
Hizkuntza Proiektuak ikas-egoeren markoan
Uda Ikastaro honetan, ikastetxeetan komunikazio gaitasunaren irakaskuntza ikuspegi integral eta pragmatikotik diseinatu ahal izateko gakoak eskainiko dira.
Description
EAEren Hezkuntza Legeak eta gure kurrikulum ezberdinek aspalditik zehazten dute hizkuntza trebakuntzaren helburua komunikatzeko gaitasuna dela, eta gaitasun hori eleanitza izan behar dela ezinbestean. Komunikaziorako gaitasun hori garatzeko, legeetan ere jasota dago nolakoa izan beharko litzatekeen ildo metodologikoa: ekintzetara bideratutako irakaskuntza, eta ikas-egoeretan oinarritutakoa.
Planteamentu didaktiko hau guztiz bat dator Interakzionismo Soziodiskurtsiboak aspaldi proposatu izan dituen hizkuntzen irakaskuntzarako oinarri didaktikoekin, eta Uda Ikastaro honetan planteamendu horren eta ikas egoeren proposamenaren arteko lotura zuzenak erakutsi eta aztertuko dira, ikastetxeetan komunikazio gaitasunaren irakaskuntza ikuspegi integral eta pragmatikotik diseinatu ahal izateko.
Objectives
EAEko hezkuntza curriculumak zehazten dituen ikas-egoerak Lehen Hezkuntzako geletara eramateko bideak proposatzea.
Gure lurraldeko hizkuntza ofizialak eta atzerriko hizkuntzak gainerako arloekin integratzeko proiektu integraletan trebatzea.
Activity directed to
- University student
- Teachers
In collaboration with
Program
15-09-2025
Registro
Presentation by the Director of the activity
- Roberto Mielgo Merino | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
“Hizkuntza komunikaziorako konpetentzia ikas-egoeren markoan“
- Jaione Ibarra Atutxa | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
- Agurtzane Lauzirika Zugazaga | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
“Konpetentzia eleaniztuna eta Hizkuntzen Trataera Bateratua “
- Roberto Mielgo Merino | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
Break
“Arlo eta hizkuntzen arteko irakaskuntza integraturantz“
- Itxaso Vazquez Villa | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
TALDE LANA-Komunikazio proiektuak eta ikas-egoerak aztertu, moldatu, egokitu edota proposatu
Closing session
- Agurtzane Lauzirika Zugazaga | Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, BAM - Irakaslea
Directors

Agurtzane Lauzirika Zugazaga
BAM-Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, irakasle
Irakasleen Unibertsitate Eskola / Escuela Universitaria de magisterio (BAM) Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila/Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura Barrainkua, 2. 48009 Bilbao T. +34 94 424.22.42 (Ext.552) email:alauzirika@bam.edu.es BA Degree in Hispanic Philology at the University of Deusto (1990). Advanced studies certificate (DEA) in the field Psychodidactic at the UPV (2009). My interests throughout my professional career have been the following: On the one hand, classroom interaction from a classroom implementation-based perspective and, on the other hand, the acquisition of reading skills from a more constructivist perspective, to develop the reading comprehension competence in students of Primary Education (mainly). I carry out all this work at BAM Teacher Training University College teaching in the Primary and Pre-School Education Degree programmes. My teaching tasks are directly related to the area of Language Teaching or Didactics. ARTICLES IN JOURNALS Ocio, B., Lauzirika, A.& Landajo, M.C., Torrontegui, A. (2003). Evaluar la expresión escrita desde una perspectiva interlingüística. Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 34, 103-117. CHAPTERS IN BOOKS Ocio, B., Ibarra, J. & Lauzirika, A. (2015, en prensa), Secuencias de comprensión lectora en distintas lenguas para la construcción de conocimientos en ciencias. Propuestas a partir de una experiencia en euskera L2. En: Garcia-Azkoaga, I. & Idiazabal, I. (eds.). Para una ingeniería didáctica de la enseñanza plurilingüe, Bilbao: Servicio de Publicaciones de la UPV/EHU.(ISBN: 978-84-9082-205-0) PRESENTATION Mielgo, R., Lauzirika, A.,, Ibarra, J., Ocerinjauregui, J.(2015) Perspectiva sociodiscursiva en la formación del profesorado en didáctica de la lengua. VII Seminario sobre El aula como ámbito de investigación. Mondragon Unibertsitatea, 22-23 de enero de 2015. Lauzirika, A. (2013). Secuencias didácticas intensivas para la superación de las dificultades de comprensión lectora. VII Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje. AEAL (Asociación para el Estudio de la Adquisición del lenguaje). Bilbao, UPV-EHU, 4-6 de septiembre del 2013. Lauzirika, A. (2009). La comprensión lectora: modelos de intervención y mejora del rendimiento escolar. II Congreso Internacional “Derecho, Filosofía, Economía, Sociología, Psicología y Educación en un mundo global”. Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cusco (UNSAAC) Cuzco, Noviembre 2009. Work in consulting and training in schools San José de Calasanz (2013-2014): Lehen hezkuntzan eta DBHn eduki diskurtsiboen mapa Altzaga Ikastola (2013-2014): Irakurketa-idazketa prozesua eta metodologia desberdinen azterketa eta HH-n eta LH-n orokorrean metodologiaren ezarpena: hizkuntza irakaskuntzaren ardatzak, eskuhartze proposamen desberdinen aurkezpena etairakurketa eta idazketa lehen hezkuntzako lehen zikloan Txomin Aresti Ikastetxe (2008-2009): Zailtasunak dituzten seigarren mailako ikasleek estrategiaren bat gainditu sekuentzia intentsiboen bidez Txomin Aresti Ikastetxe (2007-2008): Irakurriaren ulermenaren garapena: eskuhartze ereduak eta eskola etekinaren hobekuntza Txomin Aresti Ikastetxe (2006-2007): Plan de trabajo para el seguimiento en el refuerzo de la lectura Txomin Aresti Ikastetxe (2005-2006): Curriculo integrado de lenguas: por un desarrollo conjunto de la comprension y produccion de textos; Atender de forma individualizada a los niños que muestren dificultades en la lectura entre 8 y 11 años Ikastola Begoñazpi (2000-2004): Unificación de criterios de Evaluación de la expresión escrita en la ESO. Hacia una programación integrada de las lenguas Colegio Txomin Aguirre de Ondarroa(1998): El área de lengua y su relación con las demás áreas curriculares. Una nueva perspectiva discursiva. Aproximación a la elaboración del PCC en el área de Lengua para Educación Infantil y Educación Primaria. Colegio San José de Calasanz –Bilbao (1997): Análisis del currículo e inicio de un nuevo diseño basado en el punto de vista funcional comunicativo. En lengua castellana y lengua vasca Colegio San José de Durango(1997): Elaboración del PCC en el área de Lengua teniendo en cuenta la nueva perspectiva que adquiere el área de lengua en el Decreto de Educación Del Gobierno Vasco. Educación Infantil y Educación Primaria.. La perspectiva discursiva. Colegio Sagrado Corazón de Durango (1995): Introducción al Currículum del área de Lengua. Una nueva perspectiva Continuing education courses offered by the Basque Government and taught at the Escuela de magisterio "Begoñako Andra Mari" (Bilbao) Garatu/Prestgara 1993: Lenguajes y modos de expresión y comunicación: Procesos para su aprendizaje 1999: La evaluación en el aula de Primaria. 2000: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak. 2001: Ahozko formalari buruzko programazioa eta garapena. 2002: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak.. 2003: Ikastetxeko hizkuntza proiektuaren inguruko hausnarketa eta proposamena. 2004: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan. Un enfoque discursivo para hacer el camino del currículo conjunto a la programación de aula.04-05 2005: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan 2006: La comprensión y su Didáctica 2007: La comprensión y su Didáctica 2008: La comprensión y su Didáctica 2012: Nola lagundu testuak ulertzen Gizarte Zientziak, Geografia eta Historiako eskola saioetan 2016 (martxo): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko 2016 (urria): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko Qualification 1993: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. 1994: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. Continuing education courses offered by FERE(Kristau Eskola) and taught at the Escuela de magisterio "Begoñako Andra Mari" (Bilbao) Curso de habilitación en Infantil: 0-6 años (FERE) Courses of training offered by the Federation of Ikastolas and taught in the school of teaching "Begonako Andra Mari" (Bilbao) 1992: Análisis de contenidos de Lengua que aparecen en el DCB (Diseño Curricular Base) impartido en la Ikastola Alkartu. 1993: Decisiones a tomar para la realización de la programación del área de lengua (PCC) Postgraduate courses offered by the school of teaching "Begoñako Andra Mari" (Bilbao) Curso de postgrado de lengua impartido en el curso 1991-1992. Profesora en las siguientes materias: “Testu argumentatiboen ulermena”, “Testu argumentatiboen ulertze eta eraikitze prozesua”, “Literatua ODKean (Oinarrizko Diseinu Kurrikularra) ikuspegi interdisziplinarra
Speakers

Jaione Ibarra Atutxa

Agurtzane Lauzirika Zugazaga
BAM-Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, irakasle
Irakasleen Unibertsitate Eskola / Escuela Universitaria de magisterio (BAM) Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila/Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura Barrainkua, 2. 48009 Bilbao T. +34 94 424.22.42 (Ext.552) email:alauzirika@bam.edu.es BA Degree in Hispanic Philology at the University of Deusto (1990). Advanced studies certificate (DEA) in the field Psychodidactic at the UPV (2009). My interests throughout my professional career have been the following: On the one hand, classroom interaction from a classroom implementation-based perspective and, on the other hand, the acquisition of reading skills from a more constructivist perspective, to develop the reading comprehension competence in students of Primary Education (mainly). I carry out all this work at BAM Teacher Training University College teaching in the Primary and Pre-School Education Degree programmes. My teaching tasks are directly related to the area of Language Teaching or Didactics. ARTICLES IN JOURNALS Ocio, B., Lauzirika, A.& Landajo, M.C., Torrontegui, A. (2003). Evaluar la expresión escrita desde una perspectiva interlingüística. Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 34, 103-117. CHAPTERS IN BOOKS Ocio, B., Ibarra, J. & Lauzirika, A. (2015, en prensa), Secuencias de comprensión lectora en distintas lenguas para la construcción de conocimientos en ciencias. Propuestas a partir de una experiencia en euskera L2. En: Garcia-Azkoaga, I. & Idiazabal, I. (eds.). Para una ingeniería didáctica de la enseñanza plurilingüe, Bilbao: Servicio de Publicaciones de la UPV/EHU.(ISBN: 978-84-9082-205-0) PRESENTATION Mielgo, R., Lauzirika, A.,, Ibarra, J., Ocerinjauregui, J.(2015) Perspectiva sociodiscursiva en la formación del profesorado en didáctica de la lengua. VII Seminario sobre El aula como ámbito de investigación. Mondragon Unibertsitatea, 22-23 de enero de 2015. Lauzirika, A. (2013). Secuencias didácticas intensivas para la superación de las dificultades de comprensión lectora. VII Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje. AEAL (Asociación para el Estudio de la Adquisición del lenguaje). Bilbao, UPV-EHU, 4-6 de septiembre del 2013. Lauzirika, A. (2009). La comprensión lectora: modelos de intervención y mejora del rendimiento escolar. II Congreso Internacional “Derecho, Filosofía, Economía, Sociología, Psicología y Educación en un mundo global”. Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cusco (UNSAAC) Cuzco, Noviembre 2009. Work in consulting and training in schools San José de Calasanz (2013-2014): Lehen hezkuntzan eta DBHn eduki diskurtsiboen mapa Altzaga Ikastola (2013-2014): Irakurketa-idazketa prozesua eta metodologia desberdinen azterketa eta HH-n eta LH-n orokorrean metodologiaren ezarpena: hizkuntza irakaskuntzaren ardatzak, eskuhartze proposamen desberdinen aurkezpena etairakurketa eta idazketa lehen hezkuntzako lehen zikloan Txomin Aresti Ikastetxe (2008-2009): Zailtasunak dituzten seigarren mailako ikasleek estrategiaren bat gainditu sekuentzia intentsiboen bidez Txomin Aresti Ikastetxe (2007-2008): Irakurriaren ulermenaren garapena: eskuhartze ereduak eta eskola etekinaren hobekuntza Txomin Aresti Ikastetxe (2006-2007): Plan de trabajo para el seguimiento en el refuerzo de la lectura Txomin Aresti Ikastetxe (2005-2006): Curriculo integrado de lenguas: por un desarrollo conjunto de la comprension y produccion de textos; Atender de forma individualizada a los niños que muestren dificultades en la lectura entre 8 y 11 años Ikastola Begoñazpi (2000-2004): Unificación de criterios de Evaluación de la expresión escrita en la ESO. Hacia una programación integrada de las lenguas Colegio Txomin Aguirre de Ondarroa(1998): El área de lengua y su relación con las demás áreas curriculares. Una nueva perspectiva discursiva. Aproximación a la elaboración del PCC en el área de Lengua para Educación Infantil y Educación Primaria. Colegio San José de Calasanz –Bilbao (1997): Análisis del currículo e inicio de un nuevo diseño basado en el punto de vista funcional comunicativo. En lengua castellana y lengua vasca Colegio San José de Durango(1997): Elaboración del PCC en el área de Lengua teniendo en cuenta la nueva perspectiva que adquiere el área de lengua en el Decreto de Educación Del Gobierno Vasco. Educación Infantil y Educación Primaria.. La perspectiva discursiva. Colegio Sagrado Corazón de Durango (1995): Introducción al Currículum del área de Lengua. Una nueva perspectiva Continuing education courses offered by the Basque Government and taught at the Escuela de magisterio "Begoñako Andra Mari" (Bilbao) Garatu/Prestgara 1993: Lenguajes y modos de expresión y comunicación: Procesos para su aprendizaje 1999: La evaluación en el aula de Primaria. 2000: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak. 2001: Ahozko formalari buruzko programazioa eta garapena. 2002: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak.. 2003: Ikastetxeko hizkuntza proiektuaren inguruko hausnarketa eta proposamena. 2004: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan. Un enfoque discursivo para hacer el camino del currículo conjunto a la programación de aula.04-05 2005: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan 2006: La comprensión y su Didáctica 2007: La comprensión y su Didáctica 2008: La comprensión y su Didáctica 2012: Nola lagundu testuak ulertzen Gizarte Zientziak, Geografia eta Historiako eskola saioetan 2016 (martxo): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko 2016 (urria): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko Qualification 1993: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. 1994: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. Continuing education courses offered by FERE(Kristau Eskola) and taught at the Escuela de magisterio "Begoñako Andra Mari" (Bilbao) Curso de habilitación en Infantil: 0-6 años (FERE) Courses of training offered by the Federation of Ikastolas and taught in the school of teaching "Begonako Andra Mari" (Bilbao) 1992: Análisis de contenidos de Lengua que aparecen en el DCB (Diseño Curricular Base) impartido en la Ikastola Alkartu. 1993: Decisiones a tomar para la realización de la programación del área de lengua (PCC) Postgraduate courses offered by the school of teaching "Begoñako Andra Mari" (Bilbao) Curso de postgrado de lengua impartido en el curso 1991-1992. Profesora en las siguientes materias: “Testu argumentatiboen ulermena”, “Testu argumentatiboen ulertze eta eraikitze prozesua”, “Literatua ODKean (Oinarrizko Diseinu Kurrikularra) ikuspegi interdisziplinarra

Roberto Mielgo Merino

Itxaso Vazquez Villa
Registration fees
Face-to-face | Until 30-06-2025 | Until 15-09-2025 |
---|---|---|
25,00 EUR | 29,00 EUR | |
- | 41,00 EUR | |
- | 35,00 EUR | |
- | 29,00 EUR | |
- | 35,00 EUR | |
- | 35,00 EUR |
Venue
Bizkaia Aretoa-UPV/EHU
Avenida Abandoibarra, 3. 48009- Bilbao
Bizkaia
Bizkaia Aretoa-UPV/EHU
Avenida Abandoibarra, 3. 48009- Bilbao
Bizkaia
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

4 - Quality education
Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.
More information