Komunikazioa
Gizartea
Uda ikastaroa
Gazteen kultura digitalaren azterketa, sozializazioan eta hezkuntza afektibo-sexualean dituen ondorioak ikuspegi feministatik

Gazteen kultura digitalaren azterketa, sozializazioan eta hezkuntza afektibo-sexualean dituen ondorioak ikuspegi feministatik

Eka. 25 - 26. Eka, 2024 Kod. G06-24

Azalpena

Belaunaldi bakoitzak bere berezitasuna du, baina badirudi gazteen egungo belaunaldiek millenials edo boomer belaunaldien oso bestelako errealitatea bizi dutela, eta horren gakoa eremu digitala da.

Belaunaldi berri horiek ulertzea erronka bat izan daiteke, baina emakumeen eta gizonen arteko benetako berdintasuna lortzeko, gazteak ulertu behar ditugu eta eremu digital horretan irekitzen diren aukerak aprobetxatu behar ditugu berdintasunerantz elkarrekin aurrera egiteko.

Uda Ikastaro honetan, gazteen errealitate sozialaren funtsezko elementuak aztertuko dira mundu digitalean; aldaketaren berehalakotasunak eta azkartasunak adierazten duten mundua. Analisiaren funtsezko elementuak izango dira harreman afektibo-sexualak, pornografiak eragin handia baitu, eta sare sozialak, sozializazio-bitarteko gisa, eta kontsumo digitaleko edukiak, hala nola telesailak, musika edo bideojokoak.

Era berean, funtsezko elementu horien erabilera matxistaren ondoriozko arriskuak eta ondorioak aztertuko dira, dauden esperientzien edo jardunbide egokien bidez.

 

Irakurri gehiago

Helburuak

Gazteen hezkuntza afektibo eta sexualaren egungo errealitatea ezagutzea eta pornografiaren kontsumoari eta sexu-indarkeriaren naturalizazioari buruz hausnartzea, batez ere ingurune birtualean.

Informazioaren eta komunikazioaren teknologien esparruan emakumeen ahalduntzea bultzatzen duten eta eten digitala murrizten duten estrategiak eta/edo ekimenak identifikatzea.

Ikuspegi feministatik aztertzea nola jokatzen duen misoginiak ingurune digitalean.

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

Uda Ikastaroa metodologia formato ezberdinez osatuta dago, hain zuzen, hitzaldiak, mahai-inguruak eta esperientzia zehatzak. 

Antolakuntza

  • EMAKUNDE

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza departamentua
  • Prest_Gara

Programa

2024-06-25

08:30 - 08:45

Registro / Erregistroa

08:45 - 09:00

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • EMAKUNDE Zuzendaria | EMAKUNDE-Emakumearen Euskal Erakundea / Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer - Zuzendaria
  • UIK-ko zuzendaritzaren ordezkaria
09:00 - 10:15

Hitzaldia

    Tendiendo puentes a la generación Z

    • Rosa Isabel Duque Castillo | La Psicowoman proiektua / Proyecto La Psicowoman - Psikologa, sexologa eta dibulgatzailea / Psicóloga, sexóloga y divulgadora
    10:15 - 11:30

    “Manosfera: jovenes en la Manosfera“

      Influencia de la misoginia digital en la percepción que tienen los hombres jóvenes de la violencia sexual

      • Elisa García Mingo | Madrilgo Konplutense Unibertsitatea / Universidad Complutense de Madrid - Soziologia Departamentuko doktorea: Politika Zientzien eta Soziologia Fakultateko Metodologia eta Teoria / Doctora en el Departamento de Sociología: Metodología y Teoría de la Facultad de Ciencias Políticas y Sociología
      11:30 - 12:00

      Atsedena

      12:00 - 14:00

      Mahai ingurua: “Youtube y videojuegos como elementeo socializador“

      • Rosa Isabel Duque Castillo | La Psicowoman proiektua / Proyecto La Psicowoman - Psikologa, sexologa eta dibulgatzailea / Psicóloga, sexóloga y divulgadora
      • Laura Almenara Boluda | Feminismo en 8 bits” - Dibulgatzailea / Dibulgadora

      2024-06-26

      08:45 - 09:00

      Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

      • EMAKUNDE Zuzendaria | Emakunde-Emakumearen Euskal Erakundea / Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer - Zuzendaria
      09:00 - 10:10

      Mahai ingurua: “Politica sexual de la pornografia“

      • Mónica Alario Gavilán | Diziplina arteko eta genero ikasketetan doktorea / Doctora en estudios interdisciplinares y de género
      10:10 - 12:15

      Mahai ingurua: “Niños y hombres: qué piensan y cómo actuan“

      • Joseba Gabilondo Marques | Hiruki Larroxa
      • Miguel Ángel Arconada Melero | ... - ...
      12:15 - 12:45

      Atsedena

      12:45 - 14:00

      “Desmontando en la ficción audiovisual la cultura de la violación“

      • Delicia Aguado Peláez | Aradia Kooperaiba / Cooperativa Aradia
      14:00 - 14:15

      Itxiera

      • EMAKUNDE Zuzendaria | Emakunde-Emakumearen Euskal Erakundea / Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer - Emakundeko zuzendaria / Directora de Emakunde

      Zuzendariak

      EMAKUNDE Zuzendaria

      Emakunde

      Emakunde -Emakumearen Euskal Erakunde.ko zuzendaria

      Hizlariak

      Delicia Aguado Peláez

      Gure gizarteen eraikuntza sinbolikoaren azterketari buruzko interesa nire doktorego-tesian oinarritzen da. Tesi horretan, irailaren 11ko atentatuetatik sortutako giro ideologikoak Estatu Batuetako serialean izandako eragina aztertzen dut. Telebistako testuak beren testuinguruari dagokionez aztertzean, bereziki interesatzen zaizkit tentsio hegemonikoak eta kontrahegemonikoak emakumeak eta txandakakotzat jotzen diren beste kolektibo batzuk irudikatzeko orduan. Ildo horretan, hainbat argitalpen eskaini dizkiot fikzioko sexu-indarkeriari, horietako batzuk ikastaroko materialetan eskuragarri daudenak, hala nola: "Violaciones en serie: dominaciones y resistencias tras las agresiones sexuales de Ficción en la era del #METOO" (feminismo/s, 2019) edo "feminicidios con perspectiva de género. Un análisis interseccional de The Fall (La Caza) "(Ikerketa Feministak, 2017).

      Mónica Alario Gavilán

      Laura Almenara Boluda

      Miguel Ángel Arconada Melero

      Miguel Ángel Arconada Melero es Catedrático de Lengua española y Literatura en el Instituto Jorge Manrique (Palencia), donde es Coordinador del Bachillerato Internacional. Es profesor del máster de la UNED Los malos tratos y la violencia de género. Una visión multidisciplinar”, en el que es responsable del Módulo de Educación y medios de comunicación. Es profesor del Máster Interdisicplinar para el estudio y prevención de la violencia de Género, de la Universidad de Salamanca y Uonline, de ámbito hispanoamericano, en el que es responsable de Módulo de Publicidad y violencia de género. Premio UNESCO 2019 de Educación de las niñas y mujeres, por el programa SKOLAE, del que fue coautor, asesor técnico y formador. Premio 2021 CLAVICO (Claustro Virtual de Coeducación) “por toda una vida sembrando la semilla de la Coeducación“ Ha desarrollado un proyecto de amplio alcance para la formación de profesorado, organizaciones sindicales, FFCCSE, organizaciones empresariales y grupos sociales en España, Portugal, Bolivia y Perú, centrándose en la prevención educativa de la violencia de género, la coeducación y la corresponsabilidad, el análisis crítico de la representación de las masculinidad en los medios de comunicación.

      Rosa Isabel Duque Castillo

      Privado

      Joseba Gabilondo Marques

      Elisa García Mingo

      UIK-ko zuzendaritzaren ordezkaria

      Matrikula prezioak

      Aurrez aurre2024-05-31 arte2024-06-25 arte
      25,00 EUR59,00 EUR
      - 84,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 59,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 71,00 EUR
      Online zuzenean2024-05-31 arte2024-06-25 arte
      25,00 EUR59,00 EUR
      - 84,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 59,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 71,00 EUR
      - 71,00 EUR

      Kokalekua

      Miramar Jauregia

      Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

      Gipuzkoa

      43.3148927,-1.9985911999999644

      Miramar Jauregia

      Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

      Gipuzkoa

      Sustainable development goals

      2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

      Garapen jasangarrirako helburuak

      5 - Genero berdintasuna

      Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.

      Informazio gehiago
      5 - Genero berdintasuna