
TopaGune Ikastaroa: Ekintza komunitarioa: praktikatik ikasten
Egun, inguruan nahiz urrunago dauden praktikak ezagutu eta aztertu nahi dira; esperimentazioari balioa eman eta hark sortutako irakaspenetatik ikasi. Elkarteen proiektuak, gizarte politiken zerbitzuak eta hurbileko ekipamenduak hartuko dira aintzat.
Azalpena
“Gizarte erronkei modu kolektiboan heltzen dieten ekimen eta proiektu guztiak jotzen ditugu ekintza komunitario gisa, proposatzen dutena auzoetako eta udalerrietako bizi baldintzak hobetzeko eta gizarte inklusiboagoa eta kohesionatuagoa eraikitzeko egiten badute, herritarren inplikazioa eta protagonismoa bilatuz eta erraztuz”. Horrela ulertzen dugu ekintza komunitarioa Gipuzkoako Foru Aldundiaren eta Lurraldeko udalen ekintza publikora bideratutako marko kontzeptual, estrategiko eta operatiboan (Markoa).
UIK-en testuinguruan eta Topagunea programaren baitan 2021. urteaz geroztik ekintza komunitarioa ikuspegi ezberdinetatik aztertu dugu: krisiari komunitarioki emandako erantzunez jardun gara; erronkez aritu gara; bazter eta ausentziatan jarri dugu ikusmira eta ekintza komunitarioa ahalbidetzeko baliagarriak diren espazioen diseinuaz ere aritu gara.
2025eko edizioan komunaren eraikuntzan jarri nahi dugu arreta, esperimentaziotik eskuratutako ikaskuntzetan. Kolektiboaren eraikuntza erraztu eta oztopatu dezaketen alderdietan sakondu nahi dugu; sakondu nahi dugu xedearen eraikuntzan, ekintzan, erabakiak hartzean, loturatan, harremanetan eta abar.
Helburuak
Ekintza komunitarioaren intentzionalitatea gogoraraztea.
Komuna dena eraikitzeko gakoak partekatzea praktika eta hurbilketa desberdinetatik.
Prozesu kolektiboen dimentsio indibidualari eta erlazionalari buruz hausnartzea
Esperientziei buruzko ikaskuntzak eta gogoetak partekatzea.
Esploratu gabeko eta esploratu beharreko eremuak identifikatzea
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Profesionalak
Metodologia
Metodologia aktiboa eta parte-hartzailea erabiliko da, ikaslea ardatz duen ikaskuntzaren ikuspuntutik abiatuta, horiek baitira beren ikaskuntza-prozesuaren benetako protagonistak. Ikuspuntu horretatik, ikaskuntza esanguratsua gailenduko da. Horretarako, honako tresna pedagogiko anitzak erabiliko dira, adibidez:
- Ezagutzak lortzera bideratutako azalpen teorikoak, non eztabaida eta parte-hartzaileen parte-hartze aktiboa sustatuko diren.
- Eztabaidarako eta hausnarketarako bidea ematen duten talde-jarduerak, landutako edukiak ulertzeko eta integratzeko.
- Ikusmenetik eta entzumenetik murgiltze dinamikak, hausnarketa eta barneratzea ahalbidetzen dutenak.
- Tresna interaktiboen bidez partekatzeko espazioak sortzen dituzten jarduerak.
- Ikastaro osoan zehar egingo diren jarduera pertsonalak eta taldekoak, azken produktu bat edo erronka txiki bat egitera bideratuak. Produktu hori zuzenean aplikatuko da, maila pertsonalean edo maila profesionalean, hainbat eremutan erabili ahal izateko.
Zuzendariak
Mikel Pagola Tolosa
Gipuzkoako Foru Aldundia
Mikel pagola Tolosa Gipuzkoako Foru Aldundiko Gobernu Oneko eta Berrikuntza Politiko- Sozialeko zuzendaria
Hizlariak

Zorione Aierbe Lizarralde
Prometea
Diseñadora y facilitadora de procesos participativos y de creación colectiva Zorione Aierbe es Licenciada en Ciencias Ambientales por la Universidad Autónoma de Barcelona, con un intercambio de un año con el Van Hall Instituut de Leeuwarden (Holanda). Cuenta con formación de Postgrado en Gestión Municipal de la Agenda 21 Local; Técnico Superior en Gestión Ambiental, Certificación ISO-14001; Gestión Local de Políticas Educativas en la Administración Local; Igualdad de Género; y formación especializada en metodologías para el acompañamiento a personas, equipos y grupos desde diferentes disciplinas. Su experiencia se ha desarrollado sobre todo en el ámbito de la participación ciudadana desde una mirada sistémica, integral y de sosteniblidad, formando parte del tándem fundador de Prometea, SC, empresa en la que desarrolla su actividad desde 2003. En los últimos años ha co-liderado numerosas iniciativas de diseño y facilitación de procesos participativos y de creación colectiva, principalmente con la Administración Pública; aportando, en todos ellos, su compromiso por el trabajo de calidad y construido con las personas y entidades

Zorione Aierbe
Prometea

Estibaliz Aldeiturriaga Amuriza

Onintza Andres Aranceta
Oñatiko udala

Jone Arriolabengoa Martiarena
Amelia Barquín filologian doktorea da eta Mondragon Unibertsitatean (HUHEZI fakultatean) irakaslea. “Kulturarteko Hezkuntza” eta “Generoa eta hezkuntza” materiak irakasten ditu bertan (Irakasle Ikasketetan eta EKOMU masterrean). Hainbat testu argitaratu ditu eta hainbat kurtso eta hitzaldi eskaini ditu interesatzen zaizkion gaien inguruan: kulturarteko hezkuntza, ikasle etorkinen trataera, hizkuntzaren erabilpen ez sexista , hezkuntza eta generoa, eta sefardien literatura, besteak beste. Amelia Barquín es doctora en filología y profesora de Mondragon Unibertsitatea (facultad HUHEZI), donde imparte las asignaturas “Educación intercultural”, y “Género y educacion” (en el grado de Magisterio y en el máster EKOMU). Ha publicado diversos artículos y monografías y ha ofrecido cursos y conferencias en los siguientes campos: educación intercultural, intervención educativa con alumnos de origen inmigrante, uso no sexista de la lengua e, educación y género y literatura sefardí.

Miren Camison Goyenechea

Maria Isabel Cañada Zorrilla

Oihana Merino Cabrera
Erroak Sartu
Diseñadora y facilitadora de procesos participativos y de creación colectiva Iciar Montejo Romero es licenciada en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universidad del País Vasco. Cuenta con formación de Postgrado en Participación y Desarrollo Comunitario, Resolución de Conflictos Públicos y Ordenación y Gestión del Territorio; Cursos de Doctorado en Economía Internacional y Desarrollo Humano Sostenible; Igualdad de Género; y formación especializada en metodologías para el acompañamiento a personas, equipos y grupos desde diferentes disciplinas. Su experiencia se ha desarrollado sobre todo en el ámbito de la participación ciudadana desde una mirada sistémica, integral y de sostenibilidad, formando parte del tándem fundador de Prometea, SC, empresa en la que desarrolla su actividad desde 2003. En los últimos años ha co-liderado numerosas iniciativas de diseño y facilitación de procesos participativos y de creación colectiva, principalmente con la Administración Pública; aportando, en todos ellos, su visión estratégica y su pasión por el trabajo con las personas y por lo público.
María Nogues Rotaeche
Pedagogian lizentziaduna UPV/EHUn. 2021az geroztik, osasun mentaleko arazoak dituzten pertsonei zuzendutako BAGARA gizarte-berrikuntzako proiektuaren arduraduna da, Gureak erakundeak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak sustatuta. Ekimen horren kontzepzioan eta ideian parte hartu zuen, eta gaur egun dinamizazioa sustatzeaz arduratzen da. Bere lan-ibilbidea Gureak taldearen barruan desgaitasuna duten pertsonei Gipuzkoako hainbat lantokitan laguntzeari lotuta egon da 8 urtez, pertsona horiek lan-ibilbidean laguntzen eta laguntzen jardun baitute.

Maria Begoña Olamusu Jauregui

Maria Carmen Ramilo Araujo

Mafalda Saloio

Jordi Sanchis Sampol

Mariana Sepúlveda Sáez

Joan Subirats Humet
2017 eta 2021 artean Bartzelonako Udaleko zinegotzi gisa ardurak izan zituen kultura, hezkuntza, zientzia eta komunitate arloetan, eta Bartzelonako Diputazioko diputatu ere izan zela 2019 eta 2021 bitartean. Udalaz gaindiko lankidetza sustatu zuen hezkuntza eta kultura gaietan, hala nola En residencia programa, Danza Metropolitana programa edo Manifesta 15 jaialdia, Bartzelonako metropoli-eskualdeko 10 hiri tartean sartu zituena. Tokiko gobernu eta politikei eta horien metropoli-dimentsioari buruzko ekarpen ugari argitaratu ditu liburu eta artikuluetan.

Ainhoa Zumeta Mendizabal
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2025-06-30 arte | 2025-09-10 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 61,00 EUR | |
- | 87,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 61,00 EUR | |
- | 74,00 EUR | |
- | 74,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

10 - Desberdintasunak murriztea
Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.
Informazio gehiago
16 - Bakea, justizia eta instituzio sendoak
Garapen jasangarrirako gizarte baketsu eta inklusiboak sustatzea, guztientzako justiziarako sarbidea erraztea eta maila guztietan kontuak ematen dituzten erakunde eraginkorrak eta inklusiboak eraikitzea. Gai gakoak: indarkeria, tratu txarrak eta esplotazioa txikitzea, zuzenbide estatua, justizia eskuratzeko berdintasuna, ustelkeria eta eroskeria murriztea, erakunde eraginkorrak eta gardenak, parte-hartzea, informazioa eskuratzea, oinarrizko askatasunak babestea.
Informazio gehiago