
2030eko Jasangarritasunerako Hezkuntzako IV. Eskola
Ingurumen-hezkuntzarako lurralde berrien bila.
Azalpena
Gizarte eta ingurumen arloko erronkak gero eta konplexuagoak eta premiazkoagoak diren mundu honetan, Ingurumen Hezkuntza egokitu behar delakoan gaude. Ingurumen Hezkuntzako Eskolaren laugarren edizioa uztailaren 3an eta 4an izango da, eta ingurumen-hezkuntzako profesionalentzat esperientzia eraldatzailea izatea du helburu.
Aurten, ohiko saioetatik aldenduko gara eta emaitza esanguratsuak zein erabilgarriak ontzen dituen sormen-laborategia eskainiko dugu. Ingurumen-hezkuntza egiteko modu berriak probatu nahi ditugu, egiten den lan ugari eta onetik abiatuta, egungo egoerak eskatzen duen gizarte-eraldaketari laguntzeko modu berriak aztertzen dituen proposamena plazaratuz. Gizarte- eta ingurumen-testuinguru aldakorra bizi dugu, eta Ingurumen Hezkuntzak erantzunak eman behar dizkie sortzen diren eta interpelatzen gaituzten erronka berriei. Ingurumen Hezkuntzak lekua irabazi behar du gizartean eta ekonomian, ingurumenetik askoz harago joanda.
Imajinatu esploratzaile talde bateko kide zarela, eta lurralde ezezagunetan zabiltzala ingurumen-erronketarako irtenbide berritzaileen bila. Mapez eta esplorazio-tresnez hornituta, misio bakoitzak ingurumen-hezkuntzari ekiteko modu berriak aurkitzera eramango zaitu. Ikastaroan zehar, zure sormena eta lankidetza-gaitasuna frogatuko dituzten erronkei aurre egingo diezu, jasangarritasuna eta zirkulartasuna bezalako kontzeptuak egokituz eta birdefinituz.
Hala, galdera hauek egin nahi dizkiogu gure buruari: Honela egiten saiatzen bagara? Zergatik ez dugu hau probatuko...? Arrakasta izango luke horrek ingurumen-hezkuntzako jarduera batean? Edo jasangarritasunaren nahiz zirkulartasunaren kontzeptuak egokituz eta birdefinituz. Besterik gabe, gauzak ikasten diren ikastaro baten ordez, saioan parte hartzen duten pertsonak egungo ingurumen-erronkei hezkuntza-irtenbide berritzaileak emateko sormen- eta lankidetza-ariketa batean murgil daitezen nahi dugu.
Elkarlanean jorratzeko ideien laborategi batean murgilduko gara, eta erronketan oinarritutako ikaskuntza izango da ardatz nagusia. Erronka zehatzei aurre egiteko diseinatutako dinamikak erabiliz, kontzeptuak eraldatuko ditugu eta egungo ingurumen-erronketarako irtenbide berritzaileak diseinatuko ditugu. Bat egin esperientzia berezi eta iraultzaile honekin!.
Helburuak
Ingurumen-hezkuntzaren arloan, sormena eta berrikuntza sustatzea.
Egungo ingurumen-erronkei aurre egiteko hezkuntza-proposamen berritzaileak sortzea
Diziplinarteko lankidetza eta talde-lana sustatzea.
Funtsezko kontzeptu batzuk, hala nola iraunkortasuna eta zirkulartasuna, birdefinitzea.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
- Erronketan oinarritutako ikaskuntza: ingurumen-eremuan funtsezko jarrerak eta ikuspegiak sustatzen dituzten irtenbide zehatzak diseinatzeko dinamikak.
- Sormen-tailerrak/IHko laborategia: kontsumo arduratsuaren eta erantzukizun partekatuaren arloko berrikuntzak aztertzen dituzten saio praktikoak.
- “Design Thinking” dinamika: esparru tradizionaletik kanpo ideiak sortzeko elkarlaneko gunea.
- Hitzaldi iradokitzaileak: ingurumen-hezkuntzan eta beste esparru batzuetan liderrak direnen mintzaldiak.
Programa
2025-07-03
Bienvenida institucional
“Conferencia Inaugural: “Reparar, rediseñar, regenerar: Nuevos horizontes para la economía circular”“Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
Presentación de la Escuela de Educación para la Sostenibilidad 2030
- Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez | Ihobe - Responsable de la Red Ekoetxea
“Repensando la Educación Ambiental. Mapas para una educación ambiental transformadora“
- Serafín Huertas Alcalá | Centro de Educación Ambiental de la Comunitat Valenciana - Técnico y educador ambiental
“De la distopía a la esperanza: construyendo utopías sostenibles“
- Irene Baños Ruiz | Periodista y comunicadora ambiental
Atsedena
“Misión 1: construyamos utopías transformadoras“
4 equipos de expedición, 4 líderes de expedición. Todos trabajando en una misión.
- Irene Baños Ruiz | Periodista y comunicadora ambiental
Atsedena
“Educación ambiental digital: nuevas fronteras “
- Daniel Rodrigo-Cano | Miembro del colectivo #EA26 - Educador ambiental
“Misión 2. Hackea la Educación Ambiental“
4 equipos de expedición, 4 líderes de expedición. Todos trabajando en una misión.
- Daniel Rodrigo-Cano | Miembro del colectivo #EA26 - Educador ambiental
2025-07-04
“Traspasemos los límites del enfoque temático“
- Esther Bueno González
“Misión 3: Innovación para educadoras con visión circular “
4 equipos de expedición, 4 líderes de expedición. Todos trabajando en una misión.
- Esther Bueno González
Atsedena
Mahai ingurua: “Nuevos mapas para nuevos retos de la EA“
- Xabier González Vegas (Moderatzailea)
- Serafín Huertas Alcalá | Centro de Educación Ambiental de la Comunitat Valenciana - Técnico y educador ambiental
- Esther Bueno González
- Irene Baños Ruiz | Periodista y comunicadora ambiental
- Daniel Rodrigo-Cano | Miembro del colectivo #EA26 - Educador ambiental
Zuzendariak

Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.

Sera Huertas Alcalá, técnico en educación en el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana desde el año 2000 e ingeniero técnico agrícola de formación. Mi formación en educación ambiental comenzó de manera autodidacta en 1998 y desde entonces me he interesado por muchos temas vinculados a la EA, realizando infinidad de cursos y acudiendo a incontables jornadas y seminarios, pero quizás lo más relevante es que desde 2007, a raíz de entrar a formar parte del grupo de ponentes de Al Gore en España con el proyecto The Climate Project Spain, me he especializado en comunicación y educación de la emergencia climática. Actualmente soy responsable del área de cambio climático y huella de carbono en el CEACV. En el mismo CEACV gestiono la Estrategia Valenciana de Educación Ambiental (Guía EAR) y varios programas formativos, así como la coordinación de los trabajos que llevamos a cabo desde 2015 para que la educación ambiental tenga presencia en las leyes que impulsa el Consell. De las muchas cosas que hago en la actualidad me gustaría destacar un proyecto personal, INSPIRAT, en el que personas con discapacidad intelectual se forman para ejercer de educadores y educadoras ambientales, creando con ello proyectos de vida.
Hizlariak

Irene Baños Ruiz
Periodista y comunicadora especializada en temas de medioambiente y cambio climático
Irene Baños Ruiz komunikatzaile eta multimedia-kazetaria da, eta ingurumen- eta klima-aldaketetan espezializatuta dago. 2016. urtetik hona, Deutsche Welle (DW) Alemaniako nazioarteko irrati-difusio katearekin kolaboratzen du aldizka. Nazio Batuen Klimaren lau goi-bileren berri eman du jarraian DWrentzat (COP23 - COP26). Gainera, 2021. urtearen hasieratik, ingurumen-kazetaritza, informaziorako sarbidea eta adierazpen-askatasuna sustatzen ditu Latinoamerikan, DW Akademie erakunde alemaniarretik, komunikabideentzako nazioarteko lankidetzan aitzindari baita. DWn egiten duen lana beste bitarteko eta erakunde batzuekiko lankidetzekin konbinatzen du. "Ecoantsias" (Ariel, 2020) liburuaren egilea da, eta "Che cosa è la bioeconomia"-ren egilekidea (Edizioni Ambiente, 2019).

Esther Bueno González

Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.
Ekonomialaria eta Enpresa eta Erakunde Komunikazioko Zuzendaritzako masterra. Kudeaketa ez-finantzariora bideratua, unibertsitateko espezializazioa duena komunikazioan, ingurumen-politikan eta eraldaketa digitalean. Ingurumeneko politika publikoen garapenarekin lotutako proiektu eta zerbitzuen zuzendaritzarekin profesionalki lotua. Denborarekin pertsonen eta lan-taldeen kudeaketan ardura handiagoak hartu ditut. 2010az geroztik, jasangarritasunaren, laguntza estrategikoaren edo komunikazioaren arloko taldeak zuzentzen ditu Ihoben, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa. Urtero, ebaluatzaile gisa parte hartzen dut Euskalitek sustatutako Kudeaketa Aurreratuaren Sarian. Kirola ere asko gustatzen zait, batez ere saskibaloia, nire aisialdiaren zati handi bat hari ematen baitiot.

Sera Huertas Alcalá, técnico en educación en el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana desde el año 2000 e ingeniero técnico agrícola de formación. Mi formación en educación ambiental comenzó de manera autodidacta en 1998 y desde entonces me he interesado por muchos temas vinculados a la EA, realizando infinidad de cursos y acudiendo a incontables jornadas y seminarios, pero quizás lo más relevante es que desde 2007, a raíz de entrar a formar parte del grupo de ponentes de Al Gore en España con el proyecto The Climate Project Spain, me he especializado en comunicación y educación de la emergencia climática. Actualmente soy responsable del área de cambio climático y huella de carbono en el CEACV. En el mismo CEACV gestiono la Estrategia Valenciana de Educación Ambiental (Guía EAR) y varios programas formativos, así como la coordinación de los trabajos que llevamos a cabo desde 2015 para que la educación ambiental tenga presencia en las leyes que impulsa el Consell. De las muchas cosas que hago en la actualidad me gustaría destacar un proyecto personal, INSPIRAT, en el que personas con discapacidad intelectual se forman para ejercer de educadores y educadoras ambientales, creando con ello proyectos de vida.

Daniel Rodrigo-Cano
Educadora ambiental. Miembro del colectivo #EA26 - Educación Ambiental Doctor en Comunicación Universidad de Huelva (Programa interuniversitario U. Sevilla, U. Huelva, U. Cádiz, U. Málaga). Pedagogo (Universitat de València). Máster en Educación Ambiental (Instituto de Investigaciones Ecológicas). Máster en Administración y dirección de empresas (Universitat de València). Máster en Comunicación y Educación Audiovisual (Universidad de Huelva). Docente máster TIC en la Universidad de Nebrija. Docente Grado Comunicación en Centro San Isidoro (CEADE). Miembro del grupo de Investigación GREHCCO/LADECOM de la Universidad de Sevilla. Técnico de formación en la Agencia de Medio Ambiente y Agua de la Junta de Andalucía (desde 2008). Antes educadora ambiental en cooperativa valenciana ventamina.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2025-06-30 arte | 2025-07-03 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 61,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 74,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago
11 - Hiri eta komunitate jasangarriak
Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.
Informazio gehiago
12 - Ekoizpen eta kontsumo arduratsuak
Kontsumo eta ekoizpen eredu jasangarriak bermatzea. Gai gakoak: baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra, atmosferara, uretara eta lurzorura askatutako partikula kimikoak murriztea, hondakinak gutxitzea, birziklatzea, berrerabiltzea eta murriztea, jardunbide jasangarriak, erosketa publiko jasangarria, bizimodu jasangarriak, erregai fosilei ematen zaizkien laguntza ez-eraginkorrak arrazionalizatzea.
Informazio gehiago
17 - Helburuak lortzeko aliantza
Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.
Informazio gehiago