
Udal hezkuntza kontseiluak. Haur eta nerabeen hezkuntza komunitariorako aukerak
Uda Ikastaro honek, ekitateari eta aukera berdintasunari dagokienez eta haurren eta nerabeen garapenari begira, udalek hezkuntza komunitarioko ekosistemak finkatzeko zein aukera dituzten sakonki aztertu nahi du.
Description
2023ko EAEko Hezkuntzaren Legeak aukera ematen die udalei Udal Hezkuntza Kontseiluak martxan jartzeko, hezkuntza proiektu komunitarioak taxutu eta bultzatzeko helburuarekin (60. artikulua). Horrela, esanahi berria atxikitzen zaie 1988tik indarrean dauden Udal Eskola Kontseiluei.
Izen aldaketa ez da nolanahikoa. Hezkuntzaren kontzeptua aldatuz joan da gizartearekin batera, eta eskolako inguruneaz harago joan da haurren eskubideen alde indar gehiagoz egiteko; hezkuntzaren ikuspegitik, eremu emankorra, zalantzarik gabe. Aldaketa hori aukera bat izan daiteke legeak ezarritako gizarte kohesio eta inklusioa bultzatzeko, eta baita kolektibo horren guztiaren ongizatea eta garapena bermatzen dituzten ekintzak gauzatzeko ere, 2024ko EAEko Haur eta Nerabeen Legeak dioenaren bidetik.
Uda Ikastaro honek, ekitateari eta aukera berdintasunari dagokienez eta haurren eta nerabeen garapenari begira, udalek hezkuntza komunitarioko ekosistemak finkatzeko zein aukera dituzten sakonki aztertu nahi du. Gai horren inguruko alderdi teorikoetan, juridikoetan eta politikoetan jarriko da arreta, baita inspirazio iturri izan daitezkeen esperientzien azterketan ere. UdalHez proiektuaren berri ere emango da: proiektua EAEko sei udalerritan garatzen ari da, modu esperimentalean, eta Kontseilu horien eta haien hezkuntza proiektu komunitarioen konfigurazioari oinarri enpirikoa eman nahi zaio, etorkizunean beste udalerri batzuentzat eredu izan daitezkeen kasu praktiko gisa.
Objectives
Udalek hezkuntzan jarduteko marko juridikoa zein den argitzea.
Hezkuntza komunitarioaren oinarri teorikoak eta metodologikoak finkatzea.
Eskubideen argitan, haurren eta nerabeen ongizatea eta garapena zertan datzan zehaztea.
EAEn udal mailako hezkuntza komunitarioko esperientziak ezagutzea.
Activity directed to
- All public
- University student
- Teachers
- Professionals
- Politika publikoari loturiko profesionalak
Program
01-07-2025
Erregistroa / Registro
Presentation by the Director of the activity
- Karmele Artetxe Sanchez | UPV/EHU - EHU-ko irakaslea eta UdalHez-en ikerlaria
- Andrea Khalfaoui Larrañaga | UPV/EHU - Irakaslea eta UdalHez-en ikerlaria
“Conceptualización de la Educación Comunitaria: sentido e implicaciones metodológicas“
- Alberto Jauregi Virto | UPNA - Irakaslea
Break
Round table: “Horizontes políticos: cómo apoyar y consolidar propuestas educativas comunitarias desde la política“
- Marta Domenéch Gutiérrez | Alianza Educaciò 360º - Eragilea
- Amalia Mercedes Cuartero | Gobierno de Navarra - Subdirección de Infancia, Adolescencia y Familia
Round table: “Diálogos que nos acercan a las experiencias de educación comunitaria, presente, pasado, futuro “
- Iruntze Rubenach Izura | SAPC Antsoain Landatuz. - Trabajadora social
- Francesc Balcells i Teixidò
- Lluis Carol Andrès
- Saioa Arregui Olivenza | SAPC Antsoain Landatuz - Psicóloga
02-07-2025
Presentation by the Director of the activity
- Idoia Fernández Fernández | UPV/EHU - Irakaslea
“Udal Hezkuntza Kontseiluen marko juridikoa: Euskal Herriko errealitatea “
- Maite Zelaia Garagarza | UPV/EHU - Irakaslea / Jurista
- Dunia Marinas Suárez | UPV/EHU - Irakaslea / Jurista
“Zein da udalgintzak hezkuntzan egin duen bidea? EAEko esperientzien analisia“
- Alba Madinabeitia Ezkurra | UPV/EHU - Irakaslea eta UdalHez-en ikertzailea
Break
Round table: “Udal hezkuntza kontseiluen hazien potentziala EAEn “
- Mikel Juaristi Izaguirre | Gobierno Vasco - Director para la Diversidad e Inclusión
- Karmele Artetxe Sanchez | UPV/EHU - EHU-ko irakaslea eta UdalHez-en ikerlari nagusia
Closing session
- Karmele Artetxe Sanchez | UPV/EHU - Irakaslea / UdalHez-en ikertzaile nagusia
- Andrea Khalfaoui Larrañaga | UPV/EHU - Irakaslea
Directors

Andrea Khalfaoui Larrañaga
UPV/EHU, Lecturer
Andrea Khalfaoui Deustuko Unibertsitatean doktoratu zen 2020ean, eta 2023arte Edimburgoko Unibertsitatean (Moray House School of Education and Sport) posdoc ikerlari gisa lan egin du Eusko Jaurlaritzaren posdoc programaren barnean. ikerketa proiektu konpetitiboetan parte hartu du estatu mailan (I+D IMP-EXIT, I+D INTER-ACT, I+D ROM21), baita nazioarteko mailan ere, horien artean Horizon Europe programako SCIERARLY (2022-2025) proiektua nabarmentzen da, non koordinatzaile zientifikoa izan den, eta haur hezkuntzako lan taldearen koordinatzailea. SCIREARLY-k politika eta praktika arrakastatsuak identifikatu eta transferitzea bilatzen du Europa mailan, eta 10 herrialde hartzen dute parte. Andrearen ikerketa lerroa pertsona guztien arrakasta akademiko eta ongizate sozialan zentratu da, bai eta eskola eta familien arteko harremanetan, batez ere komunitate ijito eta migratuekin. Ekarpen hauek aldizkari zientifiko garrantzitsuenetan argitaratu ditu, hala nola Learning, Culture and Social Interaction, edota Journal of Language, Identity & Education,( besteak beste), bai eta hezkuntza zientzian punta-puntako nazioarteko kongresuetan (AERA, ECER, EARLI, EECERA eta WERA, besteak beste)
Speakers

Saioa Arregui Olivenza

Karmele Artetxe Sanchez
UPV/EHU

Francesc Balcells i Teixidò

Lluis Carol Andrès

Amalia Mercedes Cuartero

Marta Domenéch Gutiérrez

Idoia Fernández Fernández
UPV/EHU, Irakaslea
Idoia Fernández is Professor in te Department of Educational Sciences, University of the Basque Country (UPV/EHU). She has been director of the Educational Counseling Service (2010-2017) and Vice-rector for Innovation, Social Commitment and Cultural Action (2017-2021). He has led several innovation, development and research projects in the field of teaching and learning in Higher Education. She has been Vice-President for Europe of the International Society for the Scholarship of Teaching and Learning (ISSOLT) in 2016-2017 and member of the State Network of University Teaching (REDU) since 2014. Currently she is member of de Governing Board of the Basque Agency for Quality, Unibasq.

Alberto Jauregi Virto
UPNA

Mikel Juaristi Izaguirre

Andrea Khalfaoui Larrañaga
UPV/EHU, Lecturer
Andrea Khalfaoui Deustuko Unibertsitatean doktoratu zen 2020ean, eta 2023arte Edimburgoko Unibertsitatean (Moray House School of Education and Sport) posdoc ikerlari gisa lan egin du Eusko Jaurlaritzaren posdoc programaren barnean. ikerketa proiektu konpetitiboetan parte hartu du estatu mailan (I+D IMP-EXIT, I+D INTER-ACT, I+D ROM21), baita nazioarteko mailan ere, horien artean Horizon Europe programako SCIERARLY (2022-2025) proiektua nabarmentzen da, non koordinatzaile zientifikoa izan den, eta haur hezkuntzako lan taldearen koordinatzailea. SCIREARLY-k politika eta praktika arrakastatsuak identifikatu eta transferitzea bilatzen du Europa mailan, eta 10 herrialde hartzen dute parte. Andrearen ikerketa lerroa pertsona guztien arrakasta akademiko eta ongizate sozialan zentratu da, bai eta eskola eta familien arteko harremanetan, batez ere komunitate ijito eta migratuekin. Ekarpen hauek aldizkari zientifiko garrantzitsuenetan argitaratu ditu, hala nola Learning, Culture and Social Interaction, edota Journal of Language, Identity & Education,( besteak beste), bai eta hezkuntza zientzian punta-puntako nazioarteko kongresuetan (AERA, ECER, EARLI, EECERA eta WERA, besteak beste)
Alba Madinabeitia Ezkurra
UPV/EHU
Doctora en Pedagogía y profesora del departamento de Ciencias de la Educación (UPV/EHU). Es miembro del grupo de investigación “IkasGaraia: educación, cultura y desarrollo sostenible”, y ha participado en diferentes proyectos de innovación, desarrollo e investigación en el ámbito de la enseñanza y el aprendizaje en educación superior. Entre ellos, cabe destacar el análisis de la contribución del Sistema Universitario a la transformación de la sociedad vasca, y el proyecto de investigación koEHSioa que se está desarrollando en la actualidad en colaboración con Eusko Ikaskuntza, para realizar un análisis profundo y compartido del Sistema Educativo Vasco y crear las condiciones para encaminar propuestas transformadoras.

Dunia Marinas Suárez
UPV/EHU
Constitutional and EU Law Associate Professor (UPV/EHU)

Iruntze Rubenach Izura

Maite Zelaia Garagarza
UPV/EHU, Facultad de Derecho. Departamento de Derecho Administrativo, Constitucional y Filosofía del Derecho
Profesora agregada de Derecho Constitucional y de la Unión Europea en la UPV/EHU. Vicerrectora de Estudiantes, Empleo y Responsabilidad Social de la Universidad del País Vasco desde enero 2013 a enero 2017. Actividad investigadora ligada a las siguientes líneas de investigación: 1) El ensamblaje del Estado de las autonomías en la Unión Europea. 2) Los parlamentos, el sistema electoral y el Estado constitucional de Derecho. 3) La aplicación de la CDFUE y, en concreto, la (des)igualdad de género y la violencia contra la mujer. Actualmente: miembro del Grupo de Investigación Consolidado del Sistema Universitario Vasco sobre “Derechos Fundamentales y Unión Europea” EUROPAGUNE, IT 1455-22 (2022-2025); PI MICINN Ref PID2021-128335OB-I00 (2022-2025) “La aplicación eficaz de la Carta de Derechos Fundamentales de la UE: el respeto de los principios y valores europeos”; PI MICINN Ref PID2022- 136707NB-I00 (2023-2026) "Populismo y Poder Judicial: los retos para el Estado constitucional de Derecho".
Registration fees
Face-to-face | Until 01-07-2025 |
---|---|
87,00 EUR | |
74,00 EUR | |
61,00 EUR | |
25,00 EUR | |
74,00 EUR | |
74,00 EUR | |
74,00 EUR |
Venue
Bizkaia Aretoa-UPV/EHU
Avenida Abandoibarra, 3. 48009- Bilbao
Bizkaia
Bizkaia Aretoa-UPV/EHU
Avenida Abandoibarra, 3. 48009- Bilbao
Bizkaia
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

1 - No poverty
Putting an end to poverty in all its forms, all over the world. Key issues: eradication of extreme poverty, reduction of poverty and vulnerability, social protection, access to basic services, fostering the resilience of poor and vulnerable people, development cooperation, solid legislative frameworks.
More information
4 - Quality education
Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.
More information
10 - Reduced inequalities
Reduce inequality in countries and between them. Key issues: promotion of the social, economic and political inclusion of all people, equal opportunities, fiscal, wage and social protection policies to favour equality, migration and the policies that affect it, official assistance for the development, regulation and supervision of world institutions and markets.
More information
16 - Peace, justice and strong institutions
Foster peaceful and inclusive societies for sustainable development, facilitate access to justice for everyone and construct efficient and inclusive institutions that are accountable at all levels. Key issues: a reduction in violence, mistreatment and exploitation, the rule of law, equal access to justice, a reduction in corruption and bribery, efficient and transparent institutions, participation, access to information, protection of fundamental freedoms.
More information