All news

4.0 enpresa pertsonen, teknologiaren eta antolaketaren ekosistema da

"Adimen artifiziala teknologia asko hartzen dituen hitz handi bat da. Horien nahasketa irtenbide zehatz bihurtzen da" zioen Julián Flórez Vicomtecheko Zuzendari Nagusiak. Ikerketa aplikatuko zentroa duela 21 urte hasi zen Donostiako Teknologia Parkeko bulego txiki batean (Miramon), Adimen Artifizialeko erreferente bihurtzeko. Bertan 200 pertsona baino gehiagok lan egiten dute eta industriari aplikatutako 160 ikerketa-proiektu inguru egiten dituzte. Fakturazioaren % 25 atzerritik dator, batez ere Europatik.

Julián Flórezek mezu nagusi bat zuen bere azalpenean errepikatzen ari zena: “Arrakastaren faktorea beti izan da, izaten jarraitzen du eta bihar izango da: pertsonak. Ez da teknologia, pertsonak gara garrantzitsuak".


Hori errepikatu zuen Bidetik Fundazioak antolatutako «balioak eta Industria 4.0» jardunaldian.
Teknologo gisa, adierazten zuen “Teknologian arreta gehiegi jartzen dugula eta pertsonengan gutxi. Etorkizuna ez du teknologiak markatuko, pertsonek baizik. Teknologia oso ondo datorkigu, laguntzen digu. 4.0 industria teknologia pertsonekin eta antolakundearekin harmonizatzen du".

Antolaketa aldatu arte, ezin dugu 4.0 industriaz hitz egin. Teknologia berriak sartzeaz soilik hitz egingo dugu, baina ez 4.0 industriaz. Ez da jauzi hutsa, pertsonekiko aldaketa ebolutiboa baizik. Teknologiaren erritmoa oso azkarra da, pertsonok askoz ere mantsoago aldatzen dugu. Bi erritmoak errespetatu behar dira, baina beti pertsonak prozesu guztiaren atzean. Per se teknologia sartzeak ez garamatza inora, pertsonen aldaketa eta egokitzapena gertatzen ez bada.

Julián Flórezek 20 urte eskasetan gertatu den eraldaketa teknologikoaren errepasoa egiten du. Orain terabitez hitz egiten dugu, 5G-ez; inor ez da gogoratzen telebista analogikoaz, erlojuak ez dira erlojuak, sentsoreak baizik, eta ez dezagun gure telefonoan daramagun teknologiari buruz hitz egin. Hau da Informazioaren Gizartea deritzonaren ingurunea, Smart desberdinena.  Ingurune horri esker sortu dira duela 20 urte existitzen ez ziren enpresak. Zuzendariei bidalitako mezu argi batean, honela zioen: kontuz 4.0 industria ez doala nirekin esatearekin!

Teknologia horiek gure enpresan duten eragina da gidatu behar gaituena eta ez bizkarra eman. Lehen, eraldaketa handiak 3-4 belaunalditan ematen ziren, eta orain, belaunaldi bat baino gutxiagotan, erabat aldatu da dena.

Aldaketek bat-batekotasunean eta aldiberekotasunean eragiten dute. Denok enpresa barruan, hornitzaileekin edo bezeroekin oso konektatuta gauden mundu batean gaude. Teknologiak diseinuan ere eragiten du. Orain “nik diseinatzen dut produktua, nire hornitzaile-katearekin batera, baita zerbitzu-katea diseinatu dezaket”. Maila bertikalean, beharrak oso pertsonalizatuta daude orain, eta konektatuta dagoen bezeroari erantzun azkarrak eman behar zaizkio. 

Asko hitz egiten da digitalizazioari buruz, baina garrantzitsuena konektagarritasuna da. Digitalizazioa bazegoen duela 40 urte, faxarekin hasi ginenean. Gauzak aldatzen ari dena produktuen, pertsonen eta gauzen artean konektatzeko dugun gaitasuna da.

Konektagarritasuna da 4.0 enpresa batean jarduteko aukera ematen diguna. Digitalizazioak konektagarritasuna ahalbidetzen du. Julian Flórezek azpimarratzen zituen hainbat teknologia aplikatzen ditugu, eta teknologia horiek ez dira industria-sektorean garatzen, abiada bizian doazen beste batzuetan baizik. Nortzuk ezarriko dute nire enpresan? Porrot kasu asko daude, teknologiari bakarrik erreparatzen diotelako eta ez aplikatu behar duten pertsonei. Nork integratuko du, nork mantenduko du? Galderak ondo egiten ez badira, porrota dator eta teknologia zakarrontzian amaitzen da. Langilea ahaldundu egin behar da, eta dena konektatu behar da pertsonen, teknologiaren eta antolaketaren ekosistema batean, hori baita desberdintasuna markatzen duena.

4.0 industriak antolaketa eta kultura eraldatzea dakar enpresan, bertan, teknologia digital berrien sarrera harmonikoaren bidez pertsonak ahaldunduz, antolaketa eta lan-ingurunea hobetzea, fabrikatutako produktuen balio erantsia hobetzea, zerbitzuak hobetzea eta, azken batean, gizartearen bizi-kalitatea hobetzea lortzen da.