
Cómo escribir sin miedo; de la mano de Espido Freire
Azalpena
Hiru eguneko tailer honek literatura sorkuntzara hurbiltzeko saio bat proposatzen du, testu propioen elaborazioan oinarritutako sorkuntza edo inspirazioa baino gehiago, ikasleen ezagutzak eta antolakuntza lehenesten dituen sistema baten bidez. Idazle gisa eta literatura sorkuntzako ikastaroen zuzendari gisa urte askoan metatu dudan esperientziak erakutsi dit idazle berriaren arazoa ez dela ideien falta, beste honako hau baizik: ideien egituraketa, literatura sinesmen faltsuak eta guztiz ezagutzen ez den erronka batek sortzen duen beldurra. Sorkuntza prozesua hainbat fasetan zatitzeak eta zailtasunei urratsez urrats ekiteak blokeoak gainditzen laguntzen dute, eta autosufizientzia handia ematen diote ikasleari.
Tailerrak literatura sorkuntzaren barne egitura aztertzen du, egitura horri ekiteko modua, eta argitaletxeen munduaren arauak, oso lagungarri izango direnak ikasleentzat. Bestetik, bibliografiak –bai aurretik emango dena bai ikastaroan zehar emango dena– irakurketa eta azterketa gida bat ahalbidetzen du ikastaro ondorengo hilabeteetarako.
Helburuak
A.- Literatura sorkuntzako sistema propio eta indibidual bat garatzea
Gutxienez ipuin bat lantzea, sakon, eta hainbat trama sortu eta lantzea. Sorkuntzaren pedagogian aritu diren egileen eta ikasleen lan metodoak alderatuko dira, metodo bakoitzaren indarguneak eta ahulguneak baloratzeko.
B.- Ipuin edo trama baten behin betiko idazketara iristea
Azken helburua izango da garatu diren ideiak edo norberaren ideiak lantzea, eta behin betiko idaztea tailerrean sortu eta landu den ideia berrietako bat. Tailerra interaktiboa eta berehalakoa denez, parte hartzea eta ikasgelan partekatzeko moduko literatura ideiak lantzea bultzatzen da.
C.- Literaturako eta literaturatik kanpoko estimuluen eragina aztertzea
Narrazio obren zatiek, poemek, abestiek, musika bideoek, koadroek, argazkiek, filmek… sorkuntza indibidualean duten eragina aztertzea.
D.- Literatura sorkuntza eta haren mitoak
Klase bakoitzean, literatura sorkuntzari buruzko galderei erantzuten saiatuko da: Zergatik idazten da?, Nola?, Zerk eragiten du lan baten edo egile baten arrakastan edo porrotean?
E.- Obra klasikoen irakurketa eta iruzkin kritikoa
Ikasleei obra klasiko batzuk irakurtzea eskatuko zaie:
Seda, de Baricco.
Crónica de una muerte anunciada, G. G Márquez.
Orgullos y prejuicio, J. Austen.
LA Lluvia amarilla. J. Llamazares
Manual para señoras de la limpieza, L. Berlin.
Oinarri komun batetik abiatzeko. Gainera, irakasleak gomendatutako liburuen zerrenda bat emango du, haren kanon pertsonalaren parte diren obrak.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikasleak
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Publiko orokorra
Programa
2019-07-22
Entrega de documentación
“Entrega de documentación“Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Espido Freire | Directora Master Creación Literaria
“Introducción a la creación literaria“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
Atsedena
“El Narrador y sus voces“
- Espido Freire | VIU - Directora Master creación Literaria
“Los personajes. I Los mitos“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
2019-07-23
“Los personajes II Los cuentos“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
Atsedena
“La trama y sus trampas“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
“Espacio y tiempo: todo lo que nos exigirá la documentación“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
2019-07-24
“La Atmósfera: eso que no se puede describir“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
Atsedena
“Simbología“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
“¿Y ahora qué? El mundo editorial y sus posibilidades“
- Espido Freire | VIU - Directora Master Creación Literaria
Sintesia
Zuzendariak
Espido Freire (Bilbao, 1974) debutó con Irlanda (1998). Recibió una espléndida acogida por la crítica y el Premio Millepage a la novela revelación extranjera. En 1999 se convertía en la ganadora más joven del Premio Planeta con su obra Melocotones helados. Desde entonces ha publicado ocho novelas. Es autora de varias colecciones de cuentos, libros de viajes, novelas juveniles y un poemario. La crítica la ha reconocido como una de las voces más interesantes de la narrativa española. Ha publicado numerosos ensayos, el último Dos tardes con Jane Austen Ha sido traducida a más de una docena de idiomas. Su monólogo Abril en Estambul se estrenó en el Teatro María Guerrero en 2016. Es autora y directora de la ficción sonora Madame Thermidor (Onda 0) y su podcast Orgullos y prejuicios ha sido considerado uno de los cien mejores de la historia del medio. Colabora con medios como la Ser (A vivir), Radio Nacional (Podría ser Peor), Radio Clásica (Notas a pie de página), 20m o la plataforma literaria Zenda. Es un referente del manejo de las redes sociales y en el trabajo en publicidad y creación de contenidos para marcas. Dirige el Máster de Creación Literaria de la Universidad Internacional de Valencia.
Hizlariak
Espido Freire (Bilbao, 1974) debutó con Irlanda (1998). Recibió una espléndida acogida por la crítica y el Premio Millepage a la novela revelación extranjera. En 1999 se convertía en la ganadora más joven del Premio Planeta con su obra Melocotones helados. Desde entonces ha publicado ocho novelas. Es autora de varias colecciones de cuentos, libros de viajes, novelas juveniles y un poemario. La crítica la ha reconocido como una de las voces más interesantes de la narrativa española. Ha publicado numerosos ensayos, el último Dos tardes con Jane Austen Ha sido traducida a más de una docena de idiomas. Su monólogo Abril en Estambul se estrenó en el Teatro María Guerrero en 2016. Es autora y directora de la ficción sonora Madame Thermidor (Onda 0) y su podcast Orgullos y prejuicios ha sido considerado uno de los cien mejores de la historia del medio. Colabora con medios como la Ser (A vivir), Radio Nacional (Podría ser Peor), Radio Clásica (Notas a pie de página), 20m o la plataforma literaria Zenda. Es un referente del manejo de las redes sociales y en el trabajo en publicidad y creación de contenidos para marcas. Dirige el Máster de Creación Literaria de la Universidad Internacional de Valencia.
Matrikula prezioak
MATRIKULA | 2019-03-01 arte | 2019-05-31 arte | 2019-07-22 arte |
---|---|---|---|
0 EUR | - | - | |
- | 81,00 EUR | 95,00 EUR | |
- | 48,00 EUR | - | |
- | 20,00 EUR | 20,00 EUR | |
- | 48,00 EUR | - | |
- | 48,00 EUR | - |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa