All news

Hizkuntza eta hezkuntza politikak inklusiorako: Baionako eztabaida transnazionala

Joan den ekainaren 30ean, Baionako Cité des Arts aretoak hartu zuen “Hizkuntza eta hezkuntza politikak inklusiorako: berezitasunak eta mugaz gaindiko ikuspegiak” izeneko ikastaroa, Mugaz Gaindiko Uda Ikastaroen baitan. Jardunaldiak akademikoak, erakundeetako ordezkariak eta bi aldeetako hezkuntza arloko profesionalak bildu zituen, aniztasun kulturala eta migrazio testuingurua gero eta handiagoa den hezkuntza eta hizkuntza inklusioaren erronkei buruz hausnartzeko.

Ikastaroa Valeria Villa-Perezek ireki zuen, Bordeaux Montaigne Unibertsitateko irakasle titularrak eta Bordeleko MSHko Gizarte Inklusiboak ardatzaren koordinatzailekideak eta ikastaroaren zuzendariak. Goizean, lehen mahai-inguruak hizkuntza aniztasuna eta mugaz gaindiko hezkuntza testuinguruak aztertu zituen, eleaniztasunaren hezkuntzarako espazio pribilegiatu gisa. Parte hartu zuten Eric Di Spigno (Éléonore d’Aquitaine Kolegioa, Bordele), Itziar Idiazabal (Munduko Ondare Linguistikoaren Katedra, UPV/EHU) eta Belen Uranga (Soziolinguistika Klusterra).

Ondoren, hizkuntza eta hezkuntza politikak eta politika publikoak uztartzeko aukerei buruzko gogoeta egin zen, eta bertan izan ziren Astrid de Ramecourt (Politika Publikoen Legitimizazioari buruzko Ikerketa Sare Regionalean), Véronique Bertile (Université de Bordeaux), Sandro Landi (MSH de Bordeaux) eta Argia Olçomendy (Université Bordeaux Montaigne).

Arratsaldeko saioa migrazio fenomenoak eta inklusioaren kontzeptua berrikusteko izan zen. Horretarako, hainbat kasu-azterketa eta analisi aurkeztu zituzten Julia Shershneva (Ikuspegi – Euskal Migrazio Behatokia), Leire Díaz de Gereñu (UPV/EHU) eta Carmen Avram (Université de Pau et des Pays de l’Adour). Jardunaldia amaitzeko, Díaz de Gereñuk berak eta Villa-Perezek egin zuten laburpena, ikasitako ondorio nagusiak bilduz.

Albistearekin batera doan bideoan, Villa-Perezek azpimarratzen du garrantzitsua dela jatorri akademiko, hezitzaile eta ikertzaile ezberdinak espazio berean elkartzea ikuspegi diziplinarteko baten bidez. Bere esanetan, ikastaroak aukera eman zuen “indarrak bateratzeko eta hezkuntza antzeko baina aldi berean ezberdinak dituzten errealitateak hobeto ezagutzeko”.

Bestalde, Leire Díaz de Gereñuk bere ikerketa aurkeztu zuen, Gasteizen D ereduko irakasleek hizkuntza aniztasuna nola kudeatzen duten erakutsiz. Bere hitzetan, “behetik gorako hizkuntza politika” da, non irakasleen eguneroko lanak familiek eta haurrek dituzten hizkuntzak aintzat hartzen dituen, euskara erdigunean jarriz eta aniztasuna balioan jarriz.

Topaketak agerian utzi zuen beharrezkoa dela Eurorregioko lankidetza indartzea, ikerketa eta ekintzarako espazio partekatu bat sortzeko, eta horrela, unibertsitate, erakunde eta lurraldeen arteko elkarlanerako marko iraunkor bat garatzeko, Akitania Berria – Euskadi – Nafarroa Eurorregioan.