Hezkuntza
Hizkuntzalaritza eta Literatura
Uda ikastaroa
Hizkuntza Proiektuak ikas-egoeren markoan

Hizkuntza Proiektuak ikas-egoeren markoan

Ira. 15 - 15. Ira, 2025 Kod. H16-25

Uda Ikastaro honetan, ikastetxeetan komunikazio gaitasunaren irakaskuntza ikuspegi integral eta pragmatikotik diseinatu ahal izateko gakoak eskainiko dira.

Azalpena

EAEren Hezkuntza Legeak eta gure kurrikulum ezberdinek aspalditik zehazten dute hizkuntza trebakuntzaren helburua komunikatzeko gaitasuna dela, eta gaitasun hori eleanitza izan behar dela ezinbestean. Komunikaziorako gaitasun hori garatzeko, legeetan ere jasota dago nolakoa izan beharko litzatekeen ildo metodologikoa: ekintzetara bideratutako irakaskuntza, eta ikas-egoeretan oinarritutakoa.

Planteamentu didaktiko hau guztiz bat dator Interakzionismo Soziodiskurtsiboak aspaldi proposatu izan dituen hizkuntzen irakaskuntzarako oinarri didaktikoekin, eta Uda Ikastaro honetan planteamendu horren eta ikas egoeren proposamenaren arteko lotura zuzenak erakutsi eta aztertuko dira, ikastetxeetan komunikazio gaitasunaren irakaskuntza ikuspegi integral eta pragmatikotik diseinatu ahal izateko.

Irakurri gehiago

Helburuak

EAEko hezkuntza curriculumak zehazten dituen ikas-egoerak Lehen Hezkuntzako geletara eramateko bideak proposatzea.

Gure lurraldeko hizkuntza ofizialak eta atzerriko hizkuntzak gainerako arloekin integratzeko proiektu integraletan trebatzea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak

Metodologia

Ikastaroaren ibilbidea batez ere hitzaldiek eta tailerrak osatuko duten heinean, azalpen magistralak ereduen behaketarekin eta proposatutako oinarrien praktikarekin garatuko dira.

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Kultura saila

Programa

2025-09-15

09:00 - 09:15

Registro

09:15 - 09:25

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Roberto Mielgo Merino | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
09:30 - 10:30

“Hizkuntza komunikaziorako konpetentzia ikas-egoeren markoan“

  • Jaione Ibarra Atutxa | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
  • Agurtzane Lauzirika Zugazaga | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
10:30 - 11:30

“Konpetentzia eleaniztuna eta Hizkuntzen Trataera Bateratua “

  • Roberto Mielgo Merino | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
11:30 - 12:00

Atsedena

12:00 - 13:00

“Arlo eta hizkuntzen arteko irakaskuntza integraturantz“

  • Itxaso Vazquez Villa | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
13:00 - 14:00

TALDE LANA-Komunikazio proiektuak eta ikas-egoerak aztertu, moldatu, egokitu edota proposatu

14:00 - 14:15

Itxiera

  • Agurtzane Lauzirika Zugazaga | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea

Zuzendariak

Agurtzane Lauzirika Zugazaga

BAM-Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, irakasle

Irakasleen Unibertsitate Eskola / Escuela Universitaria de magisterio (BAM) Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila/Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura Barrainkua, 2. 48009 Bilbao T. +34 94 424.22.42 (Ext.552) email:alauzirika@bam.edu.es Deustoko Unibertsitatetik Filologia Hispanica Lizentziatua(1990). (DEA) Ikasketa Aurreratuak UPV-ean (2009) Psikodidaktikaren eremuan egindakoa. Nire ibilbide profesionalean, nire interes guneak batak, inplementazio ikuspuntutik, gelan sortzen den interakzioarekin eta nola bideratu prozesu hori zer ikusirik du eta, besteak, lehen hezkuntzan (gehin bat) perspektiba konstruktibista kontuan izanik, idatzitako testu ulermenaren konpetentzia garatzeko, trebetasunen eskuratzearekin zer ikusirik du. Lan hau, Irakasleen unibertsitate Eskolan, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako graduetan betetzen dut. Irakasle bezala nire eremua Hizkuntzen Didaktika da. ARTIKULUAK ALDIZKARIETAN Ocio, B., Lauzirika, A.& Landajo, M.C., Torrontegui, A. (2003). Evaluar la expresión escrita desde una perspectiva interlingüística. Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 34, 103-117. KAPITULU LIBURUETAN Ocio, B., Ibarra, J. & Lauzirika, A. (2015, en prensa), Secuencias de comprensión lectora en distintas lenguas para la construcción de conocimientos en ciencias. Propuestas a partir de una experiencia en euskera L2. En: Garcia-Azkoaga, I. & Idiazabal, I. (eds.). Para una ingeniería didáctica de la enseñanza plurilingüe, Bilbao: Servicio de Publicaciones de la UPV/EHU.(ISBN: 978-84-9082-205-0) TXOSTENAK Mielgo, R., Lauzirika, A.,, Ibarra, J., Ocerinjauregui, J.(2015) Perspectiva sociodiscursiva en la formación del profesorado en didáctica de la lengua. VII Seminario sobre El aula como ámbito de investigación. Mondragon Unibertsitatea, 22-23 de enero de 2015. Lauzirika, A. (2013). Secuencias didácticas intensivas para la superación de las dificultades de comprensión lectora. VII Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje. AEAL (Asociación para el Estudio de la Adquisición del lenguaje). Bilbao, UPV-EHU, 4-6 de septiembre del 2013. Lauzirika, A. (2009). La comprensión lectora: modelos de intervención y mejora del rendimiento escolar. II Congreso Internacional “Derecho, Filosofía, Economía, Sociología, Psicología y Educación en un mundo global”. Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cusco (UNSAAC) Cuzco, Noviembre 2009. Ikastetxe desberdinetan formakuntza eta kontsultoria lanak Ispaster Ikastetxea (2019-2020): Ikasteko irakurri: Ikastaro honen bidez, arlo ezberdinetako irakasleak trebatuko dira gelarako material egokiak sortzen ulermena lantzeko. Arlo ezberdinetako irakasleak trebatu ahozko eta idatziaren ulermenean, gelarako materialak sortzeko Munitibarreko Ikastetxea (2019-2020): Ikasteko irakurri Urretxindorra Ikastetxea (2019-2020): Irakurtzen ikasi: Irakurketa ozena egitean ager daitezkeen arazoak identifikatzen jakin eta ezagutu prosodiaren elementu batzuk nola irakatsi ulermena hobetzeko (irakaslearen irakurketa eredu moduan) Allende Salazar Ikastetxea (2018-2019) : Irakurtzen ikasi: Artabe Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barandiaran Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barrutia Ikastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barrutialde Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Egape Ikastola (2018-2019): Ikasteko irakurri: Ruperto Medin aIkastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri Unkina Ikastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri: Unkina Ikastetxea (2018-2019): Irakurtzen ikasi: San José de Calasanz (2013-2014): Lehen hezkuntzan eta DBHn eduki diskurtsiboen mapa Altzaga Ikastola (2013-2014): Irakurketa-idazketa prozesua eta metodologia desberdinen azterketa eta HH-n eta LH-n orokorrean metodologiaren ezarpena: hizkuntza irakaskuntzaren ardatzak, eskuhartze proposamen desberdinen aurkezpena etairakurketa eta idazketa lehen hezkuntzako lehen zikloan Txomin Aresti Ikastetxe (2008-2009): Zailtasunak dituzten seigarren mailako ikasleek estrategiaren bat gainditu sekuentzia intentsiboen bidez Txomin Aresti Ikastetxe (2007-2008): Irakurriaren ulermenaren garapena: eskuhartze ereduak eta eskola etekinaren hobekuntza Txomin Aresti Ikastetxe (2006-2007): Plan de trabajo para el seguimiento en el refuerzo de la lectura Txomin Aresti Ikastetxe (2005-2006): Curriculo integrado de lenguas: por un desarrollo conjunto de la comprension y produccion de textos; Atender de forma individualizada a los niños que muestren dificultades en la lectura entre 8 y 11 años Ikastola Begoñazpi (2000-2004): Unificación de criterios de Evaluación de la expresión escrita en la ESO. Hacia una programación integrada de las lenguas Colegio Txomin Aguirre de Ondarroa(1998): El área de lengua y su relación con las demás áreas curriculares. Una nueva perspectiva discursiva. Aproximación a la elaboración del PCC en el área de Lengua para Educación Infantil y Educación Primaria. Colegio San José de Calasanz –Bilbao (1997): Análisis del currículo e inicio de un nuevo diseño basado en el punto de vista funcional comunicativo. En lengua castellana y lengua vasca Colegio San José de Durango(1997): Elaboración del PCC en el área de Lengua teniendo en cuenta la nueva perspectiva que adquiere el área de lengua en el Decreto de Educación Del Gobierno Vasco. Educación Infantil y Educación Primaria.. La perspectiva discursiva. Colegio Sagrado Corazón de Durango (1995): Introducción al Currículum del área de Lengua. Una nueva perspectiva Eusko Jaurlaritzak ikastaro etengabeko prestakuntzako eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak Garatu/Prestgara 1993: Lenguajes y modos de expresión y comunicación: Procesos para su aprendizaje 1999: La evaluación en el aula de Primaria. 2000: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak. 2001: Ahozko formalari buruzko programazioa eta garapena. 2002: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak.. 2003: Ikastetxeko hizkuntza proiektuaren inguruko hausnarketa eta proposamena. 2004: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan./Un enfoque discursivo para hacer el camino del currículo conjunto a la programación de aula.04-05 2005: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan 2006-2008: La comprensión y su Didáctica 2012: Nola lagundu testuak ulertzen Gizarte Zientziak, Geografia eta Historiako eskola saioetan 2016 (martxo eta urria): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko Habilitazioa 1993-1994: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. FEREk(Kristau Eskolak) eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak Curso de habilitación en Infantil: 0-6 años (FERE) Ikastoleen Elkartokoek eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak 1992: Análisis de contenidos de Lengua que aparecen en el DCB (Diseño Curricular Base) impartido en la Ikastola Alkartu. 1993: Decisiones a tomar para la realización de la programación del área de lengua (PCC) “Begoñako Andra Mari” Irakasleen Unibertsitate eskolak eskeinitako Postgraduko ikastaroak Curso de postgrado de lengua impartido en el curso 1991-1992. Profesora en las siguientes materias: “Testu argumentatiboen ulermena”, “Testu argumentatiboen ulertze eta eraikitze prozesua”, “Literatua ODKean (Oinarrizko Diseinu Kurrikularra) ikuspegi interdisziplinarra ---------------------------------------- Título: Adquisición, enseñanza y usos del lenguaje. Euskara, bilingüismo y plurilingüismoII Entidad financiadora: Grupos Consolidados (calificado como A). Gobierno Vasco. (IT983-16) Duración, desde: 01/01/2016 hasta: 31/12/2021 Cuantía: 325.000,00 €. Investigador responsable: Ezeizabarrena, Mª José (UPV/EHU).

Hizlariak

Jaione Ibarra Atutxa

Agurtzane Lauzirika Zugazaga

BAM-Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, irakasle

Irakasleen Unibertsitate Eskola / Escuela Universitaria de magisterio (BAM) Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila/Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura Barrainkua, 2. 48009 Bilbao T. +34 94 424.22.42 (Ext.552) email:alauzirika@bam.edu.es Deustoko Unibertsitatetik Filologia Hispanica Lizentziatua(1990). (DEA) Ikasketa Aurreratuak UPV-ean (2009) Psikodidaktikaren eremuan egindakoa. Nire ibilbide profesionalean, nire interes guneak batak, inplementazio ikuspuntutik, gelan sortzen den interakzioarekin eta nola bideratu prozesu hori zer ikusirik du eta, besteak, lehen hezkuntzan (gehin bat) perspektiba konstruktibista kontuan izanik, idatzitako testu ulermenaren konpetentzia garatzeko, trebetasunen eskuratzearekin zer ikusirik du. Lan hau, Irakasleen unibertsitate Eskolan, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako graduetan betetzen dut. Irakasle bezala nire eremua Hizkuntzen Didaktika da. ARTIKULUAK ALDIZKARIETAN Ocio, B., Lauzirika, A.& Landajo, M.C., Torrontegui, A. (2003). Evaluar la expresión escrita desde una perspectiva interlingüística. Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 34, 103-117. KAPITULU LIBURUETAN Ocio, B., Ibarra, J. & Lauzirika, A. (2015, en prensa), Secuencias de comprensión lectora en distintas lenguas para la construcción de conocimientos en ciencias. Propuestas a partir de una experiencia en euskera L2. En: Garcia-Azkoaga, I. & Idiazabal, I. (eds.). Para una ingeniería didáctica de la enseñanza plurilingüe, Bilbao: Servicio de Publicaciones de la UPV/EHU.(ISBN: 978-84-9082-205-0) TXOSTENAK Mielgo, R., Lauzirika, A.,, Ibarra, J., Ocerinjauregui, J.(2015) Perspectiva sociodiscursiva en la formación del profesorado en didáctica de la lengua. VII Seminario sobre El aula como ámbito de investigación. Mondragon Unibertsitatea, 22-23 de enero de 2015. Lauzirika, A. (2013). Secuencias didácticas intensivas para la superación de las dificultades de comprensión lectora. VII Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje. AEAL (Asociación para el Estudio de la Adquisición del lenguaje). Bilbao, UPV-EHU, 4-6 de septiembre del 2013. Lauzirika, A. (2009). La comprensión lectora: modelos de intervención y mejora del rendimiento escolar. II Congreso Internacional “Derecho, Filosofía, Economía, Sociología, Psicología y Educación en un mundo global”. Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cusco (UNSAAC) Cuzco, Noviembre 2009. Ikastetxe desberdinetan formakuntza eta kontsultoria lanak Ispaster Ikastetxea (2019-2020): Ikasteko irakurri: Ikastaro honen bidez, arlo ezberdinetako irakasleak trebatuko dira gelarako material egokiak sortzen ulermena lantzeko. Arlo ezberdinetako irakasleak trebatu ahozko eta idatziaren ulermenean, gelarako materialak sortzeko Munitibarreko Ikastetxea (2019-2020): Ikasteko irakurri Urretxindorra Ikastetxea (2019-2020): Irakurtzen ikasi: Irakurketa ozena egitean ager daitezkeen arazoak identifikatzen jakin eta ezagutu prosodiaren elementu batzuk nola irakatsi ulermena hobetzeko (irakaslearen irakurketa eredu moduan) Allende Salazar Ikastetxea (2018-2019) : Irakurtzen ikasi: Artabe Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barandiaran Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barrutia Ikastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barrutialde Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Egape Ikastola (2018-2019): Ikasteko irakurri: Ruperto Medin aIkastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri Unkina Ikastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri: Unkina Ikastetxea (2018-2019): Irakurtzen ikasi: San José de Calasanz (2013-2014): Lehen hezkuntzan eta DBHn eduki diskurtsiboen mapa Altzaga Ikastola (2013-2014): Irakurketa-idazketa prozesua eta metodologia desberdinen azterketa eta HH-n eta LH-n orokorrean metodologiaren ezarpena: hizkuntza irakaskuntzaren ardatzak, eskuhartze proposamen desberdinen aurkezpena etairakurketa eta idazketa lehen hezkuntzako lehen zikloan Txomin Aresti Ikastetxe (2008-2009): Zailtasunak dituzten seigarren mailako ikasleek estrategiaren bat gainditu sekuentzia intentsiboen bidez Txomin Aresti Ikastetxe (2007-2008): Irakurriaren ulermenaren garapena: eskuhartze ereduak eta eskola etekinaren hobekuntza Txomin Aresti Ikastetxe (2006-2007): Plan de trabajo para el seguimiento en el refuerzo de la lectura Txomin Aresti Ikastetxe (2005-2006): Curriculo integrado de lenguas: por un desarrollo conjunto de la comprension y produccion de textos; Atender de forma individualizada a los niños que muestren dificultades en la lectura entre 8 y 11 años Ikastola Begoñazpi (2000-2004): Unificación de criterios de Evaluación de la expresión escrita en la ESO. Hacia una programación integrada de las lenguas Colegio Txomin Aguirre de Ondarroa(1998): El área de lengua y su relación con las demás áreas curriculares. Una nueva perspectiva discursiva. Aproximación a la elaboración del PCC en el área de Lengua para Educación Infantil y Educación Primaria. Colegio San José de Calasanz –Bilbao (1997): Análisis del currículo e inicio de un nuevo diseño basado en el punto de vista funcional comunicativo. En lengua castellana y lengua vasca Colegio San José de Durango(1997): Elaboración del PCC en el área de Lengua teniendo en cuenta la nueva perspectiva que adquiere el área de lengua en el Decreto de Educación Del Gobierno Vasco. Educación Infantil y Educación Primaria.. La perspectiva discursiva. Colegio Sagrado Corazón de Durango (1995): Introducción al Currículum del área de Lengua. Una nueva perspectiva Eusko Jaurlaritzak ikastaro etengabeko prestakuntzako eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak Garatu/Prestgara 1993: Lenguajes y modos de expresión y comunicación: Procesos para su aprendizaje 1999: La evaluación en el aula de Primaria. 2000: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak. 2001: Ahozko formalari buruzko programazioa eta garapena. 2002: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak.. 2003: Ikastetxeko hizkuntza proiektuaren inguruko hausnarketa eta proposamena. 2004: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan./Un enfoque discursivo para hacer el camino del currículo conjunto a la programación de aula.04-05 2005: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan 2006-2008: La comprensión y su Didáctica 2012: Nola lagundu testuak ulertzen Gizarte Zientziak, Geografia eta Historiako eskola saioetan 2016 (martxo eta urria): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko Habilitazioa 1993-1994: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. FEREk(Kristau Eskolak) eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak Curso de habilitación en Infantil: 0-6 años (FERE) Ikastoleen Elkartokoek eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak 1992: Análisis de contenidos de Lengua que aparecen en el DCB (Diseño Curricular Base) impartido en la Ikastola Alkartu. 1993: Decisiones a tomar para la realización de la programación del área de lengua (PCC) “Begoñako Andra Mari” Irakasleen Unibertsitate eskolak eskeinitako Postgraduko ikastaroak Curso de postgrado de lengua impartido en el curso 1991-1992. Profesora en las siguientes materias: “Testu argumentatiboen ulermena”, “Testu argumentatiboen ulertze eta eraikitze prozesua”, “Literatua ODKean (Oinarrizko Diseinu Kurrikularra) ikuspegi interdisziplinarra ---------------------------------------- Título: Adquisición, enseñanza y usos del lenguaje. Euskara, bilingüismo y plurilingüismoII Entidad financiadora: Grupos Consolidados (calificado como A). Gobierno Vasco. (IT983-16) Duración, desde: 01/01/2016 hasta: 31/12/2021 Cuantía: 325.000,00 €. Investigador responsable: Ezeizabarrena, Mª José (UPV/EHU).

Roberto Mielgo Merino

Itxaso Vazquez Villa

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2025-06-30 arte2025-09-15 arte
25,00 EUR29,00 EUR
- 41,00 EUR
- 35,00 EUR
- 29,00 EUR
- 35,00 EUR
- 35,00 EUR

Kokalekua

Bizkaia Aretoa-UPV/EHU

Abandoibarra etorbidea. 48009- Bilbo

Bizkaia

43.268446,-2.9377948999999717

Bizkaia Aretoa-UPV/EHU

Abandoibarra etorbidea. 48009- Bilbo

Bizkaia

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza