Education
Science and Technology
Summer Course
STEAM irakaskuntza ikasgelara!

STEAM irakaskuntza ikasgelara!

08.Jul - 09. Jul, 2024 Cod. H10-24

Description

STEAM irakaskuntza bogan dagoen irakaskuntza metodologia da eta badira urte batzuk gure artean dugula eta ezaguna egiten zaiguna. Besteak beste, Hezkuntza Saila STEAM Euskadi estrategia bultzatzen ari da eta hezkuntza curriculum berriak eremuka lan egitera bultzatzen gaitu arlo desberdinak integratzeko proposatuz ikas-egoeratan.

Baina ba al ditugu nahikoa erreminta ikasgelan modu egokian estrategia hauek garatzeko?

Uda Ikastaro honetan proiektu desberdinetan garatu diren material eta erreminta didaktikoak aurkeztuko dira eta, lantegietan, adibide hauek esperimentatu, ezagutu eta norberaren testuingurura egokitzeko moduak proposatuko dira.

Read more

Objectives

STEAM irakaskuntzaren oinarrizko osagaiak ezagutzea estatu mailan garatzen ari diren proiektu desberdinen bidez.

STEAM irakaskuntzaren inguruko ikerketan oinarritutako ikasgelarako proiektu desberdinetan garatutako materialak ezagutzea.

Experimentación de materiales para la enseñanza STEAM y reflexión sobre posibles adaptaciones a su contexto.

Activity directed to

  • University student
  • Teachers
  • Professionals

In collaboration with

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza departamentua
  • Prest_Gara
  • Europar batasuna
  • Europar batasuna
  • Sepie

Program

08-07-2024

08:45 - 09:00

Erregistroa / Registro

09:00 - 09:05

Presentation by the Director of the activity

  • Kristina Zuza Elosegi | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuaren koordinatzailea
  • Jenaro Guisasola Aranzabal | IMH - STEAM-Active proiektuko ikerlaria. IMHko aholkularia
09:05 - 11:15

“STEAM irakaskuntza Euskal Herrian. Non gaude eta norantz joan behar genuke?“

  • Erramun Martiarena Sarasola | Scientix. Ikastolen Elkartea - Scientix enbaxadorea. Ikastolen Elkartea
  • Mª Elvira González Aguado | Berritzegune Nagusia - Natur Zientziak aholkularia
10:15 - 11:00

“ICSE proiektua / El proyecto ICSE“

  • Marta Romero Ariza | Universidad de Jaen - Coordinadora de ICSE en España. Profesora titular
11:00 - 11:30

Break

11:30 - 12:15

“SELFIE proiektua“

  • Ileana Greca Dufranc | Universidad de Burgos (UBU) - Coordinadora del proyecto Europeo SELFIE. Catedrática. Vicerrectora Internacionalización
12:15 - 13:00

“STEAM-Active proiektua“

  • Kristina Zuza Elosegi | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuaren koordinatzailea
13:00 - 14:35

“1 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen“

  • Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en España. Profesora titular
  • Ileana Greca Dufranc | Universidad de Burgos (UBU) - Coordinadora del proyecto Europeo SELFIE. Catedrática. Vicerrectora Internacionalización
  • Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikertzailea

09-07-2024

09:00 - 10:30

“2 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen“

  • Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
  • Ileana Greca Dufranc | Universidad de Burgos (UBU) - Coordinadora del proyecto Europero SELFIE. Catedrática. Vicerrectora Internacionalización
  • Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikertzailea
10:30 - 11:15

“3 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen (I)“

  • Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
  • Ileana Greca Dufranc | Universidad de Burgos (UBU) - Coordinadora del proyecto Europero SELFIE. Catedrática. Vicerrectora Internacionalización
  • Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikerlaria
11:15 - 11:45

Break

11:45 - 13:00

“3 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen (II) + Lantegien balorazio, ebaluazioa“

  • Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
  • Ileana Greca Dufranc | Universidad de Burgos (UBU) - Coordinadora del proyecto Europero SELFIE. Catedrática. Vicerrectora Internacionalización
  • Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikerlaria
13:00 - 14:00

Round table: “Fortalezas y debilidades de la enseñanza STEAM ¿Cómo debo integrarlo en mi docencia?“

  • Jenaro Guisasola Aranzabal | IMH - STEAM-Active proiektuko ikerlaria. IMHko aholkuraria
  • Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
  • Ileana Greca Dufranc | Universidad de Burgos (UBU) - Coordinadora del proyecto Europero SELFIE. Catedrática. Vicerrectora Internacionalización
  • Erramun Martiarena Sarasola | Scientix. Ikastolen Elkartea - Scientix enbaxadorea. Ikastolen Elkartea
  • Mª Elvira González Aguado | Berritzegune Nagusia - Natur Zientzietako aholkularia
  • Kristina Zuza Elosegi | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuaren koordinatzailea
14:00 - 14:30

Synthesis

Directors

Kristina Zuza Elosegi

Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa. UPV/EHU

Fisika Aplikatua saileko irakaslea da Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan, Bigarren Hezkuntzan aritu ondoren. Ingeniaritzaren Oinarri Fisikoak irakasten dizkie Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako ikasleei. Bigarren Hezkuntzako Irakasle masterrean ere irakasle bada. STEAM arloetarako eskola-proiektuak bultzatzen dihardu. Bere ikerketa, batxilergoko eta unibertsitate mailatarako ikerketaren emaitzetan oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza sekuentzien garapenean oinarritzen da; estatuko zein europar proiektuen bidez. Bere ikerketaren emaitzak nazioartean argitaratuak izan dira, aldizkari espezializatuetan. Tesia Elektromagnetismoaren irakaskuntza-ikaskuntzaren inguruan burutu zuen. Egun IKASGARAIA ikerketa taldeko ikertzailea da. Fisikan lizentziatua da, astrofisika espezialitatean (La Laguna Unibertsitatea) eta doktoratua Fisikaren Irakaskuntzan (UPV/EHU).

Jenaro Guisasola Aranzabal

UPV/EHU, Física Aplicada I

Jenaro Guisasola es Licenciado en Física y Máster en Física Teórica por la Universidad de Barcelona y Doctor en Física Aplicada por la Universidad del País Vasco. Ha desarrollado la mayor parte de su carrera en el departamento de Física Aplicada de la UPV/EHU (hasta su jubilación). Desde 2022 es investigador invitado de IMH. Ha dirigido 11 trabajos de doctorado sobre enseñanza de las ciencias y ha dirigio el grupo de investigación STEAMER duran más de una década. Ha impartido en conferencias en numerosos Congresos Internacionales (p.e. AAPT, GIREP) y Escuelas de Formación de Profesores de Ciencias y ha publicado decemas de artículos científicos de impacto.

Speakers

Mª Elvira González Aguado

Berritzegune Nagusia, Asesora de Ciencias de la Naturaleza

Licenciada en Ciencias Químicas en la UPV-EHU, Postgrado en Didáctica de las Ciencias Experimentales por la Universidad de Valencia, profesora de Secundaria de Física y Química y en la actualidad asesora de Ciencias de la Naturaleza en el Berritzegune Central del Departamento de Educación del GV . Líneas de trabajo en innovación relacionadas con la elaboración de los currículos de las diferentes materias científicas, la organización y puesta en marcha de Proyectos de Innovación en Educación científica y la formación del profesorado para llevar a cabo dichos proyectos, además de la elaboración de diferentes materiales didácticos . Ha dirigido e impartido cursos en la UPV, en la UIMP y en centros de formación de diferentes CCAA. Ha colaborado con el CEDEC para la elaboración de recursos educativos abiertos. Co-autora de varios libros y ha publicado artículos en diferentes publicaciones del ámbito educativo. Es miembro del consejo asesor de la revista Educación Química y de Alambique.

Ileana Greca Dufranc

Ileana María Greca es Catedrática de Didácticas Específicas en la Universidad de Burgos (España), con un doctorado en didáctica de la Física (2000), por la Universidad Federal de Rio Grande do Sul (Brasil). Sus principales intereses de investigación son la mejora de enseñanza de las ciencias utilizando marcos psicológicos, epistemológicos y epistemológicos y didácticos; la introducción de temas de física física moderna para estudiantes de secundaria y bachillerato; y el diseño y evaluación de propuestas integradas en educación primaria y secundaria.

Erramun Martiarena Sarasola

Ikastolen Elkartea

STEAM arloekin loturiko berrikuntza sozialerako eskola-proiektuak bultzatzen dihardu. Scientix proiektuaren enbaxadorea da (European Schoolnet). Tutorea, Natur Zientzietako, Matematikako eta Teknologiako irakaslea eta zuzendaria izan da, Lehen eta Bigarren Hezkuntzan. Zortzi europar eskolen berrikuntza-proiektuaren koordinatzailea (Socrates, 1998-2004). Ikastolen Elkartean dihardu 2004tik. 2011ra arte, 200etik gora argitalpenen sorrera koordinatu du Ikasmaterialgintza Sailan. Egun, Natur Zientzietako eta Teknologiako ikasmaterialen egilekide eta prestatzaile da. ElkarMaker ekimenaren kide da. UPV/EHUren Bigarren Hezkuntzako irakasleen hastapeneko prestakuntzako unibertsitate-masterrean ere, irakasle kolaboratzailea da. Hobekuntza Pedadogikorako bideratzaile gisa ari da Ikastolekin. Biologian lizentziatua da, Biokimika espezialitatea (UPV-EHU). Zientzien Didaktika Masterra- Science Education, MSc by research (East Anglia Unibertsitatea, 1991).

Ane Portillo Blanco

STEM hezkuntzan doktoretza tesia egiten ari da Ikasgaraia ikerketa taldean, Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako Fisika Aplikatuko sailean (UPV/EHU), Kristina Zuza eta Jenaro Guisasolaren zuzendaritzapean. Biokimika eta Biologia Molekularreko gradua amaitu ondoren, hezkuntza munduan sartu eta bigarren hezkuntzara STEM metodologia eramateko moduen bila dabil. Bere ikerketan STEM proiektuak nola sortu zehazteko helburuarekin, bi proiektu diseinatu ditu eta eskola ezberdinekin elkarlanean eman ditu azken bi ikasturteak horiek praktikara eraman eta fintzeko. STEAM-Active proiektu europarraren garapenean hartu du parte eta Belgikako KU Leuven unibertsitatean egin du egonaldia STEM hezkuntzaren inguruko ikerketan sakontzen jarraitzeko.

Marta Romero Ariza

Enamorada de la ciencia y la educación y convencida de su poder para mejorar y transformar el mundo. Investigadora de nuevas formas de potenciar el aprendizaje STEM para cuestionar, entender, explicar y resolver problemas desde los valores y el pensamiento crítico y científico. Desde 2006 trabaja en formación inicial y permanente de profesorado en este ámbito, como profesora del Departamento de Didáctica de las Ciencias en la Universidad de Jaén. Desde 2014 ha sido líder y coordinadora del equipo español en 6 proyectos europeos en los que han participado docentes de 18 países distintos, defendiendo la importancia de dotar al profesorado con los recursos, apoyo y formación necesarios para llevar a cabo una innovación educativa basada en pruebas.

Registration fees

Face-to-faceUntil 31-05-2024Until 08-07-2024
25,00 EUR59,00 EUR
- 84,00 EUR
- 71,00 EUR
- 59,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR
- 71,00 EUR

Venue

Miramar Palace

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Palace

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

Sustainable development goals

Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

Sustainable development goals

4 - Quality education

Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.

More information
4. Quality education

5 - Gender equality

Achieve gender equality and empower all women and young girls. Key issues: the end of all forms of discrimination and violence, recognition of unpaid care and domestic work, shared responsibility, equal opportunities, full and effective participation in reproductive rights, equal rights vis-à-vis economic resources, access to land and other assets and ownership.

More information
5. Gender equality

12 - Responsible consumption and production

Guarantee sustainable modalities of consumption and production. Key issues: sustainable management and efficient use of natural resources, reduction of chemical particles released to the atmosphere, water and soils, reduction of waste products, recycling, reuse and reduction, sustainable practices, sustainable public procurement, sustainable lifestyles, rationalisation of inefficient subsidies for fossil fuels.

More information
12. Responsible production and consumption