Gizartea
Hezkuntza
Berdintasuna
Uda ikastaroa
Pensando un Internet seguro y  feminista para las generaciones futuras

Pensando un Internet seguro y feminista para las generaciones futuras

Eka. 17 - 18. Eka, 2025 Kod. G01-25

Egungo jakintzak etorkizuneko erronkentzat.

Azalpena

Uda Ikastaro honetan, ingurune digitala aztertuko da hainbat esparrutatik eta ikuspegitatik; bereziki, gazteengan eragin berezia duen inguruneetan. Halaber, genero rolak eta estereotipoak birsortzen eta transmititzen diren espazioak aztertuko dira.

Adimen artifizialak bere tokia izango du, eta hainbat arlotatik jorratuko da, hala nola araudi juridikoa, hezkuntza, ekofeminismoa...

Helburuak

Errealitate digitalak ikuspegi feministatik ezagutzea.

Genero rolak eta estereotipoak eta emakumeen aurkako indarkeria ingurune digitalean nola aurkezten, transmititzen eta birsortzen diren identifikatzea.

Adimen artifiziala aztertzea araudi juridikotik, hezkuntzatik, ekofeminismotik, ... 

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

Hitzaldi, mahai-inguru eta prestakuntza tailerraren arteko konbinazioa.

Antolakuntza

  • Emakunde - Emakumearen Euskal Erakundea

Programa

2025-06-17

08:30 - 08:45

Harrera / Recepción

08:45 - 09:00

“Registro / Erregistroa“Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

    Ongi etorria / Bienvenida

    • Miren Elgarresta --- | Emakunde - Emakumearen Euskal Erakundea - Emakundeko Zuzendaria / Directora de Emakunde
     

    “Ikastaroaren gidatzailea / Conductora del curso“

    • Pilar Kaltzada González
    09:00 - 10:10

    “Grámatica de la misoginia digital“

    • Agueda Gomez Suarez | Vigoko Unibertsitateko Soziologia Irakaslea / Profesora De Sociología De La Universidad de Vigo
    10:10 - 11:20

    “Autopercepción de la imagen de las mujeres en los nuevos entornos digitales“

    • Clara Inés Guilló Girard | Madrileko Konplutense Unibertsitateko Unibertsitateko Soziologia Irakaslea / Profesora De Sociología De La Universidad Complutense De Madrid
    11:20 - 11:50

    Atsedena

    11:50 - 13:00

    “La revolución tecno-digital y su impacto en la educación“

    • Carmen Ruiz Repullo | Granada Unibertsitateko Soziologia Irakaslea / Profesora De Sociología de La Universidad De Granada
    13:00 - 14:00

    Mahai ingurua: “Ciber dating abuse stop (cda-stop) ziberindakeria bikote gazteetan prebenitzeko programa“

    • Maria Dosil Santamaria | Euskal Herriko Unibertsitateko psides ikerketa taldea / Psides grupo de investigación de la Universidad pública vasca
    • Uxue Llano Abasolo | Euskal Herriko Unibertsitateko psides ikerketa taldea / Psides grupo de investigación de la Universidad pública vasca
     

    Lehendabiziko eguneko agurra / despedida del primer día

    2025-06-18

    08:30 - 08:45

    Harrera / Recepción

    08:45 - 09:00

    Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

      Ongi etorria / Bienvenida

      • Miren Elgarresta --- | Emakunde - Emakumearen Euskal Erakundea - Emakundeko Zuzendaria / Directora de Emakunde
       

      “Ikastaroaren gidatzailea / Conductora del curso“

      • Pilar Kaltzada González
      09:00 - 10:00

      “Ecofeminismo e inteligencia artificial“

      • Lucia Ortiz de Zárate Alcarazo | Madrilgo Unibertsitate Autonomoko Adimen Artifizialaren Etika Eta Gobernantzako Ikertzailea / Investigadora En Ética Y Gobernanza De La Inteligencia Artificial En La Universidad Autónoma De Madrid
      10:00 - 11:00

      “Regulación de las nuevas tecnologías y perspectiva feminista“

      • Nuria Reche Tello | Irakasle Laguntzaile Doktorea Elxeko Miguel Hernandez Unibertsitatean / Profesora Ayudante Doctora En La Universidad Miguel Hernandez En Elche
      11:00 - 11:30

      Atsedena

      11:30 - 13:00

      “Autodefensa digital feminista“

      • Anaís Córdova-Páez | Navegando libres
      13:00 - 14:00

      “El internet que merece la generación que viene: qué tenemos que hacer y quién lo tiene que hacer“

      • Elisa García Mingo | Madrilgo Complutense Unibertsitatean Soziologia Irakaslea Eta Ikertzailea / Profesora E Investigadora De Sociologia En La Universidad Complutense De Madrid
       

      Emakundeko Zuzendariaren Agurra / Despedida Directora Emakunde

      Zuzendariak

      Miren Elgarresta ---

      Emakunde

      Emakunde -Emakumearen Euskal Erakunde.ko zuzendaria

      Hizlariak

      Anaís Córdova-Páez

      HackFeminista ikertzailea. Interneten aroan politika, ekologia, generoa eta mugimenduan dauden irudiak nola hitz egiten duten hausnartzen du. Bere lanak zaintza jartzen du erdigunean, teknologiaren ideia zalantzan jarriz eta babes integrala erakunde feministen jasangarritasun-prozesuen eta giza eskubideen defentsaren parte gisa kokatuz. Internet feministako "Libre nabigatzen" proiektuaren eta teknologiak genero-indarkerian eskaintzen duen arreta-ildoaren koordinatzailea. LaLibre.net, teknologia komunitarioak eta autodefentsa online sarearen parte da.

      Maria Dosil Santamaria

      UPV/EHU

      María Dosil Santamaria Bilboko Hezkuntza Fakultateko Hezkuntzako Ikerketa eta Diagnostiko Metodoen Saileko irakaslea da Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU). Hezkuntzaren Psikologian eta Didaktika Espezifikoetan doktorea da UPV/EHUn (2020). Orain arte egindako ikerketa-jarduera honako arlo hauetan zentratu da: egoitza-harreraren pean dauden adingabeen ezkongai-harremanetako indarkeria, doikuntza pertsonala, desdoikuntza klinikoa, biktimizazioa, bikotearen ziber-indarkeriaren prebentzioa eta COVID-19aren inpaktua haur eta nerabeengan. Hainbat ikerketa-proiektutan parte hartu du, eta horien emaitzak nazioko eta nazioarteko argitalpen eta kongresuetan zabaldu dira, baita liburuko kapituluetan ere. Gainera, nazioarteko bi egonaldi egin ditu eta nazioartean ospe handia duten hainbat aldizkaritan ebaluatzailea izan da. Kudeaketan duen esperientziari dagokionez, praktiketako eta transferentziako dekanordea da Bilboko Hezkuntza Fakultatean (UPV/EHU). Ikerketa-lanaz gain, Bilboko Hezkuntza Fakultateko (UPV/EHU) Gizarte Hezkuntzako graduan eta hainbat master ofizialetan irakasten du.

      Miren Elgarresta ---

      Emakunde

      Emakunde -Emakumearen Euskal Erakunde.ko zuzendaria

      Elisa García Mingo

      Irakasle kontratatu doktorea Soziologia Sailean: Metodologia eta Teoria (UCM). "DIVISAR" (Sexu-indarkeriaren digitalizazioa) Unibertsitateen Ministerioak finantzatutako ikerketa-proiektuaren ikertzaile nagusia (2022-2025), "DIVISAR UCM" (Unibertsitateko Gazteen arteko Sexu-indarkeria Digitala) Unibertsitate Konplutentseak finantzatutako ikerketa-proiektuaren ikertzaile nagusia (2022) eta Reina Sofía Zentroak gidatutako proiektuaren MKUko koordinatzailea (Nerabezaroa eta Gazte Maskulinotasunak Ikertzeko Zentroa: identitatearen eraikitze-prozesuak eta genero-indarkeriari buruzko pertzepzioak (2022-23). UCM Kultura Digitala eta Gizarte Mugimenduak ikerketa-taldeko kide da, eta Centre for Transforming Sexuality and Gender (University of Brighton) zentroko Associate Member da. Ikertzailea eta irakasle gonbidatua izan da Alberto Hurtado Unibertsitatean, Txileko Unibertsitate Katolikoan, McGill Universityn, Brightoneko Unibertsitatean, Aarhus Universiteiten, Mexikoko Ikastetxean eta Florentziako Unibertsitatean. Bi liburu eta 50 argitalpen zientifiko baino gehiago idatzi ditu, liburu-kapitulu eta aldizkari akademiko gisa.

      Agueda Gomez Suarez

      Soziologiako irakasle titularra Vigoko Unibertsitatean. Santiago de Compostelako Unibertsitateko Soziologian doktorea eta Madrilgo Complutense Unibertsitatean Soziologian lizentziaduna. Zientzia eta gizarte digitaleko genero-joerekin, mendebaldekoak ez diren gizarteetako ordena soziologikoarekin, etnikotasunarekin, prostituzio-sistemarekin eta akademiako genero-arrakalekin zerikusia duten gaietan garatu du bere ikerketa-lana. Hemezortzi ikerketa zuzendu ditu ikertzaile nagusi gisa, eta hamaika liburu monografiko, hamabi liburu-kapitulu eta hogeita hamar artikulu zientifiko argitaratu zituen aldizkari indexatuetan. Gaur egun, gizarte digitaleko genero-joerei buruz ikertzen du. Vigoko Unibertsitateko Generoan Prestatzeko Ibilbide Birtuala koordinatu eta irakatsi du, 10.000 inskripzio baino gehiagorekin eta 10 ediziorekin. Feminismos 4.0 DEPO-UVigo Katedraren zuzendari akademikoa da. Gender on Digital aldizkari zientifikoa zuzentzen du. Journal of Digital Feminism. Vigoko Unibertsitateko Berdintasun Unitateko zuzendaria izan zen 2018tik 2024ra.

      Clara Inés Guilló Girard

      Soziologa feminista, cum laude doktorea Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean eta irakasle elkartua erakunde honetan 2014tik, non, gainera, ikertzailea izan naizen eta Aniztasun eta Inklusiorako Errektorearen Ordezkaritzako (2015-2020) taldeko kide izan naizen. Unibertsitateko irakasle-taldeetan (URJC, UC3M, UPCOMILLAS) eta ikerketa sozial aplikatuko taldeetan (Red2Red, Folia, IAFSA, etab.) parte hartu dut. Akademian ez ezik, ikertzaile eta aholkulari independente gisa ere lan egiten dut, administrazio publikoei eta erakundeei aholkuak ematen. Generoan, desberdintasunetan, politika publikoetan eta ebaluazioan espezializatua, ez dut ulertzen intersekzionala ez den eta garapen iraunkorrari laguntzen dion feminismoa.

      Pilar Kaltzada González

      Kazetaria, hainbat komunikabidetako kolaboratzailea eta mota guztietako ekitaldien gidaria. Linking Ideas komunikazio agentzia estrategikoko bazkidea. Bere ibilbidean, zuzendaritza-posizioak garatu ditu IDEn (Euskadiko Informatika) eta Innobasquen (Berrikuntzaren Euskal Agentzia), besteak beste, eta hausnarketa estrategikoko proiektuak zuzendu ditu hainbat eta hainbat erakunderentzat, publikoentzat eta pribaturentzat. Doce Miradas proiektuko kidea. https://www.linkedin.com/in/pkaltzada

      Uxue Llano Abasolo

      Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU), Bilboko Hezkuntza Fakultateko, Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia Sailean ikerlaria da, zehazki, PSIDES ikerketa taldean. Lehen Hezkuntza graduan eta Psikodidaktika: Hezkuntzaren Psikologia eta Berariazko Didaktikak masterrean graduatua. Gaur egun Euskadiko nerabe zein gazteen online pornografiaren kontsumoa eta hezkuntza afektibo-sexualaren analisia barne hartzen duen doktorego tesia garatzen ari du, Psikodidaktika doktorego programaren baitan, Eusko Jaurlaritzak finantziatua.

      Lucia Ortiz de Zárate Alcarazo

      Lucía Ortiz de Zárate Alcarazo Filosofiako doktoretza amaitzen ari da Madrilgo Unibertsitate Autonomoan (UAM). Fisika eta Filosofian graduatua da, Astrofisikan masterra du eta Demokrazia eta Gobernuan ere bai. Lucia UAMeko humanitate ekologikoen ikerketa-taldeko (GHECO) kidea da, eta 2020an IAko eta gobernantza algoritmikoko etorkizuneko liderren "35 under 35" zerrendan sartu zuten, CIDOB-Santander foroak egina. 2023/2024 ikasturtean Visiting Fellow izan zen Harvardeko Unibertsitateko Zientzia, Teknologia eta Gizarte programan. Gaur egun, Madrilgo Rey Juan Carlos Unibertsitateko Filosofia Moralaren arloko irakaslea da.

      Nuria Reche Tello

      Elxeko (Alacant) Miguel Hernández de Elche (UMH) Unibertsitatean Zuzenbide Konstituzionaleko irakasle doktorea, Unibertsitate Publikoko irakasle titularra. Doktorego-tesia 2016an, "Bizitza pertsonala eta lan-bizitza bateratzeko eskubidearen dimentsio konstituzionala" izenburupean. Bikain cum laude kalifikazioa lortu zuen. Gizarte eta Lege Zientzien Fakultateko ikasleen koordinatzailea, berdintasuna eta aniztasuna, eta Zuzenbideko graduko dekanordea, modalitate erdipresentzialean. Zuzenbide Konstituzionaleko Sare Feministako Zuzendaritza Batzordeko idazkari kargua. Erakunde zientifiko eta akademikoa da, eta zuzenbide konstituzionaleko berrogeita hamar ikertzaile baino gehiago ditu. UMHn (Mendeko Egungo Arazo Juridikoak) sortzen ari den Ikerketa Taldeko kide da. XXI, baita Irakaskuntza Berriztatzeko Talde Finkatuarena ere (2024-2026 aldia), genero-ikasketak Madrilgo Juan Carlos Erregea Unibertsitateko GID-IEG unibertsitate-prestakuntzan sartzeko. Doktoratu ondoko ikerketa-egonaldiak Santiagoko Unibertsitate Katolikoko Zuzenbide Publikoko Departamentuan eta Zuzenbide Publikoko Zuzenbide Publiko Konparatuko Departamentuan.

      Carmen Ruiz Repullo

      Doctora en Sociología (UPO, 2016) y Licenciada en Ciencias Políticas y Sociología (UGR, 2004). Profesora en el Departamento de Trabajo Social y Servicios Sociales de la UGR desde el año 2019. Imparte docencia en el Grado de Trabajo Social (asignaturas: Procesos y métodos de Intervención Colectiva y TFG), en el “Máster Universitario en Estudios de Género y Desarrollo Profesional” desde 2016, con la asignatura “Prevención e intervención en violencia y otros problemas de género”. http://masteroficial.us.es/genero/profesorado Desde el año 2000 ha realizado intervenciones con toda la comunidad educativa (alumnado, profesorado y familias) en los centros de secundaria de varias comunidades autónomas, realizando algunas investigaciones sobre la violencia de género en la población adolescente para Instituto Andaluz de la Mujer, Diputación de Jaén y Ayuntamiento de Granada. Investigadora y formadora en materia de coeducación y prevención de la violencia de género y violencia sexual en adol

      Matrikula prezioak

      Aurrez aurre2025-06-17 arte
      48,00 EUR
      40,00 EUR
      33,00 EUR
      40,00 EUR
      40,00 EUR
      40,00 EUR
      Online zuzenean2025-06-17 arte
      48,00 EUR
      40,00 EUR
      33,00 EUR
      40,00 EUR
      40,00 EUR
      40,00 EUR

      Kokalekua

      Miramar Jauregia

      Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

      Gipuzkoa

      43.3148927,-1.9985911999999644

      Miramar Jauregia

      Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

      Gipuzkoa

      Sustainable development goals

      2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

      Garapen jasangarrirako helburuak

      5 - Genero berdintasuna

      Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.

      Informazio gehiago
      5 - Genero berdintasuna