Hezkuntza
Osasuna
Uda ikastaroa
TopaGune ikastaroa: Sexu-heziketa: haurtzaroan eta nerabezaroan laguntzeko gakoak

TopaGune ikastaroa: Sexu-heziketa: haurtzaroan eta nerabezaroan laguntzeko gakoak

Uzt. 08 - 10. Uzt, 2024 Kod. H11-24

Azalpena

Sexualitatea gizakien funtsezko dimentsioa da. Konfiantzaz, segurtasunez eta gogobetetasunez bizitzea eta adieraztea pertsonen garapenari eta hezkuntzari atxikita egon behar da. Hala ere, sexu-hezkuntza integrala gainditu gabeko ikasgaia da oraindik ere, askotan, haur eta nerabeekin doazen helduek ez dituztelako gai horri buruzko jakin-min, bitxikeria, zalantza edo kezkei aurre egiteko beharrezko tresnak eta trebetasunak.

Uda Ikastaro honen helburua gabezia horiek betetzea da, irakasleek edo beste hezkuntza-eragile batzuek ezagutza zientifikoan oinarritutako eta garapen-maila bakoitzera egokitutako esku-hartze pedagogiko koherenteak eta kalitatezkoak planteatu ahal izateko baliabideak eskainiz, sexualitate osasungarri eta arduratsu baten garapena eta tratu onetan oinarritutako harremanena sustatzeko helburuarekin.

Ikastaro hau TopaGune motatakoa izango da. Izen hau, partaidetza maila altuena eragiten duten ikastaroei ematen zaie. Kasu hauetan ikastaroen zuzendariak, UIKko zuzendaritza akademikoak eta ikastaroan erraztatzaile lanak egingo dituen pertsonak elkarrekin diseinatzen dituzte eraginkorrenak izango diren teknikak ikastaroa parte hartzailea izateko. 

Irakurri gehiago

Helburuak

Sexu-hezkuntza integrala zer den eta haren helburuak zein diren ulertzea.

Haurtzaroan eta nerabezaroan eskaini nahi dugun sexu-hezkuntzaren eredua pentsatzeko espazio bat erraztea.

Ezagutza teorikoak eta baliabide praktikoak eskaintzea, sexu-hezkuntza integrala ezartzeko eta garapen-etapa bakoitzean laguntza egokia emateko.

Haurtzaroko eta nerabezaroko sexu-bizipenekin eta adierazpenekin lotutako zalantzak argitzeko eta egoerak konpontzeko trebetasunak eskuratzea. 

Diskurtso mediatikoek (pornografia, sare sozialak, musika edo serieak) gazteen sexualitatearen eraikuntzan nola eragiten duten ulertzea eta horiek kritikoki berrikusteko tresnak ematea.

Sexu-adostasunaren garrantziaz hausnartzea eta indarkeria-egoerak prebenitzeko baliabideak ematea, tratu onetan oinarritutako harremanak sustatuz.

Belaunaldi berrietan maskulinitatea nola eraikitzen ari den aztertzea, eta horri modu positiboan heltzeko gakoak ematea.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

  1. Metodologia aktiboa eta parte-hartzailea erabiliko da, ikaslea ardatz duen ikaskuntzaren ikuspuntutik abiatuta, horiek baitira beren ikaskuntza-prozesuaren benetako protagonistak. Ikuspuntu horretatik, ikaskuntza esanguratsua gailenduko da. Horretarako, honako tresna pedagogiko anitzak erabiliko dira, adibidez: 

  1. Ezagutzak lortzera bideratutako azalpen teorikoak, non eztabaida eta parte-hartzaileen parte-hartze aktiboa sustatuko diren. 

  1. Eztabaidarako eta hausnarketarako bidea ematen duten talde-jarduerak, landutako edukiak ulertzeko eta integratzeko. 

  1. Ikusmenetik eta entzumenetik murgiltze dinamikak, hausnarketa eta barneratzea ahalbidetzen dutenak. 

  1. Tresna interaktiboen bidez partekatzeko espazioak sortzen dituzten jarduerak. 

  1. Ikastaro osoan zehar egingo diren jarduera pertsonalak eta taldekoak, azken produktu bat edo erronka txiki bat egitera bideratuak. Produktu hori zuzenean aplikatuko da, maila pertsonalean edo maila profesionalean, hainbat eremutan erabili ahal izateko. 

Irakurri gehiago

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza departamentua
  • Prest_Gara
  • Eusko Jaurlaritza. Kultura eta Hizkuntza Politika Saila
  • Eusko Jaurlaritza. Osasuna Saila
  • Osakidetza

Programa

2024-07-08

09:00 - 09:15

Acreditación y registro

09:15 - 09:25

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
09:25 - 11:00

“Educación sexual en la infancia y adolescencia“

  • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y Diversidad y sexóloga
11:00 - 11:30

Atsedena

11:30 - 13:30

Mahai ingurua: “Educación sexual y discursos mediáticos: si no lo hacemos ¿quién lo hace?“

  • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
  • Iván Gómez Beltrán
13:30 - 14:30

“Materiales pedagógicos para abordar la educación sexual“

  • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga

2024-07-09

09:00 - 10:00

“Abordar el género en la generación Z“

  • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
10:00 - 12:00

“Repensar la masculinidad en clave pedagógica“

  • Iván Gómez Beltrán
12:00 - 12:30

Atsedena

12:30 - 14:30

“Sexo con-sentido: Consentimiento sexual, prevención de las situaciones de violencia y buenos tratos“

  • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y Diversidad y sexóloga

2024-07-10

09:00 - 11:00

Mahai ingurua: “Euskal Sexuen Heziketa: Atzo, gaur eta bihar“

  • Miren Lopez de Arregi Lakuntza | Emaize
  • Maider García de Bikuña Quintana | Emaize
11:00 - 11:30

Atsedena

11:30 - 13:00

“Educación sexual: de la teoria a la práctica “

    Trabajo por grupos sobre casos prácticos (en Castellano y Euskera)

    • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
    • Maider García de Bikuña Quintana | Emaize
    • Miren Lopez de Arregi Lakuntza | Emaize
    13:00 - 14:45

    “Puesta en común del trabajo por grupos“

    • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
    • Miren Lopez de Arregi Lakuntza | Emaize
    • Maider García de Bikuña Quintana | Emaize
    13:45 - 14:15

    “Retos y desafíos de la educación sexual en la infancia y adolescencia“

    • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
    14:15 - 14:30

    Itxiera

    • María Rodriguez Suárez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga

    Zuzendariak

    María Rodriguez Suárez

    Rizoma Sexología

    María Rodríguez Suárez es Sexóloga y Doctora en Género y Diversidad. Coordina el proyecto sexológico Rizoma y colabora ofreciendo formación y elaborando materiales didácticos y de divulgación en diferentes programas de educación sexual y coeducación a nivel estatal. Es docente en el Máster Oficial en Sexología, Educación Sexual y Asesoramiento Sexológico de la Universidad Camilo José Cela de Madrid. Es autora de las guías de educación sexual "Con-sentido" (2018) y "Construcción del imaginario sexual en las personas jóvenes: la pornografía como escuela" (2020). También ha generado materiales audiovisuales para programas como "Sexualidades: educación sexual en Redes Sociales" (2020), "Diálogos sobre educación sexual con adolescentes" (2021), "Ni Ogros Ni Princesas: educación en sexualidades" (2021) y "Sexualidades: educación sexual en familia" (2022). Forma parte de Rixu: Asociación de educación sexual y coeducación de Asturias.

    Hizlariak

    Maider García de Bikuña Quintana

    EMAIZE Sexologia Zentroko Sexu Hezitzaile eta Formatzailea Sexologoa eta psikologoa, etengabeko prestakuntzan. Emaizen lan egiten du 2002tik. Ikastetxeetan sexuen hezkuntzari buruzko proiektuak egiten ditu, gazteen klubetan eta elkarteetan tailerrak egiten ditu, profesionalentzako, gizarte-eragileentzako eta familientzako prestakuntza, amatasunei eta aitatasunei buruzko taldeak, emakumeen ahalduntzea, telebistako espazioak eta komunikabideetan idatzitako artikuluak. Emaizeren Sexualitatean Xirikatuz (Xirikatuz) liburuaren egileetako bat da. Klimaterioaren bizi-zikloari buruzko hitzaldiak eta tailerrak dinamizatzen ditu, menopausia eta aurretik eta ondoren inguratzen duen guztia ulertuz, sinesmen faltsuak kenduz eta bizipen positiboak eraginez bizitzaren fase honetan.

    Iván Gómez Beltrán

    Iván Gómez Beltrán es historiador y Doctor en Género y Diversidad por la Universidad de Oviedo. Sus principales líneas de investigación son las masculinidades, igualdad y diversidad LGTBIA+ algo que lleva a cabo a través de la realización de formaciones y talleres en centros educativos de Educación primaria y secundaria tanto para alumnado como profesorado y familias. Compagina esta tarea con su labor como Coordinador del Teléfono de Atención a víctimas de LGTBIfobia del Principado de Asturias, gestionado por la asociación XEGA. Cuenta con publicaciones académicas como: “Grindr y la masculinidad hegemónica” (2019) y “Masculinidades enfrentadas en el cine LGTB+ español de los 80 y 90”. Forma parte de Rixu: Asociación de educación sexual y coeducación de Asturias.

    Miren Lopez de Arregi Lakuntza

    EMAIZE Zentro Sexologikoko Hezitzaile eta Sexu Hezitzailea 2006tik. Sexologoa etengabeko prestakuntzan Sexualitatean arreta ematea maite dut, bai oso txikiak diren pertsonei, bai helduak direnei. Sakonki uste dut hezkuntza dela gizarte gisa eta norbanako gisa ongizate handiagoa izateko gakoa. Ongizate horretan ekarpenak egiten ditut. Emaizeko Hezkuntza Arloko arduraduna naiz, eta Sexuen Hezkuntzako prestakuntzak ematen ditut ikasleekin, familiekin eta irakasleekin dauden ikastetxeetan. Aholkularitzan ere laguntzen dut, bai ikastetxeetan, bai banaka. Musika eta dantza librea dira nire beste pasioetako batzuk. Mugimenduan gozatzen dut. Nire gorputzaren benetako adierazpena dantzatuz, ni bainaiz. Eta nire bi Sexologia eta Dantza grina handien elkartzetik, adierazpen eta gozamenerako espazio hauek errazten ditut.

    Matrikula prezioak

    Aurrez aurre2024-05-31 arte2024-07-08 arte
    25,00 EUR81,00 EUR
    - 116,00 EUR
    - 98,00 EUR
    - 81,00 EUR
    - 98,00 EUR
    - 98,00 EUR
    - 29,00 EUR

    Kokalekua

    Miramar Jauregia

    Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

    Gipuzkoa

    43.3148927,-1.9985911999999644

    Miramar Jauregia

    Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

    Gipuzkoa

    Sustainable development goals

    2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

    Garapen jasangarrirako helburuak

    4 - Kalitatezko hezkuntza

    Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

    Informazio gehiago
    4 - Kalitatezko hezkuntza

    5 - Genero berdintasuna

    Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.

    Informazio gehiago
    5 - Genero berdintasuna

    10 - Desberdintasunak murriztea

    Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

    Informazio gehiago
    10 - Desberdintasunak murriztea