behar bereziak dituzten ikasleen proiekuetan
      18:15 - 18:45

      Atsedena

      18:45 - 20:00

      Mahai ingurua: “Mahai ingurua- Galderak Adituari, ekokitze kurrikalarrari buruz 'Mesa Redonda - Preguntas al experto, sobre la adaptación curricular'“

      • Maria José Ezeizabarrena Segurola | ELEBILAB - UPV/EHU - Profesora - Investigadora (Moderatzailea)
      • Iñaki Martinez Urmeneta | CREENA, Centro de Recursos de Educación Especial de Navarra - Zuzendaria
      • Javier Azpitarte aRIÑO | Berritzegune Nagusia, Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza Arduraduna
      • Maiena Etcheverry | Integrazio Batzordea Elkartea - Elkarteko koordinatzaile eta Aholkulari

      2022-09-17

      09:00 - 09:45

      “Los trastornos del neurodesarrollo desde la neuropsicología 'Neurogarapeneko nahasmenduak, neuropsikologiaren ikuspegitik'“

      • Lucia Zumarraga Astorqui | Neuroped - Neuropsicologa y directora del proyecto
      09:45 - 10:30

      “El Logopeda: profesional de referencia en los trastornos del neurodesarrollo 'Logopeda, erreferentziazko profesionala, garapen neurologikoetako nahasmenduetan'“

      • Antonio Clemente Ruíz | Colegio de Logopedas del País Vasco - Logopeda y Presidente
      10:30 - 11:00

      “Haur euskaldunen hizkuntza arazoak antzemateko testa (4-8 urte)/ Test para la detección de trastornos del lenguaje en niños y niñas euskaldunes (4-8 años)“

      • Marie Pourquié Bidegain | IKER - CNRS (Baiona) - Ikertzailea-Investigadora
      • Maria José Ezeizabarrena Segurola | Elebilab (UPV/EHU), Vitoria/Gasteiz - Investigadora y directora
      11:00 - 11:30

      Atsedena

      11:30 - 12:30

      “Un programa de apoyo a las familias de niños con trastornos del lenguaje. Experiencia en México 'Hizkuntza - nahasmenduak dituzten haurren familientzako sostengu-programa bat. Mexikoko esperientzia'“

      • Silvia Romero Contreras | Universidad de San Luis de Potosí, Mexico - Investigadora
      12:30 - 14:00

      Mahai ingurua: “Sesión de preguntas al Experto en el Ámbito sanitario y sociosanitario 'Galderak adituari osasun esparruaren eta esparru sozio-sanitarioaren inguruan'“

      • Belen Compains Beaumont | Centro de Salud de Lesaka - Pediatra de atención primaria (Moderatzailea)
      • Lucia Zumarraga Astorqui | Neuroped - Neuropsicologa y directora del proyecto
      • Alicia Solavera Sánchez | Asociación TEL Euskadi - Presidenta
      • Antonio Clemente Ruíz | Colegio de Logopedas del País Vasco - Presidente y Logopeda

      Zuzendariak

      Belen Compains Beaumont

      Centro de Salud de Lesaka

      Nafarroako Unibertsitatean medikuntzan lizenziatua. Nafarraoko Hospitalean pediatria espzializazioa. 1990 geroztik Lehen Mailako Arretako mediku bezala lan egiten dut, lehengo hirurak Iruñeko Udalaren mediku gisako lanarekin konpatibilizatuta. 1993 geroztik Lesakako Osasun Zentroko pediatra. Desagertutako Bortzirietako ELAIAko (Equipo Local de Atención a la Infancia y Adolescencia) bazkide sortzailea. Nafarroako Arreta Goiztiarraren Elkartearen sortzaile eta lehen Lehendakaria. Nafarroako pediatria elkartearen haur garapenaren taldekidea. Oraingo Haur Garapenaren eta ohiko Arreta Goiztirarraren NAUPeko irakasle laguntzailea. Ur terapia eta neurorehabilitazioari buruzko Lesakako ikastaroen zuzendaria. 2017.ko bi ikastaroetan hizlaria. Arreta goiztiarraren azken hiru kongresuetan gutxienez eta Nafarroako pediatira elkartean komunikazioak aurkeztu ditut, beti haur garapena eta Arrta Goiztiarrarekin lotuta. Une honetan hiru ikerketa proiektuetan parte hartzen ari naiz.

      Maria José Ezeizabarrena Segurola

      Letren Fakultatea - ELEBILAB (UPV/EHU)

      Euskal Filologia Litzentziaduna (UPV/EHU) eta Hizkuntzalaritzan Doktore (U. Hamburg). Irakasle eta ikertzaile Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak sailean (UPV/EHU). ELEBILAB Ikertaldearen Zuzendaria (UPV/EHU). Ikerketa gaiak: elebitasun goiztiarra; haurren keinuak, hiztegia, gramatika eta fonologia; hizkuntzaren erabilera hizkuntza-ukipen egoeratan.

      Hizlariak

      Amaia Amilibia Gabiola

      Pedagogian lizentziatua (EHU 1999). Entzumena eta hizkuntzako irakaslea (Salamancako unibetsitatea 2001). Ahotsaren patologietan aditua (Alcaláko unibertsitatea 2014). 21 urte daramatzat Entzumena eta hizkuntzako irakasle moduan. Gaur egun Durangoko Zabalarra eskola publikoan eta Iurretako Maiztegi eskola publikoan egiten dut lan.

      Javier Azpitarte aRIÑO

      Antonio Clemente Ruíz

      Antonio Clemente es Maestro, con once años de experiencia como tal en el Co. Munabe de Loiu (Bizkaia)1.976-87. Fue Logopeda en ASPACE-BIZKAIA 1.987-2005, donde además fue director. Fue fundador del Colegio de Logopedas del País Vasco y es su actual presidente. Es secretario del Comité Ejecutivo del Consejo general de Colegios de Logopedas de España. Ha impartido formación para el Departamento de Educación del País Vasco, Para el Colegio de Médicos de Bizkaia, para el Colegio de Dentistas de Bizkaia, para el Instituto de Ciencias del Hombre de Madrid. Es uno de los formadores de Dislexia Euskadi y colabora también con TEL Euskadi. En el ámbito privado ha diagnosticado y tratado a un número superior a los cuatro mil pacientes.

      Mª José Cortés Itarte

      Maiena Etcheverry

      Integrazio Batzordea Elkartea, Elkarteko koordinatzaile eta aholkulari

      Sarai Galarraga

      Alvaro Garde Laurnaga

      Iñaki Martinez Urmeneta

      CREENA

      Nafar Gobernuko hezkuntza orientatzaile 1993 geroztik. CREENAKo aholkularia 2000-2009 bitartean. Nafar Gobernuko Ikerketa Linguistikoaren bekaduna honako lanarekin: "Hizkuntza murgiltze prozesuan dauden HPBko ikasleen jarraipena" 2006. NAUPeko Magisteritza eskolako irakaslea 2010-2014. Bizikidetza aholkularia 2017-2019. CREENAko zuzendaria 2019ko iraila ezkeroztik.

      Marie Pourquié Bidegain

      IKER

      Silvia Romero Contreras

      Edurne Zenitagoia Arexolaleiba

      Pedagogian lizentziatua Deustuko Unibertsitatean. Hezkuntza premia berezian diplomatua eta Entzumena eta Mintzaira postgradua egina Eskoriatzako Unibertsitatean. Elorrioko ikastetxean dihardu ALE bezala eta egun zuzendaritza taldean dago idazkari bezala.

      Alicia Solavera Sánchez

      Lucia Zumarraga Astorqui

      Neuropsicóloga

      Kokalekua

      Lesakako Harriondoa Kultur Etxea

      Komentu Kalea 1. Lesaka

      Nafarroa

      Sustainable development goals

      2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

      Garapen jasangarrirako helburuak

      3 - Osasuna eta ongizatea

      Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

      Informazio gehiago
      3 - Osasuna eta ongizatea

      4 - Kalitatezko hezkuntza

      Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

      Informazio gehiago
      4 - Kalitatezko hezkuntza

      10 - Desberdintasunak murriztea

      Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

      Informazio gehiago
      10 - Desberdintasunak murriztea