Society
Education
Summer Course
TopaGune - Eskola Publikoa, ahaldunduz hobetu

TopaGune - Eskola Publikoa, ahaldunduz hobetu

11.Jul - 13. Jul, 2022 Cod. H16-22

Description

Hezkuntzaren garrantzia ukaezina izanda, begibistakoa da azken boladan, orain arte izan ez duen presentzia mediatikoa bereganatu duela izan emaitzak tarteko, izan euskararen ezagutzarekin lotutakoak edota izan Hezkuntza Hitzarmena burutu nahiak sortutakoak. Hauek zein beste hainbatek ere Hezkuntza plazara ekarri du eta aspaldian ez bezala mintzagai eta aztergai bihurtu da gure gizartean.

Uda Ikastaro honekin  Euskal Eskola Publikoak bere alea jarri nahi du bilakaera honetan, bere bereak dituen esparru eta alorrei begiratuz, hots, Hezkuntza Komunitatea osatzen dugun guztion erantzukizuna eta elkarrekin lan egitearen beharra eta nola ez ikastetxe publikoen lidergotza gauzatuko duten zuzendaritza taldeen izendapenetan emango diren aldaketak, zuzendaritza taldeen bilakaera profesionala eta zuzendaritzen ebaluazioa.   

Sinestuta gaude Euskal Eskola Publikoak asko duela esateko gaurko gizartearen baitan eta nola ez etorkizuneko gizartearen garapenean eta jakin badakigu lan hau askoren artean burutu beharko duguna dela. Euskal Eskola Publikoaren Legea 1993koa da eta gaur arte urte batzuk iragan dira. Eskola Publikoak bere bilakaera etengabean darrai eta ikastaro honetan Eskola Publikoaren ahalduntzearen garrantziaz jardungo dugu Hezkuntza Sistema bere osotasunean hobetu nahi bada.

Read more

Objectives

Eskola Publikoaren bilakaera ezagutu. Nondik gatoz, zer bide egin dugu, zer dugu egiteko eta nola egingo dugu. 

Eskola Publikoaren garapen integralean kontuan hartu beharko genituzkeen GAI SISTEMIKOAK ezagutu. Duguna eta garena ezagutuz, proposamenak egin.

Zuzendaritza taldeak eta Lidergo pedagogikoa. Zuzendaritza taldeen formazioa, erantzukizuna, bilakaera profesionala,... aztergai jarri eta lan berezitu honen aldarria plazaratu.

1993tik 2022ra. Eskola Publikotik, Eskola Publikora. Izan ginena ezagutzea etorkizunari hobeto erantzuteko tresna bihurtu.  

Eskola Publikoa osatzen duten guztien ahalduntzea bideratzeko proposamena aurkeztu eta partekatu.   

Eskola Publikoa hobea lortzen joan gaitezen, lantzen, zaintzen, eraldatzen,...joan behar garen esparruei buruz jardun: lekuak, pertsonak, formazioa, ikerkuntzaren laguntza,... 

Read more

Activity directed to

  • University student
  • Students not from university
  • Teachers
  • Professionals

Contributors

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Gipuzkoako Foru Aldundia

Program

11-07-2022

09:00 - 09:15

Erregistroa

09:15 - 09:25

Presentation by the Director of the activity

    Ikastaroaren helburuak eta egiteko moduak azaldu

    • Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Koordinatzailea
    09:30 - 10:30

    “Eskola Publikoa eta GAI SISTEMIKOAK“

      Eskola Publikoarentzat errokoak diren gaien azalpena eta hausnarketa

      • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
      10:30 - 11:30

      “Zuzendaritza berrien izendapena: DEKRETU INTEGRATZAILEA “

        Zuzendari berriak izendatzeko oinarri hartuko den dekretu berriaren azalpena

        • Begoña Pedrosa Lobato | Hezkuntza Saila - Sailburuordea
        11:30 - 11:45

        Break

        11:45 - 13:15

        Bertaratuekin elkarrizketan: Zuzendaritza taldeen oraina eta geroa.

        13:15 - 14:15

        “Praktika ona 1: Zuzendaritza Proiektuaren garrantzia Hezkuntza Komunitatearen ahalduntzean“

          Begirada desberdinak helburu beraren mesedetan

          • Ainhoa Pujana Uriarte | Hezkuntza Saila - Ikuskaria
          • Idoia Pujana Uriarte | Botikazar BHI - Zuzendaria
          14:15 - 14:20

          Synthesis

          12-07-2022

          09:00 - 09:45

          “Eskola Publikoa: 1993tik 2022ra. Zer ginen eta zer gara“

            Eskola Publikoaren bilakaera. Ez gara ginena eta ez gaude ginenak.

            • Ana Eizagirre De Garate | EEPGB (Euskal Eskola Publikoa, gaur, bihar) - Koordinatzailea
            09:45 - 10:30

            “Familien partehartzea Eskola Publikoaren ahalduntze prozesuan“

              Hezkuntza Komunitatea. Konpromisodun partehartzea bultzatzen

              • Lurdes Imaz Gorostidi | EHIGE (Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartea) - Koordinatzailea
              10:30 - 10:45

              Break

              10:45 - 11:45

              “EEPGB. Eskola Publikoa ahalduntzeko proposamena“

                Zein da euskal gizarteari Euskal Eskola Publikoak eskaintzen dion proposamena?

                • Xabier Mendizabal Picabea | EEPGB (Euskal Eskola Publikoa, gaur, bihar) - Koordinatzailea
                11:45 - 12:30

                “Praktika ona 2: Parte hartzearen garrantzia eta parte hartzearen bide berriak“

                  Parte hartzeak indartzen gaitu!

                  • Irantzu Gallastegui Carballal | Aranbizkarra Ikas Komunitatea - Zuzendaria
                  12:30 - 14:00

                  Bertaratuekin elkarrizketan: Hezkuntza Komunitatea eta konpromisodun parte hartzea.

                  14:00 - 14:10

                  Synthesis

                  13-07-2022

                  09:00 - 10:30

                  Bertaratuekin elkarrizketan: Euskal Eskola Publikoa eta Berrikuntza. Zer mantendu behar dugu, zer alboratu eta zer frogatu eta abian jarri?

                  10:30 - 10:45

                  Break

                  10:45 - 11:45

                  “Praktika ona 3: Generotik hobekuntzara eta hobekuntzara, generotik “

                    Ikerketaren ondorioak partekatuko dira

                    • Beronika Azpillaga Larrea | EHU - Ikertzailea
                    11:45 - 12:30

                    “Praktika ona 4: Zuzendari berriei zer eskatu eta zer eskaini“

                      Zuzendarien formazioaren ezaugarri nagusiak

                      • Aitor Santxo Falcon | Hezkuntza Saila - Formazio arduraduna
                      12:30 - 13:15

                      “Praktika ona 5: Banaka baino elkarrekin, hobeto“

                        Motibazioaren garrantzia erronkak lortze bidean

                        • Saioa Landa Lazcano | Orokieta Herri Eskola - Zuzendaritzako kidea
                        13:15 - 14:00

                        “Praktika ona 6: Lekutik, sorlekura“

                          Espazio inspiratzaileak

                          • Josebe Azpiri Akarregi | Zaldupe Eskola - Zuzendaria
                          14:00 - 14:10

                          Closing session

                            Sintesia eta esker oneko agurra

                            • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea

                            Directors

                            Josu Etxaburu Osa

                            IES Elorrio BHI, Zuzendari-ohia

                            JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente

                            Speakers

                            Beronika Azpillaga Larrea

                            UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO

                            Professor in the Department of Educational Sciences of the University of the Basque Country- Euskal Herriko Unibertsitatea, in the Faculty of Education, Philosophy and Anthropology. Counselor in several centers of the public and concerted secondary and primary education network. In the university field, he teaches, with contents related to Psychopedagogical Guidance, and Pedagogy of language and communication. The lines of research that she deals with are “gender socialization in educational contexts”, “Investigation of communicative interaction” and “Efficacy and school improvement”. She has participated in several research projects, all of them endowed with grants obtained in public and recognized calls, at present she is the main researcher of the R + d + i GESKOLA or School Improvement from the gender perspective in the Basque Autonomous Community (PGC2018- 094124-B-100, MCIU / AEI / FEDER, EU). He has numerous publications and stays at Universities in countries such as the US, Mexico, or Italy; At present, she is the Director of Basque and Culture of the Vice-Rector's Office of the Gipuzkoa Campus.

                            Josebe Azpiri Akarregi

                            Ondarroan jaio nintzen 1976an. Donostiako irakasle eskolan ikasi nuen magisteritza, atzerriko hizkuntza espezialitatean. 98an ikasketak bukatu eta urte berean hasi nintzen lanean irakaskuntzan. Alde batetik bestera, hamaika eskola eta errealitate ezagutuz. Esanguratsuak guztiak baina betirako markatuko nautenak Zarauzko Orokieta herri eskolan pasatako 10 urteak, azken zortziak zuzendari moduan. Bitartean, Pedagogia Sistemikoko masterra egin nuen, bizitzari eta era berean eskolari beste begirada bat eskaintzeko ahaleginean. Aurten 4. ikasturtea da Ondarroako Zaldupe eskolan hasi nintzela lanean, hemen ere zuzendari.

                            Ana Eizagirre De Garate

                            Irantzu Gallastegui Carballal

                            CEIP Aranbizkarra Ikas Komunitatea HLHI, zuzendaria

                            Pertsonala: Izena: Irantzu Gallastegui Carballal 1975ean Bilbon jaio arren, 1984ean Gasteizen bizitzen hasia Titulazioa: Pedagogian Lizentziatua (EHU 2003) Irakasle Eskolan Diplomatua (EHU2006) (Heziketa Behar Berezien berezitasunean) Lan ibilbidea: Hasierak, aisialdian eta hizkuntzen irakaskuntzan Eskola munduan lehen pausuak, heziketa behar berezien esparruan, LHn eta DBHn Egun: Aranbizkarra Ikas Komunitatean, musikako lanpostua izanik, zuzendaritza taldeko partaide naiz 2013-2014. ikasturtetik. eta 2018-2019. ikarturtetik Eskolaz harago, HEIZE elkarteko kidea eta Arabako koordinatzailea 2016-2017. ikasturtetik

                            Lurdes Imaz Gorostidi

                            EHIGE

                            Saioa Landa Lazcano

                            OROKIETA HERRI ESKOLA, IDAZKARIA

                            Zarautzen jaio nintzen 1976.urtean . 1994.urtean erizain laguntzaile titulua atera nuen eta eta 1995.urtean Donostiako irakasle eskolan hasi nintzen magisteritza ikasten, hezkuntza bereziko espezialitatean. 1998an ikasketak bukatu eta hilabete batzuk Pagoetako Parke Naturalean aritu nintzen ikasleei bisita gidatuak egiten.1996an hasi nintzen irakaskuntzan, Nafarroan hasieran eta Gipuzkoan ondoren. 2008.urtetik aurrera Orokieta herri eskolan egon naiz lanean eta 2011.urtetik honaino zuzendaritza taldean egon naiz ikasketa buru moduan eta azken proiektualdi honetan idazkari moduan.

                            Xabier Mendizabal Picabea

                            EEPH

                            Begoña Pedrosa Lobato

                            Master of Linguistics (Master of Arts, University of Illinois, USA, 1999). PhD in Applied Linguistics (University of the Basque Country, 2011). Executive MBA at Mondragon Unibertsitatea (2017). Experience at Mondragon Unibertsitatea from 2002 to the present: • Degree teaching career in Primary Education and Early Childhood Education, Foreign Language Career and Audiovisual Degree. He has created and coordinated different groups in the field of innovation. • He has developed his research career in the research group BAHI-IALE in the following lines of research: development of multilingual competence in minority language contexts, pedagogical strategies in CLIL contexts and student attitudes towards language learning. • Management: Dean of Humanities and Education Sciences since 2014. He had previously been a member of the Bureau of Research Management. Responsible for Foreign Language Studies

                            Ainhoa Pujana Uriarte

                            Berritzegune nagusia

                            Idoia Pujana Uriarte

                            Botikazar BHI

                            Idoia Pujana Uriarte- Usansolon jaioa 1971ean –Farmazia Fakultatean ikasketak (Gasteiz, EHU) Elikagaien Zientzia eta Teknologia alorrean. – Doktoretza ikasketak Medikuntza Fakultatean (Leioa, EHU)- 2002an Tesia irakurrita- Egonaldian “Institute of Biotechnology” (Helsinki, Finland), “Institut Pateur” (Paris, Frantzia) IBILBIDE PROFESIONALA: - Hogeita bi urte irakaskuntza munduan. Ibilbide honetan, Lanbide Heziketako irakaslea , EHUko Irakasle Elkartua (Medikuntza eta Zientzia Fakultatetan) eta Bigarren Hezkuntzako irakaslea. ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - Hamabi urte Botikazar BHIko Zuzendaritza Taldeko kidea (Idazkaria eta Nazioarteko Proiektuen Arduraduna). Azkeneko bi urtetan Botikazar BHIko Zuzendaria.

                            Iñigo Salaberria Aliaga

                            Heize, euskal eskola publiko ikastetxeen elkartea, Presidentea

                            Musika ikasketekin batera EHUn Magisteritza eskolako Musika espezialista formakuntza jaso ondoren disziplina anitzetan jardun izan da. Lezo Herri Eskolako zuzendaritza ardurak izan ondoren EAEko ikastetxe publikoen Heize elkarteko sorreratik koordinazio taldeko kidea.

                            Aitor Santxo Falcon

                            Ikasbide Ikastola

                            Summary

                            Conclusions sent by the direction of the Summer Course

                            Sustainable development goals

                            Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

                            Sustainable development goals

                            4 - Quality education

                            Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.

                            More information
                            4. Quality education