Gizartea
Hezkuntza
Uda ikastaroa
Irakasleen arteko harreman pedagogikoak. Heztea, bestearekin jardutea denean

Irakasleen arteko harreman pedagogikoak. Heztea, bestearekin jardutea denean

Ira. 12 - 13. Ira, 2024 Kod. H17-24

Azalpena

Jarduera honen helburu nagusia, heztearen zeregina aurrera eraman behar duten agenteak (irakasleak) haien harremanen inguruan hausnarrean kokatzea da. Hezkuntza gertakizun etiko bat da, besteekin harremanak etengabekoak dira hezkuntzaren eremuan, ikasleekin, familiekin, beste irakasleekin, jangelakoekin...harremanak eta haien izaerak eskolako gainerako prozesuak ulertzeko gakoak dira, berrikuntza prozesuak abiatzeko unean harremanak gakoa dira (harreman txar edota negatiboak dauden testuinguru batean nekez elkartuko dira irakasleak, sareak sortzeko eta bistan da, berrikuntzak sareak eta elkareragiletza behar ditu, harreman txarrak dauden testuinguruetan irakasleak isolatzeko joera du, baita erresistentziak jartzeko aldaketei ere), eskolako giroa eta ongizatea osasuntsua izateko harremanak gakoak dira baita ere, modu berean, harremanen bidez, eskolako kultura eraikitzen da, familiekin, testuingurua eta komunitatearekin eraikitzen ditugun komunikazioen bidez. Harremanak eta bere analisiak, ordea, ikuspegi inklusibo batetik ere itzelezko ekarpena egiten dute; batez ere, harremanak bestearekin sortzen eta eraikitzen ditugun loturak direlako eta beste horiek, nola jaso (irakasle hasi berriak) nola barneratu (zaindu) eta haien garapen profesionala (formazioa, lidergoa...) ulertzeko ezinbestekoak dira.

Harremanen analisiak, irakaslea erdigunean jartzea esan nahi du, eskola eremuan eragile ezinbestekoa, irakatsi ikasi ez baita mugatzen soilik edukien transmisio hutsalera, horiek horrela ezinbesteko gaia da, harremanena. Haien izaera pedagogikoaren inguruan gogoeta egiteak zera esan nahi du, eskolan eraikitzen diren harremanak ez direla pertsonarteko harreman hutsalak, badutelako bestelako intentzionalitate bat, irakasleak eskolan proiektu, egitasmo, metodologia, ikasle talde, bizipen multzo zehatz batekin elkareraginean, lankidetzan aritzeko konpromisoa dauka. Eta hori guztia, klasea emateaz haratago doa eta aurreikusi ezina ere bada neurri batean. Egun eskola testuinguruan, bizikidetza eta elkarbizitza kezka iturri diren garaiotan, hausnarketa honek ikuspegi berritzailea eta erakargarria eskaintzen duelakoan gaude. 

 

Irakurri gehiago

Helburuak

Irakasleen arteko harremanen zein haien izaera pedagogikoaren inguruan hausnarketa egitea.

Irakasleen arteko harremanek eta haien konplexutasunak zein interdependentziak duten eraginaren inguruan gogoeta egitea.

Harremanen izaera pedagogikoaren analisia, irakasleen bizipen eta subjektibitate propiotik garatu eta ulertzea.

Harreman sanoak eta osasuntsuak eraikitzeko eskola testuinguruan aintzat hartu beharreko dimentsioak identifikatu eta horiei aterabideak emateko proposamenak garatzea.

Eskola beste parametro eta gramatika batzuetatik pentsatzeko proposamen eraldaitzaleak pentsatu, irakaslea eta bere zaintza erdigunean jarrita.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

Uda Ikastaro honen oinarri metodologikoak ikerketa ekintza parte hartzailearen parametroak izango dira. Horiek horrela, ikerkuntza sozio-hezitzaileak barruko begiradak lehenesten dituen moduan, ikastaro honetan parte hartuko duen orok, bere ezagutza praktikotik abiatuta horren inguruan gogoeta egiteko oinarriak eskuratuko ditu. Aurkezten dugun proposamen hau, epistemologikoa da, teorikoa, etikoa, politikoa eta metodologikoa, beraz. Zentzu honetan, gure ikastaroaren bidez hainbat praktika aztertu eta horien inguruko gogoeta abiatu nahi dugu, hori gero hezkuntza egitasmoen eraldaketa eta hobekuntzara bideratzeko. Eta joan etorriko gogoeta prozesu iraunkor baten gisara definituko dugu. Ikerkuntza ekintza parte hartzailearen bitartez,  lehenik, testuinguru edota errealitate zehatz baten ezagutza sakona burutuko da, ondoren errealitate horretan hauteman daitezkeen kezka, arazo edota dilemak identifikatu eta horiei aterabideak emateko proposamenak sortzen saiatuz. Irakasleen arteko harremanak ikuspegi inklusibotik lantzeak, metodologiaren izaera inklusiboa izatea eskatzen du. 

Irakurri gehiago

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza departamentua
  • Eusko Jaurlaritza. Kultura eta Hizkuntza Politika Saila

Programa

2024-09-12

08:45 - 09:00

Ikastarora erregistroa

09:00 - 10:00

“Una educación con rostro humano: La Pedagogía de la Alteridad“

  • Eduardo Romero Sanchez | Murciako Unibertsitatea - Murtziako Unibertsitateko irakasle Titularra (Zoom bidez parte hartuko du)
10:00 - 14:30

“Hezkuntza zeregina gertakizun etiko bat bezala. Heztea bestearekin aritzea eta jardutea denean“

  • Esti Amenabarro Iraola | EHU/UPV - EHU/UPVko irakasle doktorea
  • Nere amenabar Perurena | EHU/UPV - EHU/UPVko irakaslea doktorea

2024-09-13

09:00 - 14:30

“Harremanak zaintzeko kultura baterantz ikastetxean. Zaindu beharreko dimentsioak“

  • Esti Amenabarro Iraola | EHU/UPV - EHU/UPVko irakasle doktorea
  • Nere amenabar Perurena | EHU/UPV - EHU/UPVko irakaslea doktorea

Zuzendariak

Esti Amenabarro Iraola

Hezkuntza, Antropologia eta Filosofía Fakultatea, UPV/EHU

Pedagogian doktorea (EHU, 2021), UPV/EHUn irakasle-ikertzailea. Gaur egun, Pedagogiako eta Gizarte Hezkuntzako graduetako eta Bigarren Hezkuntzako Masterreko irakaslea da. Ikerketa eremuan berriz, bere ikerketa lerro nagusia: hezkuntza inklusiboa eta metodologia inklusiboetan kokatzen da. Modu berean, irakaslearen etengabeko prestakuntza eta formazioan, irakaslearen identitateak eta ezagutzak duen papera aztertzen du baita haien arteko harreman eta kolaborazio sareak, alteritatearen pedagogiaren ikuspegitik. Inkluni ikerketa taldeko kidea da 2020tik. Eta gaixotasun arraroak dituzten haur eta nerabeen hezkuntza eskubidearen inguruan ikertzen du. Modu berean, Vic-eko Unibertsitateko GRAD ikerketa taldearekin lankidetzan, Espainiako Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak sustatuko ikerketa proiektu batean parte hartzen du, irakasleen arteko lankidetzak ikaskuntza kooperatiboan duen garrantzia, zaurgarrienak direnen ikasleei laguntzak eta babesak emateko unean, aztertuz (PID2021-128456NB-I00). Azkenik, Gipuzkoako Foru Aldundiak sustatuta, berrikuntza sozialeko egitasmoa den Askiak proiektuan parte hartzen du bertan, babespean dauden haur eta nerabe emakumeen zaurgarritasunaren inguruko lan bat garatuz.

Hizlariak

Nere amenabar Perurena

Pedagogian doktore (UPV/EHU 2013), Irakasle Agregatua Didaktika eta Eskola Antolakuntza sailean. Bere ikerketa arloak hezkuntza teknologikoa eta alfabetizazio digitala dira nagusiki , bereizik nerabeen teknologia erabilera (sare sozialak eta telefono inteligenteak) aztertzeko, bai eta inklusio digitalaren ikertzeko ere. Estatu mailan GRAD (Aniztasunari ArretaTaldea) ikerketa taldean parte hartzen du, Vic-eko Unibertsitateko Katedra Central Kataluniako Unibertsitatean, Zientzia eta Berrikuntzako Ministerioko proiektu baten garapenean, "Lan Kooperatiboa Ikasle Inklusio Gutteragatik Irakasle arteko Lankidetzan" izeneko proiektuan (PID2021-128456NB-I00). Horrez gain UNESCOren Hezkuntza eta Balore Edukien Katedrako kide permanentea da, eta azken urte hauetan ikerketa proiektu desberdinetan parte hartzen du. Gaur egun " Latinoamerikako nerabeek gailu digitalen erabilera arduratsua eta kritikoa hobetzeko esku-hartzea, EHU-L23/22" izeneko proiektuan parte hartzen du.

Eduardo Romero Sanchez

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2024-05-31 arte2024-09-12 arte
25,00 EUR50,00 EUR
- 71,00 EUR
- 61,00 EUR
- 50,00 EUR
- 61,00 EUR
- 61,00 EUR
- 61,00 EUR
- 61,00 EUR

Kokalekua

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

3 - Osasuna eta ongizatea

Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

Informazio gehiago
3 - Osasuna eta ongizatea

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

5 - Genero berdintasuna

Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.

Informazio gehiago
5 - Genero berdintasuna

11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.

Informazio gehiago
11 - Hiri eta komunitate jasangarriak