Ekonomia eta Enpresa
Hezkuntza
Uda ikastaroa
Los ODS en la Educación desde el paradigma de la Economía Ecológica, la Biomimesis y los Derechos de la Naturaleza

Los ODS en la Educación desde el paradigma de la Economía Ecológica, la Biomimesis y los Derechos de la Naturaleza

Ira. 07 - 08. Ira, 2022 Kod. H20-22

Azalpena

Biomimesis izeneko uda lehen ikastaroan izandako esperientzia positiboari esker, COVID osteko jasangarritasun-erronkei aurre egiteko diziplina anitzeko proposamena izanik, Biomimesiaren eta GJHen paradigmetatik kualifikazio handiko giza baliabide bat lortzeko beste udako ikastaro bat egiteko beharra identifikatu ahal izan zen. Ikastaro hau unibertsitate-hezkuntzari eta Lanbide Heziketari zuzenduta dago bereziki, baina hezkuntza ez-formalera, lanbide-, enpresa- eta lan-mundura eta, nola ez, GKEetara zabal daiteke. Helburua kalitate handiko hezkuntza bat ezartzea da, inklusiboa, genero-ekitateduna eta zientzia eta teknologia diziplinartekoa eta holistikoa izango dena Naturaren harmonian, eta hori premiazkoa da goi-mailako hezkuntzan.
 

 

Irakurri gehiago

Helburuak

Naturarekin harmonian bizitzeari dagokionez, Goi-mailako Hezkuntzari buruzko ikuspegi berria harmonizatu eta bideratzea, GJHetan oinarritutako zibilizazio ekologikoa eraikitzeko, zeharkakoa lanbide-, unibertsitate- eta lanbide-heziketaren eremutik, Biomimesiaren paradigmaren pean.

 

NBEren GJHak betetzea. Horiek sozialki onartuta daude, baina oraindik ez dira hezkuntza-sisteman txertatu, jakintza, zientzia eta teknologia transdiziplinarra, birsortzailea eta holistikoa oinarri hartuta; naturako osagaiak erabiltzean arreta-printzipioei dagokienez, belaunaldi barruko eta barruko erantzunkidetasuna lehenetsiko da.

 

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra

Metodologia

Uda ikastaroa teorien ahozko azalpen batzuen bidez planteatzen da, profesional talde hautatu batek aplikatuak, akademiko eta ikertzaile gisa, beren ezagutzaren arloan adituak direnak. Bestalde, naturaren behaketa adimentsua abiapuntu hartuta eta giza prozesuetan modu adimentsuan kopiatuta, ikaskuntzarekin lotutako tailer bat ezarriko da. Hori dela eta, Uda Ikastaro hau eztabaidarako eta konplexutasunaren hausnarketarako gune aproposa da, atal, ponentzia eta tailer bakoitzean analisi kritiko baina propositibo bat eginez.

Ikasturtean zehar, mahai-inguru moduko eztabaidarako elkarrizketa-gune bat prestatuko da, eta Biomimesis goi-mailako hezkuntzan inplementatu ahal izateko moduari buruzko analisian batuko da, naturarekin harmonian dagoen diziplinaz gaindiko eta holistikako zientzia eta teknologia gisa. Era berean, lankidetza-espazio batean lan egingo da aldi berean, desing thinking teknikaren bidez metodologia aktibo eta berritzaileei jarraituz, horretarako prestatutako tailerretatik abiatuta.

Uda Ikastaroaren bi dinamika horiek ikasle, profesional, akademiko, enpresaburu eta herritarren jardun errespetagarria erraztuko dute, eta zeharkako gaitasun aurreratuak eta konplexuak sortuko dituzte kontsumo arduratsu baterako, baliabide naturalak errespetatuz, eta, horrela, iraunkortasuna sustatzea lortuko da, diziplina anitzeko eta kultura anitzeko ikuspegi batetik, akademiatik eta unibertsitate-mundutik zibilizazio ekologikoa eraikitzeko. Horren guztiaren ondorioz, ondorio batzuk aterako dira, eta hizlariek eta bertaratuek parte hartu ahal izango dute ekitaldian zehar, elkarlanean.

 

Irakurri gehiago

Kolaboratzaileak

  • Fundación ASPASIA
  • Red Internacional, Interuniversitaria, e Interinstitucional de estudios sobre Biomimesis
  • ZITEK
  • Fundación Biomimetic Sciences Institute
  • Asociación Zabalketa
  • UPV/EHU Campus de Bizkaia
  • Cátedra Unesco de Desarrollo Sostenible y Educación Ambiental
  • Asociación ASOCOLVAS
  • REM
  • Asociación Amassunu
  • América, España, Solidaridad y Cooperación
  • Red Global de Desarrollo sostenible

Programa

2022-09-07

08:45 - 09:00

Registro

09:00 - 09:30

Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:

  • Jon Barrutia Guenaga | UPV/EHU - Decano de la Facultad de Economía y Empresa
  • Eliot Graeff | Centro de Estudios y de Experiencias en Biomimetismo (CEEBIOS) de Francia (Zoom bidez parte hartuko du)
09:30 - 09:45

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
  • Unai Tamayo Orbegozo | UPV/EHU - Economía Circular y Consumo Responsable
  • Hernando Bernal Zamudio | Miembro del Programa Harmony with Nature de las Naciones Unidas y de la Asociación Internacional de Economía Ecológica
 

BLOQUE I: NATURALEZA

09:45 - 10:00

“CONFERENCIA INAUGURAL“

  • María Mercedes Sánchez | HwN, de la Organización de las Naciones Unidas, ONU - Directora (Zoom bidez parte hartuko du)
10:00 - 10:30

“SESIÓN 1: ODS Y LA AGENDA 2030. SERVICIOS DE LOS ECOSISTEMAS COMO PROMOTORES DE LA VIDA. ACTUACIONES DESDE LA FORMACIÓN SUPERIOR ACORDES A LA AGENDA 2030“

    La Educación Ambiental en el Nuevo Paradigma

    • Ibone Ametzaga Arregi | Cátedra UNESCO de Desarrollo Sostenible y Educación Ambiental de la UPV/EHU - Directora

    Los ODS en el Nuevo Paradigma. El papel de la Educación en su implementación efectiva en la sociedad

    • Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga | Directora de Sostenibilidad y miembro de los Consejos de Cooperación al Desarrollo vasco, de la UPV/EHU y la Red Española para el Desarrollo Sostenible (REDS)
    10:30 - 11:00

    “SESIÓN 2: LA NATURALEZA COMO SUJETO DE DERECHO (nuevo paradigma de las Naciones Unidas)“

      El mar Menor como Sujeto de Derecho

      • Teresa Vicente | Universidad de Murcia

      El Proceso de Inclusión de la Naturaleza como sujeto de Derecho, en Asia, Logros y Desafíos

      • Jaehwan Shim | Instituto de Estudios Latinoamericanos de la Universidad Hankuk de Corea del Sur (Zoom bidez parte hartuko du)

      El Proceso de Inclusión de la Naturaleza como sujeto de Derecho, en Europa y América, Logros y Desafíos

      • Susana Borrás Pentinat | Universitat Rovira i Virgili (Cataluña) - Experta en Derechos de la Naturaleza del Programa Harmony with Nature, HwN, de la Organización de las Naciones Unidas, ONU (Zoom bidez parte hartuko du)
      11:00 - 11:30

      Atsedena

       

      BLOQUE II: EDUCACIÓN

      11:30 - 12:00

      Mahai ingurua: “SESIÓN 3: EL NUEVO PARADIGMA EDUCATIVO RETOS Y OPORTUNIDADES“

      • Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla (Moderatzailea)
      • Bonifacio Pedraza | Universidades Complutense y Europea de Madrid
      • Natalia Simón Medina | Universidades de Castilla-La Mancha
      • Ainhoa Saitua Iribar | UPV/EHU - Juegos y Simulación para la Educación y Sostenibilidad
      • Manuel Quirós Galdón | Consultor en Biomimesis (natureinspireus.com); cofundador de Biomimicry Iberia Association y de la Red Internacional de Biomimesis RI3 Biomimesis y Director del Think-Do Tank: Consenso por el Clima ubicado en España
      12:00 - 12:30

      “SESIÓN 4: LA FP COMO RETO DEL SIGLO XXI en el nuevo paradigma“

      • Jorge Arevalo Turrillas | Gobierno Vasco - Viceconsejero de FP
      • Juan Antonio Sánchez Corchero | Fundación Aspasia - Director
      • Teresa López de Armentia Iturralde | Asociación Zabalketa
      12:30 - 13:00

      “SESIÓN 5: EXPERIENCIAS EN LA UPV/EHU“

      • Gustavo Vargas Silva | Universidad del País Vasco UPV/EHU
      • Urko Izquierdo Ereño | UPV/EHU
      • Carlos García Gáfaro | UPV/EHU
      13:00 - 13:30

      Alexandra Castellanos Perdigón. TALLER CONEXIÓN CON LA MADRE NATURALEZA (Opcional)

      15:00 - 15:30

      “SESIÓN 6: EDUCACIÓN ECOLÓGICA Y BIOMIMÉTICA“

      • Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
      • Armando Contreras Hernández | Instituto de Ecología de México (INECOL) - Director (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Eduardo Federico Schaefeer | Universidad Nacional del Nordeste y de la Universidad Nacional de la Plata, Argentina. (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Javier Collado Ruano | Universidad Nacional de Educación del Ecuador (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Cristian Javier Urbina Velasquez | Universidad Nacional de Educación del Ecuador (Zoom bidez parte hartuko du)
      15:30 - 16:00

      “SESIÓN 7: LA ENSEÑANZA DE LAS ENERGÍAS RENOVABLES“

      • Inmaculada Zamora Bélver | UPV/EHU - Transición energética en base energía de hidrógeno
      • Edilberto de Jesús Pérez Ali Osman | Universidad de Holguín (Cuba)
       

      BLOQUE III: FILOSOFÍA Y ÉTICA

      16:00 - 16:30

      “SESIÓN 8: FILOSOFÍA BIOMIMÉTICA: Desde Los Sistemas Complejos Y Coevolutivos Hacia La Civilización Ecológica. Visión Occidental/Tradicional/ Papel De La Mujer Indígena“

      • Claudia Leonor López Garces | Museo Paraense Emilio Goeildi (Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Antonio Jiménez-Luque | Universidad de San Diego (USA) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Hernando Bernal Zamudio | Biometic Sciences Institue, AMASSUNU upv-ehu, experto HwN ONU - Biomimetic Sciences Institute (BSI) y experto en Ciencia Holística del programa HwN de la ONU y Biomimesis
      • María Eugenia Santillana Ceballo | Facultad de Bioética de la Universidad de Anahuac (México) (Zoom bidez parte hartuko du)
      16:30 - 17:00

      “SESIÓN 9: COSMOVISIÓN BIOCÉNTRICA FRENTE A LA ANTROPOCÉNTRICA“

      • Vanessa Hasson de Oliveira | Fundación MAPAS (Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Tirso Antonio Gonzales Vega | Universidad del Pacífico (Perú) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Fernando Antonio Carvahlo Dantas | Experto en Derechos de la Naturaleza Derechos de la Naturaleza del Programa Harmony with Nature, HwN, de la Organización de las Naciones Unidas, ONU (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla

      2022-09-08

       

      BLOQUE IV: INTERNACIONAL I

      09:00 - 10:00

      “SESIÓN 10: ESTADO DE LA CUESTIÓN EN ASIA“

      • Daniel Silva | Universidad Sophia Japón, literatura, espiritualidad sintoísta en Armonia con la Naturaleza (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Han Han | Departamento de Cooperación Regional Latinoamericana, Instituto de América Latina, Academia de Ciencias Sociales de China. La vida y su evolución: gobernanza ética de la ciencia y la tecnología (Zoom bidez parte hartuko du)
      10:00 - 10:30

      “SESIÓN 11: ESTADO DE LA CUESTIÓN EN ÁFRICA“

      • Maximiliano Fero | Universidad Nacional de Guinea Ecuatorial (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Hernando Bernal Zamudio | del Programa Harmony with Nature de las Naciones Unidas y de la Asociación Internacional de Economía Ecológica
      10:30 - 11:00

      Atsedena

       

      BLOQUE V: INNOVACIÓN

      11:00 - 11:30

      “SESIÓN 12: ECONOMÍA CIRCULAR y ECONOMÍA ECOLÓGICA“

      • Unai Tamayo Orbegozo | UPV/EHU - Economía Circular y Consumo Responsable
      • Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
      • Andrés-Fernando Herrera Herrera | UPV/EHU - Hegoa
      11:30 - 12:00

      Mahai ingurua: “SESIÓN 13: EXPERTOS DEL PROGRAMA HwN DE LA ONU.“

      • Chaytania Hiremath | SEALOEarth founder (Special Consultative Status with the United Nations ECOSOC) (Moderatzailea)
      12:00 - 13:00

      “SESIÓN 14: INNOVACIÓN, DESARROLLO TECNOLÓGICO Y EMPRENDIMIENTO BIOINSPIRADO“

      • Luisa Cajicá Carvalho | Instituto Politécnico Satubal (Portugal) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Jesús Hamilton Ortíz Monedero
      • Oscar Alberto Arenales Vergara | Universidad de la Marina de Tokio (Japón) (Zoom bidez parte hartuko du)
      13:00 - 15:00

      Atsedena

       

      BLOQUE VI: CONFERENCIAS PLENARIAS (con Expertos ONU)

      15:00 - 15:30

      “SESIÓN 15: CONFERENCIA 1: ECONOMÍA ECOLÓGICA.“

      • Roldan Moradian | Presidente de la Asociación Internacional de Economía Ecológica y Universidad Federal Fluminense, Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)

      Moderadora:

      • Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU e Innovación Educativa, profesora de la Universidad Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
       

      MESA REDONDA: Expertos ONU

      15:30 - 16:00

      “SESIÓN 16: CONFERENCIA 2: BIOMIMESIS“

      • Gerola Alessi | Universidad de Wegeningen, Países Bajos (Zoom bidez parte hartuko du)

      Moderador:

      • Hernando Bernal Zamudio | del Programa Harmony with Nature de las Naciones Unidas y de la Asociación Internacional de Economía Ecológica
       

      BLOQUE IV: INTERNACIONAL II

      16:00 - 16:30

      “SESIÓN 17“

      • Craig Kauffman | University of Oregon (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Pamela Martin | Coastal Carolina University (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Inés Benadda | Predidneta del International Observatory on the Rights of Nature, Canadá (Zoom bidez parte hartuko du)

      Modera:

      • Chaytania Hiremath | SEALOEarth founder (Special Consultative Status with the United Nations ECOSOC)
       

      BLOQUE VII: CIENCIA TRANSDISCIPLINAR Y HOLISTICA

      16:30 - 17:00

      “SESIÓN 18: BIOMEDICINA“

      • Iker Badiola Etxaburu | UPV/EHU
      • Xochitl Siorda Vasquez | Universidad Veracruzana (México) (Zoom bidez parte hartuko du)
      17:00 - 17:30

      “SESIÓN 19: LIDERAZGO BIOMIMÉTICO“

      • José Claudio Rocha | Universidad Estadual de Bahia (Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Iván Dávila Velandia | Universidad Nacional de Colombia (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Gloria Marlene Díaz Muñoz | Universidad Externado de Colombia (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Noemi Peña Miguel | UPV/EHU
      17:30 - 18:00

      “SESIÓN 20: LA ARQUITECTURA BIOINSPIRADA “

      • Daniel Edgardo Vedoya | Universidad Nacional del Nordeste de Argentina (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Mónica Liliana Cohen | Biomimicry Argentina (Zoom bidez parte hartuko du)
      • David Sánchez Ruano | Instituto Tecnológico de Monterrey (México) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Caterina Mele | Politecnico de Turin (Italia) (Zoom bidez parte hartuko du)
      • Alex Mitxelena Etxeberria | UPV/EHU
      18:00 - 18:15

      Itxiera

        Clausura

        • Carmen SanFrancisco | Biomimetic Science Institute, BSI - Directora
        • Andrea Fabiana Somoza-Norton | California Polytechnic State University (EEUU) (Zoom bidez parte hartuko du)
        • Josep Antoni Gari | Programa de las Naciones Unidas las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD) (Zoom bidez parte hartuko du)

        Zuzendariak

        Mª Estrella Sánchez Corchero

        UPV-EHU, experta en Economía Ecológica del programa Harmony with Nature, HwN, de la Organización de Naciones Unidas, ONU

        Ekonomia eta Enpresa Zientzietan lizentziatua, Euskal Herriko Unibertsitatean Nazioarteko eta Garapeneko Ekonomian espezializatua. Antropologia Ekonomikoan doktorea, Txinako Ikasketetan masterra, Ekonomia Analisian masterra eta Ekonomia eta Enpresa Zientzietan lizentziatua, Euskal Herriko Unibertsitateetan, Madrilgo Europako Unibertsitatean eta Gaztelako Isabel I.a Unibertsitateetan irakaslea. Nazio Batuen Harmony With Natureko kidea, baita Ekonomia Ekologikoaren Nazioarteko Elkarteko kidea ere. Era berean, Ekonomisten Euskal Elkargoko Gobernu Batzordeko eta Irakasle eta Ikertzaileetako, Hirigintzako eta Plan Estrategikoko Batzordeetako kide naiz. 1997an Eusko Jaurlaritzako Ekonomia Sailak antolatutako enpresen sorrerako 2. saria jaso zuen. Euskarazko PL2a dut eta horrek euskaraz irakasteko aukera ematen dit.

        Hernando Bernal Zamudio

        UPV/EHU, experto en Ciencia Holística del Programa HwN de la ONU

        Agrologo, Maestría en Desarrollo Rural, PhD. Estudio de Desarrollo y Cooperación Internacional. PhD(c) Agroecologia, Sociología y Desarrollo Rural Sostenible. Presidente de la Asociación Amassunu para Impulso de la Interculturalidad y la Biomimesis. Cofundador de la Red Internacional, Interuniversitaria e Interinstitucional de Estudio de Biomimesis. Profesor de la Maestría en Medio Ambiente, Sostenibilidad y los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), Cátedra Unesco de Desarrollo Sostenible y Educación Ambiental, Universidad del País Vasco. Profesor de la Maestría en Agroecología, soberanía alimentaria, agricultura urbana y cooperación al desarrollo rural. Universidad de la Laguna. Coautor del documento para la UNESCO, BM, PNUD, FAO, FIDA, UNICEF, IICA: “Análisis de la evolución de los sistemas del conocimiento, ciencia y tecnología en América Latina y el Caribe. Su efectividad e impacto”. Capítulo 2. Sub Global Reports.

        Hizlariak

        Gerola Alessi

        Filosofian lizentziatua Trentoko Unibertsitatean (Italia) eta teknologiaren filosofian eta etikan Twenteko Unibertsitatean. Teknologiaren Etikako doktoregaia Wageningen Unibertsitateko Filosofia Taldean. Bere ikerketa biomimetismoaren potentziala eta mugak diseinu jasangarriaren printzipio gisa aztertzean datza. Proiektua Herbehereetako lau unibertsitate teknikoen NWO Gravitation Ethics of Socially Disruptive Technologies (ESDiT) programaren parte da. Filosofian, etikan eta teknologian kulturarteko ikuspegiak interesatzen zaizkio. Japoniako Filosofiaren Europako Sarearen (ENOJP) parte denez, Asia Ekialdeko pentsalariek eta kontzeptuek teknologiari, naturari eta gizarteari buruzko ikuspegia zabaltzen nola lagun dezaketen aztertzen du.

        Ibone Ametzaga Arregi

        UPV/EHU

        Profesora agregada del Área de Ecología de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Ha sido profesora en la Universidad Pública de Navarra y en la Universidad de Vigo y ha trabajado en el centro de investigación NEIKER (2002-2003). Ha sido presidenta de la sección de ciencias naturales de Eusko Ikaskunta/Sociedad de Estudios Vascos (1995-2006). Ha realizado estancias en diversas universidades internacionales como University of Aberdeen, el Imperial College of Science and Technology, University of California at Santa Barbara o la University of Oxford. Ha dirigido varias Tesis doctorales, de Grado y de Máster y ha publicado más de 50 artículos en revistas científicas, libros y capítulos de libro. Su temática de investigación se centra en el estudio de la biodiversidad, principalmente en ecosistemas terrestres, con el objetivo de evaluar los impactos sobre la misma y desarrollar actuaciones para mejorar su situación.

        Oscar Alberto Arenales Vergara

        Arkitektoa, arkitektura aeroespazialean masterra, teknologia espazialen aplikazioan doktorea. Gaur egun Haute École d'art et Design-Genève-n (Italia) irakaslea eta Japoniako Tokioko Itsas Unibertsitatean (TUMSAT) irakasle gonbidatua. 1984an, muturreko klima-geletan lanean hasi zen Suèden; 1987an, Europako estazio orbitalaren azterketan parte hartu zuen eta 1989an, Halios-en Europako itsasontziaren eraikuntzan aritu zen. Bada, 1990ean, States-Unisek errenditu zuen NASAk Buzz Aldrin astronauta ohiarekin (Apollo 11) nazioarteko estazio orbitalean eta beste bat ilargiko baseetan egindako ikerketa batean. Orain Frantziara itzuli dira, Laboratoire experimental de recherche architecturale sortu zuen. Espazio Arver.

        Jorge Arevalo Turrillas

        Nacido en San Sebastián – País Vasco. Director General de Formación Profesional del Gobierno Vasco entre los años 1995 y 2001. Viceconsejero de Formación Profesional y Aprendizaje Permanente del Gobierno Vasco desde Octubre de 2001, hasta Octubre de 2005. Asesor del Director Gral. Formación Profesional del Ministerio de Educación entre 2008 y 2011. Colaboró con la Comisión de Economía y Competitividad del Senado de España en 2012 y también con la Comisión de Educación del Congreso en temas de Educación en 2013. Viceconsejero de Formación Profesional del Gobierno Vasco desde Diciembre de 2012 hasta la actualidad. Redactor y ponente de la Ley Vasca de Formación Profesional. Responsable de cuatro de los cinco planes de Formación Profesional aprobados por el Gobierno Vasco (1997, 2004, 2014, 2017). Redactor de la Agenda Estratégica de Formación Profesional del País Vasco (2013). Miembro del Consejo Gral de Formación Profesional. Vocal Titular en el Consejo de Administración Lanbide

        Iker Badiola Etxaburu

        EHU/UPV

        Iker Badiola (Ondarroa, Bizkaia, 1978) Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) irakaslea eta ikertzailea da, Medikuntza eta Erizaintza Fakultatean. Bere ibilbide profesionalean zehar, gibeleko metastasiaren oinarri zelularrak eta molekularrak ikertzen jardun du. Hogei bat artikulu zientifiko eta patente baten egilea da, hiru doktore-tesi zuzendu ditu, eta histologiari buruzko lau liburu idatzi ditu, osasun arloko profesionalei zuzenduta. Kopenhageko Unibertsitatean eta Torontoko Unibertsitatean egonaldiak egin ditu. INNOPROT SL enpresa bioteknologikoaren bazkide sortzailea da. 2006an ikertzaile gazte onenaren saria jaso zuen Niigatan (Japonia) egindako ISCHS 13.biltzarrean. 2019an Ernesto Viéitez saria jaso zuen, Zientzia Galiziarren Errege Akademiak emana, hainbat diziplinatako ikertzaile-talde batekin batera, minbiziaren aurkako terapia bat garatzeagatik.

        Inés Benadda

        Susana Borrás Pentinat

        Susana Borràs Pentinat es profesora de Derecho Internacional Público y Relaciones Internacionales en la Facutat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona, España). Obtuvo el título de Master en Derecho ambiental en 2004 y el grado de doctora en derecho ambiental en 2007. Es investigadora en el Grupo de Investigación sobre Derecho ambiental, Inmigración y Gobierno Local de la Universitat Rovira i Virgili en el Centro de Estudios en Derecho Ambiental de la Universitat Rovira i Virgili (www.cedat.cat). Actualmente, es la coordinadora del Master de Derecho Ambiental en la Universitat Rovira i Virgili. Ha sido investigadora en diferentes instituciones en el ámbito del derecho ambiental: en el Committee on Challenges of Modern Society (NATO/CCMS) en Bélgica e investigadora en el Max Planck Institut für ausländisches öffentliches Recht und Völkerrecht, Heidelberg (Alemania), en el Center of International Environmental Law (CIEL) en Washington (EUA)...

        Luisa Cajicá Carvalho

        Setúbaleko Institutu Politeknikoko Enpresa Zientzien Eskolako Ekonomia eta Kudeaketa Saileko irakasle koordinatzailea non Enpresa Zientzietako Masterra koordinatzen du. São Pauloko Unibertsitateko irakasle bisitaria - Brasil, Erakundeen Administrazioko Doktorego Programan irakasten du. Kudeaketan doktorea Évorako Unibertsitatean (2008). Évorako Unibertsitateko Kudeaketa eta Ekonomiako Prestakuntza Aurreratuko Ikasketen Zentroko (CEFAGE) ikertzailea, ekintzailetzaren, berrikuntzaren eta iraunkortasunaren alorrean irakasten eta ikertzen du. Nazioko eta nazioarteko 20 liburu baino gehiagoren egilea da eta hainbat argitalpen ditu estatuko eta nazioarteko aldizkarietan. Gainera, estatuko eta nazioarteko hainbat ikerketa proiektutako kide da. Nazioarteko biltzar, aldizkari eta argitalpenetako zenbait batzorde zientifikotako kidea da.

        Fernando Antonio Carvahlo Dantas

        Licenciado en Derecho, Doctorado y Maestría en Derecho de las Relaciones Sociales de la Universidad Federal de Paraná. Profesor de Teoría del Derecho en la Universidad Federal de Goiás. Profesor del Programa de Posgrado en Derecho Agrario de la Universidad Federal de Goiás. Profesor del Programa de Posgrado en Derecho Agroambiental de la Universidad Federal de Mato Grosso y del Programa de Posgrado en Ciencias de la Sociedad de la Universidad Federal de West Para. Fue director del Centro de Estudios Sociales de América Latina (CESAL). Miembro del Consejo Científico del Observatorio Brasileño de la Justicia y Miembro especialista de la Plataforma de Armonía con la Naturaleza de las Naciones Unidas (ONU). Fue profesor invitado en el Programa de Doctorado en Derecho de la Facultad de Derecho de la Universidad de Sevilla y en el Programa de Doctorado en Derechos Humanos y Desarrollo de la Universidad Pablo de Olavide en Sevilla, España.

        Mónica Liliana Cohen

        Belgranoko Unibertsitateko (Argentina) arkitektoa, Biomimicry Institute 3.8 (AEB) erakundeko "Certified Biomimicry Specialist" batekin, Biomimicry Argentina Network-en sortzailea, eta Global Biomimicry Network-ekin afiliatua. Tel-Aviv Unibertsitateko Biomimicry Academy eta Industria Konferentziara gonbidatu zuten. Erakunde ezberdinek deitu dute, besteak beste, Ingurumen eta Garapen Iraunkorreko idazkaria (Argentina), Israelgo Bsoul enbaxada (Argentina) eta KKL Fundazioa. Beste erakunde batzuk elkarlanean aritu dira: AGBC, Expo Real Estate, DArA, CPAU eta erakunde akademikoak, hala nola UP, ORT School eta Catamarcako Luis Franco Akademia. EBA Bruselako, NAHRko eta BIOMIMICRY MURTZEKO PROGRAMAren bileretan parte hartu zuen. "Insperience, Nature's Design" liburua argitaratu zuen Milano Design Week-en esparruan. Bere gaztelaniazko bertsioa Puro Diseño Azokan (Argentina) aurkeztu zen. 2016tik 2019ra Biomimicry Global Design Challengeko epaimahaikide izan zen. 2019an FADUn, Center for Professional Update (CAP) erakundeak antolatutako Biomimetismo Ikastaroa eman zuen. Entrepreneur Israelgo "Ayala Water & Ecology" (Latinoamerika) enpresarekin batera ari da lanean, eta sistema berritzaile bat garatu du, naturan inspiratuta.

        Javier Collado Ruano

        Hezkuntzaren Filosofiako katedraduna eta Hezkuntza Berriztatzeko zuzendaria Ekuadorko Hezkuntza Unibertsitate Nazionalean (UNAE). Historialaria, hezitzailea, filosofoa, kazetaria, zinemagilea eta ekologista. Ezagutza Hedapenean doktorea UFBAn (Brasil) eta Filosofian doktorea USALen (Espainia). Hezkuntzaren Soziologian Masterra eta Historian Lizentziatua, Palermoko Unibertsitatean (Italia) Nazioarteko Harremanetan eta Arkeologian espezializatua. "The Lost Art of Education" zinema zikloaren sortzaile eta zuzendaria da. Gainera, CIRET (Frantzia) eta FLACSO (Espainia) kide akademikoa da, Journal of the International Society for Philosophy and Cosmology (Ukraina) aldizkariko erredakzio batzordeko kidea, Shreeranya Renewable Indiako Aholku Batzordeko kidea, eta Giza Duintasunaren eta umiliazioaren ikasketetako hezkuntza aholkularia (AEB). Posta elektronikoa: Javier.collado@unae.edu.ec Webgunea: www.javiercolladoruano.com

        Armando Contreras Hernández

        Biologoa, Landa Garapeneko Masterra, doktorea. Agroekologia eta Landa Garapen Iraunkorra. Gaur egun, Mexikoko Ekologia Institutuko (INECOL) zuzendari nagusia. Estatuko eta nazioarteko erakundeek finantzatutako 15 ikerketa-proiektutan eta ingurumen-inpaktuaren 5 azterlanetan parte hartu du. Ikerketa-egonaldiak: Pierre and Maria Curi Unibertsitatean, Paris VII eta Institut Francais de Recherche Scientifique pour le Developpement en Cooperation, ORSTOM (Frantzia). Kordoba, Alacante, Andaluziako Nazioarteko, Santa María la Rábida (Espainia) unibertsitateetan. Florianopoliseko Unibertsitatean (Brasil). Michoacán, Oaxaca, Tamaulipas, Veracruz, Aguascalientes eta Barrutiko Federaleko UNAM eta UAM-Xochimilcoko Mexikoko unibertsitateekin proiektuetan kolaboratu du. Ekologia Institutuko Baliabide Naturalak Kudeatzeko indarraren Graduondoko irakaslea da, A.C. Graduko 6 tesi, 6 master eta doktorego 1 zuzendu ditu. Gaur egun, graduko 2 eta graduondoko 3 ikasle zuzentzen ditu. 2004-2007 Mexikoko Landa Ikasketen AMER elkarteko Batzorde Exekutibo Nazionaleko kide izan zen. Mexikoko nekazal gizartearen aldaketa liburu bildumaren editorea (lau liburuki). 15 batzorde akademikotako kide izan da.

        Iván Dávila Velandia

        Kolonbiako Unibertsitate Nazionaleko diseinatzaile industriala eta geroago Herbehereetan Enpresa Berrikuntzako Master gisa lortu nuen; Diseinuaren eta berrikuntzaren bidez tresna lehiakorrak eskaini nahi dizkiet enpresei eta ekintzaileei, erakunde hobeak eraikitzeko, produktu eta zerbitzu jasangarriagoak, ingurumena eta klima-aldaketan pentsatuz. Gaur egun, Fondo Acción-ek Ingurumen Ministerioarekin batera zuzendutako Kolonbiako Karbono Baxuko Garapen Estrategirako Berrikuntza eta Teknologiako aholkulari espezialista naiz.10 urte baino gehiago daramatzat Diseinu Estrategikoko, Ekintzailetzako eta Berrikuntzako Aholkulari gisa lan egin dut aholkularitza-enpresa ezberdinetarako. ., erakunde publiko eta pribatuak; Produktuen Diseinu eta Garapeneko Graduondoko 5 urtez irakasle izan naiz Kolonbiako Unibertsitate Nazionalean.

        Gloria Marlene Díaz Muñoz

        Enpresa-administraria, proiektuen formulazioan eta ebaluazioan espezialista, Enpresen Sorkuntza eta Zuzendaritzako masterra eta Enpresa Zientzietan doktorea. Gaur egun, Kolonbiako Kanpo Unibertsitateko Ekintzailetza eta Berrikuntza + Unitateko zuzendaria eta Ekintzailetza eta Berrikuntzaren Kudeaketako ikertzailea da. Ekintzailea eta CEO izan da manufaktura-industrian eta zerbitzuetan. ETEetako zuzendaritza-batzordeetako kide da, eta 18 urte baino gehiagoko esperientzia duen aholkularia da. Ekintzaileei laguntzen die gerentzia-berrikuntzaren kudeaketan, prozesuen berrikuntzan eta produktuaren berrikuntzan. Ekintzailetza eta Berrikuntza Unitatearen sortzailea da (Ekintzailetza +), REUNE-ASCUN Ekintzailetzako Unibertsitate Sareko kidea da, Cundinamarca nodo biltzailea, Ekintzailetzako Eskualde Sarea, Biomimesiseko Nazioarteko Sarea, Ekintzailetzako eta Enpresa Berrikuntza Biomimetikoko Nazioarteko Kodea, eta ekintzailetzako ekosisteman parte hartzen du.

        Daniel Edgardo Vedoya

        Arkitekto argentinarra (Corrientes probintzia, Argentina). Arte Doktorea (2012). Graduko eta graduondoko irakaslea. Ipar-ekialdeko Unibertsitate Nazionaleko (UNNE) Eraikuntzen eta egituren II. Irakasle Titularra, Arkitektura Lasterketa, Arkitektura eta Hirigintza Fakultatea (FAU). "I" (cin) kategorizatutako ikertzailea. FAU-UNNEko dekano ohia (1986-1990 eta 1996-2000). Ikerketako eta Garapeneko Nazioarteko Proiektuetako baterako arduraduna. I+G Proiektuen, Maisutza eta Doktoregoko tesien eta Pasante eta Bekadunen Proiektuen zuzendaria. ITDAHUko zuzendaria, FAU-UNNEn. Kongresu, mintegi eta bilera zientifikoetako hizlaria. Liburuen, liburuen artikuluen eta aldizkari espezializatuetako artikuluen egilea. Argentinako gradu eta graduondoko lasterketetarako CONEAUko ebaluatzaile parea. Latinoamerikako Arkitektura Teknologiaren Eskualde Sareko, Fakultateetako eta Arkitektura Eskoletako kide fundatzailea. Argentinako Zientzia Elkarteko kide aktiboa.

        Maximiliano Fero

        Biologian Doktorea eta Kontserbazio Masterra Biologia eta Kudeaketa eta Kontserbazio Masterra. Gaur egun, Ingurumen Fakultateko Kudeaketa eta Kontserbazio Sailari atxikitako ikertzailea eta Ekuatore Gineako Unibertsitate Nazionaleko Ikerketa Saileko zuzendaria da. Ekuatore Gineako Flora proiektuan parte hartzea, 3 (CGL2009-07405), Madrilgo Errege Lorategi Botanikoa (CSIC), Zientzia eta Berrikuntza Ministerioa, Madril; Ekuatore Gineako Bioko uharteko primateei eta beste ornodunei buruzko azterlanak, Biodibertsitatea Babesteko Programaren (BBPP, www.bioko.org) Entzute handiko aldizkarietan argitalpenak: American Journal of Primatology 7; Hitotaxa; Ekuatore Gineako flora; Giza Eboluzioa aztertzeko Europako Elkartea. Bigarren espedizio paleoantropologikoa Ekuatore Gineara. Rio Muni itsasadarra. Berez 21:26-32. Gradu amaierako 15 tesi zuzendu ditu. Txile-Madril COP25eko Ekuatore Gineako Ordezkaritzako kidea; 2019. Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Hitzarmenari Ekuatore Gineako Lehen Komunikazio Nazionalaren berrikuslea; 2017-2018. Ekuatore Gineako REDD+ Koordinakundeko taldekidea.

        Carlos García Gáfaro

        Universidad del País Vasco UPV/EHU

        Josep Antoni Gari

        NBEko ekologista politiko eta profesionala da. Landa- eta lurralde-iraunkortasunerako nazioarteko lankidetza eta diplomazia lantzen du. Zientzian eta filosofian prestakuntza bikoitza du, Oxfordeko Unibertsitateko doktoretzarekin. NBEn bere ibilbide profesionala arlo akademikoan eta artistikoan egindako egonaldiekin osatu da.

        Tirso Antonio Gonzales Vega

        Soziologian doktorea, Wisconsineko Unibertsitatea, Madison. Doktorego ondoko ikasketak (UC Davis, UC Berkeley). Kanadako UBC-Okanagan-en Indigenous Studies-en irakasten eta ikertzen dut. Profesionalik gabeko ikertzailea. Think-Tank Ciencia Andina-Universidad del Pacífico taldeko kidea. Akademiko, nazioarteko aholkulari eta aktibista gisa pilatutako lan-esperientziari esker, Herri Indigenen eta elikaduraren gaiak lantzeko aukera izan du. Gobernu arteko zientzia eta politika bilera askotan parte hartu du. Gaur egun, Andeetako Lurraldearen Kulturarteko Kudeaketari lotutako "Ongi Bizi eta Ondo Bizi" lantzen ari da, eta Dualtasuna/Bitarra eta Ez-Dualitatea/Ez-Bitarraren ikuspegi ontologikoen arteko Topaketak eta Desadostasunak.

        Han Han

        Vanessa Hasson de Oliveira

        Eskubide Hedatu eta Kolektiboetan doktorea São Pauloko Unibertsitate Katoliko Pontifikalean (PUC-SP), Brasil. Bizitza oneko Politika Publikoei zuzendutako ikerketan doktorego-ondoko bekaduna. Ingurumen Zuzenbidean espezialista eta irakaslea. Nazio Batuen Harmonia Naturarekin Plataformako aditua. OSCIP MAPASeko presidentea.

        Andrés-Fernando Herrera Herrera

        UPV/EHU (Estudiante de Doctorado)

        Garapen Ikasketetan doktorea Hegoa Institutuan, Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU), eta erakunde bereko Globalizazioan eta Garapenean masterra du, Ekonomiaren Garapen eta Iraunkortasunean masterra Pablo de Olavide Unibertsitatean eta Alcaláko Unibertsitatean Aplikatutako Analisi Ekonomikoko masterra. Universidad del Valleko (Cali, Kolonbia) ekonomialaria (lizentziatua) da. Bere doktoretza ikerketa Giza Garapen Iraunkorraren analisi kritikoan zentratu zen, alde batetik gaitasunak eta giza garapenaren ikuspegia eta, bestetik, jasangarritasunaren ikuspegiak kontuan hartuta, bereziki Ekonomia Ekologikotik iraunkortasun sendoari buruzko ikuspegiak. Gaur egun, bere ikerketa gaiak honako hauek dira: garapenaren teorien, diskurtsoen eta praktiken analisia, sistema sozioekonomiko eta ekologikoen arteko erlazioen azterketa, jasangarritasuna, gizarte ongizate neurriak, garapenerako nazioarteko lankidetza, besteak beste. Hegoa Institutuan (UPV/EHU) lan egiten du eta Garapenerako Ikasketen Espainiako Sareko (REEDES) koordinatzaile teknikoa ere bada.

        Chaytania Hiremath

        Urko Izquierdo Ereño

        UPV/EHU

        Antonio Jiménez-Luque

        Historialaria, Latinoamerikako Ikasketetan Masterra, Globalizazioan, Garapenean eta Lankidetzan Masterra, Nazioarteko Ikasketetan Masterra eta Lidergo Ikasketetan Doktorea. Gaur egun, lidergoko irakasle laguntzailea da San Diegoko Unibertsitatean (AEB). Bartzelonako Unibertsitateko (UB) Gatazka, Politika eta Nazioarteko Zuzenbidea taldekoa da (COPOLDER-UB). 2015-2017 urtera arte, Kulturarteko Ikerketako irakasle elkartua izan zen Aniztasun, Ekitate eta Inklusioko lehendakariorde akademikorako eta Aniztasun arduraduna Estatu Batuetako Gonzaga Unibertsitateko (GU). 2004tik 2013ra Garapenerako Nazioarteko Lankidetzaren Koordinatzailea eta Nazioarteko Ikasketetako irakasle elkartua Bartzelonako Unibertsitatea (Fundación Solidaria - UB), Espainia.Sei liburu, 8 artikulu zientifiko eragin aldizkari batean, 11 liburu-kapitulu, zortzi lankidetza-proiektu.Ikerketan bikaintasunerako, kanpoko finantzaketa lortzeko eta unibertsitateekin, gobernu-agentziekin, enpresekin eta GKEekin lankidetza-proiektuak ezartzeko gaitasuna frogatua. Ikerketa eta argitalpen historia aktiboa eta lidergo-kalitate sendoak unibertsitatearen zerbitzura eta administrazio-erantzukizunak betetzera aplikatuta.

        Craig Kauffman

        Doktoretza. Gaur egun, Zientzia Politikoetako eta Ingurumen Ikasketetako irakasle elkartua da Oregoneko Unibertsitatean. Bere ikerketa eta irakaskuntza ingurumen-politika, zuzenbide ekologikoa, Naturaren eskubideak eta garapen iraunkorra ditu ardatz. Gai hauei buruzko artikulu ugari eta bi libururen egilea da. 2021ean Kauffman doktoreak Rockefeller Brothers Fund-en diru-laguntza bat jaso zuen mundu osoko ingurumen-zuzenbideko ekimenekin erlazionatutako informazioa kontrolatzen eta eskaintzen duen sareko plataforma interaktibo eta sarbide irekia sortzeko. Sarbide irekiko, interaktibo eta sareko baliabide bat, mundu osoko ingurumen-zuzenbideko ekimenen jarraipena egiten duena eta erlazionatutako informazioa eta baliabideak eskaintzen dituena politika arduradunei, ikerlariei, defendatzaileei eta aktibistei. Ingurumen-zuzenbideko ekimenen kopuruaren hazkuntza azkarrak, baita haien adierazpen juridiko eta kultural anitzek ere, oztopoa da etorkizuneko ingurumen-krisiari aurre egiteko beharrezkoa den aldaketa gauzatzen laguntzeko sistema juridiko eta ekozentralagoak sustatu nahi dituztenentzat. etortzen ari dira.

        Teresa López de Armentia Iturralde

        Kimikan doktorea Nafarroako Unibertsitatean, ingurumen-teknologietan espezializatua. Zabalketa GGKEan lan egiten du, garapenerako lankidetzako proiektuen kudeaketan. Gizarte Eraldaketarako Hezkuntzaren arloan lan egiten du, eta giza garapen iraunkorraren inguruko hezkuntza-jarduerak eta -proposamenak garatzen ditu Lanbide Heziketako ikastetxeetan eta Euskadiko Unibertsitatean. UNESCO Katedraren Garapen Iraunkorreko eta Garapen Jasangarriko Masterraren irakaslea. Ingurumen-espezialista den aldetik, Garapen Iraunkorreko Sare Globalaren bidez, naturan oinarritutako irtenbide berritzaileak bilatzera bideratutako lan-ildo bat koordinatzen du, biztanleria ahulenaren beharrei erantzuteko, haien gaitasunak sendotzeko eta ekosistema degradatuak lehengoratzen laguntzeko (laino-ura hartzeko teknika Peruko eta Boliviako landa-eremu batzuetan erabiltzen ari da). Aktiboki parte hartzen du Ri3 Biomimicry sarean. Redmujeres.net landa-inguruneko emakumeen nazioarteko sarearen sustatzailea da.

        Claudia Leonor López Garces

        Antropologoa, Andear Antropologian Masterra, Latinoamerikako Gizarte Zientzien Fakultatean (FLACSO); Latinoamerikako eta Karibeko Antropologian doktorea. Museu Paraense Emílio Goeldi ikertzaile seniorra (Brasil). Parako Unibertsitate Federaleko (UFPA) Soziologia eta Antropologiako Graduondoko Programako (PPGSA) irakasle laguntzailea. Curt Nimuendaju do Museu Goeldi Erreserba Teknikoko Bilduma Etnografikoko arduraduna (2011-2018).Gaur egun, Etnologia Indigena lantzen du, bere lanbide-arlo nagusia da, etnia eta nazionalitatea, muga-antropologia, politika indigenak, ezagutza tradizionalak, agrobiodibertsitate indigena, bilduma etnografikoak bezalako gaiei buruzko ikerketak eginez. Hiru libururen antolatzailea. Yanaconas eta Quillacingas herri indigenekin lotutako gaiei buruzko hainbat artikulu eta liburu-kapituluren egilea, Kolonbiako Andeetan, Brasil-Kolonbia-Peru muga hirukoitzeko Tikuna indigena, Brasil eta Guyana Frantsesa mugako Karipuna. Azken ikerketa Mebêngôkre-Kayapó eta Ka´aporrekin egiten ari dira, Brasilgo Amazonian, herri indigenen eta ingurumenaren inguruko gaiak jorratzen; herri indigenak eta bilduma etnografikoak.

        Pamela Martin

        Doktorea, Zientzia Politikoetako irakaslea eta HTC Honors Fellow da Conway-ko (Hego Carolina) Coastal Carolina Unibertsitatean, non Nazioarteko Harremanetan, Ingurumen Politikan, Iraunkortasunean eta Kostaldeko Erresilientzian ikastaroak ematen dituena. Gaur egun, Georgetowneko Garapen Iraunkorrerako Hezkuntzarako Nazio Batuen Unibertsitateko zuzendari exekutiboa da eta herrialdeko GKEetarako Nazio Batuen Ekimenaren zuzendaria da. Ingurumen-politika globalari, energiari eta garapen jasangarriari buruzko artikulu eta liburu ugari argitaratu ditu. MIT Press-ekin egin duen une honetan liburuak, The Politics of Rights of Nature: Strategies for Building a More Sustainable Future izenburupean, mundu osoko komunitateekin lan egin izanaren istorioak kontatzen ditu. natura. elkarren artean eta naturarekin berriro lotzen gaituen garapen iraunkorra.

        Caterina Mele

        Arkitektoa, doktorea, professeur associé, senatu akademikoko kide ohia, gaur egun Torino Politecnicoko administrazio kontseiluko eta unibertsitateko talde berdeko kidea. Ses études et ses recherches porttent principalement sur les aspects liés à l'urbanisme et à la technologie du badiment, la mise en valeur du patrimoine bâti historique et moderne et la durabilité dans une diziplinarteko ikuspegi batean. 1992tik aurrera, de recherche nationaux et internationaux sur ces sujets proiektu askotan parte hartu zuen. Récemment, elle a été coordinatrice scientifique du projet international (2017-18) "Eraikuntza iraunkorraren teknologiak: l'approche biomimétique, Institut ITDhau de l'Université nationale du Nord-Est - UNNE (Corrientes, Ar. ) erakundearekin lankidetzan. coordinatrice scientifique du projet de recherche sur "Les principes de conception dans l'œuvre des maîtres du mouvement moderne (2019-21), Responsible interdepartmental Center, risque, centre de résilience du Politecnico di Torino, dont elle est du conseil d' administrazioa. Nazioarteko sare eta biomimetismo interuniversitarioa da. 2018tik aurrera, kanpoko ikertzaile ere izan nintzen eta ITDAHU de l'UNNE Institutuko ikerketa teknologikoko talde bat gonbidatu nuen.

        Alex Mitxelena Etxeberria

        ETS de Arquitectura. UPV/EHU

        Arquitecto (2002) y doctor (2014) por la Universidad del País Vasco (UPV/EHU) y profesor de Proyectos Arquitectónicos desde 2004 en el Departamento de Arquitectura de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Subdirector de Calidad e Innovación Educativa desde 2017, Coordinador del Grado en Fundamentos de Arquitectura desde 2015 y Secretario Académico (2016-2017) en la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Formo parte del grupo de investigación zak (www.zak.eus) desde 2018. Grupo interdisciplinar de la UPV/EHU que estudia la relación entre los cuidados y el diseño arquitectónico en el entorno de la vivienda y que tiene en cuenta las necesidades humanas y el carácter esencialmente comunitario del ser humano y que impulsa la creación de espacios de convivencia. Estudio profesional desde 2003, cuyo recorrido profesional se centra, principalmente, en el desarrollo de proyectos de viviendas y nuevas formas de habitar.

        Roldan Moradian

        Ekonomia Ekologikoan doktorea, eta gaur egun Ekonomia Ekologikorako Nazioarteko Elkarteko zuzendaria da. Bere diziplina arteko diziplina arteko diziplina akademikoa eta kudeaketa-esperientzia zabalak ezagutza sortzearen, gaitasunaren garapenaren eta praktikara bideratutako jardueren artean sinergiak sortzea ahalbidetzen du ingurumen-zientzien eta garapen-ikasketen bidegurutzean. Nazioarteko ikerketan, gaitasunen sustapenean, irakaskuntzan eta goi-mailako hezkuntzan lankidetzan esperientzia handia duena, garapenaren, gobernantzaren eta ingurumenaren arteko interfazea lantzen duten gaietan. Nazioarteko 80 argitalpen baino gehiago ditu, bai eta diru-bilketa eta ikerketa-jardueraren kudeaketa eta ikerketa eta gaitasunak garatzeko gaitasun nabarmenak ere. Koordinatzaile edo ikertzaile gisa parte hartu du nazioarteko eta diziplina anitzeko proiektu ugaritan 20 bat herrialdetan.

        Jesús Hamilton Ortíz Monedero

        Matematikaria, Ingeniaritza Telematikoko DEA, doktorea. Informatizazio Teknologikoko Aurrerapenean eta beste doktore bat. Informatika eta Telekomunikazioak. Esperientzia handia duen profesionala: enpresaburua, editorea, irakaslea, berrikuslea eta ikertzailea Informatika, Telekomunikazio eta Matematikan. Aitortutako aldizkarien nazioarteko berrikuslea (IEE Access, Elsevier, IAJIT, etab.), Sare Mugikorretan, Informazio Teknologian eta Algoritmoetan editore aditua 300.000 deskarga baino gehiagorekin. 100 artikulu eta 8 liburu baino gehiagoren editorea. Programa eta Sistemetako gradu eta graduondoko tesien zuzendaria. Sistema biologikoetan inspiratutako informazio teknologien gaietan aritu da lanean: C E O F o u n d e r A n d i t o r I E E E A C C E S S; Closemobile I+G / 2012 - 2016, 2018-2021 Geolokalizazioaren ikerketa, jarraipena, teknologien integrazioa eta soluzioen garapena eta kudeaketa ETEentzako tripulaziorik gabeko aireko ibilgailuetarako. Proiektuen kudeaketa eta ad-hoc irtenbideak enpresei irtenbide teknologikoak ezartzeko. 2020tik gaur egunera arte, P R O F E S S O R-R E S E A R K H E R L E A D E R Unibertsitate Irekia eta Urrutiko Unibertsitatea (UNAD). Gaur egun, GISDETEC taldeko irakasle-ikertzaileak.

        Bonifacio Pedraza

        Madrilgo Unibertsitate Konplutenseko (UCM) irakasle elkartua, Hezkuntza Ikasketen Saila. IRAKASLE LANKIDEA Madrilgo Europako Unibertsitatean (UEM) eta Isabel I Nazioarteko Unibertsitatean, Irakasleen Prestakuntzako Masterrean (FOL espezialitatea). Prestakuntza eta Enplegurako TEKNIKARIA Enplegurako Prestakuntzarako Estatuko Fundazioa FUNDAE. (Batzorde Sektorial Parekideei laguntza teknikoa. Prestakuntza planen ebaluazioa eta kudeaketa. Testuinguruaren ebaluazioa) FOREM Prestakuntza eta Enplegu Fundazioko Prestakuntza-TEKNIKARIA. (Diseinatzeko prestakuntza-mintegiak. Gida didaktikoak prestatzea eta gazteentzako laneratzeko proiektuen diseinua). COCEMFEko PRESTAKUNTZA ETA ENPLEGU KOORDINATZAILEA. (Laneratzeko Zerbitzuen Garapena) eta Proempleo Sociedad Cooperativan. (Gazte-enpresak sortzeko laguntza. Tailer-Eskolen eta Merkataritza Zentroen Proiektuak. Etxebizitzen AUTOERAIKUNTZA Proiektua. Adimen-urritasuna duten pertsonentzako prestakuntza eta laneratzeko programa). Bere ikerketa-lerroa Enplegurako Lanbide Heziketarekin lotuta dago. Europan eta Espainian lanbide heziketarekin lotutako argitalpenen ekoizpen garrantzitsu batekin.

        Noemi Peña Miguel

        UPV/EHU

        Noemí Peña-Miguel Unibertsitateko irakasle titularra eta Ekonomia eta Enpresa Fakultateko ikertzailea da. Ekonomia eta Enpresa Zientzietan doktorea Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU). UPV/EHUren Doktoregoko Aparteko Saria. Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) Bizkaiko Campuseko Ekintzailetza eta Transferentziako zuzendaria 2018ko urtarriletik, eta kultura ekintzailea sustatzeko eta enpresa berritzaileak eta oinarri teknologikokoak sortzeko zitek programaren arduraduna. Gerentziarekin eta Finantza eta Giza Baliabideen Zuzendaritzarekin batera lan egin du Urgatzi taldean, 2000tik 2011ra arte.

        Edilberto de Jesús Pérez Ali Osman

        Fisikan eta Astronomian lizentziatua. Pedagogi Zientzietan doktorea eta Holguingo Unibertsitateko irakasle titularra. 36 urteko lanbide-esperientziarekin, horietako 25 energiarekin eta ingurumen-energia-hezkuntzarekin lotutako ikasketetara dedikatuak. Zazpi urte baino gehiagoz, Holguingo Pedagogia Zientzien Unibertsitateko Energia Hezkuntza Katedraren buru izan zen. Natur Zientzietako Fisika, Metodologia eta esperimentazio teknikekin lotutako graduondoko ikastaroak eman ditu. Energia eta ingurumenari buruzko buletin elektronikoaren editorea. Hainbat gairi buruzko hainbat argitalpen daude aldizkari, liburu, webgune, CD eta erreportajeetan. Tokiko Garapen eta Ingurumen Saileko buru izan zen; Ekonomia Zientzien eta Administrazio Fakultateko dekano gisa; Holguingo Unibertsitateko Enpresa Zientzien eta Administrazioaren Fakultateko Ikerketa eta Graduondoko Ikasketen dekanorde gisa. Gaur egun, unibertsitateko Erakundeen Kudeaketako Ikasketen Zentroan ikertzaile gisa lan egiten du.

        Manuel Quirós Galdón

        Manuel Quirós (Málaga, España 1962) licenciado (UCM), Master (Stirling) y Doctor en Biología (UPM), es pro-conservacionista ambiental, ha publicado mas de 130 trabajos científicos y divulgativos en revistas nacionales e internacionales en torno la sostenibilidad, la biomimesis o el capital natural. Después de 10 años como investigador postdoctoral, decide explorar nuevos campos y en 2006 comienza a impartir Educación para la Sostenibilidad en universidades de diseño, moda, arquitectura y empresa. Actualmente es profesor asociado en el Instituto de Empresa de Madrid donde también es Director del Slow Fashion Lab, además imparte clases en la Universidad de Navarra, en el Master de la Cátedra de la Unesco de la UPV/EHU y en la University of Maryland, School of Business. Autodidacta en Biomimesis en 2010 crea la consultora Natureinspireus (NIU) pionera en España, centrada en estrategias naturales para empresas. Cofundador de Red Ri3 de Biomimesis y de Biomimicry Iberia.

        José Claudio Rocha

        Zuzenbidean doktoregoa Santa Catarinako Unibertsitate Federaleko (UFSC) Zientzia Juridikoen Zentroan (CCJ), Eirene International Law Research Center, [2014-2015]; Bahiako Unibertsitate Federalean (UFBA) Hezkuntzan doktorea [2001-2006]; UFBAko Hezkuntza Masterra [1998-2001]; Feira de Santanako Estatuko Unibertsitateko (UEFS) Administrazio Publikoko espezialista [1997]; Ikerketa eta Graduondoko Proiektuen Kudeaketan espezialista Rio de Janeiroko Estatuko Unibertsitate Federalean (UNIRIO) [2014]; Amerikako Estatuen Erakundearen (OEA) Ameriketako Ikasketa Aurreratuen Institutuko (INEAM) Irakaskuntzako Etika, Garapen eta Kapital Sozialean espezialista [2005]; Brasiliako Unibertsitateko Giza Eskubideetan espezialista / Ágere Advocacy / Errepublikako Lehendakaritzako Giza Eskubideen Idazkaritza Berezia (SEDH / PR) [2006]. Garapen eta Humanitate ildoetako ikertzailea da; Bahiako Estatuko Unibertsitateko irakaslea (UNEB) Garapen eta Humanitateen Erreferentzia Zentroko (CRDH) koordinatzailea da, CONSU / UNEB 1.247 / 2016 Ebazpenaren bidez Ikerketa Zentro gisa aitortua. Hainbat liburu eta artikulu zientifikoren egilea, hainbat sari jaso zituen.

        Unai Tamayo Orbegozo

        UPV/EHU

        Biomimesiseko Ri3 Sareko bazkide fundatzailea. Ekonomia eta Enpresa Zientzietan doktorea UPV/EHUn. Euskara, ikasle eta enplegagarritasuneko dekanordea UPV/EHUko Ekonomia eta Enpresa Saila. Marketin ekologikoaren arloko ikertzailea (artikulu ugari hondakinen kudeaketari buruz, erosketa ekologikoaren portaerari buruz, ingurumena kudeatzeko estrategiei buruz). Aktiboki parte hartzen du jasangarritasun-lanetan (Fakultateko Ingurumen Kudeaketako Batzordeko kidea, aktiboki parte hartzen du unibertsitateko curriculumaren jasangarritasunari buruzko hitzaldietan). Irakasle Unesco Katedraren Garapen Iraunkorreko eta Garapen Jasangarriko Masterrean eta UPV/EHUko Ekonomia Zirkularreko Masterrean, besteak beste. UPV/EHUren eta Innobasqueren arteko lankidetza-proiektuan Ekoberrikuntzari buruzko azterlan tematikoaren koordinatzailea. Zinema Ikusezinaren Zinemaldiko Epaimahaiko kidea. AIMPN Nazioarteko Kongresuko Batzorde Zientifikoko kidea. Ikasteko metodologia aktiboak erabiltzera ohituta dago.

        Cristian Javier Urbina Velasquez

        Matematikako irakaslea, oinarrizko fisika eta Berrikuntza eta Teknologia Transferentziako Espezialista. Bere irakaskuntza iraunkortasunaren ikerketa-lerroetan oinarritzen da, hala nola, energia berriztagarrien produktu eta sistemen Bizi-zikloaren analisia eta biomimetika; Ikuspegi ludikoa duten proiektuetan aplikatutako diziplinak, memoria eta eztabaida kulturala, bio-inspiratutako prototipoak, ingurumen hezkuntza, teknologian oinarritutako ekintzailetza, energia berriztagarriak; eta material berrien karakterizazioa eta garapena. Proiektuen plangintzan eta exekuzioan lan egin du arlo hauetan: energia berriztagarriak, aztarna ekologikoa, prototipoak, mikroenpresek, ekintzailetza Amazoniako komunitateetan, ezagutzaren kudeaketa eta Unibertsitate-Estatua-Enpresa sinergiarako estrategien aplikazioa. Bere interes-eremua berrikuntzan, ekintzailetzan eta teknologia-transferentzian oinarritutako programak eta proiektuak ezartzea da; akademiaren lan-esparruan, ikerketa zientifikoan eta sektore produktiboan, Amazoniako testuinguruan zentratuta.Ingles

        Gustavo Vargas Silva

        Gustavo Vargas-Silva doktorea, David L. Hirschfeld Ingenieritza departamentuko irakasle eta ikertzailea da, Angelo estatuko San Angeloko Unibertsitatean, Texasen (AEB). Bere ikerketak biomekanika eta materialen portaera mekanikoan oinarritze dira. Vargas doktoreak irakasle eta ikerlari gisa lan egin du hainbat unibertsitatetan: Medellin (Kolonbia), Zaragoza eta San Sebastian (Espainia) eta San Angelo (Texas). Academian izandako esperientziaz gain, esperientzia industriala izan du, Pamplonako (Espainia) Ap Associates Architects-en, Ikerketa, Garapen teknologiko eta Berrikuntza Saileko zuzendari gisa. Vargas doktoreak hogei egunkari zientifiko argitaratu ditu JCR nazioarteko aldizkarietan, eta lau liburu kapitulu. 65 komunikazio baino gehiago aurkeztu ditu nazioarteko biltzarretan, eta R & TD & I sariak irabazi ditu. Eskualdeko, nazioko eta nazioarteko hainbat ikerketa-proiektutan parte hartu du aktiboki, baita industriako proiektuetan ere, eta horietatik hiru patente erregistratu ditu.

        Teresa Vicente

        Zuzenbidearen Filosofiako katedraduna, Murtziako Unibertsitateko Lankidetza eta Garapen Ikasketen Zentroko (CECODE) zuzendariordea. Unibertsitate bereko Giza Eskubideen eta Naturaren Eskubideen Katedra. Unibertsitate beraren izaera. Zuzenbidearen Filosofiako irakasle gisa bere irakaskuntza eta ikerketa profila "Justiziaren eta Giza Eskubideen Teoria" da. Arlo horretan, Justizia Ekologikoaren eta Naturaren Eskubideen paradigma berria ikertu du zehazki. Testuinguru horretan, hizlari gisa parte hartu du estatu mailako kongresu, kongresu eta mintegietan, eta nazioarteko bileretara gonbidatu dute. Justizia ekologikoa, haurren eskubideak, eskubide sozialak eta naturaren eskubideak, besteak beste, hainbat argitalpenen egilea da. Mar Menor eta bere arro osoari nortasun juridikoa eman nahi dion Herri Ekimen Legegilearen (ILP) edo Murtziako Herri Ekimen Legegilearen liderra. Eta 2022ko apirilaren 5ean, Espainiako Diputatuen Kongresuak erabateko botoa eman zuen lege baten idazketa arintzea, Mar Menorrek nortasun juridikoa izan zezan, eta horrela eskubide propioak dituen Europako lehen ekosistema bihurtu zen.

        Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga

        Universidad del Pais Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

        Doktorea Ingurumen Ingeniaritzan Doktorea eta Ingurumen Teknologien irakaslea Ingeniaritza Kimikoa eta Ingurumen Ingeniaritza Sailean, Bilboko Ingeniaritza Eskolan. 2017tik UPV / EHUren Iraunkortasun eta Gizarte Konpromisoaren arloko zuzendaria da. Zientzia eta Gizarte Garapenaren eta Transferentziaren arloko errektoreordeatzatik iraunkortasuna eta gizarte konpromisoa bultzatzen du kudeaketa, irakaskuntza, ikerketa eta transferentzian. Ekonomia Zirkularra: aplikazioa enpresan masterraren batzorde akademikoaren kidea da. Espainiako Garapen Iraunkorrerako Sarearen (REDS) lehendakariordea da ere.

        Ainhoa Saitua Iribar

        UPV/EHU

        Doctora en Ciencias Económicas y Empresariales, imparte materias de Contabilidad en grados y Máster oficial en Auditoría de Cuentas y Contabilidad Superior de la Facultad de Economía y Empresa. También ha impartido docencia sobre contabilización del Impuesto sobre Beneficios, Instrumentos Financieros y Patrimonio Neto en cursos de reciclaje profesional organizados por el Colegio Vasco de Economistas. Ha investigado en temas de análisis de la solvencia y rentabilidad de las cooperativas industriales vascas, y de información narrativa sobre personal contenida en los Informes de Gestión de las empresas, incluyendo la perspectiva de género en el lenguaje y la divulgación de información no financiera sobre las políticas para reducir las desigualdades de género en las empresas. Participa en el proyecto “Competencias Sociales para la Sostenibilidad 2018Peña” de la convocatoria CampusBiziaLab de la UPV/EHU, en el PIE 117 “Profesionalismo Empresarial” 2019/2020.

        Inmaculada Zamora Bélver

        Ingeniaritza Elektrikoan doktorea Bilboko ETSIn (1993) eta Euskal Herriko Unibertsitateko Ingeniaritza Elektrikoko katedraduna (2006), Espainia. 2002tik 2015era EHUko Ingeniaritza Elektrikoa Saileko zuzendaria izan da.Ikertzaile edo ikertzaile nagusi gisa parte hartu du 60 I+G proiektu baino gehiagotan, Ingeniaritza Elektrikoaren eta Energia Berriztagarrien arloarekin lotutakoak, finantzaketa publiko eta/edo pribatuarekin, horietako batzuk hidrogenoarekin lotutakoak. 18 doktorego tesi zuzendu/zuzendu ditu, nazio eta nazioarteko aldizkarietan 60 artikulu tekniko baino gehiagoren egilea/egilea da, 150 aurkezpen baino gehiago nazio eta nazioarteko kongresuetan, baita hainbat liburu, liburu-kapitulu eta 6. patenteak. CIGRE eta IEEE lantalde ezberdinetan parte hartu du, non aplikazio-gidak garatu diren. "MIT Berritzaileak 35 urtetik beherako" sariketako epaimahaikidea - Energia arloa, hainbat ediziotan (nazionala eta nazioartekoa).

        Juan Antonio Sánchez Corchero

        SEA EMPRESAS ALAVESAS

        Aspasia Taldeko presidentea, INSTITUTE EUROPAko zuzendari nagusia, CEOE Training Lanbide Heziketako Batzordeko presidentea, Prestakuntzako Enpresa Handien Espainiako Elkarteko presidentea, Arabako Merkataritza, Industria eta Zerbitzuen Ganberako presidenteordea.

        María Mercedes Sánchez

        María Mercedes Sánchez tiene más de 20 años de experiencia trabajando en el campo del desarrollo sostenible y los procesos intergubernamentales, incluyendo la participación de los principales grupos y otras partes interesadas a través de cada estado del proceso de implementación de una variedad de mandatos de las Naciones Unidas. Ha trabajado extensamente en las áreas de investigación, redacción de informes, management y comunicaciones del proyecto y ha participado en cuatro importantes Conferencias de las Naciones Unidas sobre Desarrollo Sostenible: UNCED (1992), Río+5 (1997), Río+10 (2002), Río+20 (2012),así comoen los preparativos que condujeron a la adopción de la Agenda 2030 adoptada por la Asamblea General en 2015. Desde el inicio del Programa armonía con la naturaleza de las Naciones Unidas en 2009, ha sido coordinadora y dirige el Programa de apoyo a los principios de jurisprudencia de la Tierra en la aplicación de la Agenda 2030 entre las diferentes partes interesadas.

        David Sánchez Ruano

        Diseinuan Doktorea, ekopedagogian, Biomimetismoan eta diseinu birsortzailean espezialista. Monterreyko Tecnológico de Arte, Arkitektura eta Diseinu Eskolako irakaslea. Berrikuntza sozialari, biomaterialei eta iraunkortasun estrategiei buruzko ikastaroak ematen ditu.

        Carmen SanFrancisco

        Licenciada en Administración y Dirección de Empresas y con estudios en prevención de Riesgos Laborales en la UPC, es una empresaria dedicada a la dirección y gestión financiera en innovación y modelos audiovisuales, y productora ejecutiva también en diseños financieros. Actualmente dirige la fundación BIOMIMETIC SCIENCES INSTITUTE como Directora general y lleva más de 15 años dedicándose a la gestión y coordinación de proyectos de investigación tanto a nivel nacional como internacional en el marco del programa Horizon. Propietaria de la empresa consultora Catalana de Ingeniería y es Directora de Innovación y Diseño de Grandes Proyectos. Participa en Redes como la Red Internacional de Estudios de Biomimesis (RI•BIOMIMICRY NETWORK) y la Red Internacional Ruralidades Ecológicas (RIRES).

        María Eugenia Santillana Ceballo

        Biologoa, Bioetikan doktorea. Ekosistemen Berrezarpeneko Masterra. Mexikoko Anahuac Unibertsitateko Bioetika Fakultatean atxikitako ikertzailea. Laborategiko laguntzailea 2014 eta 2015 artean, Berlingo Biomimicry-n (Alemania. Ekologiako irakaslea 2007 eta 2011 artean Ekologia Institutuan. Batxilergoko irakaslea Ekologia gaian, klasea ingelesez eman zien seigarren mailako ikasleei. Batxilergoko seihilekoa. Irakaskuntza-praktika berritzaile eta sortzaileen sustatzailea, giza garapenaren bilaketan eta gizarte proaktiboen sustapenean oinarrituta. Liburu digital bat ekoitzi zuen 2016an, "Berlineko espazio berdeak" izenburua duena, Biomimicry-ren lankidetza-lana, Alemania (Gainbegiratua). Arndt Pechstein & Prateep Beed); https://getinkspired.com/es/story/675/green-spaces-of-berlin/: Berlin, Alemania: 5/2016. Bi laborategi zientifikorekin elkarlanean aritu da, lehena Landareen Anatomiarako eta bigarrena Biologia eta Kontserbaziorako. Zehazki deskribatu ditu Quercus espezie batzuen azalaren ezaugarri makroskopikoak eta mikroskopikoak. Biologia Molekularra protokolo bat sortu du eta tresna estatistikoak erabiliz. Gaur egun, Ingurumen Kudeaketako Bulego batean (INSITE) lan egiten du paisaiaren ikuspegitik.

        Eduardo Federico Schaefeer

        1997tik nabil herpetologian lanean, Argentina iparraldeko anfibioak eta narrastiak aztertzen. Inpaktu antropikoko eta eraginik gabeko komunitateetan konparazio-azterketak egiten ditut, anfibioen eta narrastien bizi-historiaren hainbat alderdi aztertuz: ugalketa, elikadura, kantuaren aldagai akustikoak, alderdi trofikoak, ingurumen-aldagaiak, antropoizazioa, espezieen aniztasuna). 1990etik gaur arte esperientzia handia garatu dut kanpainetan eta landa-laneko tekniketan, herpetozooen laginak lortu eta identifikatzen. Anfibio eta narrastiei buruzko ikerketak egin ditut: ugalketa moduak, portaera, elikadura bioakustikoa, larbak, erreserba eta parke nazionaletako espezieen zerrendak, banaketa, kontserbazioa, etab. Unibertsitateko irakaslea 1997tik Ornodunen Zoologia, Animalien Ekologia eta Komunitate Ekologia Katedran. Gaur egun nire ikasketen helburu nagusia biodibertsitatearen kontserbaziorako lehentasunezko eremuak detektatzeko tresna erabilgarriak lortzea da, Argentinako Chacoko eremu babestuen eraginkortasuna eta ordezkaritza aztertuz, planetako ingurune mehatxatuenetakoa baita.

        Jaehwan Shim

        Nazioarteko Zuzenbidean Lizentziatua, Masterra eta Interpretazio eta Itzulpen Ikasketetan doktorea. Gaur egun Rights of Naturen egiten du lan. Hego Koreako irakaslea, ikertzailea eta auzitegiko interpretea da, Koreako Hankuk Unibertsitateko Atzerriko Ikasketen (HUFS) Latinoamerikako Ikasketen Institutuan (ILAS) lan egiten duena. Bere interpretazio- eta itzulpen-ikasketek zuzenbidearekin, ekonomiarekin, humanitateekin, zientzia holistikoekin eta eduki soziokulturalekin lotutako ikus-entzunezko itzulpenekin lotutako diziplinarteko ikasketekin interesatzera eraman zuten.2019an Latinoamerikako Ikasketen Institutuko ikertzaile senior kargua hartu zuen eta Institutuko Humanities Korea Plus (HK+) Initiative-rekin lotutako diziplinarteko ikasketak ikertzen aritu da, "Latinoamerika, zibilizazioaren trantsiziorako plataforma XXI. mendean: zibilizazio industrialetik zibilizazio ekologikora" izeneko nazio mailako ikerketa-ekimena.

        Daniel Silva

        Literatura Ikasketak Pontificia Universidad Javeriana-n, Bogota, eta Japoniako Ikasketetako masterreko ikaslea, Global Studies programako Sophia Unibertsitatean, Tokion (Japonia). Argitalpen sektorean aritu da batez ere, zuzentzaile gisa; liburuen banaketan eta salmentan; baita Japoniako literatura eta kulturen zabalkundean ere, Kolonbiako eztabaida ez-espezializatuko gune publikoetan. Bere ikerketa-lerroek Latinoamerikaren —batez ere Kolonbia— eta Japoniaren arteko kultur arteko elkarrizketak ezarri nahi dituzte euren literaturen bitartez.

        Natalia Simón Medina

        Humanitate, Arte eta Hezkuntzako Ikerketan doktorea. Soziologian lizentziatua. Merkatu Ikerketan eta Marketing Digitalean Masterra. Giza Baliabideen Kudeaketan Masterra. Laneko arriskuen prebentzioan masterra. Gizarte Ikerketako Teknika eta Aplikazioetan espezialista. Gaztela-Mantxako Down Sindromearen Federazioko programaren koordinatzailea. Eta 12 urte baino gehiago unibertsitateko irakasle gisa. GT43 Ezintasun eta Gizarteko presidentea Soziologiako Espainiako Federazioan. Gaztela-Mantxako Politika Zientzia eta Soziologia Fakultateko dekanoa.

        Xochitl Siorda Vasquez

        Ingeniari Elektronikoa, Ingeniaritza Mikroelektronikoko Masterra, Mekatronika Zientzia eta Teknologiako Doktorea. 2008az geroztik, Veracruzana Unibertsitateko Elektronika eta Komunikazio Ingeniaritza Fakultateko karrerako akademikoa da, eta "Sistema Robotiko Adimendunen modelizazioa eta simulazioa" Kidego Akademikoko burua. Ikerketa-lerroa bio-inspiratutako sistema elektronikoen diseinura bideratzen da. Bere ikerkuntza-arloak honako hauek dira: sistema elektroniko bioinspiratuak, sistema biomimetiko adimentsuen modelizazioa, seinaleen analisia eta patroi biologikoen antzematea eta ikusmen robotikorako bioinspiratutako sistemak. Graduko hainbat tesi zuzendu ditu Mekatronika Mexikoko elkartearen baitan, Mekatronikako Tesi Lehiaketa Nazionalean 2017, "Emilio Vargas Soto. Graduko hainbat tesi zuzendu ditu Mekatronika Mexikoko elkartearen baitan, Mekatronikako Tesi Lehiaketa Nazionalean 2017, "Emilio Vargas Soto.

        Andrea Fabiana Somoza-Norton

        Hezkuntzan lizentziatua eta Hezkuntzako Informazio Teknologien Masterra, Nevadako Unibertsitatean, Reno-n (2004), Massachusetts-eko Unibertsitateko Lidergoan doktorea, Lowell-en (2012). 2012-2013 urtea Notre Dame High School, Lawrence, MA Zuzendari elkartua (lanaldi osoa). 2015etik 2016ra, New Hampshireko Hezkuntza Sailarekin, Concord, NHko Hezkuntza Aholkulariarekin lotuta egon zen, eta 2015etik gaur egunera arte, Hezkuntza Lidergo eta Administrazioko Hezkuntza Eskolako irakasle elkartua eta koordinatzailea da. , Kaliforniako Unibertsitate Politeknikoko (AEB) Zientzia eta Matematika Fakultatea. Hauek dira bere lan akademikoaren ildoak: 1). Pentsamendu sistemikoa eta eredu dinamikoak (Pentsamendu sistemen aplikazioak lidergoan); bi). Hezkuntza Holonomikoa (Naturak Inspiratutako Lidergoa: Lidergo Biomimetikoa); 3). Hezkuntza legea, politika eta betearaztea (adibidez, eskualdeko tokiko kontrola, gastuen joerak, IX. Tituluko koordinatzaileen betebeharrak eta ardurak). Ikertu biomimetismoa sakonki gai berritzaile hau nire klasean aplikatzeko, non "biomimetismoaren lidergoa" terminoa erabiltzen dudan.

        Matrikula prezioak

        Aurrez aurre2022-09-07 arte
        50,00 EUR
        0 EUR
        Online zuzenean2022-09-07 arte
        0 EUR
        35,00 EUR

        Kokalekua

        Bizkaia Aretoa-UPV/EHU

        Abandoibarra etorbidea. 48009- Bilbo

        Bizkaia

        43.268446,-2.9377948999999717

        Bizkaia Aretoa-UPV/EHU

        Abandoibarra etorbidea. 48009- Bilbo

        Bizkaia

        Sustainable development goals

        2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

        Garapen jasangarrirako helburuak

        1 - Pobrezia desagerraraztea

        Pobrezia amaitzea haren forma guztietan eta mundu osoan. Gai gakoak: muturreko pobrezia desagerraraztea, pobrezia eta zaurgarritasuna gutxitzea, gizarte babesa, oinarrizko zerbitzuak eskuratzea, pobreen eta ahulen erresilientzia sustatzea, garapenerako lankidetza, arau esparru sendoak.

        Informazio gehiago
        1 - Pobrezia amaitzea

        2 - Goserik ez

        Gosearen arazoa amaitzea, elikagaien segurtasuna eta nutrizioaren hobekuntza lortzea eta nekazaritza jasangarria sustatzea. Gai gakoak: elikadura osasungarria, nutritiboa eta nahikoa, lurrerako sarbide segurua eta bidezkoa, elikagaien ekoizpena eskala txikian, nekazaritza praktika erresilienteak, elikagaien ekoizpen sistemen jasangarritasuna, hazi bankuak, hazien aniztasun genetikoa.

        Informazio gehiago
        2 - Zero gosea

        3 - Osasuna eta ongizatea

        Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

        Informazio gehiago
        3 - Osasuna eta ongizatea

        4 - Kalitatezko hezkuntza

        Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

        Informazio gehiago
        4 - Kalitatezko hezkuntza

        5 - Genero berdintasuna

        Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.

        Informazio gehiago
        5 - Genero berdintasuna

        6 - Ur garbia eta saneamendua

        Uraren eta saneamenduaren eskuragarritasuna eta kudeaketa jasangarria bermatzea pertsona guztientzat. Gai gakoak: eskuragarritasun unibertsala eta ekitatiboa arrazoizko prezioan, saneamendu eta higiene zerbitzuetarako sarbidea, uraren kalitatea, ur baliabideen erabilera eraginkorra, kudeaketa integratua, ur ekosistemen babesa, kutsaduraren murrizketa, isurketak ezabatzea, hondakin uren tratamendua.

        Informazio gehiago
        6 - Ur garbia eta saneamendua

        7 - Energia irisgarria eta ez kutsagarria

        Pertsona guztiek energia eskuragarria, fidagarria, jasangarria eta modernoa izango dutela bermatzea. Gai gakoak: eskuragarritasun unibertsala, energia garbien proportzioa handitzea, energia eraginkortasuna, ikerketa, energia azpiegituretan eta teknologia garbietan inbertsioa sustatzea, energia zerbitzu moderno eta jasangarriak.

        Informazio gehiago
        7 - Energia eskuragarria eta ez-kutsatzailea

        8 - Lan duina eta hazkunde ekonomikoa

        Hazkunde ekonomiko jasangarria eta inklusiboa, enplegu erabatekoa eta produktiboa, eta pertsona guztientzako lan duina sustatzea. Gai gakoak: lan duina, enplegu erabatekoa eta produktiboa, ekintzailetza, mikroenpresak eta ETEak sustatzea, lan eskubideak, lan ingurune seguruak, gazteen enplegua, aukera eta ordainsari berdintasuna, finantza erakundeak indartzea, hazkunde ekonomikotik bereiztea eta ingurumen degradazioa.

        Informazio gehiago
        8 - Lan duina eta hazkunde ekonomikoa

        9 - Industria, berrikuntza eta azpiegitura

        Azpiegitura erresilienteak eraikitzea, industrializazio inklusiboa eta jasangarria sustatzea, eta berrikuntza bultzatzea. Gai gakoak: azpiegitura fidagarriak, jasangarriak, erresilienteak eta kalitatezkoak, industrializazio inklusibo eta jasangarria, modernizazioa, teknologia eta prozesu industrial garbiak eta ingurumenaren aldetik arrazionalak, ikerketa zientifikoa eta gaitasun teknologikoaren hobekuntza, IKTetarako sarbide unibertsala.

        Informazio gehiago
        9 - Industria, berrikuntza eta azpiegitura

        10 - Desberdintasunak murriztea

        Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

        Informazio gehiago
        10 - Desberdintasunak murriztea

        11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

        Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.

        Informazio gehiago
        11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

        12 - Ekoizpen eta kontsumo arduratsuak

        Kontsumo eta ekoizpen eredu jasangarriak bermatzea. Gai gakoak: baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra, atmosferara, uretara eta lurzorura askatutako partikula kimikoak murriztea, hondakinak gutxitzea, birziklatzea, berrerabiltzea eta murriztea, jardunbide jasangarriak, erosketa publiko jasangarria, bizimodu jasangarriak, erregai fosilei ematen zaizkien laguntza ez-eraginkorrak arrazionalizatzea.

        Informazio gehiago
        12 - Ekoizpen eta kontsumo arduratsuak

        13 - Klimaren aldeko ekintza

        Klima aldaketari eta haren ondorioei aurre egiteko premiazko neurriak hartzea. Gai gakoak: mitigazioa, erresilientzia eta egokitzeko gaitasuna, plangintza, estrategiak eta plan nazionalak, hezkuntza eta sentsibilizazioa, efektuen murrizketa eta alerta goiztiarra, Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Esparru Konbentzioa betetzea.

        Informazio gehiago
        13 - Klimaren aldeko ekintza

        14 - Itsaspeko bizitza

        Ozeanoak, itsasoak eta itsas baliabideak modu jasangarrian kontserbatzea eta erabiltzea, garapen jasangarrirako. Gai gakoak: itsas kutsadura murriztea eta ozeanoak azidotzea, itsas ekosistemak babestea, ozeanoen osasuna eta produktibitatea lehengoratzea, itsasertzeko eremuak eta itsas eremuak kontserbatzea, gehiegizko ustiapena eta legez kanpoko arrantza ezabatzea, artisau arrantzari laguntzea, ezagutza zientifikoak handitzea.

        Informazio gehiago
        14. Itsaspeko bizitza

        15 - Lehorreko ekosistemetako bizitza

        Lehorreko ekosistemen erabilera jasangarria babestea, berreskuratzea eta sustatzea, basoak modu jasangarrian kudeatzea, desertifikazioaren aurka borrokatzea, lurren degradazioa geldiaraztea eta biodibertsitatearen galera gelditzea. Gai gakoak: desertifikazioaren aurkako borroka, lehorreko ekosistemak basoberritzea, kontserbatzea, berrezartzea eta modu jasangarrian erabiltzea, habitat naturalak, biodibertsitatea, espezie exotiko inbaditzaileak, ekosistemen balioen integrazioa plangintzan, ezkutuko ehiza.

        Informazio gehiago
        15 - Lehorreko ekosistemen bizitza

        16 - Bakea, justizia eta instituzio sendoak

        Garapen jasangarrirako gizarte baketsu eta inklusiboak sustatzea, guztientzako justiziarako sarbidea erraztea eta maila guztietan kontuak ematen dituzten erakunde eraginkorrak eta inklusiboak eraikitzea. Gai gakoak: indarkeria, tratu txarrak eta esplotazioa txikitzea, zuzenbide estatua, justizia eskuratzeko berdintasuna, ustelkeria eta eroskeria murriztea, erakunde eraginkorrak eta gardenak, parte-hartzea, informazioa eskuratzea, oinarrizko askatasunak babestea.

        Informazio gehiago
        16 - Bakea, justizia eta erakunde sendoak

        17 - Helburuak lortzeko aliantza

        Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

        Informazio gehiago
        17 - Helburuak betetzeko aliantzak