
TopaGune Ikastaroa: Ekintza komunitarioa: praktikatik ikasten
Egun, inguruan nahiz urrunago dauden praktikak ezagutu eta aztertu nahi dira; esperimentazioari balioa eman eta hark sortutako irakaspenetatik ikasi. Elkarteen proiektuak, gizarte politiken zerbitzuak eta hurbileko ekipamenduak hartuko dira aintzat.
Azalpena
“Gizarte erronkei modu kolektiboan heltzen dieten ekimen eta proiektu guztiak jotzen ditugu ekintza komunitario gisa, proposatzen dutena auzoetako eta udalerrietako bizi baldintzak hobetzeko eta gizarte inklusiboagoa eta kohesionatuagoa eraikitzeko egiten badute, herritarren inplikazioa eta protagonismoa bilatuz eta erraztuz”. Horrela ulertzen dugu ekintza komunitarioa Gipuzkoako Foru Aldundiaren eta Lurraldeko udalen ekintza publikora bideratutako marko kontzeptual, estrategiko eta operatiboan (Markoa).
UIK-en testuinguruan eta Topagunea programaren baitan 2021. urteaz geroztik ekintza komunitarioa ikuspegi ezberdinetatik aztertu dugu: krisiari komunitarioki emandako erantzunez jardun gara; erronkez aritu gara; bazter eta ausentziatan jarri dugu ikusmira eta ekintza komunitarioa ahalbidetzeko baliagarriak diren espazioen diseinuaz ere aritu gara.
2025eko edizioan komunaren eraikuntzan jarri nahi dugu arreta, esperimentaziotik eskuratutako ikaskuntzetan. Kolektiboaren eraikuntza erraztu eta oztopatu dezaketen alderdietan sakondu nahi dugu; sakondu nahi dugu xedearen eraikuntzan, ekintzan, erabakiak hartzean, loturatan, harremanetan eta abar.
Helburuak
Ekintza komunitarioaren intentzionalitatea gogoraraztea.
Komuna dena eraikitzeko gakoak partekatzea praktika eta hurbilketa desberdinetatik.
Prozesu kolektiboen dimentsio indibidualari eta erlazionalari buruz hausnartzea
Esperientziei buruzko ikaskuntzak eta gogoetak partekatzea.
Esploratu gabeko eta esploratu beharreko eremuak identifikatzea
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Profesionalak
Metodologia
Metodologia aktiboa eta parte-hartzailea erabiliko da, ikaslea ardatz duen ikaskuntzaren ikuspuntutik abiatuta, horiek baitira beren ikaskuntza-prozesuaren benetako protagonistak. Ikuspuntu horretatik, ikaskuntza esanguratsua gailenduko da. Horretarako, honako tresna pedagogiko anitzak erabiliko dira, adibidez:
- Ezagutzak lortzera bideratutako azalpen teorikoak, non eztabaida eta parte-hartzaileen parte-hartze aktiboa sustatuko diren.
- Eztabaidarako eta hausnarketarako bidea ematen duten talde-jarduerak, landutako edukiak ulertzeko eta integratzeko.
- Ikusmenetik eta entzumenetik murgiltze dinamikak, hausnarketa eta barneratzea ahalbidetzen dutenak.
- Tresna interaktiboen bidez partekatzeko espazioak sortzen dituzten jarduerak.
- Ikastaro osoan zehar egingo diren jarduera pertsonalak eta taldekoak, azken produktu bat edo erronka txiki bat egitera bideratuak. Produktu hori zuzenean aplikatuko da, maila pertsonalean edo maila profesionalean, hainbat eremutan erabili ahal izateko.
Programa
2025-09-10
Erregistroa / Registro
Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:
“Hitzaldia: Construir lo común“
- Joan Subirats Humet
Komuna eraikitzeko gakoak_ Claves para construir lo común
Ikasketak komunitate intentzionaletatik_ Aprendizajes desde las comunidades intencionales
Ikasketak Arabako Kontzejuetatik _ Aprendizajes desde los Concejos de Álava
Atsedena
“Ikasketak ikas komunitateetatik_ Aprendizajes del trabajo con comunidades educativas“
- Amelia Barquín López
Komuna eraiki zerbitzu eta ekipamendueetatik: Bartzelonako udala eta Oñatiko Udala _ Construir lo común desde los equipamientos y servicios: Ayuntamiento de Barcelona y Ayuntamiento de Oñati
Eguneko edukien inguruan hitz egiteko denbora- Tiempo para conversar sobre los contenidos de la mañana.
2025-09-11
Harrera
Jardunaldiaren aurkezpena_Presentacion dela jornada
ON DO KO proiektua. Ekintza komunitarioa lehen pertsonan: harremanak eta loturak . _ Proyecto ON DO KO. La acción comunitaria en primera persona: relaciones y vinculos.
Tentsioak harremanak eta loturak ezberdinen artean jostean, eta norbere boterea._ Tensiones al tejer relaciones y vínculos comunitarios entre diferentes y poder personal.
Atsedena
Proiektu eta prozesu komunitarioak: arrakala aukerak_ Proyectos y procesos comunitarios: diferentes grietas de oportunidad
Itxiera
Zuzendariak
Mikel Pagola Tolosa
Gipuzkoako Foru Aldundia
Mikel pagola Tolosa Gipuzkoako Foru Aldundiko Gobernu Oneko eta Berrikuntza Politiko- Sozialeko zuzendaria
Hizlariak
Amelia Barquín filologian doktorea da eta Mondragon Unibertsitatean (HUHEZI fakultatean) irakaslea. “Kulturarteko Hezkuntza” eta “Generoa eta hezkuntza” materiak irakasten ditu bertan (Irakasle Ikasketetan eta EKOMU masterrean). Hainbat testu argitaratu ditu eta hainbat kurtso eta hitzaldi eskaini ditu interesatzen zaizkion gaien inguruan: kulturarteko hezkuntza, ikasle etorkinen trataera, hizkuntzaren erabilpen ez sexista , hezkuntza eta generoa, eta sefardien literatura, besteak beste. Amelia Barquín es doctora en filología y profesora de Mondragon Unibertsitatea (facultad HUHEZI), donde imparte las asignaturas “Educación intercultural”, y “Género y educacion” (en el grado de Magisterio y en el máster EKOMU). Ha publicado diversos artículos y monografías y ha ofrecido cursos y conferencias en los siguientes campos: educación intercultural, intervención educativa con alumnos de origen inmigrante, uso no sexista de la lengua e, educación y género y literatura sefardí.

Joan Subirats Humet
Ekonomia Zientzietako doktorea. Zientzia Politikoko katedraduna eta Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Gobernu eta Politika Publikoen Institutuaren sortzaile eta ikertzailea. Politika publikoen analisiari eta kudeaketari buruzko gaietan espezializatua. Hainbat komunikabiderekin kolaboratzen du. Gaur egun, Bartzelonako Udaleko alkateordea da, eta Kultura, Hezkuntza, Zientzia eta Komunitate arloko burua.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2025-06-30 arte | 2025-09-10 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 61,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 74,00 EUR |
Online zuzenean | 2025-06-30 arte | 2025-09-10 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 61,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 74,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

10 - Desberdintasunak murriztea
Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.
Informazio gehiago
16 - Bakea, justizia eta instituzio sendoak
Garapen jasangarrirako gizarte baketsu eta inklusiboak sustatzea, guztientzako justiziarako sarbidea erraztea eta maila guztietan kontuak ematen dituzten erakunde eraginkorrak eta inklusiboak eraikitzea. Gai gakoak: indarkeria, tratu txarrak eta esplotazioa txikitzea, zuzenbide estatua, justizia eskuratzeko berdintasuna, ustelkeria eta eroskeria murriztea, erakunde eraginkorrak eta gardenak, parte-hartzea, informazioa eskuratzea, oinarrizko askatasunak babestea.
Informazio gehiago