Hezkuntza
Psikologia
Uda ikastaroa
Komunikazio Handigarria ikasgelan: ebaluazioa eta inplementazio estrategiak

Komunikazio Handigarria ikasgelan: ebaluazioa eta inplementazio estrategiak

Ira. 04 - 05. Ira, 2025 Kod. H15-25

Erronka horiek dituzten familiei eta ikasleei ahalik eta modurik egokienean eta errespetuz laguntzeko, profesional espezialisten eta irakasleen eguneratzeak garrantzi berezia du.

Azalpena

Ikasgelan Komunikazio Handigarria ezartzeko eguneratzeari, ezagutza trukeari eta esperientziei buruzko jardunaldia da honakoa. Ikertzaileek, prestatzaileek, irakasleek eta familiek beren ikuspuntua azaldu ahal izango dute komunikazio premia konplexuak dituzten ikasleei beren komunikazio gaitasunak garatzerakoan laguntzeari eta curriculumerako irisgarritasunari dagozkien oztopo eta erraztasunei buruz.

Komunikazio Sistema Handigarriak eta Alternatiboak (KSHA) ezartzeko prozesua konplexua da, eta ebaluazio prozesu doituak, ezagutza sakona eta komunikazioari laguntzen dion teknologiaren eguneratzea eskatzen ditu, baita prozesu horretan bidelagun izateko trebetasun eta estrategiak ere. Familia eta eskola dira haurraren ingurune natural nagusiak; beraz, KSHA ahalik eta modu naturalenean sartu beharko litzateke bi testuinguru horietan. Hortaz, ezinbestekoa da taldeko lana.

Erronka horiek dituzten familiei eta ikasleei ahalik eta modurik egokienean eta errespetuz laguntzeko, profesional espezialisten eta irakasleen eguneratzeak garrantzi berezia du; alde batetik, hizkuntza eskuratzeko prozesu neurologikoen, mugimen trebetasunen, alfabetatze prozesuen eta abarren ezagutzan etengabe egiten diren aurrerapenen berri izan behar dugu, eta bestetik, gero eta irtenbide pertsonalizatuagoak aurkitzera garamatzaten tresnez eta baliabideez hornitzen gaituzten aurrerapen teknologikoak ezagutu behar ditugu.

Irakurri gehiago

Helburuak

KSHA bat ezarri aurreko ebaluazio prozesuan oztopoak eta erraztasunak identifikatzea.

Ikasle bakoitzaren beharretara hobekien egokitzen den KSHA aukeratzeko irizpideak izatea.

Komunikazio premia konplexuak dituzten ikasleen hizkuntzaren garapena eta alfabetatzea bultzatzen dituzten funtsezko estrategiak ezagutzea bidelagun edo solaskide gisa.

Komunikazio Handigarria behar duten ikasleen alfabetatze-prozesuei buruzko ezagutza eguneratuak izatea.

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Familiares y usuarios de Comunicación Aumentativa

Lankidetza

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza saila
  • Eusko Jaurlaritza Hizkuntza eta Politika Saila

Programa

2025-09-04

09:00 - 09:15

Registroa / Registro

09:15 - 09:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Begoña Llorens Macian | AlfaSAAC - Responsable de formación
09:30 - 10:30

“ SAAC) KSHAak ezartzeko protokoloaren erabileran izandako esperientziak“

  • Garbiñe Guerra Begoña | Berritzeguneak, Gobierno Vasco - Terapeuta Ocupacional
10:30 - 11:45

“Elección del SAAC para la comunicación asistida: contenido, soporte y acceso“

  • Ana Medina Reguera | Universidad Pablo de Olavide (UPO), Sevilla - Profesora Titular del Dpto. de Filología y Traducción
11:45 - 12:15

Atsedena

12:15 - 13:15

“Voces sintéticas para la Comunicación Aumentativa y Alternativa (CAA)“

  • Inma Hernaez Rioja | Hitz Zentroa - Aholab Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) - Catedrática
13:15 - 13:45

Mahai ingurua: Mahai ingurua

  • Begoña Llorens Macian | AlfaSAAC - Responsable de formación (Moderatzailea)
  • Garbiñe Guerra Begoña | Berritzeguneak, Gobierno Vasco - Terapeuta Ocupacional
  • Ana Medina Reguera | Universidad Pablo de Olavide (UPO), Sevilla - Profesora Titular del Dpto. de Filología y Traducción
  • Inma Hernaez Rioja | Hitz Zentroa - Aholab Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) - Catedrática
13:45 - 14:00

Sintesia

2025-09-05

09:00 - 10:45

“Estrategias de implementación del SAAC: oportunidades en el aula“

  • Ruth Candela Ramírez | Hospital de Fuenlabrada - Psiquiatra
10:45 - 11:45

“Oportunidades de alfabetización del alumnado usuario de CAA“

  • Begoña Llorens Macian | AlfaSAAC - Responsable de formación
11:45 - 12:15

Atsedena

12:00 - 13:00

Experiencia desde la perspectiva de la familia de usuario de CAA

13:00 - 13:45

Mahai ingurua: “Funciones y responsabilidades del equipo de implementación del SAAC“

  • Begoña Llorens Macian | AlfaSAAC - Responsable de formación (Moderatzailea)
  • Ruth Candela Ramírez | Hospital de Fuenlabrada - Psiquiatra
  • Garbiñe Guerra Begoña | Berritzeguneak, Gobierno Vasco - Terapeuta Ocupacional
13:45 - 14:00

Itxiera

  • Begoña Llorens Macian | AlfaSAAC - Responsable de formación

Zuzendariak

Begoña Llorens Macian

AlfaSAAC

Begoña Lloréns es Psicóloga y logopeda, y socia fundadora de AlfaSAAC. Comenzó su trayectoria en CAA en AVAPACE en 1997. Posteriormente trabajó como logopeda en educación especial durante 7 años. Desde 2008 a 2017 trabajó como asesora de tecnología de apoyo para BJ Adaptaciones. Compaginó su trabajo como profesora de SAAC en Ciclos formativos en la Generalitat Valenciana con la atención y asesoramiento a familias y usuarios de CAA. Es docente invitada en el Máster de Atención Temprana de la UCV, en el Diplomado en CAA de la UDD (Chile), en el Título especialista en CAA asistida con tecnología de la UCLM. Formadora del profesorado en diferentes Comunidades Autónomas a través del sistema educativo público español. Es especialista en asesoramiento y acompañamiento a familias y profesionales en la implementación de la CAA. Y representante para España en la junta de gobierno de ISAAC internacional.

Hizlariak

Ruth Candela Ramírez

Hospital de Fuenlabrada

Garbiñe Guerra Begoña

Garbiñe Guerra Begoña, terapeuta okupazionalean diplomaduna, neurogarapenean, integrazio sentsorialean eta psikomotrizitatean aditua. Deustuko Unibertsitatean Neuropsikologian aditua, Bartzelonako Unibertsitatean Psikopedagogian masterra eta UOCen ikasteko zailtasunetan masterra. 2001. urteaz geroztik, Hezkuntza Sailarentzat lan egiten du, autonomia funtzionalaren, ergonomiaren eta eskuzko funtzioaren mailan hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen balorazioa egiten. Bere eginkizunen artean honako hauek daude: hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleek curriculumera iristeko behar dituzten laguntza-produktuak balioestea, aholkatzea eta erabiltzen trebatzea; eskola-jarduerak; eguneroko bizitzako jarduerak; ordenagailurako eta komunikaziorako sarbidea. Irakasleentzako prestakuntza-ikastaroetako irakaslea da, eta irakasle gisa lagundu du hainbat master eta graduondoko ikastarotan.

Inma Hernaez Rioja

UPV/EHU

Ingeniera de Telecomunicación por la UPC (1987) comenzó su carrera docente en Bilbao, con la creación en Bilbao de la nueva titulación de Ingeniería de Telecomunicación. En 1995 obtuvo el título de doctora y fundó el grupo de investigación Aholab (aholab.ehu.eus), del que es investigadora principal. Es profesora catedrática en el área de Teoría de la Señal y Comunicaciones. Actualmente imparte docencia en varios programas de Máster además de en el Grado de Tecnologías de la Telecomunicación. Ha sido responsable del programa de doctorado interuniversitario TICRM (www.ticrm.es) y ha participado en diversas ocasiones en órganos de gestión universitarios. Sus líneas de investigación incluyen técnicas de síntesis, conversión y transformación de la voz, y el desarrollo de estrategias que permitan el aprovechamiento de las tecnologías del habla por personas con discapacidades orales. En este campo, ha sido investigadora principal en más de 40 proyectos de investigación.

Begoña Llorens Macian

AlfaSAAC

Begoña Lloréns es Psicóloga y logopeda, y socia fundadora de AlfaSAAC. Comenzó su trayectoria en CAA en AVAPACE en 1997. Posteriormente trabajó como logopeda en educación especial durante 7 años. Desde 2008 a 2017 trabajó como asesora de tecnología de apoyo para BJ Adaptaciones. Compaginó su trabajo como profesora de SAAC en Ciclos formativos en la Generalitat Valenciana con la atención y asesoramiento a familias y usuarios de CAA. Es docente invitada en el Máster de Atención Temprana de la UCV, en el Diplomado en CAA de la UDD (Chile), en el Título especialista en CAA asistida con tecnología de la UCLM. Formadora del profesorado en diferentes Comunidades Autónomas a través del sistema educativo público español. Es especialista en asesoramiento y acompañamiento a familias y profesionales en la implementación de la CAA. Y representante para España en la junta de gobierno de ISAAC internacional.

Ana Medina Reguera

Matrikula prezioak

Aurrez aurre2025-06-30 arte2025-09-04 arte
25,00 EUR61,00 EUR
- 87,00 EUR
- 74,00 EUR
- 61,00 EUR
- 74,00 EUR
- 74,00 EUR

Kokalekua

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

3 - Osasuna eta ongizatea

Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

Informazio gehiago
3 - Osasuna eta ongizatea

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

8 - Lan duina eta hazkunde ekonomikoa

Hazkunde ekonomiko jasangarria eta inklusiboa, enplegu erabatekoa eta produktiboa, eta pertsona guztientzako lan duina sustatzea. Gai gakoak: lan duina, enplegu erabatekoa eta produktiboa, ekintzailetza, mikroenpresak eta ETEak sustatzea, lan eskubideak, lan ingurune seguruak, gazteen enplegua, aukera eta ordainsari berdintasuna, finantza erakundeak indartzea, hazkunde ekonomikotik bereiztea eta ingurumen degradazioa.

Informazio gehiago
8 - Lan duina eta hazkunde ekonomikoa

10 - Desberdintasunak murriztea

Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

Informazio gehiago
10 - Desberdintasunak murriztea

16 - Bakea, justizia eta instituzio sendoak

Garapen jasangarrirako gizarte baketsu eta inklusiboak sustatzea, guztientzako justiziarako sarbidea erraztea eta maila guztietan kontuak ematen dituzten erakunde eraginkorrak eta inklusiboak eraikitzea. Gai gakoak: indarkeria, tratu txarrak eta esplotazioa txikitzea, zuzenbide estatua, justizia eskuratzeko berdintasuna, ustelkeria eta eroskeria murriztea, erakunde eraginkorrak eta gardenak, parte-hartzea, informazioa eskuratzea, oinarrizko askatasunak babestea.

Informazio gehiago
16 - Bakea, justizia eta erakunde sendoak