
Haurtzaro eta nerabezaroko sexu hezkuntza eta ongizate emozionala: erronkak, aukerak eta tresnak
Uda Ikastaro honetan gazteak konfiantzatik, segurtasunetik eta errespetuz euren sexualitatea bizitzeko prozesuetan laguntzeko beharrezko gakoak emango dira.
Azalpena
Haurrei eta nerabeei beren bizimoduan nahiz beren sexualitatea modu egokian adierazteko laguntzea gainditu gabeko irakasgaia da oraindik ere. Heldu askok, batez ere irakasleek eta familiek, jarrera ona dute, baina ez dute beharrezko tresna, gaitasun eta ezagutzarik ikastea eta mundua esploratzea ahalbidetuko duen espazio eroso eta segurua eskaintzeko; bereziki, ziurgabetasunez eta beldurrez betetako garaietan.
Testuinguru horretan, haurren eta nerabeen ongizate emozionala jarri behar da erdigunean, eta aldi berean, ziurgabetasuna arintzen lagunduko diguten tresnak eskuratu eta haien garapenerako espazio seguruak sortu
Uda Ikastaro honek sexualitatearen ikuspegi positiboa eskaini nahi du, erronkei eta zailtasunei eraldatzeko aukera gisa aurre eginez. Horretarako, funtsezko alderdi pedagogikoak jorratuko dira, heldua erdigunean jartzen duen ikuspegitik aldentzeko aukera ematen dutenak, gazteen ondoezak ulertzekoa, eta baita taldearen parte sentitzeko nahia sustraituta dagoen gaur egungo testuingurua ulertzekoa ere. Horrekin batera, indarkeria matxisten eta LGTBIAQ+fobikoen prebentzioa ere landuko da, ongizate emozionalari eta laguntza horiei begirada komunitarioa txertatzeko beharrari arreta jarriz.
Helburuak
Sexu hezkuntza integralak eta inklusiboak gazteei laguntzean duen garrantzia ulertzea.
Egungo erresistentziak eta problematikak laguntzeko gako eta tresna pedagogikoak eskaintzea, bai hezkuntza espazio formalean, bai etxean.
Haurren eta nerabeen ongizate emozionala zainduko duen begirada sustatzea, heldua erdigunean jartzen ez duena.
Eskola jazarpenaren fenomenoa eta haren ondorio sozioemozionalak esku-hartze komunitarioaren ikuspegitik aztertzea.
Gazteek beren sexualitateari buruzko galderak egiten dituzten egungo testuinguruari buruz hausnartzea, eta LGTBIAQ+ pertsonen eskubideak errespetatzearen esparruan bidelagun gisa nola jokatu.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
Ikastaroa parte-hartzailea izango da bereziki: parte-hartzaileen ikasketa esanguratsua lortu nahi da, elkarrekin egindako hausnarketaren bidez. Ikasleen ezagutzatik abiatuta, hainbat estrategia pedagogiko baliatuko dira, pentsamendu kritiko kolektiboa eraldaketarako tresna izango den espazioa sortzeko.
Saio ezberdinetan, eztabaida, elkarren arteko entzutea eta solasa sustatzeko talde jarduerak egingo dira. Horrekin batera, ikus-entzunezko materialak eta tresna interaktiboak erabiliko dira, ikasketa bideak optimizatzeko eta ikasleak motibatzeko.
Lankidetza
Programa
2025-07-14
Registro
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Iván Gómez Beltrán | Autónomo - Director del Curso de Verano
“Acercándonos a las nuevas generaciones: retos y oportunidades libres de adultocentrismo“
- Isabel Duque Arto | Autónoma - Psicóloga y sexóloga. "Psicowoman"
Atsedena
“Herramientas para una pedagogía crítica e inclusiva“
- Iván Gómez Beltrán | Autónomo - Director del Curso de Verano
Mahai ingurua: “Retos y estrategias de la prevención de violencias en el aula: masculinidad, redes sociales y dinámicas de trabajo.“
- Iván Gómez Beltrán | Autónomo - Director del Curso de Verano
- Isabel Duque Arto | Autónoma - Psicóloga y sexóloga. "Psicowoman"
2025-07-15
“Hablemos de bienestar emocional y adolescencias“
- Isabel Duque Arto | Autónoma - Psicóloga y sexóloga. "Psicowoman"
“Prevención del acoso escolar desde la mirada comunitaria“
- Iván Gómez Beltrán | Autónomo - Director del Curso de Verano
Atsedena
“Viva el amor del bueno: acompañar desde los buenos tratos.“
- Isabel Duque Arto | Autónoma - Psicóloga y sexóloga. "Psicowoman"
“Gatazkak eltzera: Gelan gertatzen diren nerabeen arteko gatazkak aukera moduan“
- Egoitz Arbiol Albeniz | Hiruki Larroxa - Hirukidea
- Joseba Gabilondo Marques | Hiruki Larroxa - Hirukidea
2025-07-16
“Sexuen hezkuntza: bidelagun onak izateko dinamikak“
- Maider García de Bikuña Quintana | EMAIZE - Psikologoa eta sexologoa
- Miren Lopez de Arregi Lakuntza | EMAIZE - Sexologoa eta Gizarte langilea
Atsedena
“Bienestar y acompañamiento de la diversidad LGTBIAQ+: entre la incertidumbre y el ruido“
- Iván Gómez Beltrán | Autónomo - Director del Curso de Verano
Sintesia
Itxiera
- Iván Gómez Beltrán | Autónomo - Director del Curso de Verano
Zuzendariak
Iván Gómez Beltrán es historiador y Doctor en Género y Diversidad por la Universidad de Oviedo. Sus principales líneas de investigación son las masculinidades, igualdad y diversidad LGTBIAQ+ algo que lleva a cabo a través de la realización de formaciones y talleres en centros educativos de Educación primaria y secundaria tanto para alumnado como profesorado y familias. Compagina esta tarea con su labor como Coordinador del área de formación de la asociación XEGA y el asesoramiento a empresas en la elaboración de planes de igualdad LGTBIAQ+. Cuenta con publicaciones académicas como: “Grindr y la masculinidad hegemónica” (2019) y “Masculinidades enfrentadas en el cine LGTB+ español de los 80 y 90”. Forma parte de Rixu: Asociación de educación sexual y coeducación de Asturias.
Hizlariak

Egoitz Arbiol Albeniz
Egoitz Arbiol Albeniz, antropologoa eta Hiruki Larroxa kooperatibako kidea. Gizarte ikerlaria, hezitzailea eta talde dinamizatzailea pedagogia feministetan, LGTBI+ gaietan eta gizontasun gaietan. Ibai Fresnedo Morenorekin batera, "Noiz bukatzen da armairua? Hernaniko azken 50 urteetako LGBT memoria ariketa. 1969-2019" liburuaren eta "Armairutik plazara!" LGTB+ gaiak hezkuntzan txertatzeko unitate didaktikoaren sortzaile. Hezkuntza arloan ere, Euskal Herriko ikastetxeetako hezkidetza programetan fazilitazioa txertatzeko lan-talde bateko kide naiz. Hiruki Larroxako pedagogia feministen lantalde desberdinetan dihardut, jardunaldiak, hausnarketa kolektiboak zein artikulu desberdinak idazten, eta gizon taldeen dinamizatzailea ere banaiz. Azken urtean, gizon gazteen erreakzio antifeministaren inguruan hausnartzeko eta tresnak sortzeko lan-taldean dihardut.

Isabel Duque Arto
Isa Duque es Psicóloga, Sexóloga y Terapeuta sistémica familiar. Con multitud de formaciones en género, terapias corporales, baile trauma, apego y herramientas educativas. Comienza en el 2005 a impartir talleres de coeducación, educación sexual, vínculos amorosos, salud mental, inteligencia emocional, autoestima, prevención de violencias machistas, ideal de belleza, expresión corporal, buen uso de las redes sociales... Siempre con la perspectiva de género de base. En 2015 da el salto al “entorno virtual” creando el canal de youtube y proyecto ciberactivista “La Psico Woman” que ha recibido varios premios. Ha hecho diversos materiales para la comunidad educativa y es autora de los libros "Acercarse a la Generación Z", "Sexualidades" y "Acompañando a las nuevas generaciones en la era de las pantallas".

Joseba Gabilondo Marques
Talde fazilitatzailea eta formatzailea. Harremanen, botere dinamiketan kontzientzia nola jarri eta elkar-ulertzen ez garen momentuetan nola elkar-zaintzearen apasionatua. Ikasketak informatikari eta Gizarte Hezitzaile izateaz gain, herrigintzatik ere asko ikasi eta hazitakoa; gazte mugimendua, euskalgintza, ekologismoa, feminismoa eta sexu-askapen mugimenduan aritua. Azken lau urteetan Hiruki Larroxan parekidetasun eta LGBTI+ gaietan eta gehien bat gizonen despatriarkalizazioan eta talde gatazken fazilitazioan zentratua. Momentu honetan Bartzelonako Trabajo de Procesos intitutuan, “Psicologia orientada a Procesos” (AIPOP) diploma ikasten.

Maider García de Bikuña Quintana
EMAIZE Sexologia Zentroko sexu-hezitzailea 2002tik Etengabeko prestakuntzan dagoen sexologoa eta psikologoa Honako proiektu hauek gauzatzen ditu: sexuen hezkuntza ikastetxeetan, tailerrak gazteklubetan eta elkarteetan, profesional, gizarte-eragile eta familientzat prestakuntza, gurasotasunei buruzko taldeak, emakumeen ahalduntzea. Telebista eta irratiko saioetan parte hartzen du, eta komunikabideetan artikuluak idazten ditu. Emaizeren "Sexualitatean Xirikatuz" liburuaren egileetako bat da. Liburu horretan, hainbat artikuluk sexualitatearen hainbat alderdi jorratzen dituzte. "Zer da ezkutuan duzun hori?" haurrentzako ipuinaren egilea ere bada. Hezkuntza ezagutzaren, ulermenaren eta ongizatearen oinarrizko zutabe gisa ulertzen du. Hezten duena da ongizate horretarako tresnarik onena, prestakuntza egokia badu. Hori funtsezkoa da bere lanean, hezten dutenak prestatzea.
Iván Gómez Beltrán es historiador y Doctor en Género y Diversidad por la Universidad de Oviedo. Sus principales líneas de investigación son las masculinidades, igualdad y diversidad LGTBIAQ+ algo que lleva a cabo a través de la realización de formaciones y talleres en centros educativos de Educación primaria y secundaria tanto para alumnado como profesorado y familias. Compagina esta tarea con su labor como Coordinador del área de formación de la asociación XEGA y el asesoramiento a empresas en la elaboración de planes de igualdad LGTBIAQ+. Cuenta con publicaciones académicas como: “Grindr y la masculinidad hegemónica” (2019) y “Masculinidades enfrentadas en el cine LGTB+ español de los 80 y 90”. Forma parte de Rixu: Asociación de educación sexual y coeducación de Asturias.

Miren Lopez de Arregi Lakuntza
EMAIZE Zentro Sexologikoko Hezitzaile eta Sexu Hezitzailea 2006tik. Sexologoa etengabeko prestakuntzan Sexualitatean arreta ematea maite dut, bai oso txikiak diren pertsonei, bai helduak direnei. Sakonki uste dut hezkuntza dela gizarte gisa eta norbanako gisa ongizate handiagoa izateko gakoa. Ongizate horretan ekarpenak egiten ditut. Emaizeko Hezkuntza Arloko arduraduna naiz, eta Sexuen Hezkuntzako prestakuntzak ematen ditut ikasleekin, familiekin eta irakasleekin dauden ikastetxeetan. Aholkularitzan ere laguntzen dut, bai ikastetxeetan, bai banaka. Musika eta dantza librea dira nire beste pasioetako batzuk. Mugimenduan gozatzen dut. Nire gorputzaren benetako adierazpena dantzatuz, ni bainaiz. Eta nire bi Sexologia eta Dantza grina handien elkartzetik, adierazpen eta gozamenerako espazio hauek errazten ditut.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2025-06-30 arte | 2025-07-14 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 84,00 EUR | |
- | 120,00 EUR | |
- | 102,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 102,00 EUR | |
- | 102,00 EUR | |
- | 102,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

3 - Osasuna eta ongizatea
Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.
Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago
5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago
10 - Desberdintasunak murriztea
Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.
Informazio gehiago
16 - Bakea, justizia eta instituzio sendoak
Garapen jasangarrirako gizarte baketsu eta inklusiboak sustatzea, guztientzako justiziarako sarbidea erraztea eta maila guztietan kontuak ematen dituzten erakunde eraginkorrak eta inklusiboak eraikitzea. Gai gakoak: indarkeria, tratu txarrak eta esplotazioa txikitzea, zuzenbide estatua, justizia eskuratzeko berdintasuna, ustelkeria eta eroskeria murriztea, erakunde eraginkorrak eta gardenak, parte-hartzea, informazioa eskuratzea, oinarrizko askatasunak babestea.
Informazio gehiago