Hezkuntza
Zientzia eta Teknologia
Iraunkortasuna
Doako jarduera
DSF
Uda ikastaroa
Itsasora begiratzen duen Unibertsitatea: ezagutzan zehar nabigatzen Saltillo eskola-ontzian

Itsasora begiratzen duen Unibertsitatea: ezagutzan zehar nabigatzen Saltillo eskola-ontzian

Uzt. 11 - 20. Uzt, 2022 Kod. H15-22

Ce contenu est disponible en français

Azalpena

Euskal Herriko Unibertsitateko UPV/EHU eta Bordeleko Unibertsitateko ikasleek parte hartuko dute Santurtzi eta Donibane Lohizune arteko itsas zeharkaldian. Uztailaren 11tik 20ra bitartean egingo da, eta euskal kostaldeko hainbat enklabe bisitatuko ditu.

Mikel Lejarza kapitaina izango da Saltillo eskola-ontzian 5 eguneko zeharkaldia egingo duen ikasle-eskifaiari nabigazioaren inguruko ezagutzak partekatuko dituena . 2 tripulazio osatuko dira eta bi ikastaro egingo dira:

  • 1. ikastaroa: mugaz gaindiko ibilbide bat, Santurtzin hasi eta Donibane Lohizunen amaitzen dena (Lapurdi, Iparralde).
  • 2. kastaroa: Donibane Lohizunen hasten den mugaz gaindiko ibilbidea (Lapurdi. Euskal Herriko Unibertsitateko Nautika eskolan amaitzen da.

Ikasleen eskifaiari buruzko ikastaroak 3 prestakuntza-programa bateratu txandakatuko ditu: a) Saltillo eskola-ontzian, b) ozeanoaren iraunkortasunerako elkarlaneko ikaskuntza eta c) lehorreko hitzaldi-programa.
Lehorrean (Santurtzi, Mutriku, Donostia eta Donibane Lohizune) publiko guztientzako doako jarduerak eta hitzaldiak egingo dira, gai hauek jorratuz: ozeanoen osasuna, biodibertsitatearen eta itsas baliabideen kontserbazioa, olatuen bidez energia sortzea, akuikultura jasangarria eta euskal herriaren ondare historiko ukigarria eta ukiezina eta itsasoko kultura.
Ikastaro hau Mugaz Gaindiko Uda Ikastaroen barruan dago (UNUM).

Informazio gehiago

 

Irakurri gehiago

Helburuak

Itsasoari lotutako UPV/EHUren ikasguneek zientziaren, prestakuntzaren eta dibulgazioaren alorretan egiten duten lana ezagutaraztea.

Ezagutza eta trebetasun nautikoak erakustea unibertsitate eta diziplina arteko ikasle tripulazio bati, itsasontzi batean bizitzeko eta jokatzeko moduak.

Lankidetzan oinarrituta ikasteko gaitasunak garatzea, ozeanoen jasangarritasunari begira.

Garapen Jasangarrirako Helburuen balioak txertatzea prestakuntzan.

Ozeanoen jasangarritasunari begira egun ditugun erronken eduki zientifikoak azaltzea eta zabaltzea.

Ozeanoen jasangarritasunak XXI. mendean dituen erronkei erantzun beharraz sentsibilizatzea.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra
  • Administraciones públicas- Sector asociativo

Kolaboratzaileak

  • Euskampus
  • Ocean
  • Université Bordeaux
  • Escuela de naútica UPV/EHU
  • Itsasmuseum
  • Mutrikuko Udala
  • Bilbao Port

Zuzendariak

Julieta Barrenechea

Euskampus Fundazioa

Teaching, Learning and Training Innovation Manager Euskampus Fundazioa. PHD en Filosofía de la Ciencia UPV/EHU. Principales líneas de investigación y de experiencia laboral: Evaluación, gestión y acompañamiento técnico de redes de colaboración científica interdisciplinar e interinstitucional desde un enfoque de “ciencia para y con la sociedad” y “gobernanza en la ciencia”. Diseño de indicadores e índices para la evaluación y gestión de redes de conocimiento en colaboración. Políticas públicas y proyectos de intervención en los ámbitos de innovación social y cultura emprendedora con énfasis en redes de conocimiento universidad-sociedad.

Itziar Rekalde Rodríguez

UPV/EHU

Docente en el Grado de Pedagogía, Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria, y Máster Universitario de Investigación en Ámbitos Socio Educativos. Ha sido coordinadora del Servicio de Asesoramiento Educativo de la UPV/EHU (2009-2018) y, miembro del Programa de Doctorado Escuela, Lengua y Sociedad en el que participa con las líneas de investigación del grupo IkasGura. Actualmente, es la investigadora principal de IkasGura: cambio educativo en la universidad (grupo reconocido por el sistema universitario vasco, nivel B, IT 1348-2019 Gobierno Vasco). Su foco de investigación se centra en la comunidad universitaria: diseño, desarrollo y evaluación de procesos formativos del profesorado universitario, construcción de contextos de aprendizaje innovadores, análisis e impacto del desarrollo de competencias del alumnado universitario...

Hizlariak

Iker Aguirrezabal Telleria

Ingeniaritza Kimikoan doktorea Euskal Herriko Unibertsitatean (2013). Ikerketa lanik handiena katalisi heterogeneoaren inguruan egin du, betiere energia eta konposatu berriztagarriak bilatzeko helburuarekin. Gradu formakuntza Euskal Herriko Unibertsitatean jaso zuen (2006) eta Masterrekoa Groningen-eko Unibertsitatean (2009, Herbehereak). Horrez gain, doktoradutza bukatu ondoren, 2014 eta 2017 bitartean University of California Berkeley-n (EEBB) lan egin zuen ikerlari moduan. Handik itzuli ondoren, 2018an lortu zuen irakasle plaza bat Bilboko Ingeniaritza Eskolan. Lan hauetako asko 30 artikulu zientifikoetan publikatu dira eta 15 proiektu nazional edo internazional baino gehiagotan parte hartu du. Horrez gain, ikerketa sariak lortu ditu kongresu desberdinetan edo baita Europa mailako ikerketa proiektuetan ere

Xabier Alberdi Lonbide

Historian doktorea

(Zarautz, 1969-V-18), Historian lizentziaduna Deustuko Unibertsitatean (1992), Kultura Baliabideen Kudeaketan Masterra Deustuko Unibertsitatean (1993) eta Historia Modernoan doktorea (Euskal Herriko Unibertsitatea, 2006). Albaola Elkarteko Ikerketa Saileko zuzendaria eta Untzi Museoko (Donostiako Ontzi Museoa) Zuzendari Zientifikoa da. Gaur egun Getariako Udalarentzat eta Urola-Kostako Mankomunitatearentzat historiari buruzko aholkulari gisa lan egiten du, Lehen Mundu Itzuliaren 5. urteurrena antolatzeko helburuarekin. Ikerketa historiko-arkeologikoko hainbat proiekturen zuzendaria; horien artean, Placentia Island Project enpresaren zuzendarikidea. Basque early presence in New England research project. Hainbat argitalpenen egilea da, eta horien artean doktore-tesia nabarmendu behar da.

Haritza Camblong

Unibertsitateko irakasle titularra Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan (Donostia), Sistemen Ingeniaritza eta Automatika Sailan. Kontrola Sare Elektriko Adimentsu eta Sorkuntza Banatuan Masterraren koordinatzailea.

Haritza Camblong Baionan jaio zen, Euskal Herrian, 1972ko urtarrilaren 31n. "Maitrise de Physique" titulua jaso zuen Paueko (Frantzia) UPPAn 1994an, Grenobleko (Frantzia) ENSIEGen Ingeniaritza Elektrikoko Lizentziatuaren Diploma 1996an, eta Automatikako Doktoregoa Bordeleko ENSAMen eta Mondragon Unibertsitatean 2003an. 1996an graduatu ondoren, Arrasateko MCC industria-taldearen ikerketa-zentroan lan egin zuen bi urtez, mekatronikako aplikazioetan. Geroago, Andoaingo MSI kooperatiban lan egin zuen beste bi urtez. 2001ean, Bidarteko ESTIA ingeniaritza-eskolan irakasle hasi zen, eta EneR-GEA ikerketa-taldea sortu zuen.

Garazi Etxegarai Azkarategi

Doktoregaia Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan (Donostia), Sistemen Ingeniaritza eta Automatika Sailan

Garazi Etxegarai Energia Berriztagarrien Ingeniaritzan graduatu zen UPV/EHUn 2019an, eta, ondoren, Sare Elektriko Adimendunen Kontroleko eta Sorkuntza Banatuko Masterra egin zuen EHUn. Ceiten adimen artifizialean oinarritutako belaunaldi fotovoltaikoaren iragarpenari buruzko proiektu bat amaitu ondoren, ikertzaile lanetan hasi zen EHUn EKATE proiektuaren esparruan. Gaur egun, doktore-tesia egiten ari da UPV/EHUn, eta Gipuzkoako Foru Aldundiak finantzatzen du zati batean, ekonomia zirkularraren, jasangarritasun energetikoaren eta klima-aldaketaren arloko ikerketa- eta berrikuntza-proiektu baten bidez 2022. Bere egungo ikerketa-interesek energiaren kudeaketa hartzen dute bere baitan, Ingeniaritza Eskolako Unibertsitateko Irakasle Titularra barne.

Jon Lekube Garagarza

Telekomunikazio Ingeniaria Euskal Herriko Unibertsitatetik (UPV/EHU, 2012), Energia Berriztagarrien Integrazioa Sistema Elektrikoan Masterra (UPV/EHU, 2014) eta Kontrol Ingeniaritza, Automatizazioa eta Robotikan Doktoretza (UPV/EHU, 2018) ere burutu zituen. Bere tesiaren ardatza ur zutabe oszilatzailean (OWC) oinarritutako olatuen energia-bihurgailuen kontrol-estrategiak hobetzea izan zen. 2017an, Energiaren Euskal Erakundean (EEE) hasi zen lanean, Energia Berriztagarrien eta Baliabideen Ustiapenaren Atalean. Hainbat proiektutan parte hartu du, hala nola itsas energien arloko Europako zein nazio mailako proiektu garrantzitsuenetan. Gaur egun Mutrikuko Olatuen Plantako arduraduna ere bada, zeinak olatuen energia aprobetxatzeaz gain gailu berriak probatzeko aukera ere ematen duen teknologian aurrera egiteko xedeaz. UPV/EHU-ko Irakasle Elkartua ere bada Sistemen Ingeniaritza eta Automatika Sailean.

Ionan Marigómez Allende

UPV/EHUko Zelulen Biologiako irakaslea 1999tik; CBET CRGko ikertzailea) PiE-UPV/EHUko zuzendaria da 2012an sortu zenetik. Zoologia eta Animalien Biologia Zelularreko Saileko burua izan zen (00-03 eta 06-09). Ikerkuntzan jardun du, eta Erasmus/Socrates sareko koordinatzailea izan da, "Ingurumen Zientzia eta Hezkuntzari" buruzkoa (89-), Ingurumen Biologia eta Bizi Kalitateari buruzko Doktoretza Programen zuzendaria (98-gaurkotasuna), Ingurumenaren Kutsadura eta Toxikologia (05-12) eta Itsas Ingurunea eta Baliabideak (09-orainaldia). Era berean, MSc Kutsadura eta Ingurumen Toxikologia koordinatzailea izan zen (05-2012) eta European MSc Marine Environmental Resources (Kalitateari MEC Saria, Mundus Masterra 2013tik – Nazioarteko koordinatzailea –; 05-gaur egun). MICINN Itsas Isurketen Istripuen Koordinazio Zientifikoko Batzordeko (03-07) eta Prestige Batzorde Zientifikoko (Eusko Jaurlaritza) kide izan zen. Bere esperientziak honako hauek biltzen ditu: biologia zelularra, biomarkatzaileak, kutsaduraren monitorizazioa, ekosistemen osasun-indizeak, metalak, petrolio-isuriak, itsasokoak, lurzoruak, klima-aldaketa, animalien histopatologia konparatiboa, histopatologia, histokimika, mikroskopia kuantitatiboa. Doktoregoko Sari Berezia lortu z

Iñigo Martínez de Alegria Mancisidor

Nire izena Iñigo Martínez de Alegría Mancisidor da, eta Zientzietan doktorea naiz, Sekzio Fisikoa, 2012tik. Unibertsitatean sartu aurretik, IKERLAN Zentro Teknologikoko Kontrol Ingeniaritza Saileko eta AZTERLAN metalurgia laborategiko kide izan nintzen. 1999an lanaldi partzialeko irakasle laguntzaile gisa hasi nintzen lanean, eta 2000tik aurrera, lanaldi osoan, UPV/EHUn sartu nintzen Teknologia Elektronikoaren arloan, non doktore-titulua lortu zuen 2012an. Gaur egun, Saileko irakasle agregatua da. EHUren Teknologia Elektronikoa. Era berean, 50 ikerketa-proiektu baino gehiagotan parte hartu dut, eta ikertzaile nagusia izan naiz 14 proiektutan, bai enpresa pribatuan, bai sektore publikoan. Doktore-titulua lortu nuen 2012an, Tesia Nazioarteko Doktorea aipatuta, eta GL Garrad Hassan Global PhD Award in Renewable Energy 2012 saria irabazi zuen. Eusko Jaurlaritzak eta EHUk finantzatutako 3 doktore-tesi zuzendu ditut (eta abian den beste bat). Bestalde, indexatutako aldizkarietan 25 artikulu, kongresuetan 70 txosten baino gehiago eta 3 patente idatzi ditut. 2 seiurteko ditut ikerketarako eta transferentziarako, eta 3 bosturteko irakaskuntzarako.

Eider Robles Sestafe

ider Robles Sestafe, B.Sc. Ingeniaritza Elektronikoan (2001), M.Sc. Ingeniaritza Elektronikoan eta Automatikoan (Deustuko Unibertsitatea, 2003) eta Ingeniaritza Elektronikoan Doktorea (Cum Laude, Aparteko Saria) Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) 2010.2012tik Euskal Herriko Unibertsitateko Sistemen Ingeniaritza eta Kontrol Automatikoko Saileko irakasle elkartua da. 2003tik TECNALIAn lan egiten du, eta gaur egun Offshore Energia Berriztagarrien Arloko Ikerketa Ingeniera da. 15 urte baino gehiagoko esperientzia du Europako eta tokiko ikerketa-proiektuetan lanean. 50 artikulu tekniko baino gehiago, 50 ekarpen inguru nazioarteko kongresuetan, 2 patente eta liburu tekniko baten egilekide da. Nazioarteko aldizkarietan ere ohiko ikuskatzailea da. Ikerketa-jarduera nagusia potentzia-elektronikan, kontrolean eta offshore energia berriztagarriko sistemen sarera konektatzean oinarritzen da. Eusko Jaurlaritzaren aintzatespena jaso zuen 2018an egindako ikerketa-lanagatik eta merezimendu zientifiko eta teknologikoagatik.

Manuel Soto Lopez

Biologia Zelularreko katedraduna (UPV/EHU, 2011). Euskal Herriko Unibertsitateko Biologiako eta Itsas Bioteknologiako Ikerketa Zentroko (Plentziako Itsas Estazioa) zuzendariordea (2012-). Ingurumen Toxikologiako Zelulen Biologiako Ikerketa Talde kontsolidatuko (CBET) ikertzailea. 1983tik, CBET taldeak ikerketa- eta irakaskuntza-jarduerak egiten ditu ingurumen-toxikologiaren inguruan. Doktoretza aurreko eta ondoko ikerketa-ikasketak: Univ of Wales (Aberystwyth), Univ Innsbruck (Austria), Univ Azores (Portugal) eta University of Wales (Cardiff). 7 doktore-tesi zuzendu ditu eta beste 3 bidean. Uretako eta lurreko organismoetan (zizareak, moluskuak, poliketoak, arrainak) metalekiko esposizioaren aurkako efektu-biomarkatzaileak garatzeko eta aplikatzeko interesak, zelula-kokapena eta ioi metalikoen kuantifikazioa, zunda molekularrak xede-konpartimentu zelularretan eta metalen (forma urtsuak, forma masiboak eta nanopartikulak), plastikoak eta beste kutsatzaile batzuk.

Laburpena

Uda Ikastaroaren zuzendaritzak bidalitako ondorioak

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

6 - Ur garbia eta saneamendua

Uraren eta saneamenduaren eskuragarritasuna eta kudeaketa jasangarria bermatzea pertsona guztientzat. Gai gakoak: eskuragarritasun unibertsala eta ekitatiboa arrazoizko prezioan, saneamendu eta higiene zerbitzuetarako sarbidea, uraren kalitatea, ur baliabideen erabilera eraginkorra, kudeaketa integratua, ur ekosistemen babesa, kutsaduraren murrizketa, isurketak ezabatzea, hondakin uren tratamendua.

Informazio gehiago
6 - Ur garbia eta saneamendua

14 - Itsaspeko bizitza

Ozeanoak, itsasoak eta itsas baliabideak modu jasangarrian kontserbatzea eta erabiltzea, garapen jasangarrirako. Gai gakoak: itsas kutsadura murriztea eta ozeanoak azidotzea, itsas ekosistemak babestea, ozeanoen osasuna eta produktibitatea lehengoratzea, itsasertzeko eremuak eta itsas eremuak kontserbatzea, gehiegizko ustiapena eta legez kanpoko arrantza ezabatzea, artisau arrantzari laguntzea, ezagutza zientifikoak handitzea.

Informazio gehiago
14. Itsaspeko bizitza